Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nynke55 schreef:Daar gaat het niet om, jij vraagt hoeveel mensen zich jaarlijks vaccineren, daar geef ik je een antwoord op. Verder gaat de vergelijking met griep niet, want dat is geen pandemie waar we nu in zitten.
Dinopino schreef:Klopt, een maatschappij die zich laat splitsen vanwege een prikje, vind ik inderdaad niet kloppen. Überhaupt vind ik dat iedereen gelijk is ongeacht huidskleur, of functie of leeftijd of geslacht.
Maar ik begrijp ook dat mensen die zich nu laten inenten, zich in feite voor ons opofferen. Een normale studie met inentingsstof duurt geloof ik 5 tot 10 jaar. Door een noodwet hier in Duitsland, zijn ze dus nu al toegelaten. Misschien in Nederland ook, want daar wordt ook al ingeent. Over 5 jaar zouden we dan beter weten of het uberhaupt helpt en wat de nevenwerkingen op lange termijn zal zijn. Daarom vind ik, dat wanneer mensen die ingeent zijn, en die zich in hun vrijheid beperkt voelen best meer rechten mogen hebben.
Dinopino schreef:Klopt, een maatschappij die zich laat splitsen vanwege een prikje, vind ik inderdaad niet kloppen. Überhaupt vind ik dat iedereen gelijk is ongeacht huidskleur, of functie of leeftijd of geslacht.
Maar ik begrijp ook dat mensen die zich nu laten inenten, zich in feite voor ons opofferen. Een normale studie met inentingsstof duurt geloof ik 5 tot 10 jaar. Door een noodwet hier in Duitsland, zijn ze dus nu al toegelaten. Misschien in Nederland ook, want daar wordt ook al ingeent. Over 5 jaar zouden we dan beter weten of het uberhaupt helpt en wat de nevenwerkingen op lange termijn zal zijn. Daarom vind ik, dat wanneer mensen die ingeent zijn, en die zich in hun vrijheid beperkt voelen best meer rechten mogen hebben.
Dinopino schreef:CharleyT natuurlijk mag je het zo noemen en het lariekoek vinden. Voor mij en mijn lichaam vind ik het belangrijk dat ik in ieder geval de wettelijke testfase van 5 jaar afwacht. Alle inentingsstoffen werden tot nu toe in een fase van tenminste 5 jaar en een dubbelblindstudie van 10 jaar. Dan zijn de risico's uitgetest en de successen te zien.
Wie als een levende persoon zich als een testpersoon een genveranderende inenting(mRNA) laat inspuiten ondergaat in mijn ogen een hoog risico.
De toelating van alle aktuele C-inentingsstoffen in Europa,zijn door de EU getest en als een noodgevaltoelating afgegeven. Zoiets doet men enkel bij inentingsstoffen waarvan de eerste testfase van 5 jaar nog niet is afgesloten
lenaa_tje schreef:nynke55 schreef:Daar gaat het niet om, jij vraagt hoeveel mensen zich jaarlijks vaccineren, daar geef ik je een antwoord op. Verder gaat de vergelijking met griep niet, want dat is geen pandemie waar we nu in zitten.
Dan nog kun je, je afvragen of een tweedeling in de maatschappij creëren het waard is.
Die ontstaat nu al tussen ouderen (die met een mondkapje onder de neus, op kleinkinderen passend de boodschappen doen) alle jongeren de schuld geven.
We moeten ons met elkaar aan de maatregelen houden. Daarbij geloof ik best dat we net als afgelopen zomer naar een pretpark of dierentuin kunnen. Ook zonder bewijsje.
Maar wel met aan de afstandsregels houden. Handhaven is ook niet voor mij bekeuringen uitschrijven maar wel mensen wijzen op de afstandsregels ipv. De politie die hier gewoon de kerk voor bij rijdt waar iedereen opgehoopt ijsjes zit te eten.
Door vaccineren vind ik wel heel belangrijk
Karl66 schreef:Verder is het natuurlijk zo dat in alle bevolkingsgroepen een deel zich heel goed aan de regels houdt, een deel helemaal niet en dat de meerderheid van die bevolkingsgroep er ergens tussenin zit. Dat verschilt echt niet voor ouderen of jongeren. Het heeft dus ook geen enkel nut om vanuit de ene groep naar de andere te gaan zitten wijzen.
Sclimpre schreef:Karl66 schreef:Verder is het natuurlijk zo dat in alle bevolkingsgroepen een deel zich heel goed aan de regels houdt, een deel helemaal niet en dat de meerderheid van die bevolkingsgroep er ergens tussenin zit. Dat verschilt echt niet voor ouderen of jongeren. Het heeft dus ook geen enkel nut om vanuit de ene groep naar de andere te gaan zitten wijzen.
Zo is dat. Eén van de spijtige gevolgen van corona is dat mensen meer en meer verwijten beginnen sturen naar een allerlei leeftijdsgroepen. Terwijl dat absolute nonsens is. Want degenen die zich het best houden aan de maatregelen, die zie je niet. Die zitten thuis.
Dinopino schreef:Mindim heb jij een andere inenting dan de rest. Deze beschermt niet tegen Covid 19. Word officeel verklaard. Je bent nog steeds besmettelijk en je kunt er nog steeds ziek van worden. Dus hoe bescherm je me dan??
Thioro schreef:En hoeveel is 'een heleboel'? As in, welk percentage van de volwassen bevolking laat zich tegen griep inenten? Serieuze vraag trouwens.
Dinopino schreef:Persoonlijk vind ik ook dat de mensen die nu ingeënt zijn, meer rechten mogen hebben, wanneer ze het gevoel hebben dat ze daar nu in zijn beperkt. Hier zullen de getallen ook wel naar beneden gaan. Tenslotte worden de mensen die ingeënt zijn niet meer getest.