paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:17

Je je kan eigenlijk niet meer zonder rolluiken en airco zo met zoveel grote ramen in een huis.

Vanmorgen vond ik het ook al goed warm, eigenlijk al te warm om nog wat te doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:19

Elisa2 schreef:
Grappig die wisselende klimaten in 1 land. Ik kan me wel voorstellen dat het meer benauwd en klam wordt als de luchtvochtigheid hoger is.

Het huis klinkt toch meer gebouwd op de warmte met maar 1 raam onder de veranda. Hier in Nederland hebben de meeste huizen heel veel en vrij grote ramen. Het ziet er in ieder geval prachtig en relaxt uit.

Enorm land hoor, met bergen, dus veel verschil. Luchtvochtigheid bepaalt echt de benauwdheid, dat was dé reden om hierheen te emigreren. We hebben echt het droogste stukje Europa gezocht omdat mijn man erg veel pijn heeft in vochtige omstandigheden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:21

Wat woon je prachtig MoniqueT!

Sterkte voor iedereen die in dit weer een huis heeft wat zo enorm opwarmt :knuffel:

Kan je zo'n plafondventilator ook zo instellen dat hij wel koelt maar dat je de wind niet zo voelt? klinkt misschien gek maar als ik vind het niet prettig om in een windvlaag te zitten. Bij de plafondventilator van mijn ouders was zoiets geloof ik een optie, dat je hem naar boven richt ipv naar beneden? weet iemand daar meer van?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:24

MoniqueT schreef:
Elisa2 schreef:
Grappig die wisselende klimaten in 1 land. Ik kan me wel voorstellen dat het meer benauwd en klam wordt als de luchtvochtigheid hoger is.

Het huis klinkt toch meer gebouwd op de warmte met maar 1 raam onder de veranda. Hier in Nederland hebben de meeste huizen heel veel en vrij grote ramen. Het ziet er in ieder geval prachtig en relaxt uit.

Enorm land hoor, met bergen, dus veel verschil. Luchtvochtigheid bepaalt echt de benauwdheid, dat was dé reden om hierheen te emigreren. We hebben echt het droogste stukje Europa gezocht omdat mijn man erg veel pijn heeft in vochtige omstandigheden.

Ahja, het is natuurlijk inderdaad een enorm groot land. Nederland heeft ook al vrij veel verschillen afhankelijk van waar je woont.

Ik snap wel dat jullie het droogste stuk gezocht hebben wbt luchtvochtigheid en pijn. Fijn dat het zo kan in ieder geval. Leven met wat meer levenskwaliteit is wel zo prettig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:38

Telpeva schreef:
Wat woon je prachtig MoniqueT!

Sterkte voor iedereen die in dit weer een huis heeft wat zo enorm opwarmt :knuffel:

Kan je zo'n plafondventilator ook zo instellen dat hij wel koelt maar dat je de wind niet zo voelt? klinkt misschien gek maar als ik vind het niet prettig om in een windvlaag te zitten. Bij de plafondventilator van mijn ouders was zoiets geloof ik een optie, dat je hem naar boven richt ipv naar beneden? weet iemand daar meer van?

Dank je, we prijzen ons ook heel gelukkig daarmee. Ook aan Elisa2!

De plafondventilator omzetten naar boven is de winterstand. Warme lucht stijgt op en daarmee duw je die weer naar beneden. Die stand zit er inderdaad bij al onze ventilators wel op, maar dus echt met een andere functie. Lijkt me niet echt prettig in de zomer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:58

Ah dan kan ik die van de lijst schrappen, thanks voor de uitleg!

Die zonwerende folie daar had ik tot dit topic ook nog niet eerder van gehoord, dat klinkt ook heel interessant en daar wil ik denk ik wel voor gaan. Heeft iemand misschien nog tips wat goede merken zijn, maakt dat nog uit?

Supervixen

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:10

Vanmorgen om half 8 in het bos, 25km hardgelopen. Geen droge draad meer aan het lijf, maar ik had niet echt last van de warmte. Niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.
Daarna snel naar huis, douchen en bij de airco zitten.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:13

Ik ben in de universiteitsbibliotheek gaan zitten om mijn 'laatste loodjes'-opdracht te maken, met de hoop dat het hier koeler zou zijn dan thuis (29 graden). Helaas... Nou ja het is wel iets koeler, maar nog steeds vies warm hier. Toch jammer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:13

Ik zit nu buiten, lekker op het balkon in de schaduw. Zon staat nu op de voorkant van het huis, balkon zit aan de andere kant. Klein briesje erbij, best prima zo!

Afbeelding
Kleine vriendje vindt het er ook zalig.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:25

Berdien schreef:
Ik zit nu buiten, lekker op het balkon in de schaduw. Zon staat nu op de voorkant van het huis, balkon zit aan de andere kant. Klein briesje erbij, best prima zo!

[ [url=m/Rgb7OY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh wat een knap klein vriendje <3

Hier verveel ik me inmiddels binnen :') Heb ik alle tijd om naar stal te gaan, is het nog te warm.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:50

Elisa2 schreef:
deksel schreef:
Ik weet oprecht niet hoe ik vandaag ga overleven. Samen met een vriendin deel ik de bovenverdieping van een huis met een plat dak, de zon staat vanaf +- 9.00u tm 12.00 en vanaf 14.00 tm ondergang op ons huis. Alle warmte stijgt naar boven en blijft hangen en echt doortochten lukt ook niet ivm weinig ramen.
Ik denk vandaag dan maar alles dichthouden? Alhoewel dat heel benauwd gaat worden, denk ik.

Wel fijn dat de vooruitzichten van aankomende week wat minder warm zijn! Vind het dan wel weer jammer dat het bewolkt wordt, dan heb je er alsnog niets aan.

Arme jij, ik zou zeggen alles dichthouden en s"middags vluchten naar een plek waar het koeler is.

Dit is inderdaad wat ik nu heb gedaan. Zit inmiddels bij mijn ouders waar het 23 graden in huis is (zonder airco)! *\o/*

Ik heb de hele tijd zoveel zin in zout eten :').

Berdien schreef:

[ [url=m/Rgb7OY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk gezelschap!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:58

Ik eet juist echt helemaal niks met dit weer. Ik ontbijt en soms eet ik een ijsje maar dat is het wel. :o Heb ik altijd al gehad. Ik krijg gewoon echt niks weg. Heb zelfs als ik 3 dagen alleen ontbijt nog geen honger verder en voel me verder prima dus zal wel goed zijn. := Kan wel heel goed fruit eten nu maar om de hele zomer alleen maar fruit te eten is ook weer het andere uiterste van gezond. :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:11

Ik heb anti inkijk folie op een raam staan prutsen, moest perse nu van mijn man. Ik had geen droge draad meer aan m’n lijf van het zweet. Ben daarna onder de koude douche gaan staan. Straks nog koken en verder doenik niks meer vandaag

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 15:29

Wij zijn net terug uit Utrecht. Heerlijk koel in Hoog Catherijne, de Bijenkorf en in de auto. :D

(Moest nog cadeautje kopen voor mn moeder die morgen jarig is)
32 graden gaf de auto aan

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:39

Maar Morrie, daar heb je toch zelf ook wat over te zeggen? Waarom doet hij het zelf niet als hij het perse nú wil?

Hier wordt het nu echt warm, einde van de middag is echt afzien hier. Zon draait vanaf een uur of 1 op de voorkant van het huis en blijft daar ook staan tot hij weer onder is. Warm!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:46

Berdien schreef:
Maar Morrie, daar heb je toch zelf ook wat over te zeggen? Waarom doet hij het zelf niet als hij het perse nú

Dan komt het er net zo scheef en bobbelig op te zitten als wat hij er net af had gehaald en dan erger ik me weer jarenlang kapot -O-

Het is hier nu buiten 32 graden en binnen 30. Ondanks warmtewerend folie en zonnescherm en 3 dubbele gordijnen

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:33

Wie is er nog meer zo moeeeeeee met dit weer? Echt ik ben kapot, niet te doen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:36

Yup, op vrije dagen een siësta op de bank.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:47

Swah schreef:
Wie is er nog meer zo moeeeeeee met dit weer? Echt ik ben kapot, niet te doen

Ik doe niet anders dan in slaap vallen op de bank :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:49

Ik heb voornamelijk last van mijn reuma. En dan met name mijn benen en knieën.
Nog 1 plaknacht mensen. En dan wordt het buiten beter.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:50

Ja afkoelen nu graag. :')
Nog steeds 30 graden, het is bijna 8 uur savonds.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:53

Hier ook moe, niet echt slaperig maar vooral futloos en hangerig. Nergens zin in ook

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 19:56

Meliaforever schreef:
Ja afkoelen nu graag. :')
Nog steeds 30 graden, het is bijna 8 uur savonds.

Ik denk dat het een tropische nacht word helaas. Hier is het om 5 uur 20° en dat is het koudst. :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:14

Even je huis luchten wordt hem niet.
M’n man en ik moeten nu vechten om wie er op de bank gaat slapen, dat is koeler ~~}>

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 20:16

Ik val ook in slaap zodra ik ergens ga zitten of liggen. Terwijl ik normaal heel moeilijk in slaap val.