Ann schreef:@Shadow0, wat denk je dat de ondernemers die nu weer open kunnen liever hebben? 's Avonds een wandeling kunnen maken of weer inkomsten hebben voor hun gezin, huis of bedrijf?
Maar er zijn dus ook veel andere mensen dan ondernemers. Nu worden mensen en groepen steeds tegenover elkaar gezet. De ene groep wordt beperkt om in een andere groep dingen mogelijk te maken (maar ook mensen ziek te laten worden.) En doordat er steeds versoepeld wordt voor het echt kan en er tegelijkertijd niet ingezet wordt op snel (en kort!) handelen, wordt de chaos alleen maar voor iedereen groter.
Voor de avondklok begon was er al weinig onderbouwing dat het echt zinvol is, en sprak ik mijn zorgen uit dat die dan heel lang zou kunnen blijven. Maar toen werd er gezegd dat het vrijwel zeker maar tot 9 februari was, en bovendien dat het echt meteen weer gestopt zou worden zodra het kan omdat het een ingrijpende maatregel is. Nu is het 23 februari, vindt men blijkbaar dat er ruimte is, maar toch wordt de belofte niet nagekomen.
En.... ondernemers hebben natuurlijk alle reden om verontwaardigd te zijn, want dit is ook exact hoe er met hun mogelijkheden werd omgesprongen: nee echt, heel tijdelijk, we zitten er bovenop - en 3 maanden verder is er nog amper wat verbeterd en krijg je niet meer zicht op openen omdat het kan en goed geregeld is, maar alleen omdat er verkiezingen aankomen en er 'gedoe' komt.
Ik denk eigenlijk dat we allemaal wel wat beters verdienen, zowel de ondernemers als de mensen die wel last hebben van de avondklok.