Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:28

Wij hebben wel een trouwauto, ik wilde heeeeeel graag iets specifieks en dat is gelukt <3

Overigens vooral voor ons zelf. We rijden zelf, naar de fotolocatie. En dan is ie vooral om mooi op de foto te staan :D

Verder hebben we denk ik geen aankomst moment. De auto mag op de locatie ook mooi staan te zijn. :D

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:27

@Jolien87
Bedankt nog :knuffel:! Wat leuk dat je een topic voor 2025 hebt aangemaakt ook.

@jojoleinee ik zie dat jij een first look met je vader hebt en daarna met je dan echt bijna-man. Hoe doen jullie dit? Is familie dan bij de first look?

@Esmee_RS Zo ja dat is een hele specifieke auto hahaha!

@Tucktuck wel heel leuk dat jullie allemaal foto's ermee hebben. Ik heb je een PB gestuurd voor je draaiboek!

@ontherun gaan jullie dan met jouw auto bedoel je :D?

@Leo leuk dat jij je auto dan hebt gevonden!! Lijkt me ook inderdaad makkelijker als je zelf ook zou willen rijden, dan is het helemaal de moeite waard voor een droomauto te gaan.

Gisteravond toch nog maar even gezocht naar een trouwauto, en we zagen toevallig bij ons in de buurt een Tesla model X. Ik heb echt niks met elektrische auto's maar hoe praktisch is deze met die vleugeldeuren waardoor je een mega instap en een droge instap hebt :')... Dus heb een berichtje gestuurd of ie nog beschikbaar is. Ben benieuwd.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:25

Leuk dat jullie een trouwauto hebben gevonden Leo!

November je hebt mail. Hopelijk heb je er wat aan.
En leuk dat je ook kijkt voor een auto.

Gisteravond hadden wij weer een dansles. Nu het nummer voor de quickstep varie gekozen. En een einde geknoopt aan de dans. We moeten heb wel nog een paat keer doordansen. Want dat viel soms tegen ;( maar komt vast goed.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:27

Je draaiboek is geweldig Tucktuck. Ik heb hem even doorgekeken en dacht heel vaak: oh nee hier heb ik nog helemaal niet zo bij stil gestaan :+. Super goed uitgeschreven! Dankjewel :D

Je hebt nog een paar dagen om goed te oefenen, komt vast goed!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:28

Laatste loodjes TuckTuck!

Haha de trouwauto was een van de eerste dingen die we rond hadden _O-

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:32

Fijn dat je er wat aan hebt November! Ik heb ook echt van alles erin gezet. Grotendeels zodat ik het los kan laten.

Haha ieder zo zijn ding Leo. Maar wel echt heel leuk. Benieuwd wat voor auto het is.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:36

November108 schreef:
@jojoleinee ik zie dat jij een first look met je vader hebt en daarna met je dan echt bijna-man. Hoe doen jullie dit? Is familie dan bij de first look?

.

Ik weet nog niet wat we met de first look doen. Soms wil iik onze families erbij, soms niet. Ik maak me sowieso bij mijn ouders klaar, waar mijn vriend me op komt halen. We kunnen ook even met z'n tweeën naar de schans om de hoek om daar de first look te doen. Ik denk wel dat we het met de families erbij doen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:38

Heel handig jullie draaiboeken! Volgens mij dacht ik bij iedereen wel een keertje ‘oja!’.

Wij gaan inderdaad gewoon met mijn auto ja november! Ik heb sinds begin van deze maand een witte bmw x1, helemaal gestyled met zwart. Hij is zo gaaf, dat we gewoon lekker daarmee gaan. Geen gedoe met terugbrengen, we gaan na het eten namelijk ook nog in een hotel overnachten ipv thuis. Dus ‘s ochtends koffers erin gooien en klaar. Als we echt een auto hadden gehuurd had ik wel graag een Dodge charger ofzo gewild, maarja, dat is ook ellende met in en uit stappen _O- Die tesla is dan wel ideaal inderdaad! Hopelijk is ie nog beschikbaar.

Dans komt vast goed tucktuck! Nog even een paar keer doen en dan lukt het vaak toch wel. Uiteindelijk heb je hem altijd beter in je hoofd zitten dan je denkt.

Leo wat voor auto hebben jullie? Ben als autogek altijd wel nieuwsgierig O:)

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:46

Ja we kennen de passen ook al langer. Maar de combinatie is nog een beetje lastig. Het is ook moeilijk om thuis te oefenen.

Jojoleinee klinkt als een mooi plan. Ik denk dat ik mijn vader voor het eerst zie nadat ik mij heb aangekleed. Het staat niet gepland maar dat moment komt vanzelf goed.

Voor de firrst look met mijn vriend hebben we het echt gepland. En dit doen we lekker samen zonder familie.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:54

Wat leuk ontherun! Is inderdaad een mooie auto, snap dat je daarmee wilt gaan.
Nu je zegt over daarna weggaan bedenk ik me ook nog wel dat we voor snachts na ons feestje naar het hotel moeten, maar dat daar regelen we wel een gewone taxi voor :')

jojoleinee oh ja als je je bij je ouders klaarmaakt is dat natuurlijk ook anders! In dat opzicht wel praktisch :D

Wij maken ons dus thuis klaar, ik in huis en mijn vriend in de tuinkamer in het bijgebouw. Dan sturen we alle klaarmaak-gasten naar huis en doen we ook privé de first look. Maar leuk om alle verschillende 'varianten' te lezen zeg maar!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:18

Dankjewel voor de draaiboeken, die zijn een mooie basis om zelf eentje te maken.

Qua auto hebben wij het nog niet helemaal doorgedacht. Ik denk dat we zelf gaan rijden, met onze eigen auto. We hebben niet echt specifiek iets van "oh ja, DIE willen we". En hopelijk wil er dan aan het einde van het feest iemand ons naar huis brengen :D

De verkoop voor de vrijgezellen is goed verlopen. Ik was pralines gaan halen in de Action (die verbazend lekker waren :j ), dus had er zelf geen werk mee, behalve online zwieren en bestellingen noteren. Denk dat ik iets van een €180 verzameld heb, dus daar gaan ze het mee moeten doen.

Verder heb ik op 7 februari afgesproken met mijn vader, die dan zijn kadootje krijgt waarmee ik vraag of hij met me mee wil lopen. Daar kijk ik erg naar uit. Wij hebben niet zo'n hechte band, zien elkaar niet vaak, maar hier wil ik hem echt ZO graag bij, met een "actieve" rol in de ceremonie. Hij gaat het niet zien aankomen, dus ben heel benieuwd naar zijn reactie.

Ik ben in overleg met de bloemiste (een nichtje van mijn toekomstige) over een trouwboeket en heb een paar foto's doorgestuurd. Dan heb ik ook nog doorgestuurd dat ik bij zo'n boeket denk aan "klein, lang, smal, lichtgewicht". Dus ben heel benieuwd wat ze ervan gaat maken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:16

We gaan rijden een Ford Mustang '66 (cabrio) :D

Vraagje, hoe doen jullie het qua decoratie? Doen jullie het zelf? Huren jullie iemand in? Hoe werkt dat?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:35

Gave auto Leo!

Wij doen niks met decoratie. We vinden het kasteel zo enorm mooi dat daar niks bij hoefd. En de locatie doet extra bloemen die passen bij mijn boeket.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 17:46

Kijk dat is ook een heule gave auto Leo :D Die snap ik wel!

Decoratie moeten we nog bekijken, ze doen in april mee met een open dag waarbij alles gedecoreerd is zoals op de dag zelf. Wat zij altijd doen dan. Dus dan gaan we even kijken of we nog wat toe willen voegen of niet. Ik wil in ieder geval wel zo’n ‘welkom’bord maken, en wat kleine dingetjes die ik ‘s ochtends ‘ff’ moet brengen. Lang leve geen first look gedoe allemaal _O-

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:34

Stille meelezer die zelf in 2022 getrouwd is, voor een trouwauto in het midden van het land kan ik
https://visscherclassique.nl/ aanraden, hier is heel veel mogelijk en denken graag met je mee
Auto's die hier voor de verhuur gebruikt worden zijn in prima staat en conditie
(In tegenstelling tot een eerdere ervaring elders met een klassieke Mustang)
Wij hebben destijds onze bruiloft klein en simpel gehouden, maar wilden wel graag een mooie auto

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:45

Leo schreef:
We gaan rijden een Ford Mustang '66 (cabrio) :D

Vraagje, hoe doen jullie het qua decoratie? Doen jullie het zelf? Huren jullie iemand in? Hoe werkt dat?

Wij versieren zelf zit bij ons van het moment van trouwen tot de receptie 2 dagen tussen.
Krijgen ook hulp van mijn schoonouders.

Wat betreft trouwauto doen wij dat lekker met onze eigen auto.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 23:13

Bij ons doet de locatie grootste deel van de decoratie, paar losse dingen zoals het welkomstbord gaat onze ceremoniemeester neerzetten, en de bloemist gaat de aankleding qua bloemen doen :)

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:01

Dit is wel een heel handig topic zeg voor als je net komt kijken wat betreft de komende bruiloft. Fijn om mee te lezen. Misschien een gekke vraag, maar doet iedereen geloftes zeggen? Ik vind spreken voor groepen/publiek echt niet tof dus ik twijfel. Is t gek om niet te doen of kan t heel kort?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:05

Lucia88 schreef:
Dit is wel een heel handig topic zeg voor als je net komt kijken wat betreft de komende bruiloft. Fijn om mee te lezen. Misschien een gekke vraag, maar doet iedereen geloftes zeggen? Ik vind spreken voor groepen/publiek echt niet tof dus ik twijfel. Is t gek om niet te doen of kan t heel kort?

Wij gaan waarschijnlijk wel geloftes doen tijdens de ceremonie. Maar je kan evt ook je geloftes op een ander moment naar elkaar uitspreken. Bijvoorbeeld tijdens de fotoshoot.
Volgens mij is het niet raar hoor als je dat niet doet. Gewoon doen wat voor jullie het fijnst is

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:07

Lucia88 schreef:

Wij gaan dat niet doen verwacht ik. :) past niet zo bij ons om dat zo in de ceremonie te doen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:29

Wel of geen geloften is enorm persoonlijk! Sommige bruidsparen doen het idd liever tijdens de fotoreportage of gewoon helemaal niet. Is maar net waar je je goed bij voelt!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 01:41

Wij doen het wel, maar een vriendin van me niet. Niemand die dat raar vond hoor. En anders lekker wel, jullie feestje!

Wij hebben vandaag mijn verlovingsring weggebracht om er een trouwring bij te laten maken *\%/*. Over zo'n 6 weken zijn de ringen klaar.
Ik kreeg ook een mail dat mijn jurk komende week binnenkomt *\%/*
Allemaal leuke dingen.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:08

Jojoleinee spannend! Leuke dingen allemaal.

Wij doen geen eigen gelofte. Mijn vriend is heel slecht in dingen op papier zetten. Hij heeft het geprobeerd maar het lukte niet. Dus besloten om het niet te doen.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:25

Bedankt voor t reageren! Ik denk dat ik hier ook ga aankaarten om dat niet te doen (verwachtte ook niet dat verloofde erom zat te springen :9 )

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:02

Wat leuk jojoleinee, dat zijn echt de leuke dingen allemaal!

Ik denk dat ik met mijn vriend ga overleggen of we het privé willen doen of niet. Voor alle gasten zie ik niet zo zitten :')...

Dit weekend de bruidstaartbespreking gehad, en de taart ontworpen! Super leuk. Nu nog even de offerte afwachten. De trouwauto die we vorige week hebben gezien is ook rond, dus dat is weer afgestreept van de to do's. En ik kreeg een mail van de gemeente waar we gaan trouwen dat we een BABS uit konden kiezen! Ik heb in juli al het voorgenomen huwelijk doorgegeven, maar moest dus tot 4 maanden van tevoren wachten voor we uit konden kiezen. Gelukkig was de mevrouw die we al uit hadden gezocht op basis van de filmpjes beschikbaar :D. Weer echt zo'n moment van 'wow alles wordt nu echt' nu we weten wie ons gaat trouwen. En mijn vriend heeft eindelijk zijn getuigen gevraagd, dus we kunnen ook in ondertrouw als ik de ID's heb ontvangen! Oh en de afspraak met de bloemist staat - wel pas 23 maart, maar dat is prima. Dat is dan de laatste to do die ik wil doen en dan gaan we verhuizen, en dan wil ik alles gewoon geregeld hebben. Als we zo doorgaan moet dat gaan lukken *D