Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Grappig die wisselende klimaten in 1 land. Ik kan me wel voorstellen dat het meer benauwd en klam wordt als de luchtvochtigheid hoger is.
Het huis klinkt toch meer gebouwd op de warmte met maar 1 raam onder de veranda. Hier in Nederland hebben de meeste huizen heel veel en vrij grote ramen. Het ziet er in ieder geval prachtig en relaxt uit.
MoniqueT schreef:Elisa2 schreef:Grappig die wisselende klimaten in 1 land. Ik kan me wel voorstellen dat het meer benauwd en klam wordt als de luchtvochtigheid hoger is.
Het huis klinkt toch meer gebouwd op de warmte met maar 1 raam onder de veranda. Hier in Nederland hebben de meeste huizen heel veel en vrij grote ramen. Het ziet er in ieder geval prachtig en relaxt uit.
Enorm land hoor, met bergen, dus veel verschil. Luchtvochtigheid bepaalt echt de benauwdheid, dat was dé reden om hierheen te emigreren. We hebben echt het droogste stukje Europa gezocht omdat mijn man erg veel pijn heeft in vochtige omstandigheden.
Telpeva schreef:Wat woon je prachtig MoniqueT!
Sterkte voor iedereen die in dit weer een huis heeft wat zo enorm opwarmt
Kan je zo'n plafondventilator ook zo instellen dat hij wel koelt maar dat je de wind niet zo voelt? klinkt misschien gek maar als ik vind het niet prettig om in een windvlaag te zitten. Bij de plafondventilator van mijn ouders was zoiets geloof ik een optie, dat je hem naar boven richt ipv naar beneden? weet iemand daar meer van?
Berdien schreef:Ik zit nu buiten, lekker op het balkon in de schaduw. Zon staat nu op de voorkant van het huis, balkon zit aan de andere kant. Klein briesje erbij, best prima zo!
[ [url=m/Rgb7OY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleine vriendje vindt het er ook zalig.
Elisa2 schreef:deksel schreef:Ik weet oprecht niet hoe ik vandaag ga overleven. Samen met een vriendin deel ik de bovenverdieping van een huis met een plat dak, de zon staat vanaf +- 9.00u tm 12.00 en vanaf 14.00 tm ondergang op ons huis. Alle warmte stijgt naar boven en blijft hangen en echt doortochten lukt ook niet ivm weinig ramen.
Ik denk vandaag dan maar alles dichthouden? Alhoewel dat heel benauwd gaat worden, denk ik.
Wel fijn dat de vooruitzichten van aankomende week wat minder warm zijn! Vind het dan wel weer jammer dat het bewolkt wordt, dan heb je er alsnog niets aan.
Arme jij, ik zou zeggen alles dichthouden en s"middags vluchten naar een plek waar het koeler is.
Berdien schreef:Ik zit nu buiten, lekker op het balkon in de schaduw. Zon staat nu op de voorkant van het huis, balkon zit aan de andere kant. Klein briesje erbij, best prima zo!
[ [url=m/Rgb7OY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleine vriendje vindt het er ook zalig.
Berdien schreef:Maar Morrie, daar heb je toch zelf ook wat over te zeggen? Waarom doet hij het zelf niet als hij het perse nú