Sociale uitsluiting collateral damage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:33

uitgescholden om mondkapje? Wel gek, ik nog nooit in Nederland (wel in dl, zelfs de politie zei eigen schuld moet je t ding maar dragen) Voor mij dus reden om de angst te overwinnen, zodat ik hem kon dragen (en heb dan ook nog astma, he).
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar sorry. ik heb het idee dat je jezelf heel erg slachtofferd en hoe meer mensen aangeven welke mogelijkheden er zijn, hoe meer erbij gehaald wordt.
En je geeft t zelf al aan:tandarts lukt na veel moeite... alleen dat het lukt is van belang. Als je dat lukt, lukt zo'n test ook. Lastig? Vast. Maar dat was tandarts ook en toch lukte dat.. waarom zou dit dan niet lukken? Mss er nu al vast mee gaan oefenen dan, stel dat je qr vervalt ben je er dan klaar voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:39

Nee, test lukt echt niet. Het ging compleet mis.
Tandarts lukt na 5 jaar min of meer, daarna ben ik nog steeds een week van slag en kan ik weinig.
En nee, ik heb geen afweerstoornis, ik ben allergisch.

Wel bijzonder dat mij verweten wordt dat ik het topic naar me toe trek terwijl ik volgens mij het meeste voldoe aan het sociale uitsluiting verhaal terwijl de rest van het topic voornamelijk mensen zijn die zich niet voor kunnen stellen dat testen niet kan en lekker lopen te oordelen terwijl ze zelf niet tegen problemen aan lopen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-21 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:41

Susanne, je hoeft niet nogmaals te vaccineren en heel vervelend dat je in de stress schiet bij het dragen van een mondkapje. Heb je thuis al geprobeerd om het eventjes te dragen, in een veilige omgeving ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:43

bigone schreef:
Susanne, je hoeft niet nogmaals te vaccineren en heel vervelend dat je in de stress schiet bij het dragen van een mondkapje. Heb je thuis al geprobeerd om het eventjes te dragen, in een veilige omgeving ?

Ja dat heb ik geprobeerd en het gaat vrijwel direct fout. En ja, ik heb met de trein gereisd toen er nog geen uitzondering was. Toen zat ik de hele reis op het toilet. Geloof me, op zo'n gore stinkplek ga je niet zitten als het anders kan.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:36

Spenk schreef:
Maar mensen kunnen het niet aan je aflezen he? En aangezien 99% gewoon een rotsmoes verzint kun je het mensen niet eens kwalijk nemen ze denken ja hoor weer een rotsmoes.

Deze is wel heftig. Nu zeg je dat eigenlijk iedereen een rot smoes verzint.

Terwijl je van niemand de achtergrond info kent.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:57

LuckyLuna schreef:
Spenk schreef:
Maar mensen kunnen het niet aan je aflezen he? En aangezien 99% gewoon een rotsmoes verzint kun je het mensen niet eens kwalijk nemen ze denken ja hoor weer een rotsmoes.

Dat is dan ook niet wat ze zegt :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:13

Heb niet het hele topic gelezen, maar ook ik vind dat Nederland, en de wereld, doordraait. Ik heb mij niet laten vaccineren, ga ik ook niet doen. Om meerdere redenen. Ik val onder de risicogroep, word ook voor de griepprik uitgenodigd maar deze doe ik ook niet. Ben totaal geen wappie, heb respect voor ieder zijn eigen keuze. Vind het alleen vreselijk dat je bijna geen keus hebt… ik ben vrijgezel, bijna 32 met een gigantische kinderwens, hoe kan ik ooit iemand ontmoeten als je nergens naar binnen mag? Daten kan niet meer, niet eens meer een bakkie koffie ergens drinken. Ik vind het zo heftig dat dit vaccin zoveel beperkingen met zich meebrengt voor de mensen die het niet doen… en vooral dat de mensen die wel gevaccineerd zijn de ongevaccineerde ook nog de schuld geven met “moet je je maar vaccineren”…

Ja ik vind het echt te extreem.., ik heb zelf nog geen Corona gehad, niet in isolatie gezeten, heb een contactberoep op de luchthaven en heb wat dat betreft dus zeker het grootste risico gelopen om het te krijgen. Wel griep gehad en weer mijn jaarlijkse luchtweginfectie gehad, al is het dit jaar godzijdank minder heftig als vorig jaar.

Ik vind het ieder zijn eigen verantwoording en keuze, wel of niet vaccineren etc. Maar dat is nu niet mogelijk meer…

BigOne

Re: Sociale uitsluiting collateral damage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:18

Natuurlijk kun je kiezen om niet te vaccineren. Maar daar zitten consequenties aan vast. Dus wat mij betreft niet miepen over de spontaniteit die weg is want daar kies je dan toch echt zelf voor ( hoe vervelend dat ook kan voelen)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:24

Ik kan wel begrijpen wat [***] bedoeld , als je ergens hevige angst voor hebt is het erg lastig om dit zomaar even te veranderen. Daar kan een behoorlijke lange tijd aan vast zitten.

Ik ben echt heel erg benauwd voor naalden , kan je oefenen totdat je een ons weegt maar dat blijft altijd spannend!

Nu is wel minder geworden omdat ik bij mensen ook insuline toedien. Ik kan nu in ieder geval kijken als de naald in de huid gaat. Daarvoor vond ik dat verschrikkelijk om te zien! Maar het helpt wel om er wat rustiger mee te worden.

Is voor mij ook wel zo dat ik dan echt wel redenen zoek om de derde prik als het kan uit te stellen. Mensen zeggen ook wel vaak maar je hebt er al 2 gehad? Ja met heel veel stress en paniek dus ik twijfel grotendeels ook daarom omdat een week dan voor mij behoorlijk pittig is.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:25

LuckyLuna schreef:
Spenk schreef:

Dat is dan ook niet wat ze zegt :)[/quote]

Dat is wel degelijk wat ze zegt. Ze zegt zelfs dat je het mensen niet eens kunt kwalijk nemen

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:26

Daten kan toch zeker wel en een bakkie koffie ook @Rennie89? Je mag ook overal naar binnen, al na vaccinatie of testen. Onhandig is dat zeker wel, maar ik zie daarin niet helemaal een beperking. Iedereen moet wat, iedereen heeft ook een eigen keuze, accepteer ik prima. Kies je voor niet vaccineren, moet je testen. De groep die gevaccineerd is, heeft daar ook wat voor gedaan, niemand laat zich graag prikken en wanneer je klachten hebt, moet die groep zich ook testen. Het is niet zo dat die groep geheel vrijuit gaat. Ik begrijp de reactie dan ook niet dat eigen verantwoording dan ook niet meer mogelijk is volgens jou. Ik heb 1 keer de corona app nodig gehad, oma gaf feest in een restaurant (althans, controle was er dan weer niet..), maar verder nog niet. Het is niet zo dat je ieder weekeind zou moeten testen toch? Vind het een beetje slachtoffer rol. De ene groep moet vaccineren, de ander testen. Uiteindelijk moet je er beide wat voor doen, ongeacht je keuze en mag je beide naar binnen, voor niemand is corona een feestje, maar ik begrijp het verschil niet zo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:28

Of bij iemand thuis gaan daten?? Ik spreek ook af met iemand en dat doen we gewoon bij hem thuis. Eten bestellen en gezellig kletsen op de bank. Ik vindt het juist veel fijner en persoonlijker dan in een overvolle kroeg waar je elkaar toch niet kunt verstaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:44

bigone schreef:
Natuurlijk kun je kiezen om niet te vaccineren. Maar daar zitten consequenties aan vast. Dus wat mij betreft niet miepen over de spontaniteit die weg is want daar kies je dan toch echt zelf voor ( hoe vervelend dat ook kan voelen)

En deze reacties bedoel ik dus :7 het is geen logische consequentie.
het slaat kant nog wal dat er gediscrimineerd word op het feit dat iemand zelf de beslissing neemt om geen vaccinatie te nemen. Dat je nergens naar binnen komt is het gevolg, maar is dat een logisch gevolg? Wij hebben het lange tijd prima gered zonder vaccinatieplicht en er zouden nu “versoepelingen” zijn wat gewoon flinke manipulatie is. Niks versoepeling, vind het nu 10x erger dan net na de lockdown

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:47

Rennie89 schreef:
bigone schreef:

En deze reacties bedoel ik dus :7 het is geen logische consequentie.
het slaat kant nog wal dat er gediscrimineerd word op het feit dat iemand zelf de beslissing neemt om geen vaccinatie te nemen. Dat je nergens naar binnen komt is het gevolg, maar is dat een logisch gevolg? Wij hebben het lange tijd prima gered zonder vaccinatieplicht en er zouden nu “versoepelingen” zijn wat gewoon flinke manipulatie is. Niks versoepeling, vind het nu 10x erger dan net na de lockdown

Men’s, heb die verontwaardigde reacties nu al zo vaak gehoord, ik mag niks, je mag alles maar je moet er iets meer moeite voor doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:48

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Om te reizen, moet je zijn ingeënt', aldus premier Justin Trudeau. ,,Het is niet de tijd voor halve maatregelen als het erom gaat nieuwe lockdowns voor iedereen te voorkomen.'' Het voorkomt ook dat de minderheid van vaccinatietegenstanders 'het Canadese economisch herstel kan saboteren', zegt vicepremier Chrystia Freeland.

Canada

Kan me wel vinden in die uitspraak. Want zo is het uiteindelijk wel.

Dit had ik in het algemene topic gezet. Past hier ook wel

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:49

Ik mag niet in een restaurant eten, wel in een restaurant werken. ik mag niet in een hotel eten, wel slapen. Ik mag niet in de kantine van een sportschool komen, wel sporten. Kom niet met dat dit logisch is |o :Y) een maand geleden mocht dit allemaal wél voor de zogenaamde “versoepelingen”. Logica :)*
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-10-21 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:51

Ik begrijp de reacties niet zo goed Renni89, en ik weet, je bent er niet de enige in, maar vind het zo'n gevoel slachtofferrol spelen. Je mag nl wel alles, maar je moet testen. Dat is in mijn ogen geheel geen discriminatie. Of je je nu laat vaccineren of niet, beide groepen moeten hun steentje bijdragen op hun manier om de pandemie tot een einde te brengen. Je mag hetzelfde, alleen als je kiest voor niet vaccineren, moet je wellicht wat vaker langs de GGD om een test te laten doen. Niet blijven hangen in wat niet kan, het kan wel..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:52

Jeetje, je post tegelijk met mijn post Rennie, maar je mag alles wel! Niemand verbied jou toegang..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:54

Ik laat mij alleen testen als ik klachten heb, heb je dit niet ben je ook zelden besmettelijk. Ik heb mij vorige week laten testen omdat ik klachten had (luchtweginfectie) en die verantwoordelijkheid neem ik zeker, maar voor elk etentje of uitje je laten testen, houd je geen neus meer over ;) ik word in elk geval panisch van die testen, heb er ook echt last van als ik mijn slechte dag heb met mijn aangezichtspijn, dus nee, dit is zeker niet logisch.

Discriminatie; een minderheid buitensluiten. Dus ja, discriminatie.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-10-21 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:54

LuckyLuna schreef:
Spenk schreef:

Kennelijk kan jij niet lezen 99% is niet iedereen of wel soms?

Wat Susanne heeft komt echt bijna niet voor dus met die 99% zal ik aardig goed zitten. Er zijn maar heeeeel weinig mensen die om medische of psychische redenen niet kunnen vaccineren , testen én geen mondkapje dragen.

Ik denk zelfs dat ik met 1% van de Nederlandse bevolking nog zeer royaal zit.

De meeste mensen die nu niks willen en weigeren doen dat allemaal omdat ze er geen zin hebben en niet meer mee doen.

Susanne niet die heeft een reden maar ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn met zo'n reden.
Vandaar dat ik zeg dat je het mensen niet eens helemaal kwalijk kan nemen! Als jij conducteur bent en je moet de héle dag als een politieagent rondlopen op mondkapjes waarbij 99% geen reden heeft om het niet te dragen behalve geen zin. Is het dan heel erg gek dat Susanne op weerstand stuit? Dat ze zeggen niks mee te maken op dat ding? Die mensen doen ook hun werk maar he en worden heel de dag verrot gescholden omdat ze de regels handhaven.

Wel zou je dan met een verklaring alsnog toestemming moeten krijgen dat vind ik wel. Er zijn ook wel degelijk artsen die dat verstrekken als je om medische redenen echt niet kan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-21 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:56

Slenk, dat “geen zin” is naar mijn idee helemaal niet het geval bij de meeste, meer dat ze het nut er niet van inzien of geen risico’s willen lopen ;) heb jij de meeste mensen gesproken dat je die conclusie kan trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:59

Rennie89 schreef:
Slenk, dat “geen zin” is naar mijn idee helemaal niet het geval bij de meeste, meer dat ze het nut er niet van inzien of geen risico’s willen lopen ;) heb jij de meeste mensen gesproken dat je die conclusie kan trekken?

Dat vind ik het hetzelfde sorry :) een mondkapje in het ov is verplicht. Als je het nut er niet van inziet blijf je maar lekker thuis want dan heb je kennelijk ''geen zin'' om je aan de regels te houden. Een mondkapje is verplicht dus dan zet je hem om tenzij je een medische reden hebt. Mensen als Susanne zijn hier de dupe van!

Omdat de conducteur/buschauffer dan denkt jahoor en daar hebben we nummer zoveel van vandaag die dat ding niet op wil

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:02

Hoor je mij over mondkapje praten? Ook al heb ik last van een mondkapje (aangezichtspijn) draag ik deze alsnog op de plaatsen waar het nodig is. Ik kan zo vrijstelling krijgen voor een mondkapje maar kies daar bewust niet voor omdat op de verplichte locaties het voor iedereen prettiger is. Met mijn werk ben ik ook verplicht om mondkapje te dragen. Dus kom niet met die “geen zin” aub.

Edit; volgens mij ging het langs elkaar heen, ik heb het over vaccinatie en jij over mondkapje :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:04

De reden dat er gekozen is om het sporten in de sportscholen wel toe te staan, is omdat ze de drempel om te gaan sporten zo laag mogelijk willen maken. Het is dus een afweging geweest tussen verbeterde basisgezondheid en verhoogd corona-risico.

De basisactiviteiten, waar werk en (ook tijdelijke) huisvesting onder valt mag wel. De verhoogd risico-locaties van langdurig (semi)binnen dicht op elkaar zitten mogen niet, met uitzondering van ook het ov, waar dus mondkapjes verplicht zijn om het risico zo klein mogelijk te maken. Doorlooplocaties mogen wel, net als buitenactiviteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:05

Ik had het over een mondkapjes waar jij het over hebt moet je zelf weten. Maar denk jij dat er een enorme groep mensen is met aanzichtspijn die het niet kunnen dragen? Ik denk maar zo dat dat wel meevalt en die vallen gewoon onder die uitzondering. Het grootste gros is nog altijd de categorie schreeuwers die niet wil net als met de QR code.

De mensen met een medische reden en vrijstelling hoor je mij helemaal niet over.