Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:29

Ik kreeg een ingezonden vraag die ik niet op zondag of woensdag vind passen omdat hij niet op de hond gericht is (en daar gaat dit topic over) maar wel vrij nuttig vind.

Daarom dat ik deze vandaag extra stel, hij is niet verplicht ofc maar ik denk dat meer mensen hier wel benieuwd naar zijn.

Vaak willen onze SS'rs een cadeautje voor de baas toevoegen. Absoluut niet verplicht en buiten het budget om. En wordt ook niet verwacht. Maar wat geef je iemand als je enkel iets weet van de hond(en)
Kortom:

#snuffelsanta extra vraag schreef:
Wat is jouw top en flop lijst als baasje? (denk ook vooral aan allergieën etc. Niets is zo sneu als chocola krijgen als je lactose intolerant bent)

Als voorbeeld wat over mijzelf

Mijn chocolade voorkeur is Puur of wit maar melkchocolade liever niet.
Ik drink graag witte, groene of rooibos thee.
Ik drink (en eet) geen alcohol ivm medicatie. (Ook niet in bijv bonbons)

Ik haat vanille, kaneel en chemische aardbei geur maar word wel gelukkig van bloemige en fruitig en kruidige geuren.
Ik heb een bad en houd van alles wat daar in kan. Ik heb geen vast merk.
Ik ben verder aardig creatief en vermaak mij achter een naaimachine, ik game graag (genshin impact, honkai star rail).
Ik vind zelf gemaakte cadeautjes of gepersonaliseerd ook leuk.

Grote flop: ik laat echt alles vallen door mijn aandoening. Ik gebruik daardoor geen servies gemaakt van breekbaar materiaal zoals keramiek, glas etc. Ik drink bijvoorbeeld m'n thee uit reisbekers van metaal of kunstof. (Kerst mokken zien er altijd zoooo leuk uit.. Tot ze in scherven liggen)

Ik zit in een electrische rolstoel dus dat is wel handig te weten soms..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:57

Goede vraag #snuffelsanta! Ik vroeg me dit stiekem ook af :D

Anders dan Plucky mag ik alles eten, en mijn grote probleem is dat ik dat ook doe want ik heb geen zelfbeheersing :')
Verder heb ik zelf geen huidallergieën of iets dergelijks. Wel heeft mijn partner gevoelige luchtwegen en daarom branden we geen kaarsen of wierook. Stokjes heb ik wel staan in mijn kantoortje, want daar zit alleen ik :P
Vanwege gevoelig leidingwerk zijn spullen voor in bad niet handig, spullen voor onder de douche kunnen wel (andere etage, dus anders aangesloten).
Ik ben verder overal wel blij mee geloof ik :D

Edit: even de tag toegevoegd.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 02-10-25 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:06

Ik ben gek op hazelnoot melkchocolade of chocolade kruidnoten haha.

Iets zelfgemaakt vind ik ook leuk. Zelf ben ik niet creatief.
Ik heb het snel koud dus iets warms is zeker welkom.

Door medicatie mag ik geen alcohol en je doet mij ook absoluut geen plezier met koffie of iets met koffiesmaak.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:11

Wat is jouw top en flop lijst als baasje? (denk ook vooral aan allergieën etc. Niets is zo sneu als chocola krijgen als je lactose intolerant bent)

Leuke vraag!!

Ik ben gek op koekjes en chocolade. We branden nooit kaarsen ect.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:51

VillaNeusjes schreef:
Ik kreeg een ingezonden vraag die ik niet op zondag of woensdag vind passen omdat hij niet op de hond gericht is (en daar gaat dit topic over) maar wel vrij nuttig vind.

Daarom dat ik deze vandaag extra stel, hij is niet verplicht ofc maar ik denk dat meer mensen hier wel benieuwd naar zijn.

Vaak willen onze SS'rs een cadeautje voor de baas toevoegen. Absoluut niet verplicht en buiten het budget om. En wordt ook niet verwacht. Maar wat geef je iemand als je enkel iets weet van de hond(en)
Kortom:

Qua eten vind ik bijna alles wel lekker echter kaas niet dat is hier een nee.
Verder alcohol word ik met regelmaat gedronken denk dan aan Baileys en licor 43.
Verder luchtjes vind ik zelf ook lekker alleen door mijn migraine kan ik hier snel hoofdpijn van krijgen.
Chocola vind ik ook erg lekker wel belangrijk om te melden dat het dan zonder noten moet zijn aangezien mij man een pinda/noten allergie heeft.

Flop:
Bepaalde geurtjes zoals ik al omschrijf door migraine

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 19:17

Oh dat is een leuke vraag :D

Ik ben gek op chocolade, liefst wit, melk mag ook maar dan in combinatie met hazelnoot. Puur ben ik geen fan van, net als kersenvulling ook niet.

Ik heb geen bad, wel een douche, en hou van frisse geuren, kokos is ook een goede.
Kaarsen branden we ook, liefst vanille geur

Flop: alcohol, want dat drinken we geen van beide :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 19:50

Hier niet zo’n zoetekauw, meer van hartig, zoals kaas, nootjes etc. Overigens is mijn man wel van de chocolade en snoep, dus het komt wel op.
Verder geen allergieën oid.

Wel zwanger, dus dingen als alcohol, salami etc mag ik niet hebben. Is eventueel wel welkom, mits houdbaar tot tenminste februari/maart.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 20:22

Dat is inderdaad ook goed te weten Maaaarije. (Zo raar. Mijn echte naam is Marije)Je mag best veel dingen niet als je zwanger bent waar je normaal niet over nadenkt..

Toen vriendin zwanger was en beviel in het ziekenhuis heb ik stiekem d'r koelkast vol gepropt met alles wat ze gemist had tijdens d'r zwangerschap. Filet American, droge worst, gerookte zalm , biefstuk en bepaalde kaas. Ze was erg blij met me.

Zelf vergat ik nog eentje toe te voegen aan m'n lijstje : ik drink dus wel Thee maar geen Koffie. Ik snap niet dat mensen dat lekker vinden net als olijven

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 20:44

VillaNeusjes schreef:
Dat is inderdaad ook goed te weten Maaaarije. (Zo raar. Mijn echte naam is Marije)Je mag best veel dingen niet als je zwanger bent waar je normaal niet over nadenkt..

Toen vriendin zwanger was en beviel in het ziekenhuis heb ik stiekem d'r koelkast vol gepropt met alles wat ze gemist had tijdens d'r zwangerschap. Filet American, droge worst, gerookte zalm , biefstuk en bepaalde kaas. Ze was erg blij met me.

Zelf vergat ik nog eentje toe te voegen aan m'n lijstje : ik drink dus wel Thee maar geen Koffie. Ik snap niet dat mensen dat lekker vinden net als olijven

Mijne dus ook. :D

Klopt, er zijn best wat dingen die je niet mag hebben, of niet te veel.
Ik ben half februari uitgerekend dus als het houdbaar is tot na die tijd is het natuurlijk prima.

Wat onwijs leuk dat je dat voor je vriendin gedaan hebt! Ik heb echt wel een wensenlijstje waar ik mijn man mee naar de winkel stuur als de kleine meid er eenmaal is. :+
M’n vorige zwangerschap heb ik enorm uitgekeken naar bifi worstjes en daarna ook een hele verpakking in één keer opgegeten. :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:00

#SNUFFELSANTA WEEK 40 Woensdag schreef:
Heeft jouw hond bepaalde rituelen? Bijvoorbeeld bij het eten, slapen of voor het wandelen?

Wel gewoontes, als mijn vriend hem in de ochtend heeft uitgelaten rent hij meteen naar boven om nog even bij mij in bed te kruipen. Zo schattig.
Met eten gaat hij altijd netjes op de mat zitten. Meestal maak ik eerst een foto van zijn bak dus hij kan heel netjes wachten.

De extra vraag:
qua chocola vind ik opzich alles lekker maar ik ben niet zo’n hele grote fan van pure chocola.
Ik drink graag thee, eigenlijk vooral losse thee maar zakjes vind ik ook lekker. Ik ben best een zoetekauw.

Flop, koffie, bad spul/douchespul en alcohol :')

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:01

Citaat:
#SNUFFELSANTA week 39 woensdag schreef:
Is jouw hond een apporteer-koning of kijkt 'ie je alleen maar aan met “haal het zelf maar?"

Het laatste, spelen heeft ie nog steeds niet uitgevonden dus met apporteren hoef ik ook niet aan te komen Mn schoonzus was laatst met (uit de boom gevallen) appels aan t schoppen, toen ging ie wel even kijken wat er rolde, maar verder doet ie er dan weer niks mee :Y)

Citaat:
#SNUFFELSANTA week 39 zondag schreef:
Heeft jouw hond(en)veel vacht onderhoud nodig? En zo ja: welke producten gebruik jij graag?

Sigi zorgt er graag voor dat alles onder de Sigi confetti zit :D (haar dus) dus ik borstel hem nu wel regelmatig even :j De waterblazer staat nog op t verlanglijstje :j

Citaat:
Heeft jouw hond bepaalde rituelen? Bijvoorbeeld bij het eten, slapen of voor het wandelen?

Nope

Citaat:

Geen allergien oid. Chocola, snoepjes, altijd goed, en ook niet heel kieskeurig qua smaken O:) Drink zowel koffie als thee

Wat leuk dat er al kaartjes verzonden zijn *\o/*

Wij hadden zondag onze eerste fun&hoopers les. Sigi snapte er nog vrij weinig van maar hij vindt het al fantastisch om samen dingen te doen dus die heeft de hele les lopen kwispelen :D
Verder deed hij het ook super, kon de oefeningen mooi los doen omdat hij zijn aandacht toch wel bij mij houdt. Losgeslagen labrador die het hele veld over denderde maakte ook weinig uit, het is zo'n fijne hond <3

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:25

Fem schreef:
Je mag geloof ik geen reclame maken, maar ik volg voerkrachtig op Instagram (Leo op bokt).
Zij kan je vast verder helpen, zelf of met adviezen in je eigen regio?

En over Butternut, dit heb ik ook met plezier gegeven aan mijn honden en ook aan de pups in het nest.
Alleen het is voor mij momenteel te prijzig.
Daarbij kreeg Fudge er vaak slappere ontlasting van (Fudge is sowieso gevoeliger op de darmen).
Ik snap jou overigens heel goed. Butternut ruikt zelfs 'lekker' en KVV/raw voeding is toch inderdaad wat minder smakelijk :') , maar ik kan er prima mee overweg.

Top! Ga ik die even benaderen

De prijs is inderdaad ook wel waarom ik twijfel en eigenlijk verder wil kijken, Jady is zo moeilijk op gewicht te houden dus moet naast deze maaltijden eigenlijk nog bijgevoerd willen waardoor de kosten wel oplopen

Heeft jouw hond(en)veel vacht onderhoud nodig? En zo ja: welke producten gebruik jij graag?

Eigenlijk niet :o Ze gaat af en toe onder de douche omdat ze stinkt maar dat is het ook wel. We hebben een fles hondenshampoo staan, volgens mij van de action die nog bij mijn ouders vandaan komt. Niet één die ik zelf snel ook zou kopen maar voor nu nog prima

Wel ooit de Coceau de cologne van DWAM gekregen, maar ook dat is meer een geur dan echt verzorging. Vervliegt overigens ook weer vrij snel dus gaat ook niet op het refill lijstje

Poeh, niet echt denk ik?
Ze pakt altijd een knuffel als we weer thuiskomen uit enthousiasme, en als ze vindt dat we 's ochtends te lang uitslapen laat ze haar hout onderaan de trap op de grond vallen :+

Ik eet zelf vegetarisch en ben lactose intolerant, maar als ik weet dat ik thuis kan blijven dan durf ik iets met lactose soms nog wel aan. Verder gek op herfstige/winter geuren als vanille/kaneel/gingerbread etc en eigenlijk vind ik alles met een gedachte erachter wel leuk!

Overigens hoeft er voor Jady niet op het vegetarische gelet te worden, die krijgt van alles en nog wat qua vlees en botjes etc :P :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:26

Hier op het moment best een beetje druk, maar ik probeer de vragen in ieder geval zo veel mogelijk te beantwoorden!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 22:30

Ik heb een gastric bypass gehad dus alles wat lekker is rond kerst qua zoetigheid is een no go :+
Ik hou van kerstgeurtjes! Ik heb al een hele voorraad kerstkaarsen gekocht weer voor dit jaar! zodra 31 oktober voorbij is dan gaan we helemaal in kerstthema haha.

Ben wel een beetje in een luxe positie, mijn moeder heeft een eigen zaak met schoonheidsproducten en elk jaar brengen zij de meest heerlijke geurkaarsen uit in kerstgeuren <3 Afgelopen jaar was het sweet madeleine.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:50

Top lijst voor mij is vegan producten :D
Flop qua eten: dierlijke producten en drop :Y)
Voor de rest liefst hetzelfde als voor de hond geldt: iets dat opgebruikt kan worden. Maar ik doe ook mee aan de gewone secret santa dus hier mag de hond 100% verwend worden.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Leuke vraag!
Top: ik lust eigenlijk alles wel, en in ons nieuwe huis krijgen we een bad dus dingetjes voor in bad vind ik ook leuk. Andere dingetjes voor in huis vind ik ook helemaal leuk (al zou ik niet weten wat haha)

Flop: ik drink bijna nooit alcohol en ik hou niet zo van de luxere delicatessen (olijven hele aparte kazen etc).

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:51

Top: Lief, maar er hoeft niet perse aan mij gedacht te worden hoor! En anders zijn zoete dingen altijd goed :P

Flop: Kaarsen, iets met geuren sowieso.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:42

Zoooo, hint en het gros van de cadeaus geregeld :D

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

VillaNeusjes schreef:

Hahah ik deel die mening, koffie en olijven gaan er hier ook echt niet in :o :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Nala schreef:
Zoooo, hint en het gros van de cadeaus geregeld :D

Goed bezig! :#
Wij gaan morgen naar Intratuin om een kerstboom waarschijnlijk, dus dan kan ik ook even cadeaus scharrelen :D

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Wij gaan volgende week vrijdag een week naar de Veluwe, zitten in Hoenderloo, heeft iemand nog tips voor leuke dierenwinkels daar in de buurt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:21

Wat grappig dat er hier aardig wat mensen zijn die koffie niet lusten ( ik dus ook echt niet). Ik word altijd maar vreemd aangekeken :+

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:49

Oh bijzonder dat zoveel mensen niet van de koffie zijn, ik leef echt voor koffie :o Elke ochtend eerst een bakkie koffie tijdens het wakker worden, voor die tijd vooral niet tegen me praten zeg ik altijd ;)

Voor mij hoeft er niet perse wat in het pakket hoor Santa, ik ben weer begonnen met koolhydraatbeperkt eten om die vakantie kilo’s er weer af te krijgen en mijn harige kinders mogen vooral lekker verwend worden :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:57

Ja, de meiden worden regelmatig getrimd (door mijzelf).
Oren, hals, pootjes, staart.
Borstelen doe ik eigenlijk nooit, behalve tijdens de ruiperiode en het trimmen.
Wassen doen we sporadisch. Voorafgaand aan shows meestal, want soms laat ik Ginger gewoon zwemmen in de Waal en dan is ze ook schoon.
Wel worden ze gewassen als ze in iets ranzigs gerold hebben (dode vis, poep, etc).

De meeste producten die ik gebruik zijn van Jean Peau (scharen, eye cleaner, nail stopper (gelukkig nog nooit hoeven gebruiken), shampoo).
Maar ik gebruik bij een vieze poepvlek ook gerust snel even mensenshampoo.

Het enige ritueel wat ze echt elke dag doen is;
wanneer mijn vriend beneden komt in de ochtend dan komen ze beide meteen aangerend, als ze nog geen knuffel in hun bek hebben dan rennen ze terug om er een te zoeken/pakken. En dan begroeten ze hem alsof ze hem al 5 jaar niet gezien hebben. :')

Top; snoep, chocolade (alles behalve met noten erin), geurkaarsen, LUSH (ik hou er echt van, vooral zoete of citrusgeuren), bloembollen of leuke bloemenzaadjes voor in de tuin, bakspulletjes.

Flop: Alles met de geur Vanille, lavendel is ook niet mijn favoriet en zware, aardse geuren ook niet.