Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:06

Nouja het totaalbedrag vertekent natuurlijk ook wel een beetje he.

Het is natuurlijk wel zo dat ik best (op een foutmarge na) voor dat bedrag verkocht zal hebben.

Maar even heel simpel gesteld koop ik in jaar 1 voor 100 euro kleding voor dat ventje want ja die is natuurlijk gewoon in de groei dus er moet wel nieuw spul komen steeds. Dan geef ik dus 100 euro uit aan kleding. Vervolgens verkoop ik die kleding weer voor 100 euro. En koop ik voor nog steeds diezelfde 100 euro weer kleding terug. Die verkoop ik weer als het te klein wordt. Koop weer een maatje groter. Dat verkoop ik een jaar later weer, enz.

Ik heb dus op een gegeven moment steeds weer dezelfde 100 euro uitgegeven en terug verdiend, dus dan heb ik 100 euro van mijn geld er aan besteed, maar wel meerdere keren voor 100 euro verkocht volgens vinted...en dat is natuurlijk ook zo.

Of zit ik nu heel scheef te rekenen...Drukke dagen gehad dus ben niet heel scherp meer :=

Het klopt overigens wel dat ik meestal weinig verlies maak tussen koop en verkoop want ik koop bijna alles op Vinted of in de sale want ik ben een vrek :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:21

Suzanne F. schreef:
Ik ben echt te lui om uitgebreid kleding op Vinted te zetten. Ik breng het meestal naar de kringloop. Maar inderdaad geef ik dan best wat geld weg.
Ik knip zelf alle labels uit kleding dus dan is het moeilijk aan te tonen of te achterhalen welke maat het was. Ik heb geen zin in meetlinten en dat soort dingen.

Hier hetzelfde, ik knip ook altijd de labels eruit, ik kan daar namelijk niet tegen in mijn nek :P
Ik koop er eigenlijk vooral.

Ik heb vandaag een hele gave jumpsuit van 5€ ontvangen. Hij ruikt helaas enorm naar oud zweet dus ligt nu in de Biotex, maar het gaat er vast wel uit, ik ga daar geen geschil om starten hoor.

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:25

Ik wil wat kopen maar ze heeft alleen dhl open staan. Normaal heb je toch andere zoals homer wat verplicht aan staat of wat anders

Amber_anne

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:30

Homer en mondial relay staan altijd aan. Lukt het misschien als je de lijst opent ipv de kaart? Of anders morgen? Je mag het ook naar me doorsturen dan kan ik kijken of ik wel andere opties zie staan

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 20:42

cocktailtime schreef:
Ik wil wat kopen maar ze heeft alleen dhl open staan. Normaal heb je toch andere zoals homer wat verplicht aan staat of wat anders

Vinted kan het ook tijdelijk uit hebben gezet vanuit hun kant. Dan gaat het op een ander moment vaak weer open en kun je het weer kiezen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:39

pmarena schreef:
Nouja het totaalbedrag vertekent natuurlijk ook wel een beetje he.

Het is natuurlijk wel zo dat ik best (op een foutmarge na) voor dat bedrag verkocht zal hebben.

Maar even heel simpel gesteld koop ik in jaar 1 voor 100 euro kleding voor dat ventje want ja die is natuurlijk gewoon in de groei dus er moet wel nieuw spul komen steeds. Dan geef ik dus 100 euro uit aan kleding. Vervolgens verkoop ik die kleding weer voor 100 euro. En koop ik voor nog steeds diezelfde 100 euro weer kleding terug. Die verkoop ik weer als het te klein wordt. Koop weer een maatje groter. Dat verkoop ik een jaar later weer, enz.

Ik heb dus op een gegeven moment steeds weer dezelfde 100 euro uitgegeven en terug verdiend, dus dan heb ik 100 euro van mijn geld er aan besteed, maar wel meerdere keren voor 100 euro verkocht volgens vinted...en dat is natuurlijk ook zo.

Of zit ik nu heel scheef te rekenen...Drukke dagen gehad dus ben niet heel scherp meer :=

Het klopt overigens wel dat ik meestal weinig verlies maak tussen koop en verkoop want ik koop bijna alles op Vinted of in de sale want ik ben een vrek :')

Ik koop alles nieuw, behalve voor mezelf. En wat ik voor mezelf koop gaat doorgaans niet weer weg.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:55

Dat 100% recycleren van kleedgeld lukt hier ook niet, kind maakt kleding vies of raakt beschadigd, en sommige dingen koop je sowieso nieuw zoals sokken en ondergoed.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 22:35

foxy80 schreef:
Pantykous schreef:
Ik schrik ook elke keer weer van die totale verkoopsom :') Heeft er wel voor gezorgd dat ik minder kinderkleding koop, haha.

Ik heb wel gemerkt dat het systeem niet 100% correct is. Kopen die geannuleerd of geretourneerd worden blijven in dat verkocht totaal staan.. Zie ook in je verkochte items in je profiel (die zakken dan naar onder en krijgen een groen balkje).

Ik heb maar 1 geannuleerde verkoop en toch is mijn verkoopbedrag best wel schrikbarend hoog :') Hoe veel het me dan wel niet ooit gekost heeft :=
Ik ben helaas geen vrek en koop graag nieuwe collectie.

Maar! Ruim 800 verkopen en nog maar 1 verkoop gehad die niet lekker ging. Dat was een zeikerd, dat ging echt nergens over. Ik ben ook eens een stuk vergeten in een bundel dus die heb ik meteen nagestuurd en ging ook prima.
Ik heb geen €2 verkopen, vaak wat hoger segment, misschien dat dat scheelt.

Met aankopen trouwens wel wat miskopen gehad, maar ook geen schrikbarende dingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:37

foxy80 schreef:
Dat 100% recycleren van kleedgeld lukt hier ook niet, kind maakt kleding vies of raakt beschadigd, en sommige dingen koop je sowieso nieuw zoals sokken en ondergoed.

Ik denk daarom ook niet dat er iemand is die wel 100% haalt of de illusie heeft dat te halen := Maar die suggestie wekken was ook niet de insteek van mijn zoals aangegeven erg versimpelde voorbeeld, het gaat er meer om dat je steeds van hetzelfde geld koopt en verkoopt terwijl het natuurlijk wel meerdere keren geteld wordt.

Dus als ik dan kijk naar mijn meer dan 12.000 euro verkoopwaarde is het natuurlijk niet zo dat nog een stuk meer dan dat bedrag daadwerkelijk eerst bij aankoop van alles mijn rekening verlaten heeft. Want dat is je eerste geschrokken reactie als je dat bedrag ziet, bij mij wel tenminste :')

Je kan prima bvb. morgen aanmelden op vinted met een bankrekening die je speciaal voor vinted hebt gereserveerd en waar je niks anders mee doet. Daar zet je dan voor dit voorbeeld 1-malig bvb. 1000 euro op en daar hou je je streng aan en moet je het mee doen. Op = op.

Als je al dat geld hebt uitgegeven aan een hele op Vinted gekochte garderobe dan kan je in dit geval pas wat nieuws kopen als je eerst weer wat verkocht hebt zodat er weer wat geld terug komt op je rekening.

En ondanks dat je er op deze manier echt 'maar' 1000 euro in gestopt kan hebben, kan je een tijd later dan makkelijk voor 5000 euro verkocht hebben. Omdat het kan vertekenen als je veel koopt en bij te klein worden weer verkoopt op Vinted.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Maar deels je budget op die manier beheren is natuurlijk wel een optie, omdat je zo goed vinger aan de knip houdt. Ik geef naar mijn mening helemaal niet veel uit aan kinderspul, maar nav jouw post toch maar eens gekeken naar verleden jaar in mijn huishoudboekje, kleding en schoenen voor zoon waren goed voor 400 euro (dat is dus tweedehands en nieuw).
En daar zal ik hoogstens 75-100 euro van recupereren.
Die 5000 waarover je spreekt, dat is dan je totale verkoop, dus ook van andere meuk die je verkoopt toch? Want ik slaag er nooit in meer te verdienen aan gedragen kleding.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Het duurde wel even voordat ik bepaalde handigheidjes door had met shoppen op Vinted, inmiddels is het wel zo dat ik over het algemeen spul dat ik weer opnieuw op Vinted zet voor minimaal de totale prijs die ik ervoor betaald heb (incl. verzenden/kopersbescherming) kan verkopen. Dit gaat dan vooral om miskopen en komt niet heel vaak voor, ik heb geen kinderen en het is niet de bedoeling dat ik uit mijn kleding groei :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Ik maak echt dik verlies/krijg niet de gewenste prijzen, maar ik moet zó nodig spullen kwijt... :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:34

foxy80 schreef:
Maar deels je budget op die manier beheren is natuurlijk wel een optie, omdat je zo goed vinger aan de knip houdt. Ik geef naar mijn mening helemaal niet veel uit aan kinderspul, maar nav jouw post toch maar eens gekeken naar verleden jaar in mijn huishoudboekje, kleding en schoenen voor zoon waren goed voor 400 euro (dat is dus tweedehands en nieuw).
En daar zal ik hoogstens 75-100 euro van recupereren.
Die 5000 waarover je spreekt, dat is dan je totale verkoop, dus ook van andere meuk die je verkoopt toch? Want ik slaag er nooit in meer te verdienen aan gedragen kleding.

Ja ik probeer zoveel mogelijk alleen uit mijn Vinted portemonnee te besteden.
maar soms wil je wat uit een webshop kopen en dan laat ik wat uitbetalen, en vind als ik dan iets tegenkom op Vinted dat ik echt graag wil, dat dat dan wel van mijn bankrekening mag. Dus echt helemaal waterdicht is het niet op deze manier.

Bij mij is het echt zeker 90% kinderkleding. Heb nog zat prullaria uit huis en paardenspul van Mareentje dat ik nog online moet zetten maar dat is tot nu toe niet veel gebeurd. Broeken gaan wel regelmatig kapot maar bovenkleding blijft best mooi hier over het algemeen. En ik koop en verkoop veel wolletjes en die zijn ook best wel geliefd / waardevast :j

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:36

_Lorette_ schreef:
Ik maak echt dik verlies/krijg niet de gewenste prijzen, maar ik moet zó nodig spullen kwijt... :o

Ik weet oprecht weinig over het Vinted algoritme, maar als Bokkers gewoon elkaars artikelen bekijken, wellicht dat het dan wat meer naar voren komt/je meer boden krijgt?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

Ik deel ook graag eens een positieve Vinted ervaring :j

M’n favoriete Nike gympen waren echt aan vervanging toe, maar hetzelfde model wordt niet meer gemaakt. Nu op Vinted het juiste model in de juiste maat en kleur gevonden voor goedkoop! En ondanks dat ze gedragen zijn, zitten ze perfect zoals m’n oude paar! *\o/*

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:05

Ja Dispar, wordt een mens blij van hé!
De vintage keukenrobot van mijn schoonmoeder is ook wijlen, heb al een exemplaar uit Frankrijk laten komen via vinted, iedereen blij

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:46

Ik ben stom geweest. Broek binnen gekregen, snel gecheckt en leek prima dus op akkoord geklikt. Kom ik thuis, zie ik een beschadiging maar oké, aan de achterkant dus ziet toch niemand. Begeeft de rits het ook meteen bij het passen en nee hij was niet te strak. Gelukkig maar een paar euro maar die broek kon dus zo de prullenbak in en ik heb dat geld dus weggegooid. Volgende keer beter kijken voor ik op akkoord klik.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:48

Oei, dat is jammer Mo!
Hier is de stinkende jumpsuit gewassen, als hij droog is ga ik eens kijken of hij past. Zo aan de lijn vind ik hem eigenlijk best klein lijken :=
Maar goed, dan gaat hij gewoon fris gewassen terug op Vinted haha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Hier ook wat kleding die helaas toch niet past, dus die er ook weer op of naar de kringloop.

Ik had wat oude Schleichpaarden op Vinted gezet, in 48 uur al heel veel favorieten (sommigen wel 20), maar nog weinig die ook echt kopen daarvan. Heb maar een paar een bod gedaan, eens kijken of het dan gaat lopen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Eske_B schreef:
Hier ook wat kleding die helaas toch niet past, dus die er ook weer op of naar de kringloop.

Ik had wat oude Schleichpaarden op Vinted gezet, in 48 uur al heel veel favorieten (sommigen wel 20), maar nog weinig die ook echt kopen daarvan. Heb maar een paar een bod gedaan, eens kijken of het dan gaat lopen.

Wie ben jij op vinted?

Heb laatst 18 Schleich paarden van een bokker gekocht via vinted maar er blijven genoeg die we nog niet hebben ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:06

Alja schreef:
Eske_B schreef:

Wie ben jij op vinted?

Heb laatst 18 Schleich paarden van een bokker gekocht via vinted maar er blijven genoeg die we nog niet hebben ;)

Je hebt PB :D