Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:45

dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:56

Ayasha schreef:
Nee, mij is uitdrukkelijk gezegd door mijn ba(a)s(zen) dat ze niet mogen vragen wát je hebt. Zelfs niet hoe lang je nog "verwacht uit te liggen". Dat laatste staat nl op het afwezigheidsbriefje en daarmee moeten ze het doen. (ja, wij hebben een verplicht afwezigheidsattest nodig.)
Dat velen geen moeite hebben om dat te vertellen maakt niet dat het mag.
Ik had het over vaccineren.

BeFunny

Berichten: 11072
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 12:59

Kinke schreef:
dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?


Dat zegt toch niemand?

Enten doe je voor jezelf omdat je kwetsbaar bent omdat je bang bent om erg ziek te worden. Of om wat voor reden dan ook. Het kan iemand zeker helpen.

Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.

Kinke

Berichten: 20620
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:06

BeFunny schreef:
Nee. Vaccineren doe je voor jezelf en als ik mij zou laten enten, kan daar niemand "veiliger" door leven.


Huh? dat staat er toch? niemand kan daar veiliger door leven?

nps
Berichten: 2029
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:07

BeFunny schreef:
Kinke schreef:
dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?


Dat zegt toch niemand?

Enten doe je voor jezelf omdat je kwetsbaar bent omdat je bang bent om erg ziek te worden. Of om wat voor reden dan ook. Het kan iemand zeker helpen.

Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.


Nee, er zijn mensen die enten voor anderen, ik en anderen met mij. Omdat ik graag wil dat anderen niet ziek worden, laat staan door mij, omdat ik wil bijdragen aan het niet overbelasten van de zorg. Ik doe het eigenlijk helemaal niet voor mezelf (al ben ik wel bang voor smaak- en reukverlies bij het oplopen van Covid ;)).

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:10

BeFunny schreef:
Kinke schreef:
dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?


Dat zegt toch niemand?

Enten doe je voor jezelf omdat je kwetsbaar bent omdat je bang bent om erg ziek te worden. Of om wat voor reden dan ook. Het kan iemand zeker helpen.

Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.


Je mist het stukje 'ik vind dat..'. Want ik heb me laten vaccineren om hele andere redenen.

De mensen die nu wat corona betreft vertrouwen op hun immuunsystem vind ik vooral heel erg dom. We zitten al een tijdje in deze pandemie. Er is genoeg informatie beschikbaar over bijv. longcovid. Ik kan zo een handjevol mensen aanwijzen om me heen dat altijd mega sportief was. Hardlopen, wielrennen, goed eten. Toch echt geveld door longcovid en maanden later nog steeds niet kunnen sporten. Misschien wel nooit meer op het niveau dat het geweest was.

Of die domme Instagrammers die niet meer mee deden en dan opeens een paar maanden later toch met covid in het ziekenhuis liggen. :evaw:

Er is genoeg informatie beschikbaar over hoe ernstig dit kan verlopen.

BigOne
Berichten: 38693
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:17

Ach, in Amerika is iemand die een lijst van mensen heeft die ook op hun immuunsysteem vertrouwden, vertrouwden ja want het merendeel kan het niet na vertellen. En die groeit nog wekelijks.

BeFunny

Berichten: 11072
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:18

Ik "test" me voor anderen ;)

Ik hoopte te kunnen laten zien dat niet elke ongevaccineerden rondloopt met het idee dat Corona niks is. En er ook ongevaccineerden rondlopen die nadenken over de zwakkeren.

Het hele wellus niettus slaat nergens op en dat was ook niet mijn bedoeling van deelname aan dit toppic dus daar daar stop ik mee ;) we hebben nou eenmaal een ander standpunt en dat veranderd niet ;)

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 13:50

Ik vindt het belangrijk andere in hun waarde te laten maar heb wel een paar mensen in omgeving waarvan ik de standpunten niet deel.

Echter vermijdt ik discussies.

Een ieder is vrij te denken wat hij/zij wil echter geldt dan ook voor iedereen accepteer de consequenties die er bij horen

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 14:21

BeFunny schreef:
Kinke schreef:
dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?


Dat zegt toch niemand?

Enten doe je voor jezelf omdat je kwetsbaar bent omdat je bang bent om erg ziek te worden. Of om wat voor reden dan ook. Het kan iemand zeker helpen.

Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.


Wat voor onzin is dit?

Vaccineren is bij uitstek iets dat men niet enkel voor zichzelf doet, maar juist voor de gehele bevolking, om groepsimmuniteit te bekomen en zo ziektes uit te roeien, zoals bijvoorbeeld pokken.

Zou mooi geweest zijn als er in het verleden met polio en de pokken ook zoveel vaccinweigeraars geweest zijn.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 15:05

Pokken is lang verplicht geweest, dus dat scheelde al een hele hoop :)

Douce

Berichten: 3521
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:14

Groepsimmuniteit en corona is een grote illusie.

Denk dat juist denken dat je immuun bent gevaarlijk is, je kunt als gevaccineerde gewoon nog besmettelijk zijn.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:14

BeFunny schreef:
Kinke schreef:
dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?


Dat zegt toch niemand?

Enten doe je voor jezelf omdat je kwetsbaar bent omdat je bang bent om erg ziek te worden. Of om wat voor reden dan ook. Het kan iemand zeker helpen.

Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.


Shae schreef:
Je mist het stukje 'ik vind dat..'. Want ik heb me laten vaccineren om hele andere redenen.

De mensen die nu wat corona betreft vertrouwen op hun immuunsystem vind ik vooral heel erg dom. We zitten al een tijdje in deze pandemie. Er is genoeg informatie beschikbaar over bijv. longcovid. Ik kan zo een handjevol mensen aanwijzen om me heen dat altijd mega sportief was. Hardlopen, wielrennen, goed eten. Toch echt geveld door longcovid en maanden later nog steeds niet kunnen sporten. Misschien wel nooit meer op het niveau dat het geweest was.

Of die domme Instagrammers die niet meer mee deden en dan opeens een paar maanden later toch met covid in het ziekenhuis liggen. :evaw:

Er is genoeg informatie beschikbaar over hoe ernstig dit kan verlopen.


En het is toch vrij simpel en al 100.000 + keren uitgelegd. Je immuunsysteem - ook al is het op en top, leef je super gezond etc etc - reageert niet op het virus omdat het nieuw is en het niet wordt herkend als indringer. Dus je immuunsysteem zet de deur open voor dit virus. En dan is het een gelukje als je geen longcovid oploopt.

Douce

Berichten: 3521
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:15

@Babootje, gezien de vaccinatie de kans op long covid slechts halveert, blijft dat helaas.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:16

Ga nu even wat doorlezen maar als antwoord op de vraag alvast; jep.
Van zodra meningen als feiten geplaatst worden neem ik afscheid, en als het me door mijn strot geduwd moet worden hoef ik het ook niet meer.

Té is té.

alice0cullen

Berichten: 2441
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:17

Ik snap oprecht niet dat er nogsteeds mensen zijn die denken dat het allemaal wel goed komt met hun eigen immuunsysteem.
Heb op tiktok al meerdere malen hele complicaties gezien van over de hele wereld waar influencers filmpjes posten dat het allemaal onzin is en vaccins rotzooi, en dan volgt er een paar weken later een filmje met lig in het ziekenhuis, en sommige zeggen dan nog dat het onzin is of dat ze geen vaccins willen. Zelf een die uberhaupt behandeling weigerde.

En dan aan het einde zitten alle overlijdens advertenties. Dat is toch echt de keiharde realiteit.
Net als dat er hier in Nederland alweer koelcontainers worden neergezet voor overledenen omdat er weer geen ruimte is.

En vaccineren doe je gewoon niet alleen voor jezelf, maar juist voor die groepsimmuniteit waardoor toch iedereen beschermd is. Voor de pokken was er ook een briefje voor kinderen weer naar school mochten.

Daarbij is het gewoon een feit dat die vaccins werken, je wordt gewoon minder ziek het feit dat je dus het hebt maar er eigenlijk niet ziek van bent maakt je inderdaad niet minder gevaarlijk. Maar geeft wel aan dat het helpt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:19

Douce schreef:
Groepsimmuniteit en corona is een grote illusie.

Denk dat juist denken dat je immuun bent gevaarlijk is, je kunt als gevaccineerde gewoon nog besmettelijk zijn.



Maar wel een pak minder en wie dan al of besmet is en gevaccineerd, heeft minder kans op ernstige complicaties.

Douce

Berichten: 3521
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:20

poes schreef:
Douce schreef:
Groepsimmuniteit en corona is een grote illusie.

Denk dat juist denken dat je immuun bent gevaarlijk is, je kunt als gevaccineerde gewoon nog besmettelijk zijn.



Maar wel een pak minder en wie dan al of besmet is en gevaccineerd, heeft minder kans op ernstige complicaties.


Dat stuk minder is gebaseerd op cijfers toen we nog geen 20k besmettingen per dag hebben. Als je als je gevaccineerd bent zoveel minder besmettelijk bent, hoe kan het dan dat we een recordaantal besmettingen hebben gehad?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:21

Poekkie schreef:
anjali schreef:
Zojuist las ik in de krant dat de eigenaar van een supermarkt bedreigd is nadat hij zijn personeel heeft opgeroepen om zich te laten vaccineren.


Dat is logisch toch. Het is niet aan een werkgever om medische injecties op te dringen aan zijn personeel. Volledig terecht dat mensen hem terug op zijn plaats zetten.



Het is in België voor de zorg en het leger al verplicht om bepaalde vaccinaties te halen zoals tegen hepatitis. Dus het is helemaal niet zo raar als je stelt.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:25

Douce schreef:
Groepsimmuniteit en corona is een grote illusie.

Denk dat juist denken dat je immuun bent gevaarlijk is, je kunt als gevaccineerde gewoon nog besmettelijk zijn.


Groepsimmuniteit is geen illusie. Probleem nu is dat de mutaties zich zo snel opvolgen dat het vaccin niet meer volledig beschermt (bv tegen de overdracht van het virus) maar wel tegen een ernstiger ziekteverloop.
Uiteindelijk zal het virus minder gevaarlijk worden en uitdoven, Intussen wil je er alles aan doen om het aantal slachtoffers te beperken. Het virus is niet selectief in wie mogen blijven leven en sterven.
Het vaccin helpt samen met de afstands- en hygienemaatregelen, mee met het controleren van het virus. Zodat we niet in het zwartste scenario terecht komen zodat mensen onnodig moeten sterven. Dus het beperkt houden van het aantal slachtoffers.
Vaccineren doe je dus zeker ook voor jezelf; wat anderen betreft voor het zoveel mogelijk vrijhouden van IC en ziekenhuiscapaciteit voor mensen die dat echt nodig hebben.

Babootje

Berichten: 26631
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:27

poes schreef:
Douce schreef:
Groepsimmuniteit en corona is een grote illusie.

Denk dat juist denken dat je immuun bent gevaarlijk is, je kunt als gevaccineerde gewoon nog besmettelijk zijn.



Maar wel een pak minder en wie dan al of besmet is en gevaccineerd, heeft minder kans op ernstige complicaties.


Douce schreef:
Dat stuk minder is gebaseerd op cijfers toen we nog geen 20k besmettingen per dag hebben. Als je als je gevaccineerd bent zoveel minder besmettelijk bent, hoe kan het dan dat we een recordaantal besmettingen hebben gehad?


We kregen te maken met een andere variant die geleidelijk aan dominant is geworden: de Delta variant.
Deze wordt makkelijker overgedragen worden = besmettelijker dan de Alpha variant en reageert minder op de vaccinatie v.w.b overdraagbaarheid, maar wel voldoende op het ziekteverloop. dus minder mensen in het ziekenhuis en op de IC terecht komen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 01-12-21 16:34, in het totaal 2 keer bewerkt

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:27

Douwe: volgens mij spelen hier meerdere dingen mee.

De vaccins zijn aan herhaling toe, nieuwe varianten van het virus, niet gevaccineerden, algemeen mindere weerstand door een jaar minder contact, anderzijds enorme versoepelingen en dus veel contacten de laatste tijd. Alles afschuiven op 1 oorzaak is mi te eenzijdig.

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:36

alice0cullen schreef:
Ik snap oprecht niet dat er nogsteeds mensen zijn die denken dat het allemaal wel goed komt met hun eigen immuunsysteem.
Heb op tiktok al meerdere malen hele complicaties gezien van over de hele wereld waar influencers filmpjes posten dat het allemaal onzin is en vaccins rotzooi, en dan volgt er een paar weken later een filmje met lig in het ziekenhuis, en sommige zeggen dan nog dat het onzin is of dat ze geen vaccins willen. Zelf een die uberhaupt behandeling weigerde.

En dan aan het einde zitten alle overlijdens advertenties. Dat is toch echt de keiharde realiteit.
Net als dat er hier in Nederland alweer koelcontainers worden neergezet voor overledenen omdat er weer geen ruimte is.

En vaccineren doe je gewoon niet alleen voor jezelf, maar juist voor die groepsimmuniteit waardoor toch iedereen beschermd is. Voor de pokken was er ook een briefje voor kinderen weer naar school mochten.

Daarbij is het gewoon een feit dat die vaccins werken, je wordt gewoon minder ziek het feit dat je dus het hebt maar er eigenlijk niet ziek van bent maakt je inderdaad niet minder gevaarlijk. Maar geeft wel aan dat het helpt.



Tiktok..goede bron

Dat van die koelcellen klopt wel.
Maar de oorzaak van de oversterfte is niet bekend.

Ik heb vorige week nachtdienst gehad op de covid afdeling.en we liepen met 4 man personeel ipv 2.
CMO vertelde dat meerdere uitvaartondernemingen kampen met koeling tekorten en externe koeling plaatsen.

Daarnaast is het landelijk meldpunt bij hen van 4 naar 12 (!) medewerkers gegaan.

En hadden ze dat weekend ipv 30 overlijdens,300 meldingen.
Op het dashboard m.b.t corona wordt een getal van ergens in de 50 genoemd als officiele melding.

Ik vind de explosieve oversterfte momenteel echt bizar.
Idd al die rouwadvertenties

BeFunny

Berichten: 11072
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:09

BeFunny schreef:
Kinke schreef:

Dat zegt toch niemand?

Enten doe je voor jezelf omdat je kwetsbaar bent omdat je bang bent om erg ziek te worden. Of om wat voor reden dan ook. Het kan iemand zeker helpen.

Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.


Shae schreef:
Je mist het stukje 'ik vind dat..'. Want ik heb me laten vaccineren om hele andere redenen.

De mensen die nu wat corona betreft vertrouwen op hun immuunsystem vind ik vooral heel erg dom. We zitten al een tijdje in deze pandemie. Er is genoeg informatie beschikbaar over bijv. longcovid. Ik kan zo een handjevol mensen aanwijzen om me heen dat altijd mega sportief was. Hardlopen, wielrennen, goed eten. Toch echt geveld door longcovid en maanden later nog steeds niet kunnen sporten. Misschien wel nooit meer op het niveau dat het geweest was.

Of die domme Instagrammers die niet meer mee deden en dan opeens een paar maanden later toch met covid in het ziekenhuis liggen. :evaw:

Er is genoeg informatie beschikbaar over hoe ernstig dit kan verlopen.


En het is toch vrij simpel en al 100.000 + keren uitgelegd. Je immuunsysteem - ook al is het op en top, leef je super gezond etc etc - reageert niet op het virus omdat het nieuw is en het niet wordt herkend als indringer. Dus je immuunsysteem zet de deur open voor dit virus. En dan is het een gelukje als je geen longcovid oploopt.


Ik ben iemand die q koorts heeft gehad en toen al te maken heeft gekregen met een nieuw virus. En heb daar destijds accute longontsteking door gehad gevolgd door een rare vorm van bronchitis.

Het immuunsysteem werkt ook tegen nieuwe virussen ik zou bijna willen zeggen juist.

Dat wil niet zeggen dat je er niet ziek van kunt worden sterker nog er gaan mensen dood. Echter brengen inentingen het immuunsysteem ook in de war en kunnen mensen meer kwalen krijgen. We weten niet hoe alles loopt. Voor mij is Iig aangetoond dat de inenting nog niet genoeg doet om voor zogenaamde immuniteit te zorgen daarvoor komen te veel mensen die volledig zijn gevaccineerd nog op de ic.

Ook gevaccineerde mensen zijn besmettelijk en dat is in mijn ogen soms gevaarlijker omdat vooral toen niet heel duidelijk was dat dat zo was en de klachten soms nauwelijks merkbaar waren men gewoon overal liep te hoesten en protesten met de gedachte "ik ben ingeënt dus het is veilig"

M.i is dat een stukje schijnveiligheid.

Corona is er. Corona gaat niet weg het zal onder ons blijven en ik hoop dat er een vaccin komt dat met name bij de zwakkere zodanig kan werken dat ze veel minder ziek worden en dat we niet meer gaan denken in schuld aan mensen die dit of dat doen. Ik denk uiteindelijk dat we wel in het besef gaan komen dat leven met Corona gewoon doorgaat.
Ook aan griep kunnen mensen serieuze klachten overhouden en dat werd altijd onderschat, ik denk dat we veel meer het besef hebben nu wat het allemaal voor impact kan hebben.

4 jaar terug was er een Vremde griep variant waar ook reuk en smaak bij verdween. En waar men rustig 14 dagen goed ziek van was.

Virussen komen en zo nu en dan komt er iets wat blijft. Net zoals dat ooit bij griep is gebeurd. Gelukkig kunnen de risicogroepen hier ook voor enten. En ik denk dat in de toekomst dat met Corona dezelfde wending neemt.

Mijn denkwijze is mijn denkwijze en dat is gelukkig ook een recht. Wat anderen doen daar kan ik mij niet mee bemoeien. Maar ik laat me iig niks aanpraten ;) doe ook niet mee aan die antishit en Wappiewaus gedoe simpelweg omdat ieder dat naar mijn idee helemaal zelf moet weten. Van mijn part laat men zich 10x per jaar enten ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 01-12-21 17:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:11

De hoeveelheid onzin over hoe je immuunsysteem werkt en hoe vaccineren werkt stijgt hier weer ten top zie ik.
Echt, als je niet weet hoe je afweer werkt, spúi je onkunde in hemelsnaam niet.