Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:31

Inderdaad. Zodra je dat kaartje krijgt, staat dus je vaccinatie geregistreerd en kun je dus een bewijs in de app opvragen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:46

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:51

Huertecilla schreef:
Neonlight schreef:
Ik heb helemaal geen bewijs. :o
Wel een papiertje gekregen bij de eerste enting en een zelfde bij de 2de enting waarop ook de eerste op staat, maar op dat papier staat ook dat het geen bewijs is.

Dat begrijp ik niet goed.

Kan je geen EU formulier met QR downloaden? Zou via de in NL verantwoordelijke gezondheidsdienst moeten kunnen.

Ik heb het Digitaal EU Covid19 Certificaat met alle gegevens en QR code op mijn mobiel én op papier afgedrukt omdat ik lang niet altijd de mobiel mee heb.

Dat kan ook allemaal in NL, zelf ook zo geregeld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:54

Het gaat er mij om dat er in Spanje geen maandelijks of weet ik hoe vaak wijzigende QR-code voor binnenlands gebruik is. Inmiddels wordt dit EU-model ook gewoon hier bij de huisartsen afgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 06:56

MoniqueT schreef:
Het gaat er mij om dat er in Spanje geen maandelijks of weet ik hoe vaak wijzigende QR-code voor binnenlands gebruik is. Inmiddels wordt dit EU-model ook gewoon hier bij de huisartsen afgegeven.

Hier ook niet na vaccineren.. :n

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:04

Die snap ik even niet. In Nederland heb je toch die app net code die steeds kan veranderen, met dat fietsje? Hier wordt de code alleen nog maar voor reizen afgegeven en die verandert niet.

Anyway, wij gaan het proberen. Vandaag tot de grens, morgen Frankrijk in en zaterdag België en Nederland. Ontbijt op, aankleden en de auto in!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:09

Ik zou niet weten of de qr code zelf wijzigt.. maar er moet inderdaad een fietsje doorheen rijden...
daarom snap ik ook niet goed hoe ze dit na kunnen maken :?

Goeie reis Monique!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:30

Ik dacht ook dat de code regelmatig wisselde ivm door kunnen verkopen etc.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:08

Suzanne F. schreef:
Ik dacht ook dat de code regelmatig wisselde ivm door kunnen verkopen etc.

Volgens mij is dat met de internationale niet. Alleen de binnenlandse.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:15

CharleyT schreef:
Neonlight schreef:
Ik heb helemaal geen bewijs. :o
Wel een papiertje gekregen bij de eerste enting en een zelfde bij de 2de enting waarop ook de eerste op staat, maar op dat papier staat ook dat het geen bewijs is.

Dat kan ook allemaal in NL, zelf ook zo geregeld.

Ik heb mijn reactie er even uitgehaald.

Dáárom begreep ik Neonlight niet :)*

Hier is vannacht de nieuwe regelgeving voor Andalucía gepubliceerd en we hebben weer een netwerk aan voorwaardelijke verplichtinge /beperkingen. Van dansen met masker tot avondklok en gemeentelijke quarantaine. De voorwaardelijkheid is het aantal besmettingen per 100k; wederom de waardes van vorig jaar. Van voor de vaccinaties. Geldt ook voor gevaccineerden.
Toeristen met certificaat of pcr kunnen komen.

Zal wel voor mijn bestwil zijn volgens de (goed)gelovigen maar ík kan er geen andere logica in ontdekken dan controle van het plebs onder het mom van Covid19. De relatie besmettingen -> ziekenhuisopname is gedecimeeerd en de gezondheidszorg is niet overbelast.

Ok, dit is Andalucía, Spanje dus de Covid19 gelovigen kunnen het negeren, doch in Frankrijk is het vergelijkbaar en in Oostenrijk nog straffer.
Nogmaals; voor de héle EU staat Covid19 (met de mortaliteit van griep) op de A-lijst van gevaarlijkste ziektes. Negeer dát maar eens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:37

HC , mortaliteit gelijk aan griep met dit grote verschil : maatregelen. Maar ik denk dat je dat toch niet gaat snappen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:18

bigone schreef:
HC , mortaliteit gelijk aan griep met dit grote verschil : maatregelen. Maar ik denk dat je dat toch niet gaat snappen.

Inderdaad.
Ik begrijp niet waarom Covid19 op de A-lijst moet.
Leg uit wat ´maatregelen´ voor reden is.
Ik denk dat je het beste eerst even kan nakijken wat die A-lijst inhoudt.
Let wel, als déze pandemie voorbij is, wat in de EU nu al het geval is eígenlijk, wat moet er dan nog aan ´maatregelen´-macht aan de EU overheden gegeven blijven?

Nu al zijn we in paniek-over vaarwater en over een paar maanden is er net als bij griep een basis-immuniteit.
Wederom net als bij griep booster-vaccins aan de kwetsbare goep.
Waarom A-status?
De mytische oewoewoe mutaties?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:48

Of het wel of niet terecht op de A lijst staat, geen idee. Wat ik wel weet is dat zonder de maatregelen( of die nu nog wel of niet terecht zijn) er wel degelijk een veel hogere mortality aan gehangen had kunnen worden. Daarom is vergelijking met griep qua dodencijfer gewoon bullshit.
In ieder geval nu, over een jaar is het een ander verhaal, dan kan ik me goed voorstellen dat covid van de lijst afgaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:05

MoniqueT schreef:
Die snap ik even niet. In Nederland heb je toch die app net code die steeds kan veranderen, met dat fietsje? Hier wordt de code alleen nog maar voor reizen afgegeven en die verandert niet.

Anyway, wij gaan het proberen. Vandaag tot de grens, morgen Frankrijk in en zaterdag België en Nederland. Ontbijt op, aankleden en de auto in!

Goede reis Monique houd ons op de hoogte!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:36

MoniqueT schreef:

Goede reis. Sterkte met de warmte vandaag.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:04

We zijn inmiddels bijna bij Teruel. Buiten 37 graden, in de airco is het prima. We rijden via Pamplona tot een stukje voor de Franse grens. De binnendoorweg van Yecla, Murcia naar Teruel is weergaloos mooi!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:08

MoniqueT schreef:
We zijn inmiddels bijna bij Teruel. Buiten 37 graden, in de airco is het prima. We rijden via Pamplona tot een stukje voor de Franse grens. De binnendoorweg van Yecla, Murcia naar Teruel is weergaloos mooi!

Ja, Spanje heeft een prachtig binnenland. Wij zijn o.a. van Barcelona westwaards naar Portugal over 90% onverharde camino gereden :wow:
Het totale rondje was 4500 km, waarvan 2500 onverhard. Zó mooi. Ah, eind augustus, zonder airco :D

Geniet ervan +:)+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:15

Doen we!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:23

Klinkt goed Monique. Veel plezier nogmaals.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:49

Veel plezier Monique! geniet er van!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 15:07

Veel plezier en nog een goede reis, Monique!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 18:17

We zijn hier nu een maand na de eerste paniekaanval over massaal besmette ´jongeren´.
Gisterenavond laat weer een raamwerk aan strengere beperkingen/verplichtingen gepubliceerd voor Andalucía.
Het niveau van besmetting voor de provincie = geen service aan de bar, na 24.00 geen service binnen/op terras. Na 01.00 geen klanten meer binnen/op terras. Dit als voorbeeld.
De IC bezetting door Covid19 gevallen (data van gisteren) is 8% hier in Andalucía :x

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:57

Ik heb een silhouette cameo. Vinyl en flex snijden gaat goed. Met de print en cut heb ik altijd ruzie en lukt 9 van de 10x niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:24

Wij hadden vannacht de 3D printer aan het stampen vanaf 00.00; gaat daltarief in... ;-)

Even wat leuks voor een ider hier met een 3D printer of kennis ermee: https://www.myminifactory.com/scantheworld/

Fijne dag iedereen. Hier nú al 30 graden :-O

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:25

Ik vind het wel vrij bizar dat degene die positief getest is van de ggd alweer naar buiten mag. En ik niet getest hoef te worden en ook niet binnen hoef te blijven tor uitslag.