IMANDRA schreef:Poekkie schreef:Alsemgeest: jawel. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/17 ... -zijn-wel/
Een deel was alleen sterk aanbevolen zie ik. Die heb ik toch allemaal gehad als kind en vind ik absoluut niet erg.
@suzywuzy: baarmoederhalskanker is een ziekte die over het algemeen heel wat ernstigere gevolgen heeft dan corona. Voor de gemiddelde gezonde 25- jarige uit corona zich eerder als een goede griep dan als een levensbedreigende ziekte. Baarmoederhalskanker daarentegen kom je wel wat minder goed vanaf. Idem voor de andere sterk aanbevolen vaccinaties in het lijstje.
Toch vind ik die vergelijking wel interessant Poekkie. Meestal ruimt het lichaam HPV humaan papillomavirus binnen 2 jaar zelf op. De kans dat HPV leidt tot baarmoederhalskanker is minder dan 1%. Het HPV-vaccin beschermt tegen diverse infecties van de HPV-virussoorten. Maar de kans dat je daadwerkelijk ernstige gevolgen hebt is vrij klein. Net als bij COVID eigenlijk. Waarom HPV dan wel en COVID niet?
Je bent me voor, maar inderdaad, wat dat betreft is HPV heel vergelijkbaar juist. Meestal onschuldig, maar soms een dramatisch gevolg.
HPV ben ik eveneens niet gaan halen. Dus het is niks persoonlijks tegen het COVID vaccin.