Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:29

996981 schreef:
IMANDRA schreef:
Gezien de hetze tegen vaccins kan het er maar bijgezegd worden. Want het lijkt alleen daar over te gaan.

Nee. Jij weet op iedere mogelijke manier en in iedere discussie de vaccinatie discussie boven te halen. Dat is wat anders

Het eerste wat er altijd geroepen wordt bij zo’n variant is dat de vaccins dan mogelijk niet werken :+. Dus zo’n gekke opmerking is de mijne niet. Sterker nog, vind m best relevant en er is niks “boven halen” bij.

En bovendien, ik haalde natuurlijke immuniteit erbij. Niet vaccins ;). Vaccin wordt er toch wel bijgehaald vroeg of laat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:33

Anna79 schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik maak mij nog niet zo druk om de nieuwe variant. De Braziliaanse waar toen zo'n mega groot gedoe om was hoor je nu ook niet zoveel meer van.

Er zijn natuurlijk ook best wat mensen in Afrika die niet eens een vliegticket kunnen betalen die mensen moeten eerst hier wel kunnen komen om het mee te nemen. Er wonen natuurlijk relatief gezien zeker best wat mensen uit andere landen in Afrika maar goed ik verwacht geen hordes mensen uit Afrika die door heel Europa reizen...

Maar dit is dus wel waar ik al maanden op hamerde hier gaan we boosteren en daar krijgen mensen niet eens een vaccinatie omdat bepaalde landen het niet kunnen betalen. Dus daar zijn een hoop onnodige fouten gemaakt. Dus een nieuwe variant uit een land waar amper gevaccineerd wordt was gewoon wel te voorspellen.

De landen kunnen het wellicht niet betalen maar je hebt daar ook veel corruptie. Mijn ouders ondersteunen een jongeman uit Uganda en hebben zijn vaccin betaald, omgerekend 40 euro!!! De arme bevolking gaat daar never nooit niet aan een vaccin geraken :(

Jemig... belachelijk dat dat gebeurd!

40 euro is ook bizar veel geld als je al niks hebt of überhaupt niet aan dat geld kunt komen...

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:35

Dat redden mensen hier in de schuldsanering of bijstand ook niet idd :n

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:35

Sizzle schreef:
Juist als winkels vroeg dicht zijn wordt je in eenverdiener situaties dan eerder gewongen om je kleine niet schoolgaande grut mee te nemen ipv pas naar de winkel/kapper te gaan als je partner savonds thuis komt.

Maar als de hausse van de besmettingen bij de scholen vandaan komt, dan is dat toch geen probleem? Want niet-schoolgaande grut dus lager besmettingsricico.
Nou ja, dat is althans de logica die ik erbij kan bedenken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:37

sureido schreef:
België ook spoed overleg zag ik?

Ha ja, gezien onze topscores in besmettingen al weken, werd het wel een keer tijd. :+
Normaal was het eerstvolgend overleg pas half januari voorzien. Optimisten hoor, die belgen :')

Grootste deel van de maatregelen zijn al uitgelekt uiteraard.
Café's en resto's moeten om middernacht sluiten en ander nachtleven moet weer helemaal dicht.
Ook weer een nieuwe teststrategie want de huisartsen kunnen het niet meer bolwerken, het contacttracingding werkt niet zoals het moet en de online tool is veels te ingewikkeld voor mensen met een niet-bovengemiddelde kennis van internet.
Wordt vervolgd :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:37

Roodvos schreef:
Sizzle schreef:
Juist als winkels vroeg dicht zijn wordt je in eenverdiener situaties dan eerder gewongen om je kleine niet schoolgaande grut mee te nemen ipv pas naar de winkel/kapper te gaan als je partner savonds thuis komt.

Maar als de hausse van de besmettingen bij de scholen vandaan komt, dan is dat toch geen probleem? Want niet-schoolgaande grut dus lager besmettingsricico.
Nou ja, dat is althans de logica die ik erbij kan bedenken.

Knap. Ik kan er geen logica bij bedenken :))

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:47

Ik snap wel wat roodvos bedoeld. Kinderen ontmoeten elkaar minder massaal als de scholen dicht zouden gaan. Dus minder kans om besmetting, dus minder risico als kinderen meegaan naar een winkel oid.

Al vind ik wel dat we nooit deze kant op zouden moeten gaan met denken. Ik pas wel op met mijn kinderen dat ik niet gezellig op bezoek ga bij kwetsbaren. Maar ik ga ze niet thuishouden. Ze mogen gewoon met vriendjes afspreken, sporten zolang het mag, gezellig een keer mee kerstshoppen bij intratuin (en de oudste een mondmasker op). Helemaal als ze het sociale van school ook nog moeten missen.

Als we zeggen dat alle kwetsbaren maar thuis moeten blijven en nergens meer heen moeten gaan is het kot ook te klein. Dat kun je bij kinderen ook niet maken. Het is gewoon oppassen. Ik denk vooral de combinatie kinderen-kwetsbaren. Zowel kwetsbaren als ouders met jonge kinderen moeten daar gewoon rekening mee houden, maar thuis isoleren zou me echt te ver gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:49

Loop ik achter? Ik dacht dat we het hadden over de situatie waarin de scholen níet dicht waren?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:50

Sheran schreef:
Loop ik achter? Ik dacht dat we het hadden over de situatie waarin de scholen níet dicht waren?

Oh dan snap ik het misschien niet :')

Volgens mij halen we nu alles door elkaar. Ik dacht dat roodvonk een situatie bedoeld waarin kinderen niet naar school gaan, omdat het ging over ´niet-schoolgaand grut´ :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:53

Winged schreef:
Josien_ schreef:
Zou om 17.00 horeca etc sluiten ook betekenen dat plekken als de sportschool/hockey/muziekles niet meer mag na 17.00 ?

Dit vraag ik mij ook af. Zelfde met sportclubs die buiten sporten. En ik lees op internet afwisselend avondklok en avondlockdown. Met een avondklok om 7 of 8 uur ben ik helemaal de sjaak vrees ik met sporten (al dan niet individueel buiten hardlopen).

Gelukkig heb ik de cadeautjes al binnen voor de feestdagen...

Ik lees overal dat ze niet naar een avondklok gaan?

Sportschool is juist zo druk al, ik snap echt niet als je dat eerder dicht gaat doen. Sporten is gezond…

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:56

Nee, avondklok zou juridisch weer een heel lastig verhaal worden. Het zal meer zijn dat winkels en horeca om 17:00 dicht moeten. En dan de vraag of dit voor sportscholen en sportzalen ook zou gaan gelden. Ik mag hopen van niet.

Ik denk alleen dat je heel veel minder mensen gaat krijgen binnen in de horeca als ze om 17:00 moeten sluiten. Alleen is volgens mij de horeca echt niet het probleem en ik zou het enorm sneu vinden voor deze branche.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:58

Veel mensen met met kinderen ouder dan peuter werken tijdens schooltijden. Als je dan zonder kind naar de kapper wil dan moet dat dus als de wederhelft thuis is. Moet nu alles super vroeg dicht dan ontkom je er in feite niet aan om je kind mee te nemen tussen als het uit school is en de vroege sluitingstijd of op zaterdag als het overal atijd al takkedruk is.

Nu ben ik zelf met mijn werk bijna idioot flexibel en daarmee heb ik eigenlijk nooit een probleem (ook niet tijdens een knalharde lockdown), maar de meeste mensen zijn nou eenmaal gebonden aan kantoortijden of vast gelegde uren.

Wellicht snap ik het indedaad gewoon niet.
Komt nog bij dat wij in een dorp wonen waar sowieso nooit iets laat open is en ondanks die permanente status van winkel „lockdown“ hebben wij hier toch ook corona :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:59

Van die nieuwe zouden er mogelijks ook al 2 gevallen in België zijn. Morgen hopen ze daarover uitsluitsel te hebben.

Ik las laatst een quote van een gezondheidswetenschapper wat de spijker op de kop slaat denk ik.
'' Vroeger verspreidde een pandemie zich op het ritme van de scheepvaart. Nu op het ritme van de luchtvaart ''.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:03

sureido schreef:
Ik lees overal dat ze niet naar een avondklok gaan?

Sportschool is juist zo druk al, ik snap echt niet als je dat eerder dicht gaat doen. Sporten is gezond…

Zal een hoop schelen als er niet weer een avondklok komt. En sportschool dicht is dan maar gewoon buiten sporten. (ik train maar 1x in de week binnen, rest train ik allemaal buiten. En duimen maar dat de surivalrunclub open mag blijven.. groepslessen buiten)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:15

Pandora2 schreef:
Van die nieuwe zouden er mogelijks ook al 2 gevallen in België zijn. Morgen hopen ze daarover uitsluitsel te hebben.

Ik las laatst een quote van een gezondheidswetenschapper wat de spijker op de kop slaat denk ik.
'' Vroeger verspreidde een pandemie zich op het ritme van de scheepvaart. Nu op het ritme van de luchtvaart ''.

Klopt, en komen de mensen niet via Zuid Afrika dan wel via een omweg, bvb dubai.
En over het vaccineren vanarme landen, wanneer je leest dat mensen geld voor het vaccin moeten betalen en dat dus niet kunnen vraag ik me af of die lage vaccinatiegraad te maken heeft met te weinig vaccins of hun binnenlandse beleid.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:20

bigone schreef:
Pandora2 schreef:

Klopt, en komen de mensen niet via Zuid Afrika dan wel via een omweg, bvb dubai.
En over het vaccineren vanarme landen, wanneer je leest dat mensen geld voor het vaccin moeten betalen en dat dus niet kunnen vraag ik me af of die lage vaccinatiegraad te maken heeft met te weinig vaccins of hun binnenlandse beleid.

Beide Bigone, maar de corruptie viert daar hoogtij, kun je je hier echt geen voorstelling van maken. Regering, politie, allemaal corrupt daar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:32

De nieuwe variant gaan we - begreep ik - niet buiten de deur houden. Wel zoveel mogelijk vertragen door de deur uit die landen dicht te houden.
Ik las ook dat er al 2 vermoedelijke gevallen van dit virus in België zijn gespot. Dan zal dat in NL ook wel eens zo kunnen zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:42

Voorlopig pakt de Jonge het nu wel heel serieus op, gelande vliegtuigen uit dit gebied staan nog op schiphol, passagiers worden eerst getest door de ggd en misschien word er een aparte plek uit de grond gestampt voor verplichte quarantaine.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:45

bigone schreef:
Voorlopig pakt de Jonge het nu wel heel serieus op, gelande vliegtuigen uit dit gebied staan nog op schiphol, passagiers worden eerst getest door de ggd en misschien word er een aparte plek uit de grond gestampt voor verplichte quarantaine.

Met deze in aankomst zou ik een lockdown eigenlijk niet gek vinden. Dan is er wat meer speling om de maatregelen dusdanig neer te zetten zodat de besmettingen zo veel mogelijk beperkt worden.

Las dat de nieuwe variant hoogstwaarschijnlijk ook een stuk besmettelijker is, dus meer maatregelen om de R onder de 1 te krijgen zijn nodig..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 13:59

Ben heel benieuwd, ik had winkels/activiteiten eerder dicht echt niet zo verwacht bij een tussentijdse persconferentie met zoveel besmettingen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:10

Pandora2 schreef:
sureido schreef:
België ook spoed overleg zag ik?

Ha ja, gezien onze topscores in besmettingen al weken, werd het wel een keer tijd. :+
Normaal was het eerstvolgend overleg pas half januari voorzien. Optimisten hoor, die belgen :')

Grootste deel van de maatregelen zijn al uitgelekt uiteraard.
Café's en resto's moeten om middernacht sluiten en ander nachtleven moet weer helemaal dicht.
Ook weer een nieuwe teststrategie want de huisartsen kunnen het niet meer bolwerken, het contacttracingding werkt niet zoals het moet en de online tool is veels te ingewikkeld voor mensen met een niet-bovengemiddelde kennis van internet.
Wordt vervolgd :Y)

Testen was niet meer via de HA bij jullie toch? Of toch nog wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:11

Ik kwam al een tweet tegen om zaterdag met zijn alleen heel hard FOEI te roepen naar het virus en dat dat waarschijnlijk net zo goed helpt als de aangekondigde maatregelen :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:11

Ze zijn nog gelukkig wel streng met de vliegtuigen die nog snel uit Afrika is gekomen. De passengiers blijven in het vliegtuig totdat iedereen is getest en daar de uitslag van heeft.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:12

Relaxed schreef:
Ik kwam al een tweet tegen om zaterdag met zijn alleen heel hard FOEI te roepen naar het virus en dat dat waarschijnlijk net zo goed helpt als de aangekondigde maatregelen :')

“FOEI Corona niet besmetten!” :))
*in de stem van Dora*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 14:13

Of zoals de cursus die bijna elk kind op de basisschool heeft gehad waarbij dit zinnetje regelmatig terugkwam

Stop hou op ik vindt dit niet meer leuk :')

Misschien helpt het