opisop_shop schreef:Goed bezig!
En het is ook gewoon een mindset die je jezelf aan het aanleren bent dan, dat is natuurlijk gewoon een lopend proces.
Ja dat is zeker waar! Zoiets verander je ook niet in 1x perse (of ja genoeg mensen vast wel maar ik vind het echt wel lastig soms omdat ik kopen als coping mechanism gebruik vaak als ik me niet goed voel bv) als je dan ziet dat je eerder toch echt vaak dingen kocht en dat gewoon bijna verslavend is. Kan daarom nu ook wel vrede vinden in de uitgaves vandaag aangezien ik me wel aan de opgelegde beperking qua uitgave heb gehouden bv en niet helemaal los ben gegaan - want ben bv ook bij andere winkels geweest waar ik nodige dingen kocht maar niks extras en waar ik dat normaal wel zou doen. Ik stond bij Kruidvat bv meermaals met iets wat goedkoop afgeprijsd was in handen maar heb het terug gezet. Misschien dat het voor mij sws zou helpen als ik bv ipv een volle maand (en zeker als ik het wil door trekken na januari) no spend zou doen, ik dan wel 1 cheat ‘buy/trip’ bv toe zou staan mbt specifiek zoiets als een kringloop waar ik graag kom en wat ik mezelf eigenlijk niet volledig zou willen afnemen bv. Maar hier dan wel ook met een budget werken; dat je niet voor meer als een X bedrag meeneemt dan. In andere winkels probeer ik gewoon minder te komen en ook gewoon mn best te doen om te pakken wat ik nodig heb en zsm weg te gaan