Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meintje schreef:Ethisch gezien vindt ik het niet ok om ze gedwongen anticonceptie te geven. Praktisch gezien snap ik best dat het in sommige situaties gewoon niet heel veel anders kan.
Mijn reactie kwam meer voor uit het 'ze staan onder behandeling dus dan hoor het er bij' argument.
DuoPenotti schreef:"Vaak" is dus niet altijd. Daarom zouden er gesprekken gevoerd moeten worden zodat er een risicoinschatting gemaakt kan worden, precies zoals de wet voorschrijft. Standaard overal een pil in duwen mag dus niet. Nu dragen die meiden de gevolgen van het falen van de jeugdzorg in Nederland en dat is echt niet oké.Ik vind het wel prima. Ze zitten er niet voor niets. En zo'n meisje kan dan nog wel niet seksueel actief zijn, vaak zijn het wel meiden die snel over te halen zijn door de verkeerde typjes.
De pil vind ik overigens een slecht plan, op verlof en ze slikken het niet meer.
Een staafje of prikpil lijkt mij handiger.
meintje schreef:Ethisch gezien vindt ik het niet ok om ze gedwongen anticonceptie te geven. Praktisch gezien snap ik best dat het in sommige situaties gewoon niet heel veel anders kan.
Mijn reactie kwam meer voor uit het 'ze staan onder behandeling dus dan hoor het er bij' argument.
Britta31 schreef:Dat mijn schoonzusje soms dingen aan mijn dochter verteld waar mijn dochter niets mee te maken heeft.
Vjestagirl schreef:Het punt is dat je dat niet voor een ander kunt bepalen. Hoe graag je dat ook wil, je komt altijd op een glijdende schaal terecht waarin je nooit met 100% vastomlijnde criteria kan stellen wie er wel en wie er geen kinderen mag krijgen.
MarlindeRooz schreef:Vjestagirl schreef:Het punt is dat je dat niet voor een ander kunt bepalen. Hoe graag je dat ook wil, je komt altijd op een glijdende schaal terecht waarin je nooit met 100% vastomlijnde criteria kan stellen wie er wel en wie er geen kinderen mag krijgen.
Jawel dat vind ik wel. Iemand die niet eens voor zichzelf kan zorgen mag geen kind krijgen. Bijvoorbeeld meervoudig zwaar gehandicapte mensen, mensen met een zware verstandelijke beperking etc. Genoeg mensen met down die de prikpil krijgen hoor.
Je moet gewoon een kind beschermen tegen zulke ouders
DuoPenotti schreef:En bij een vrouw waar al een kind uit huis is geplaatst weet je ook dat een toekomstig kind simpelweg de pineut is. Dan is 1 kind al teveel.
.
Urbanus schreef:DuoPenotti schreef:En bij een vrouw waar al een kind uit huis is geplaatst weet je ook dat een toekomstig kind simpelweg de pineut is. Dan is 1 kind al teveel.
.
En dit is dus pertinent niet waar. Er worden genoeg kinderen onterecht uit huis geplaatst of niet terug geplaatst vanwege 1 of andere kulreden.