Dresscodes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:09

Ayasha schreef:
Ibbel schreef:
Ayasha, juist de laatste jaren zie ik heel veel enkellaarsjes, vaak met hooguit 2-3 cm (blok- of slee-)hak onder korte jurkjes. Ik vond het in eerste instantie niet heel mooi, maar dat wende eigenlijk best snel, en ik ben het zelf ook gaan doen in situaties waar nette kleding verwacht werd.
Net als dat ik trouwens ook veel (spierwitte, knalrode, etc) sneakers onder nette jurkjes zag, mijn laatste 'kantoorjaren'.

Ik ben klein, dus enkellaarsjes onder een jurk kan ik echt niet mee weg komen. := Dat oogt gewoon lomp. Vandaar dat ik meestal voor een ballerina kies. Maar ik weet dat heel veel mensen ook issues hebben met ballerina's dus vroeg me af hoe daarop gereageerd zou worden.

Je hebt ook nette schoenen met een lage hak, een beetje loafer achtig. Dat staat vaak wat minder lomp dan een ballerina.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:31

Zo dit topic gaat hard, ik las net nog iets over tattoeages bedekken op pagina 13 en 7 pagina's later zaten we opeens in een herhaalde discussie over wandelpanthalons van een ander topic een aantal weken terug. :')

Wilde eigenlijk inhaken op de tattoeages, ik heb er een in mijn oor. Lastig te bedekken. Wel subtieler dan de gemiddelde oorbel/piercing, dus ik maak me er ook niet druk om. Maar vind body modification bedekken echt niet meer van deze tijd, kunnen alle overdreven botox en lipfillers van tegenwoordig dan ook bedekt worden? Vind ik ook ernstig afleidend en verstorend werken in een sociale setting, maar dat ben ik.

Ik heb ook geen hakken en draag ze ook niet, ik voel niet de behoefte om mijn lichaam in een oncomfortabel bewegingspatroon te forceren. Enkellaarsjes met korte hak vind ik trouwens prima kunnen als netjes, ook als je klein en dun bent (ben zelf 1.62 en lichtgewicht en draag altijd 'lompere' schoenen, ook met een panty onder een jurk). Ballerina's vind ik voor geen meter zitten en zo truttig. Mijn netste schoenen zijn blundstones, van die chelsea boots. Staan fantastisch onder een korte of lange jurk of bij een broekpak. Die vind ik persoonlijk erg classy, maar misschien denken mensen hier daar anders over.

Popstra

Re: Dresscodes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:30

Ballerinas zijn nu juist weer ,in, aan het komen. In alle kleuren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:52

Suliko schreef:
Zo dit topic gaat hard, ik las net nog iets over tattoeages bedekken op pagina 13 en 7 pagina's later zaten we opeens in een herhaalde discussie over wandelpanthalons van een ander topic een aantal weken terug. :')

Wilde eigenlijk inhaken op de tattoeages, ik heb er een in mijn oor. Lastig te bedekken. Wel subtieler dan de gemiddelde oorbel/piercing, dus ik maak me er ook niet druk om. Maar vind body modification bedekken echt niet meer van deze tijd, kunnen alle overdreven botox en lipfillers van tegenwoordig dan ook bedekt worden? Vind ik ook ernstig afleidend en verstorend werken in een sociale setting, maar dat ben ik.

Ik heb ook geen hakken en draag ze ook niet, ik voel niet de behoefte om mijn lichaam in een oncomfortabel bewegingspatroon te forceren. Enkellaarsjes met korte hak vind ik trouwens prima kunnen als netjes, ook als je klein en dun bent (ben zelf 1.62 en lichtgewicht en draag altijd 'lompere' schoenen, ook met een panty onder een jurk). Ballerina's vind ik voor geen meter zitten en zo truttig. Mijn netste schoenen zijn blundstones, van die chelsea boots. Staan fantastisch onder een korte of lange jurk of bij een broekpak. Die vind ik persoonlijk erg classy, maar misschien denken mensen hier daar anders over.

Alles valt en staat met je postuur en voorkomen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:30

Popstra schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:29

Tiggs schreef:
Popstra schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Jij zou dus zo iemand zijn waarbij ik zou afhaken. :) Ballerina zou voor mij dus een poging zijn om tegemoet te komen aan een dresscode met jurk gezien het haast onmogelijk is voor mij om een schoen te vinden waarop ik kan lopen en die onder een jurk kan. := Enkellaarsjes zijn mooi als je lange benen hebt maar met 1.50m is "lang" heel relatief. _O-

Ik heb geen gewricht meer tussen mijn scheenbeen en mijn hielbeen. Een hakje van 2cm werkt ook niet. :) Op platte schoenen lopen in mijn "natuurlijke" houding doet al pijn zat.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-01-23 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:32

"net" is toch weer iets anders dan een "dresscode" ? Of haal ik nu heel veel door elkaar?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:41

Ik zou dus wel graag een dresscode hebben als ik ooit nog eens trouw of ander speciaal ding organiseer. Maar als ik bepaalde mensen in kring heb waarvan ik weet dat ze dat normaal nooit dragen oid, dan bespreek ik met hen wel wat. Er zal altijd wel iets te vinden zijn, denk ik. En als iemand twijfelt heb ik 100 keer liever dat ze gewoon bellen.
Ballerina's? Tuurlijk! Als jij daarop wel kan lopen, graag juist.
Een hoop dingen die ik langs zie komen zou ik alsnog gewoon helemaal oké vinden, maar ik ga er zeker niet meer vanuit dat iedereen vanzelf gepaste kleding aan doet. Hoe bizar sommige het ook vinden en hoe vergezocht qua voorbeelden, er zijn mensen die niet eens iets schoons of heels aantrekken naar speciale gelegenheden en dat vind ik weer asociaal. Of sommige extreem blote outfits.

Maar een platte schoen ipv hak? Natuurlijk! Iemand die vooral zwarte kleding heeft, niks mis mee. Maar misschien geen kleding met bepaalde afbeeldingen of teksten die niet gepast zijn in een kerk bijvoorbeeld :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:43

Tiggs schreef:
Popstra schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Maar een loafer achtige schoen is dat wel?
Als een ballerina geen nette schoen is, is een loaferachtige schoen zeker geen nette schoen :n

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:52

Ik heb het wel al een paar keer gedaan. Nooit dat het echt een vereiste is, maar wel een hint naar wat leuk zou zijn. Bij mijn 18e verjaardag hadden we een zaaltje gehuurd en alle familie/vrienden gevraagd of ze voor de verandering eens black tie wilden komen. Vond het wel gaaf om iedereen echt eens opgedoft te zien en eerlijk, de meesten waren erg enthousiast over dat ze voor een 'normale' verjaardag een keer alles uit de kast konden trekken. Verder voor een 50e verjaardag van een van mijn ouders gekozen voor een dresscode met rood. Was onwijs leuk om iedereen te zien verschijnen in iets met rood erin. Was echt een hele leuke avond en het zag er ook echt heel leuk uit. Maar als iemand in paars was gekomen was diegene net zo welkom. Viel alleen wel buiten de boot kan ik je vertellen.

Ik zie soms wel de meerwaarde van een dresscode. Het geeft het geheel soms net even die extra touch waardoor een feest toch weer op een speciale manier bij je blijft. Maar inderdaad hier nooit gedwongen, maar meer op verzoek en vaak ook geen dingen waar men echt iets voor moet kopen dan. Al werd dat natuurlijk wel gedaan onder de noemer van 'mooie reden om even te gaan shoppen voor een leuke nieuwe jurk/broek/schoenen/vul maar in. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:34

Wat is dan een nette schoen zonder hak? Voor mij vallen ballerina's en loafers in neutrale kleuren daar wel onder. Ik kan niks bedenken wat plat is en daar dan verder aan kan voldoen. Sandaaltjes? Nee. Enkellaarsjes? Te bekijken welke outfit verder gevraagd wordt. Kan prima onder een pak, niet onder elke jurk of rok in mijn geval. Net als Ayasha ben ik amper een duim hoog (1m60) en tonen mijn benen dan zeker bij een plat enkellaarsje nog 10cm korter.
Een veterschoen dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:36

Nee, hoge lieslaarzen van lakleer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:38

Urbanus schreef:

Mogen er ook riempjes die naar je heupen gaan bij? O:)
Er is vast een lederen cocktail dress te vinden. En dan natuurlijk een choker als juweel. :j
Outfit wel afwerken natuurlijk...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:43

Jaaa _O-

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:49

Ayasha schreef:
Urbanus schreef:

Er is vast een lederen cocktail dress te vinden. En dan natuurlijk een choker als juweel. :j

Je krijgt wel wat interessante opties als je Google vraagt naar 'Leather cocktail dress' of 'Wetlook cocktail dress'. O:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:52

Ayasha schreef:
Urbanus schreef:

Vergeet de smokey eyes niet :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:53

Dat is dan dresscode black tie toch? Black is black :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:58

[***] schreef:
Ayasha schreef:

Je krijgt wel wat interessante opties als je Google vraagt naar 'Leather cocktail dress' of 'Wetlook cocktail dress'. O:)

Ik kan me er iets bij voorstellen... := _O-

M_D_H schreef:
Ayasha schreef:

Vergeet de smokey eyes niet :')

én de zwarte heftige eyeliner natuurlijk!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:19

En dan zo'n strakke donut of een whetlook in je haar :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:20

verootjoo schreef:

Alleen met een zwarte stropdas :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:32

secricible schreef:
verootjoo schreef:

Alleen met een zwarte stropdas :D

Die je prima kan dragen als een stel boeien om je polsen :))
(aangezien om je nek al de chocker zit :') _O- )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:42

Volgens mij dwalen we een beetje af :')

Ik loop ook niet meer op hakken.
Heb voor van de winter voor netjes een paar leuke enkellaarsjes, maar voor de zomer, als een sneaker niet kan (die kan in heel veel gevallen tegenwoordig wel onder een leuke jurk, maar bij genoemde dresscodes niet), zou ik eens goed moeten gaan zoeken.
Maar ik ga geen concessies doen aan toch een hak.
Ik zou dan echt gaan zoeken naar een schoen die de dresscode zo dicht mogelijk benaderd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 15:53

Tiggs schreef:
Popstra schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Deze vind ik voor een ballerina best netjes.

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:24

Ayasha schreef:
Tiggs schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Jij zou dus zo iemand zijn waarbij ik zou afhaken. :) Ballerina zou voor mij dus een poging zijn om tegemoet te komen aan een dresscode met jurk gezien het haast onmogelijk is voor mij om een schoen te vinden waarop ik kan lopen en die onder een jurk kan. := Enkellaarsjes zijn mooi als je lange benen hebt maar met 1.50m is "lang" heel relatief. _O-

Ik heb geen gewricht meer tussen mijn scheenbeen en mijn hielbeen. Een hakje van 2cm werkt ook niet. :) Op platte schoenen lopen in mijn "natuurlijke" houding doet al pijn zat.

Maar je hebt super mooie schoenen die net zo plat zijn als een ballerina, maar door een klein hakje (2 cm ofzo?) net wat sjieker zijn. En naar mijn ervaring lekkerder lopen juist door dat hakje.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:25

Brainless schreef:
Tiggs schreef:

Maar niet voor ‘net’.

Deze vind ik voor een ballerina best netjes.

[ [url=m/EMJ2qP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dit is (afgezien van niet mijn smaak) geen ballerina.