Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Ik had het over vaccineren.Nee, mij is uitdrukkelijk gezegd door mijn ba(a)s(zen) dat ze niet mogen vragen wát je hebt. Zelfs niet hoe lang je nog "verwacht uit te liggen". Dat laatste staat nl op het afwezigheidsbriefje en daarmee moeten ze het doen. (ja, wij hebben een verplicht afwezigheidsattest nodig.)
Dat velen geen moeite hebben om dat te vertellen maakt niet dat het mag.
Kinke schreef:dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?
BeFunny schreef:Kinke schreef:dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?
Dat zegt toch niemand?
Enten doe je voor jezelf omdat je kwetsbaar bent omdat je bang bent om erg ziek te worden. Of om wat voor reden dan ook. Het kan iemand zeker helpen.
Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.
). BeFunny schreef:Kinke schreef:dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?
Dat zegt toch niemand?
Enten doe je voor jezelf omdat je kwetsbaar bent omdat je bang bent om erg ziek te worden. Of om wat voor reden dan ook. Het kan iemand zeker helpen.
Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.

we hebben nou eenmaal een ander standpunt en dat veranderd niet
BeFunny schreef:Kinke schreef:dus vaccineren helpt niet omdat je dat voor jezelf doet? Dat heeft geen effect op de rest van de wereld?
Dat zegt toch niemand?
Dat zegt toch niemand?
Shae schreef:Je mist het stukje 'ik vind dat..'. Want ik heb me laten vaccineren om hele andere redenen.
De mensen die nu wat corona betreft vertrouwen op hun immuunsystem vind ik vooral heel erg dom. We zitten al een tijdje in deze pandemie. Er is genoeg informatie beschikbaar over bijv. longcovid. Ik kan zo een handjevol mensen aanwijzen om me heen dat altijd mega sportief was. Hardlopen, wielrennen, goed eten. Toch echt geveld door longcovid en maanden later nog steeds niet kunnen sporten. Misschien wel nooit meer op het niveau dat het geweest was.
Of die domme Instagrammers die niet meer mee deden en dan opeens een paar maanden later toch met covid in het ziekenhuis liggen.![]()
Er is genoeg informatie beschikbaar over hoe ernstig dit kan verlopen.
poes schreef:Douce schreef:Groepsimmuniteit en corona is een grote illusie.
Denk dat juist denken dat je immuun bent gevaarlijk is, je kunt als gevaccineerde gewoon nog besmettelijk zijn.
Maar wel een pak minder en wie dan al of besmet is en gevaccineerd, heeft minder kans op ernstige complicaties.
Poekkie schreef:anjali schreef:Zojuist las ik in de krant dat de eigenaar van een supermarkt bedreigd is nadat hij zijn personeel heeft opgeroepen om zich te laten vaccineren.
Dat is logisch toch. Het is niet aan een werkgever om medische injecties op te dringen aan zijn personeel. Volledig terecht dat mensen hem terug op zijn plaats zetten.
Douce schreef:Groepsimmuniteit en corona is een grote illusie.
Denk dat juist denken dat je immuun bent gevaarlijk is, je kunt als gevaccineerde gewoon nog besmettelijk zijn.
poes schreef:Douce schreef:Groepsimmuniteit en corona is een grote illusie.
Maar wel een pak minder en wie dan al of besmet is en gevaccineerd, heeft minder kans op ernstige complicaties.
Douce schreef:Dat stuk minder is gebaseerd op cijfers toen we nog geen 20k besmettingen per dag hebben. Als je als je gevaccineerd bent zoveel minder besmettelijk bent, hoe kan het dan dat we een recordaantal besmettingen hebben gehad?
alice0cullen schreef:Ik snap oprecht niet dat er nogsteeds mensen zijn die denken dat het allemaal wel goed komt met hun eigen immuunsysteem.
Heb op tiktok al meerdere malen hele complicaties gezien van over de hele wereld waar influencers filmpjes posten dat het allemaal onzin is en vaccins rotzooi, en dan volgt er een paar weken later een filmje met lig in het ziekenhuis, en sommige zeggen dan nog dat het onzin is of dat ze geen vaccins willen. Zelf een die uberhaupt behandeling weigerde.
En dan aan het einde zitten alle overlijdens advertenties. Dat is toch echt de keiharde realiteit.
Net als dat er hier in Nederland alweer koelcontainers worden neergezet voor overledenen omdat er weer geen ruimte is.
En vaccineren doe je gewoon niet alleen voor jezelf, maar juist voor die groepsimmuniteit waardoor toch iedereen beschermd is. Voor de pokken was er ook een briefje voor kinderen weer naar school mochten.
Daarbij is het gewoon een feit dat die vaccins werken, je wordt gewoon minder ziek het feit dat je dus het hebt maar er eigenlijk niet ziek van bent maakt je inderdaad niet minder gevaarlijk. Maar geeft wel aan dat het helpt.
BeFunny schreef:Kinke schreef:
Dat zegt toch niemand?
Maar als iemand vertrouwd op zijn/ haar eigen immuunsysteem dan moet dat zonder problemen en uitleg gewoon kunnen.Shae schreef:Je mist het stukje 'ik vind dat..'. Want ik heb me laten vaccineren om hele andere redenen.
De mensen die nu wat corona betreft vertrouwen op hun immuunsystem vind ik vooral heel erg dom. We zitten al een tijdje in deze pandemie. Er is genoeg informatie beschikbaar over bijv. longcovid. Ik kan zo een handjevol mensen aanwijzen om me heen dat altijd mega sportief was. Hardlopen, wielrennen, goed eten. Toch echt geveld door longcovid en maanden later nog steeds niet kunnen sporten. Misschien wel nooit meer op het niveau dat het geweest was.
Of die domme Instagrammers die niet meer mee deden en dan opeens een paar maanden later toch met covid in het ziekenhuis liggen.![]()
Er is genoeg informatie beschikbaar over hoe ernstig dit kan verlopen.
En het is toch vrij simpel en al 100.000 + keren uitgelegd. Je immuunsysteem - ook al is het op en top, leef je super gezond etc etc - reageert niet op het virus omdat het nieuw is en het niet wordt herkend als indringer. Dus je immuunsysteem zet de deur open voor dit virus. En dan is het een gelukje als je geen longcovid oploopt.
doe ook niet mee aan die antishit en Wappiewaus gedoe simpelweg omdat ieder dat naar mijn idee helemaal zelf moet weten. Van mijn part laat men zich 10x per jaar enten