Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leandra schreef:Die beelden van die kunstenaar vind ik ook wel wat hebben. Wel heel bijzonder.
Je hebt in Nederland ook een kunstenares die met dode dieren kunst maakt. Tinkerbell. Zij heeft ook haar eigen kat gedood om er een tas van te maken
Citaat:In 2004 verkreeg TINKEBELL landelijke bekendheid met een handtas die zij gefabriceerd had van het bont van haar eigen kat. Zij gaf daarbij aan het dier zelf gedood te hebben, door het de nek te breken en te villen. Doel van dit werk was de vraag op te roepen waarom het wel maatschappelijk geaccepteerd is productiedieren als koeien en varkens te doden voor consumptie, maar een huisdier niet. De twee jaar oude kat was volgens TINKEBELL gedeprimeerd. Onder andere naar aanleiding van de ophef rondom My dearest cat Pinkeltje is het sinds 2014 in Nederland verboden om je eigen huisdier te doden
xU_Blinghx schreef:Leandra schreef:Die beelden van die kunstenaar vind ik ook wel wat hebben. Wel heel bijzonder.
Je hebt in Nederland ook een kunstenares die met dode dieren kunst maakt. Tinkerbell. Zij heeft ook haar eigen kat gedood om er een tas van te maken
Zo komen er dus rare roddels op het internet.
Haar kat is overleden en om hem bij haar te houen heeft ze er kunst van gemaakt.
Ze heeft de kat niet specifiek vermoord om kunst van te maken.
Citaat:Zij gaf daarbij aan het dier zelf gedood te hebben, door het de nek te breken en te villen.[3] Doel van dit werk was de vraag op te roepen waarom het wel maatschappelijk geaccepteerd is productiedieren als koeien en varkens te doden voor consumptie, maar een huisdier niet. De twee jaar oude kat was volgens TINKEBELL gedeprimeerd.
c_alsemgeest schreef:Dat dat beest uit die buik/borst komt waarschijnlijk?
Suzanne F. schreef:c_alsemgeest schreef:Dat dat beest uit die buik/borst komt waarschijnlijk?
Ja die man op die tafel en die loopt te flippen en te shaken en helemaal wit en dan zie je rood op zijn rug, eerst wat bloeddruppels en streepjes en dan ineens steken er een soort messen uit en dan komt er een wezen heel bloederig uitkruipen en dan stort die man dood neer.
Een vrouw had hem samen met een andere vrouw opgesloten en toen ging dat ding op haar af. En toen keek ik even niet meer….
furious schreef:[ Afbeelding ]