Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:33

En hoeveel is 'een heleboel'? As in, welk percentage van de volwassen bevolking laat zich tegen griep inenten? Serieuze vraag trouwens.
En griep houdt zich al een paar decennia redelijk koest maar kan weldegelijk voor fikse problemen zorgen. Covid heeft nog steeds niet de Spaanse griep overtroffen.
Covid is nù een groot probleem, maar zal dat niet blijven. Dat wordt gewoon een endemisch virus met dan om de zoveel tijd een opflakkering. Net als griep, die wordt nù zwaar onderschat maar kan ook lelijk huishouden.
En niemand hoeft te bewijzen dat hij wel of niet geënt is tegen griep, of testen, of in quarantaine.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:35

nynke55 schreef:
Daar gaat het niet om, jij vraagt hoeveel mensen zich jaarlijks vaccineren, daar geef ik je een antwoord op. Verder gaat de vergelijking met griep niet, want dat is geen pandemie waar we nu in zitten.

Dan nog kun je, je afvragen of een tweedeling in de maatschappij creëren het waard is.
Die ontstaat nu al tussen ouderen (die met een mondkapje onder de neus, op kleinkinderen passend de boodschappen doen) alle jongeren de schuld geven.
We moeten ons met elkaar aan de maatregelen houden. Daarbij geloof ik best dat we net als afgelopen zomer naar een pretpark of dierentuin kunnen. Ook zonder bewijsje.
Maar wel met aan de afstandsregels houden. Handhaven is ook niet voor mij bekeuringen uitschrijven maar wel mensen wijzen op de afstandsregels ipv. De politie die hier gewoon de kerk voor bij rijdt waar iedereen opgehoopt ijsjes zit te eten.
Door vaccineren vind ik wel heel belangrijk
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-05-21 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:37

Dinopino schreef:
Klopt, een maatschappij die zich laat splitsen vanwege een prikje, vind ik inderdaad niet kloppen. Überhaupt vind ik dat iedereen gelijk is ongeacht huidskleur, of functie of leeftijd of geslacht.
Maar ik begrijp ook dat mensen die zich nu laten inenten, zich in feite voor ons opofferen. Een normale studie met inentingsstof duurt geloof ik 5 tot 10 jaar. Door een noodwet hier in Duitsland, zijn ze dus nu al toegelaten. Misschien in Nederland ook, want daar wordt ook al ingeent. Over 5 jaar zouden we dan beter weten of het uberhaupt helpt en wat de nevenwerkingen op lange termijn zal zijn. Daarom vind ik, dat wanneer mensen die ingeent zijn, en die zich in hun vrijheid beperkt voelen best meer rechten mogen hebben.

Er wordt helemaal niemand opgeofferd en niemand laat zich opofferen :=

Die studies duren zo lang omdat er dan niet echt haast bij is. Nu heeft iedereen alles uit z’n handen laten vallen om meer dan fulltime te werken aan een vaccin tegen dit Corona-virus. Hierdoor konden de fasen sneller doorlopen worden en zijn er studies parallel gedaan ipv achter elkaar, omdat er meer geld en dus manuren beschikbaar waren.

Het is niet zo dat er ingeleverd is op de kwaliteit van de studies.
We weten nu ook dat het goed helpt en de meeste bijwerkingen zijn bekend. Als het na 5 jaar op de markt komt zijn dezelfde studies gedaan en weten we ook de lange termijn effecten van 10 jaar later niet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:51

Dinopino schreef:
Klopt, een maatschappij die zich laat splitsen vanwege een prikje, vind ik inderdaad niet kloppen. Überhaupt vind ik dat iedereen gelijk is ongeacht huidskleur, of functie of leeftijd of geslacht.
Maar ik begrijp ook dat mensen die zich nu laten inenten, zich in feite voor ons opofferen. Een normale studie met inentingsstof duurt geloof ik 5 tot 10 jaar. Door een noodwet hier in Duitsland, zijn ze dus nu al toegelaten. Misschien in Nederland ook, want daar wordt ook al ingeent. Over 5 jaar zouden we dan beter weten of het uberhaupt helpt en wat de nevenwerkingen op lange termijn zal zijn. Daarom vind ik, dat wanneer mensen die ingeent zijn, en die zich in hun vrijheid beperkt voelen best meer rechten mogen hebben.

Ik lees het vaker: opofferen voor de ander. Lariekoek, je haalt je prik met het idee dat je zelf bescherming krijgt, gewoon je eigen gezondheid beschermen. Niks opofferen, klinkt zo mooi maar slaat nergens op.
En als er genoeg mensen zichzelf beschermt hebben dan is het prettige neveneffect dat het virus bedwongen wordt.

Dinopino

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:04

CharleyT natuurlijk mag je het zo noemen en het lariekoek vinden. Voor mij en mijn lichaam vind ik het belangrijk dat ik in ieder geval de wettelijke testfase van 5 jaar afwacht. Alle inentingsstoffen werden tot nu toe in een fase van tenminste 5 jaar en een dubbelblindstudie van 10 jaar. Dan zijn de risico's uitgetest en de successen te zien.

Wie als een levende persoon zich als een testpersoon een genveranderende inenting(mRNA) laat inspuiten ondergaat in mijn ogen een hoog risico.
De toelating van alle aktuele C-inentingsstoffen in Europa,zijn door de EU getest en als een noodgevaltoelating afgegeven. Zoiets doet men enkel bij inentingsstoffen waarvan de eerste testfase van 5 jaar nog niet is afgesloten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:10

Ik verbaas me soms écht over hoe hardnekkig die misinformatie kan zijn ondanks dat het binnen diverse bokt-topics echt al 100x is ontkracht.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:26

Dinopino schreef:
CharleyT natuurlijk mag je het zo noemen en het lariekoek vinden. Voor mij en mijn lichaam vind ik het belangrijk dat ik in ieder geval de wettelijke testfase van 5 jaar afwacht. Alle inentingsstoffen werden tot nu toe in een fase van tenminste 5 jaar en een dubbelblindstudie van 10 jaar. Dan zijn de risico's uitgetest en de successen te zien.

Wie als een levende persoon zich als een testpersoon een genveranderende inenting(mRNA) laat inspuiten ondergaat in mijn ogen een hoog risico.
De toelating van alle aktuele C-inentingsstoffen in Europa,zijn door de EU getest en als een noodgevaltoelating afgegeven. Zoiets doet men enkel bij inentingsstoffen waarvan de eerste testfase van 5 jaar nog niet is afgesloten

Altijd prettig als ik in een reactie te horen krijg dat ik iets ''mag vinden'', veel dank hiervoor :):):). Wat de inhoud van je reactie betreft: 100% niet mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:39

lenaa_tje schreef:
nynke55 schreef:
Daar gaat het niet om, jij vraagt hoeveel mensen zich jaarlijks vaccineren, daar geef ik je een antwoord op. Verder gaat de vergelijking met griep niet, want dat is geen pandemie waar we nu in zitten.

Dan nog kun je, je afvragen of een tweedeling in de maatschappij creëren het waard is.
Die ontstaat nu al tussen ouderen (die met een mondkapje onder de neus, op kleinkinderen passend de boodschappen doen) alle jongeren de schuld geven.
We moeten ons met elkaar aan de maatregelen houden. Daarbij geloof ik best dat we net als afgelopen zomer naar een pretpark of dierentuin kunnen. Ook zonder bewijsje.
Maar wel met aan de afstandsregels houden. Handhaven is ook niet voor mij bekeuringen uitschrijven maar wel mensen wijzen op de afstandsregels ipv. De politie die hier gewoon de kerk voor bij rijdt waar iedereen opgehoopt ijsjes zit te eten.
Door vaccineren vind ik wel heel belangrijk

Laten we ook niet doen of de jeugd nu zo onschuldig is.

Als je mensen enkel wijst op regels, noem ik dat geen handhaven. De politie krijgt dan gewoon een middelvinger.

Ik ben voor bewijs, al zij het alleen maar voor de mensen die niet geent kunnen of mogen worden. Het vaccinatie bewijs zal ook zo lang niet nodig zijn, enkel tot de vaccinatiegraad hoog genoeg is. En dan kunnen alle mensen die niet met hun lijf willen laten sollen, profiteren van de mensen die gevaccineerd zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:41

Sorry hoor de politie krijgt echt geen middelvinger als ze dit structureel doen en niet opeens soms wel en soms niet.

Laten we dan ook niet of de ouderen allemaal zo zielig zijn en zich zo braaf aan alle regels houden.
En ik val inderdaad in geen van deze twee categorieën.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:52

Mindim hoe kunnen de mensen die zich niet laten vaccineren nu volgens jouw voordeel hebben van de gevaccineerde Mensen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:01

Gaan we griep nu weer met covid vergelijken??

En griep houd zich koest ja juist doordat er jaarlijks gevaccineerd word. En beetje griep kan voor sommigen wel degelijk de nekslag zijn. Ik ben blij dat je daar voor gevaccineerd kan worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:02

Mensen don't feed de trol, die hier alleen maar een andere mening verkondigt om reacties van jullie los te krijgen.

Verder is het natuurlijk zo dat in alle bevolkingsgroepen een deel zich heel goed aan de regels houdt, een deel helemaal niet en dat de meerderheid van die bevolkingsgroep er ergens tussenin zit. Dat verschilt echt niet voor ouderen of jongeren. Het heeft dus ook geen enkel nut om vanuit de ene groep naar de andere te gaan zitten wijzen.

De maatregelen die zijn getroffen, zijn getroffen op basis van het aantal besmettingen, de ziekenhuis- en IC-opnames. Als die omlaag gaan, dan gaan de maatregelen in combinatie daarmee omlaag. Zijn ze laag genoeg, dan zijn dus ook alle maatregelen verdwenen. Op dat moment hoeft niemand nog een vaccinatiepaspoort te laten zien om iets te mogen doen. Tot die tijd alleen bij situaties die onder de maatregelen vallen. Op het moment dat straks bijvoorbeeld in de herfst de besmettingen niet te hard omhoog gaan, dan komen er dus ook geen maatregelen meer. En met voldoende vaccinatie gaan we ervan uit, dat ze niet meer zo hard omhoog gaan. Dat hele paspoort verhaal is dus sowieso maar tijdelijk. De enige uitzondering is als je naar een ander land gaat en dat land heeft de situatie minder onder controle, waardoor ze alsnog dat paspoort verlangen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:09

Dus je bent voor of tegen een vaccinatiepaspoort of voor een paspoort tijdelijk?
En hoe bedoel je dat hier iemand een andere mening heeft? Volgens mij is de vraag in de titel. Ben je voor of tegen een paspoort. Wat is dan een andere mening?

Wanneer volgens iemand de vaccinatiegraag hoog genoeg is dan profiteren daarvan de niet gevaccineerde.
Dat snap ik even niet. Officieel wordt beweerd dat de vaccinatie niet beschermt tegen besmetting en dat je ook nog steeds andere kunt besmetten. En je kunt er nog steeds ziek van worden. Het enige voordeel dat de ingeënten hebben,is dat de ziekte minder ernstig verloopt.

Imandra weet me te vertellen dat er mensen zijn op bokt, die100% weten hoe de testfases van inentingen werkt. De mensen die de inentingsstof toelaten zouden dus eerst op bokt moeten nalezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:18

Dinopino schreef:
Mindim hoe kunnen de mensen die zich niet laten vaccineren nu volgens jouw voordeel hebben van de gevaccineerde Mensen?

Als je dat niet snapt, dan laat maar.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:21

Karl66 schreef:
Verder is het natuurlijk zo dat in alle bevolkingsgroepen een deel zich heel goed aan de regels houdt, een deel helemaal niet en dat de meerderheid van die bevolkingsgroep er ergens tussenin zit. Dat verschilt echt niet voor ouderen of jongeren. Het heeft dus ook geen enkel nut om vanuit de ene groep naar de andere te gaan zitten wijzen.

Zo is dat. Eén van de spijtige gevolgen van corona is dat mensen meer en meer verwijten beginnen sturen naar een allerlei leeftijdsgroepen. Terwijl dat absolute nonsens is. Want degenen die zich het best houden aan de maatregelen, die zie je niet. Die zitten thuis.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:23

Mindim heb jij een andere inenting dan de rest. Deze beschermt niet tegen Covid 19. Word officeel verklaard. Je bent nog steeds besmettelijk en je kunt er nog steeds ziek van worden. Dus hoe bescherm je me dan??

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:27

Sclimpre schreef:
Karl66 schreef:

Zo is dat. Eén van de spijtige gevolgen van corona is dat mensen meer en meer verwijten beginnen sturen naar een allerlei leeftijdsgroepen. Terwijl dat absolute nonsens is. Want degenen die zich het best houden aan de maatregelen, die zie je niet. Die zitten thuis.

Bovendien zie je in het nieuws alleen de grote groepen (vaak jeugd) die met z'n allen samenkomen. De grijze duiven in je plaatselijke winkelcentrum, die komen niet in het nieuws. Maar die zijn er wel degelijk. En zo worden de verschillende leeftijden tegen elkaar uitgespeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:36

Dinopino schreef:
Mindim heb jij een andere inenting dan de rest. Deze beschermt niet tegen Covid 19. Word officeel verklaard. Je bent nog steeds besmettelijk en je kunt er nog steeds ziek van worden. Dus hoe bescherm je me dan??

Van de rijksoverheid:
Verspreiden coronavirus na vaccinatie
Bent u gevaccineerd? Dan is de kans groot dat u niet (of minder) ziek wordt na besmetting met corona. Het is nog niet bekend of iemand die tegen corona gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom gelden voor gevaccineerde personen voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.

Je kan nog besmet worden met corona als je bent gevaccineerd of je het nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd bent, is nog niet duidelijk.

Normaliter als je een hoge vaccinatiegraad hebt, zijn degenen die zich niet beschermen, beschermd omdat het overgrote deel zich wel heeft beschermd. Ik verwacht bij deze niet anders.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:49

Als er genoeg mensen gevaccineerd zijn, dan gaan het aantal mensen dat ziek worden, naar het ziekenhuis moeten of op de IC terecht komen omlaag. Dat is de reden waarom de maatregelen dan omlaag kunnen en op een gegeven moment niet meer nodig zijn. Als daarnaast ook nog blijkt dat je minder of zelfs helemaal niet meer besmettelijk bent, dan is dat alleen maar een extra bonus. Maar dat is niet het eerste doel van vaccineren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:05

Thioro schreef:
En hoeveel is 'een heleboel'? As in, welk percentage van de volwassen bevolking laat zich tegen griep inenten? Serieuze vraag trouwens.

6 miljoen mensen krijgen een uitnodiging (kwetsbare groep) en in 2019 (laatste cijfers die ik zo snel kon vinden) maakte daar 53% gebruik van.
71% van de 65+ met uitnodiging liet zich enten.

Dus ruim 3 miljoen kwetsbare Nederlanders laten zich jaarlijks enten.

https://www.nivel.nl/nl/nieuws/2019-opn ... accinaties

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:36

Dinopino schreef:
Persoonlijk vind ik ook dat de mensen die nu ingeënt zijn, meer rechten mogen hebben, wanneer ze het gevoel hebben dat ze daar nu in zijn beperkt. Hier zullen de getallen ook wel naar beneden gaan. Tenslotte worden de mensen die ingeënt zijn niet meer getest.

Of je nou geënt bent ja of nee, de maatregelen zijn nog steeds hetzelfde

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:55

Karl66 wanneer het doel van de vaccinatie is het verloop van de ziekte minder erg te maken, dan spreek je toch niet over een inenting maar eerder over een medicijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:02

Nee, een medicijn is over het algemeen curatief (genezend) en als het preventief ingezet wordt is het een kortwerkend middel dat periodiek (meerdere malen per dag tot eens per week) ingenomen moet worden. Het medicijn bestrijdt de ziektemaker. Serum is dus ook een medicijn en geen vaccinatie (bij tetanus krijg je serum toegedient als je een mogelijke besmetting hebt gehad en je vaccinatie te lang geleden is/nooit gehad hebt. Dat werkt hetzelfde als de afweerstoffen in biest).

Vaccinatie/inenting is sowieso preventief en doet op zich niets tegen tegen de ziektemaker, maar bereidt het lichaam voor op de ziektemaker zodat het lichaam de ziektemaker kan bestrijden.

Het zijn dus echt twee verschillende dingen en ook bij minder ziek maken i.p.v. compleet voorkomen kan het dus nog gewoon een vaccinatie zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:58

Dinopino schreef:
*knip*
Wie als een levende persoon zich als een testpersoon een genveranderende inenting(mRNA) laat inspuiten
*knip*

Door onzinopmerkingen als feitelijkheden tussen de rest van je verhaal te stoppen, maak je ze niet gelijk minder onzinnig, wist je dat?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:29

Door mij zo aan te spreken maak je het ook niet geloofwaardiger.