We worden oud...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: We worden oud...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:14

Denk dat die voornamelijk uit de handel kwamen, ze waren niet zo populair om de één of andere reden...
Destijds was het "Met een witte blijf je zitten" en dan bedoelden ze dus niet de ruiter :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:22

Haha ja dat zou kunnen hoor..dat die witte niet zo geliefd waren en daarom op manege's terecht kwamen.

New Forest zijn volgens mij altijd al vrij populair geweest vanwege de goede karakters..of die dan op manege's kwamen? Misschien juist wel..ik ben wel nu wel echt rete benieuwd haha.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:49

Schimmel is niet zo'n typische NF-kleur. Denk eerder dat het Welsh en Connemara's waren. Of kruisingen daarmee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:50

Elisa2 schreef:
De rood/ witte frontriemen en witte koordsingels ja..heel herkenbaar.

Nu ik die foto zie van die witte pony, onze manege had ook echt veel van dat soort witte pony's. Vraag me nu af wat voor een pony's dat eigenlijk waren. Connemara's oid? daar leken ze op..of gewoon HTK pony's.

Nardo was een (anglo?) arabier... top sportpony. Kon echt springen als een tijger, parcoursen en eventing. Echt een fijn beest.
Wij hadden sowieso best wat goede dressuur en springpony's staan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:41

Was Nardo niet van Oostervelds Marsaz?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:01

germie schreef:
En er was toen een New Forest hengst die bij deze man hele goede veulens gaf, altijd eerste premies, maar ineens moest die hengst geweerd worden. Er mocht nog maar 12.5% in zitten en die man had allemaal fokdieren met 25%. Het was ook een super goede hengst, maar het was de vraag of die wel helemaal raszuiver was. Het ging om Golden Wonder. Echt een fantastische sporthengst.

Furzey Lodge Golden Wonder? (Spelling?)
Ik liep in die periode veel in IJsselstein bij vd Water. Watershofs Warmando en nog een paar hengsten hadden ze toen staan.
Gaven ook les met de veelal New Forest pony's die ook wel voor de bloedtap werden gebruikt. Dan hebben we het over 1980-1985 zo'n beetje.

Toptijd daar gehad in mijn tienerjaren, hele dagen op de stal helpen, pony's van/naar de wei verderop brengen.
Af en toe naar de buren, hengstenstation, om daar te helpen.
Poosje ook bij de broer van vd Water rondgelopen, die had ook Forresters bij zijn fruitbedrijf maar deed er verder niet veel mee behalve fokken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:26

Het probleem met Golden Wonder was, dat ze er achter kwamen dat-ie nooit de afstamming kon hebben die op papier stond. Daarom wordt/is GW er uit gefokt - het is/was mogelijk geen echte NF.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:33

Rocamor schreef:
Was Nardo niet van Oostervelds Marsaz?

Oh dat zou ook goed kunnen, die hengst komt me ook bekend voor. Dan was een ander de anglo arabier... het is ook al een tijdje geleden. :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:42

We worden oud... :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:55

:')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:15

Vandaag was er een vrouw op de radio die haar 105e verjaardag vierde. Haar geheim, gewoon blijven ademen :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 21:40

Elisa2 schreef:
Die witte nylon halsters herinner ik me ook nog!

En de hengstenboer die langs kwam met de hengsten op de vrachtwagen en merries die gekluisterd moesten worden.

Mijn haflinger stond in het begin nog op stand. 1994 was dat. Die heb ik nl eerst gehuurd en later gekocht toen ik een soort van stage liep bij een hengstenhouder die een stalletje over had. Paard in de box ipv stand was een hele luxe.
Mooie tijd gehad , veel geleerd (ook hoe het niet moet -O- ) en idd in het voorjaar op pad met de fjordenhengst. Heel N-H doorgekruisd. Van s' ochtends tot avond.

Merries idd kluisteren maar wel aan 1 been. Touw via achterbeen onder de buik langs en dan vast aan de nek. Wel veiligheidsknoop en een bandage rondom de staart.
Maar als de merries niet hengstig genoeg waren was het ook wel snel klaar en onder de 3 jaar werd ook niet gedekt. Het moest geen verkrachting zijn.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:46

Deze had ik vroeger ook
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:49

Oh oliebol, dit triggert een of andere core memory maar weet niet eens zeker of ik deze echt had! :oo

Raar hoe dat werkt eigenlijk. Was wel dol op David de Kabouter <3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:52

De kabouters van Rien Poortvliet, toch?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:03

Ja. En ik was helemaal weg van de tekenfilm. Swift de vos was echt mijn grote eerste liefde haha :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:26

Die beeldjes zeggen mij dan weer niks.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:55

Je had ook david de kabouter chocolade koekjes... herinner ik me nu opeens.

Ibbel schreef:
De kabouters van Rien Poortvliet, toch?

Ja klopt, hij had ook zo'n leuk paarden boek. Het brieschend paard. Met zijn eigen Peer en Meneer pastoor er in :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:02

Ik mis zoiezo een hoop winkels offline, en als je al bij offline winkels komt hebben ze weinig of geen voorraad. Ik wil gewoon alles eerst voelen en zien en vergelijken voor ik iets koop. Zo rot om alles te bestellen en heel veel weer terug te moeten sturen en dan ook weer in de gaten moeten houden of het geld teruggestort wordt. Wat dan ook weer de nodige tijd duurt voordat je dan weer wat nieuws kunt bestellen omdat het geld er nog niet is.
Vroeger kon je heerlijk hele dagen winkelen, met de nodige tassen thuis komen. Nu wordt de helft nagestuurd en heb je een hoop waar je later weer voor terug moet om te kunnen kijken omdat het besteld moet worden.
Bah!

Waar ik recent tegenaan liep: automatten, even dikte en kwaliteit willen voelen en vergelijken! Niet te doen!
Nieuw vloerkleed voor in huis willen kopen, van een plaatje nota bene! Dat gaat toch niet, ik wil weten of het lekker aanvoelt. Je laat toch niet 5 vloerkleden thuis komen waarvan je er 4 terug stuurt???
Drama!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 16:08

Ik ben nog steeds fan van Rien Poortvliet. Zo mooi en treffend. Ik heb het boek Braaf in de kast staan, nog steeds leuk om door te bladeren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 19:41

SusanH schreef:
Ik ben nog steeds fan van Rien Poortvliet. Zo mooi en treffend. Ik heb het boek Braaf in de kast staan, nog steeds leuk om door te bladeren.

Ik ook <3
Ik heb een paar puzzels liggen van hem, ik verstuur zijn kaarten graag via postcrossing. Heb inmiddels de agenda en de kalender ook :')

En het boek Het Brieschend Paard. Prachtig <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 11:37

Shani_1984 schreef:
Deze had ik vroeger ook
[ [url=m/kEMr30.jpg]Afbeelding[/url] ]

:j

Al vond ik David de Kabouter niet zo leuk. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 16:14

Die tekenfilm serie vond ik ook niet leuk. Wel het boek leven en werken van de kabouter.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:09

De trollen waren daarin ook veel enger

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:57

Kent iemand de Scandinavische serie Emil nog? Klein blond jongetje dat allerlei streken uithaalde, en om zijn vader te ontlopen verstopte hij zich in de timmerschuur. Hij had ook een Zweedse koudbloed pony, een zweetvos dacht ik