Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:15

Ik zou echt niet meer zonder bos willen leven. Ik kom uit de polder en nu elke keer als ik daar terug ga denk ik, wat ontzettend leeg is het hier. Ik mis dan echt de bomen.

Ik mis de wind ook zeker niet :')

En dan kun je nog zo'n leuk huis hebben maar als je buiten dan niet hebt wat je zoekt dan is dat niet het huis voor jou.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 15:22

Nee precies ;)
Ik woon nu dus ook in de polder. Woon heel mooi. In huis van ex.
Maar als ik voor mezelf een huis moet zoeken gewoon echt geen polder meer. Hoe mooi ook. En hier in Alphen zijn nog best leuke gebiedjes waar je ook mooi kunt wandelen maar toch trekt het bos mij. Dus dat is echt waar ik geen concessie op moet doen. Net als ov en een buiten. Verder het zoekgebied enorm verruimd tijdens mijn zoektocht en komt er zo nu en dan toch wat. Alleen haalt niks het bij Noenes dus e.a moet ik toch laten varen om zo weer op iets anders uit te komen. Bijv als een tuin nog niet groen is, dat kan natuurlijk gerealiseerd, of als het huis nog niet helemaal mijn stijl is of nog meer moet gebeuren. Waar ik tijdens chemo tegenop zag nu heb ik daar wat meer ruimte in zodat ik ook wat uit die zone kan stappen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:25

Ik ben ook een bos mens en zit in frankrijk van het bos af en niet echt een losloop gebied voor honden en met wind (meer als in de flevopolder) en ik vermaak me best en mijn hondje toen ook. Ik ben zelf meer van ik laat liever wat eisen los als het huis top is en ik een plek voor mezelf had gevonden en geen stresserige zoektocht dan omgekeerd. Dat gaf zoveel rust in mijn leven Maar kennelijk is dat persoonlijk

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 15:29

Maar als het echt niet als je plek voelt dan vind je ook geen rust ;) Kennelijk is jou huis echt jou plek karuna en dat is toch anders. Ik denk dat dat huisje in Andijk echt een leuk huisje is voor iemand daarom dat ik hem ook deel. Maar het is echt niet mijn plek ;)

En dingen loslaten helemaal mee eens. Maar zeker niet alles loslaten zo lang ik de ruimte heb om mijn plekje te zoeken doe ik dat. Als ik haast moet maken kan een tussenstap tijdelijk huren van een chalet op een park, tijdelijk is dat wel te doen. Ik hoef dus niet iets te kopen waar ik het gevoel heb dat het niet mijn plek is en dat is wel heel fijn.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 03-04-25 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:32

Dat scheelt wel iets ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:35

karuna schreef:
Ik ben ook een bos mens en zit in frankrijk van het bos af en niet echt een losloop gebied voor honden en met wind (meer als in de flevopolder) en ik vermaak me best en mijn hondje toen ook. Ik ben zelf meer van ik laat liever wat eisen los als het huis top is en ik een plek voor mezelf had gevonden en geen stresserige zoektocht dan omgekeerd. Dat gaf zoveel rust in mijn leven Maar kennelijk is dat persoonlijk

Iedereen heeft toch zijn eigen eisen en wensen?
Ik zou zelf nooit voor een vakantiehuis gaan waar ik iedere keer een volle dag voor moest reizen, zonde van mijn tijd.

Als ik ooit nog verhuis dan is dat puur om vlakbij of aan of in een bos te wonen. En hoe het huis eruit ziet zal me aan mijn reet roesten. Mijn eisen zijn bos en rust.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 15:35

Jij bent ooit naar Frankrijk verhuisd omdat je naar Frankrijk wilde. Maar als iemand je een woning in Duitsland aan zou bieden had je dat ook niet gedaan. Je bent voor een huis gegaan dat bij jou paste. En dat wil ik ook. Met huur is dat iets anders zeker als het tijdelijk is. Maar ik wil echt een huis waar ik daarna lekker kan blijven waar het echt als mijn plekje voelt. En dan koop je niet iets op een plek waar je niet wil wonen ;)

Precies dat laatste Goof.
Het huis kun je nog wel wat mee
De omgeving verandert je niet :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:39

Niet helemaal, ik had dat los gelaten na jaren zoeken. En had toen de keuze dakloos worden en in de schuldsanering terecht komen of dit. Dan is de keuze snel gemaakt omdat ik nergens anders een fatsoenlijk huis kon vinden -O-

Hier voor was een tussenstap en blij dat ik een echte woning had gevonden voor mezelf na ruim 5 jaar stresserig zoeken naar een plek voor mezelf. Niet verwacht dat ik dat kon kopen. Daar toen ook stevige eisen laten vallen maar ik was vande stress van het zoeken af.

Ik was ook op zoek naar klein, beetje buiten maar wel een plek waar je mocht wonen zonder extra gezeur van parken en zo. Niet gevonden, toen dus over de grens gaan zoeken

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 15:51

Ja. Ik heb dus geen schulden.
En geen problemen.
Nouja ik moet leven met Kanker en heb nog steeds verdriet van alle ellende rondom mijn ex
Maar geen financiële problemen en kan dus via normale weg een woning kopen met eigen geld ook nog.
En dan mag ik best kijken naar iets wat past toch?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:52

Dat " moet " je zelfs :knuffel:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 15:56

Logisch dat dat mag lijkt me niet meer dan normaal als je de keuze hebt, ik zou alleen zelf bij een dergelijk huisje als de link bos eis laten schieten, maar dat is mijn persoonlijke keuze omdat dat kwa huis goed bij mij zou passen. En dat mag toch ook denk ik?

Ellende is dat kleine huisjes en zeker tiny huisjes buiten een park in nederland vaak nog een soort van tijdelijk karakter hadden, ik heb me destijd in veel van dergelijke projecten verdiept maar eigenlijk altijd was het 5 of 10 jaar, of een perceel waar dan weer niet klein gebouwd mocht worden door de welstandscommissie. Of er hing weer een park achter met idiote eisen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 16:09

Zeker mag dat. Dat heb je echter in meerdere posts laten weten. Ieder heeft andere wensen de een wil een mooi huis, de ander vind de omgeving belangrijker weer een ander wil reizen en wonen combineren, alles kan. Maar ik Moet niet het bos laten varen omdat een ander dat zou doen ;) Voor mij is dat i.c.m een station in de buurt de nr 1 criteria en ik wil er vanaf wijken door niet aan de rand van een bos te wonen maar dan moet het bos wel op loopafstand zijn. Ik hoef daarintegen niet een groot winkelcentrum als ik maar wel mijn boodschapjes kan doen. Een station mag ook in een dorp verderop zolang op fietsafstand en bosrijk dat zijn nou niet de moeilijkste eissen eigenlijk en ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken en gelukkig heb ik daartoe de ruimte maar als ik met spoed weg moet bel ik naar zo'n park waar ze ook verhuren dan ben ik weer even voorzien. Maar ik ga niet iets kopen wat niet mijn plek is,hoe mooi het huis ook is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 16:50

Het is jouw topic BF, jij mag eisen stellen waar jij je goed bij voelt. Ik heb specifieke wensen voor een huurhuis wat ik zoek, die laat ik ook niet schieten.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 17:09

Absoluut Befunny. Jij moet met plezier daar kunnen wonen.
En wat voor de een belangrijk is,is voor de ander niet van toepassing.
Ik vond het erg belangrijk om een huis te vinden dat vrij lag. En dat is naar aanleiding van nare gebeurtenissen met de buren bij ons vorige huis. En hoewel mijn man af en toe helemaal er helemaal gek van werd om weer een prima huis te laten gaan,hebben we nu wel een droomstek gevonden.
En ook wij stonden weer bijna op straat ,maar ik heb echt niet afgeweken van mijn eis.

Dus BF, houd vast aan wat jij wilt,jij vind heus jouw plekje wel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 17:21

prompter schreef:
Het is jouw topic BF, jij mag eisen stellen waar jij je goed bij voelt. Ik heb specifieke wensen voor een huurhuis wat ik zoek, die laat ik ook niet schieten.

Gelijk heb je.
Als ik een tussenoplossing zoek dus voor tijdelijk zou het voor mij niet uitmaken maar als het huurhuis echt mijn thuis zou worden zou ik daar ook de eis hebben dat ik me thuis moet voelen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 17:23

noordje schreef:
Absoluut Befunny. Jij moet met plezier daar kunnen wonen.
En wat voor de een belangrijk is,is voor de ander niet van toepassing.
Ik vond het erg belangrijk om een huis te vinden dat vrij lag. En dat is naar aanleiding van nare gebeurtenissen met de buren bij ons vorige huis. En hoewel mijn man af en toe helemaal er helemaal gek van werd om weer een prima huis te laten gaan,hebben we nu wel een droomstek gevonden.
En ook wij stonden weer bijna op straat ,maar ik heb echt niet afgeweken van mijn eis.

Dus BF, houd vast aan wat jij wilt,jij vind heus jouw plekje wel.

Ja en op een pracht locatie wonen jullie dus dat heb je echt goed gedaan. En heerlijk ook voor Nala.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 18:07

Ik snap ook wel heel goed dat je hoofd bij de Noenes blijft.
Ik kwam er deze week doorheen en het staat qua groen en bloemen daar allemaal prachtig in bloei en de eekhoorns speelden in de bomen. Echt een paradijsje.
Ik hoop dat het je toch op één of andere manier gaat lukken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-25 18:29

Ja is mooi daar en rustig maar toch ook niet zeg maar. Gemoedelijk veel groen. En op korte afstand eigenlijk van de Kampina heide. Oisterwijkse vennen, Vughtse heide, Loonse Duinen kortom aan natuur geen gebrek ;) Kasteel Haaren. En Moergestel. Los van de natuur ook gezellige dorp straatjes in de buurt wat niet noodzakelijk is maar wel een extra bonus is. Wat verder van een station Boxtel is 7,5 km ofzo en altijd een overstap in Tilburg of Den Bosch maar het is te doen en de plek heeft iets wat mij echt heeft gegrepen, schot in de roos zeg maar.

En zo iets vind ik nooit meer dus once in a lifetime. Maar het moet me wel mogelijk gemaakt worden :j

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:37

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:40

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 22:10

Oh jee, dan heb ik met mijn neus gekeken…
Succes met de zoektocht ts, ik gun je een fijn knus plekje.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 11:44

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 13:39

Het is mij alleen niet duidelijk of het op een park staat.
Wel leuk huisje ook.
Nadeel Assen heeft volgens mij het dichtstbijzijnde station.
En dat is toch zo'n 17km over het fietspad.

Ik zou anders hiervoor zo de makelaar bellen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 09:09

Even laten weten dat ik volgende week woensdag
Hier ga kijken.
https://www.funda.nl/detail/43984704?ut ... ting-modal

Het huis in Haaren is nog niet afgeschreven maar huisje in Vinkel daar is ook veel werk aan zowel binnen als de tuin maar dan is het ook een leuk huisje (ik hoop dat daar een aanbouwtje aan mag dan kan er een goede badkamer met walking closet komen) en heeft het kwa ruimte wat ik nodig heb :j

Het ligt op een voormalig park. Park bestaat niet meer, geen parkregelementen wel VvE maar 60 per maand dat is prima.
500m2 perseel.
Het park is verpauperd geraakt daar gaan ze de komende jaren wat aan doen dus moet wel horen hoe en wat. Maar ik vind het interressant genoeg om te gaan ontdekken ;)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:25

Mooie ligging zo op het oog, en aantrekkelijk huis met inderdaad het nodige werk, maar hier heb je zekerheid en nog goedkoper ook wellicht.