Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik zou dat echt gek vinden. Voor het telefoontijdperk zaten we toch ook niet met een boek ofzo aan tafel of in een restaurant![]()
Hoogstens bij een langdurig etentje dat de kinderen gingen kleuren ofzo of boekjes kijken.
Maar volwassenen heb ik dat nooit zien doen en zou ook niet geaccepteerd worden.
Ik denk dat het dan misschien meer familiegebruiken zijn ofzo om met je telefoon bij het avondeten te zitten.
fokfanaat schreef:vroeger hoefde je nog niet alles leuk te vinden, toen deed je het gewoon
DuoPenotti schreef:Of je ging (uit pure ellendefokfanaat schreef:vroeger hoefde je nog niet alles leuk te vinden, toen deed je het gewoon
Ja precies dat.
Zoals ik eerder aangaf ik heb ook op verjaardagen/ feestjes gezeten dat ik echt verspilde uren vond.
Maar soms kon je er niet onderuit en maakte je het er het beste van.
Dan keek ik vast wel eens te vaak op de klok met wanneer we weer konden vertrekken, maar idd je deed het gewoon. Ging niet zitten nukken met ogen dicht. Want je maakt het dan voor jezelf ook alleen maar dat het langer duurt en ongezelliger is.
Pabie schreef:ik zat als kind trouwens wel geregeld met een boek in restaurants (tot ik denk 13-14 was ofzo?).
spelcomputers mochten niet maar boek vonden mijn ouders prima. De andere optie was dat wij namelijk relatief snel gingen vragen wanneer we weer naar huis gingen, zeker op vakantie als we paar keer relatief snel achter elkaar uit eten gingen.
Is maar net wat je binnen een gezin als "afspraak" hebt.
Citaat:vervolgens begint mijn broertje ja, maar ik heb het net al vaker aangegeven, maar je hoort mij niet! tegen mijn vriend. Alleen ik moet eerlijk zeggen.. ik heb ook niks gehoord dat mijn broertje dat aangaf.. Die zei ik heb het geprobeerd ook met stille hints als in gezellig hé? die telefoon.
DuoPenotti schreef:verootjoo schreef:Ik zou dat echt gek vinden. Voor het telefoontijdperk zaten we toch ook niet met een boek ofzo aan tafel of in een restaurant![]()
Hoogstens bij een langdurig etentje dat de kinderen gingen kleuren ofzo of boekjes kijken.
Maar volwassenen heb ik dat nooit zien doen en zou ook niet geaccepteerd worden.
Ik denk dat het dan misschien meer familiegebruiken zijn ofzo om met je telefoon bij het avondeten te zitten.
Je vraagt het je bijna af hè
Hoe deden mensen dat vroeger toch, voordat er een mobiel was...
Ik kan me niet voorstellen dat de families toen allemaal gezellig waren of dat er geen mensen waren die last hadden van prikkels.
Opvoeding en je niet als een kleuter gedragen bestond toen nog wel meer heb ik het idee.
dat werd gewoon niet geaccepteerd, gewoon niet.
Al niet toen je nog kind was, dus dat had je al mooi geleerd voordat je 42 was.
zonnebloem18 schreef:Tja niet iedereen snapt hits. Mijn man zou daar ook echt niks mee kunnen. Wees gewoon duidelijk.
pmarena schreef:Allemaal heel leuk hoor zo'n discussie over wat de meeste mensen "normaal" vinden.
Maar ik kan me best voorstellen dat iemand de kont tegen de krib gooit, als zowel hij als zijn vriendin zich van geen kwaad bewust waren, en hij "ineens" midden in een restaurant uitgefoeterd en gekleineerd wordt. En er vervolgens ook nog verwacht wordt dat hij zijn excuses aanbiedt en anders niet meer welkom is.
Ik kan me best voorstellen dat er dan mensen zijn die denken: dikke middelvinger, zoek het lekker uit als het op deze manier moet.
Je telefoon er bij pakken en een beetje jezelf terugtrekken is toch wel even van een iets andere orde dan met je modderpoten over de tafel stampen en al boerend en jezelf aan je kont krabbend dronken iedereen luidruchtig tot last gaan lopen zijn of weet ik veel wat er hier allemaal bij gehaald wordt
Is het het toppunt van beleefdheid? Nee.
Maar hij was zich blijkbaar van geen kwaad bewust en TS ook niet en dan komt zo'n over the top aanpak van "het vergrijp" wel een beetje rauw op je dak vallen, kan ik me voorstellen.
Maargoed een ieder heeft zijn eigen mening hier over, en TS zit er maar mooi mee
TS: ik hoop voor je dat een ieder een beetje over zijn ego heen kan stappen in jouw belang en dat van de familie, want wat een gezeik om niks dit zeg... stel kleine kinderen bij elkaar.
Hier hadden we een paar jaar geleden trouwens ook dat iemand van de schoonfamilie steeds op haar telefoon zat. Was dat irritant? Ja best wel. Maar had je er enorm LAST van? Welnee natuurlijk niet. Lekker laten gaan, af en toe proberen er bij te betrekken, maar zo niet, dan niet toch. Je kan iemand moeilijk dwingen om "gezellig mee te doen" want op die manier wordt het sowieso niet gezellig dus je bereikt er alleen maar het tegenovergestelde mee
Urbanus schreef:DuoPenotti schreef:Hij is uitgenodigd. Er hangt een prijskaartje aan voor de moeder.
En dan aan de tafel zitten gamen?
Kijk wat hij met ts met uit eten doet moet hij zelf weten. Als ts dat prima vind.
Maar op uitnodiging?
Je kan ook afslaan en thuis blijven.
Jij bent dat gedrag blijkbaar gewend.
Ik niet. En ondanks dat hij stil is zou ik me ook ergeren aan dat gedrag.
Zou ik er op dat moment wat van zeggen als mijn zwager dit zou doen. Nee zeker niet.
Maar wel een keer zo thuis.
Het is gewoon respectloos naar de andere. En ja dat kan iemand prima zijn zonder geluid te maken.
Dit, precies dit.
Ik vind het niet normaal dat een stiefvader zoveel op z'n telefoon zit. Ik vind het asociaal wanneer iemand zich in gezelschap afsluit.
En hoe het komt dat TS niet ziet dat haar vriend zoveel op z'n mobiel zit, misschien ziet ze het gewoon niet? Blijkbaar is het voor haar ouders wel een ding.
DuoPenotti schreef:Maar ik zou niet graag de rekening betalen voor die "geest" die niet aanwezig is.
Moeder betaalde wel dit etentje.
Hij had ook beleefd kunnen zeggen, ik ga niet mee.
En ja de broer was fout, had dat niet moeten doen.
Maar als hij niet de dode had uitgehangen had broer ook niet geschreeuwd.
Het is uiteindelijk een reactie op.
En natuurlijk prima als je van te voren aangeeft, ik heb moeite met dit of dat dus trek me terug.
Maar blijkbaar is dat gesprek er nooit geweest. Al die jaren niet.
Heeft vriend dit gedrag veel vaker gedaan en voor broer nu de maat vol.
Nogmaals niet slim van hem, maar wie weet had die al zijn dag niet en dan zit er zo'n niet aanwezige naast je...