Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:14

ik zou iig even het nieuws in de gaten houden vandaag Matheno, de regering zal ongetwijfeld nog met een reactie komen :)

en sureido, dat hangt er vanaf wat de regering doet. Als zij in hoger beroep gaan en dat winnen dan zullen de boetes ook geldig zijn. Tot die tijd kun je bezwaar maken, maar ik gok dat het hoger beroep eerder zal zijn dan een bezwaarschrift wordt behandelt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:16

secricible schreef:
ik zou iig even het nieuws in de gaten houden vandaag Matheno, de regering zal ongetwijfeld nog met een reactie komen :)

en sureido, dat hangt er vanaf wat de regering doet. Als zij in hoger beroep gaan en dat winnen dan zullen de boetes ook geldig zijn. Tot die tijd kun je bezwaar maken, maar ik gok dat het hoger beroep eerder zal zijn dan een bezwaarschrift wordt behandelt.

Ja, ik denk dat ik vanavond de tijd nog maar even in de gaten houd en het even afwacht. Heb niet echt zin in een boete..

Maar ik zou het heerlijk vinden, zo vanuit mijn egoïstisch perspectief.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:17

Ik denk wel eerlijk gezegd dat ze hem nu afschaffen, ook al zouden ze nog kunnen ‘winnen’. Het draagvlak is nu echt helemaal weg.. ik denk dat het dan weer rellen word, als ik eerlijk ben.

secricible

Re: Wat is het eng stil buiten door de avondklok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:22

ik denk dat ze in hoger beroep gaan, gezien de boetes die hiermee ook onrechtmatig worden. Maar we gaan het zien :D Wellicht dat ze hem dan wel niet meer opnieuw invoeren, dat zou ik wel kunnen begrijpen aangezien de besmettingen toch ook dalen.

senna21
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:23

Wat een soap...
Onbegrijpelijk

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 12:31

sureido schreef:
Ik denk wel eerlijk gezegd dat ze hem nu afschaffen, ook al zouden ze nog kunnen ‘winnen’. Het draagvlak is nu echt helemaal weg.. ik denk dat het dan weer rellen word, als ik eerlijk ben.

Dit denk ik ook inderdaad!
Ik denk dat het geen zin heeft als de regering iets gaat zoeken om de avondklok toch nog te laten voortduren.
Maar goed , je weet het nooit, in Den Haag hebben ze hun eigen denkwijzes :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:52

Jup, ze willen een hoger beroep aangaan zie ik op ad.nl.

Ik voorzie weer veel reuring de komende dagen. Timmer de winkels maar weer dicht.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:57

sureido schreef:
Jup, ze willen een hoger beroep aangaan zie ik op ad.nl.

Ik voorzie weer veel reuring de komende dagen. Timmer de winkels maar weer dicht.

Jep, hoger beroep dient vanmiddag al om 4uur. Speciale snelle optie..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:57

Nee, is geen hoger beroep vanmiddag. Is een verzoek om schorsing van het opheffen in afwachting van het hoger beroep.

De rechter kan dat opheffen dan alleen opschorten als hij van mening is dat de rechter die vanmorgen de uitsrpraak heeft gedaan dit niet goed genoeg heeft onderzocht en gefundeerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:57

Ik ben benieuwd of ze dat voor elkaar krijgen, want ik vind dat de rechter wel een sterk oordeel heeft.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:23

Haha wat een grap.
‘We kunnen zien dat de besmettingen toch stagneren en weer oplopen’

‘De avondklok werkt echt, dat zien we in de aantallen’

In één persconferentie.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:51

Ongelooflijk hè. Ze wisten echt niet meer hoe ze het moesten draaien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:51

Oplopen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:57

purny schreef:
Oplopen?

Precies mijn gedachte.

Het gaat nog steeds niet goed, het stagneert en ze zien zelfs hier en daar een lichte stijging was de boodschap. Maar ondertussen werkt de avondklok wel. Dat is niet met elkaar te rijmen vind ik.

Ze hadden die persconferentie lekker moeten laten wachten tot het besluit bij het spoed appel genomen was, wat een slappe hap was dit.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:58

En als ze die persconferentie hadden laten wachten, had men dáár weer commentaar op gehad. Dat was dus ook geen optie.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:59

Ook wel fijn om te weten dat je in een land woont waar de regering er als ze ongelijk krijgen van de rechter snel een spoedwet doorheen gaat drukken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:59

Blue_Eyes schreef:
En als ze die persconferentie hadden laten wachten, had men dáár weer commentaar op gehad. Dat was dus ook geen optie.

Nee hoor. Gewoon letterlijk:
'We geven een persconferentie na de uitspraak van de rechter, dan weten wij meer'.

Nee, we gaan lekker paniekvoetballen en boos stampen dat we betrapt zijn dat we het niet goed hebben aangepakt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:00

Bloodymary schreef:
Ook wel fijn om te weten dat je in een land woont waar de regering er als ze ongelijk krijgen van de rechter snel een spoedwet doorheen gaat drukken.

Wat een onzin. Die spoedwet lag er allang. Wat er nu gebeurt is dat ze vragen om opschorting van de opschorting in afwachting van het hoger beroep.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:03

Bloodymary schreef:

Je bedoelt dat als een regering gemeld krijgt dat ze maatregelen niet goed hebben ingevoerd ze teruggefloten worden zodat ze het wel op de juiste manier moeten doen?
Ja, daar ben ik heel dankbaar voor inderdaad. :j

De rechter heeft niks inhoudelijks gevonden van de avondklok. Wel van de manier waarop die is ingesteld. Dus dat moeten ze zsm herstellen. En daarnaast de juridische rechtsgang volgen zoals we dat allemaal moeten. Fijn idee dat we geen bananenrepubliek zijn.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:05

Nee, die zijn ze nu aan het maken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:07

secricible schreef:
Bloodymary schreef:

Je bedoelt dat als een regering gemeld krijgt dat ze maatregelen niet goed hebben ingevoerd ze teruggefloten worden zodat ze het wel op de juiste manier moeten doen?
Ja, daar ben ik heel dankbaar voor inderdaad. :j

De rechter heeft niks inhoudelijks gevonden van de avondklok. Wel van de manier waarop die is ingesteld. Dus dat moeten ze zsm herstellen. En daarnaast de juridische rechtsgang volgen zoals we dat allemaal moeten. Fijn idee dat we geen bananenrepubliek zijn.

Ja, ik zie dat als jurist heel anders. Ik vind het juist steeds meer wel een bananenrepubliek worden het laatste half jaar. De rechter heeft overigens niks inhoudelijks gevonden omdat het niet zijn taak was om daar naar te zoeken. Hij moest toetsen of de invoering van de avondklok op het juiste wetsartikel gebaseerd was en dat was niet zo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:08

Precies. En dus moeten ze zsm zorgen dat dat wel zo is. Dat lijkt me vrij logisch en de manier waarop een rechtstaat werkt.
Dat jij dat als jurist anders ziet vind ik bijzonder eigenlijk.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:51

Ik vind het grappig om te zien dat het OMT nu aangeeft dat er een 3e golf aankomt omdat de avondklok maatregel niet meer van kracht is.

Nou rutte zei in zijn laatste conferentie (niet die van vandaag want die heb ik niet gezien) dat we onvermijdelijk op een 3e golf af gingen.
Tja, hoe geloofwaardig allemaal dat het eerst onvermijdelijk was en nu door afschaffing van 1 regel de golf komt.
Of rutte heeft een glazenbol gehad of het OMT zoekt een bal om tegenaan te trappen :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:15

Is toch wel apart dat onder een mom van een virus onze grondrechten gewoon maar even worden vernietigd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:17

Dinopino schreef:
Is toch wel apart dat onder een mom van een virus onze grondrechten gewoon maar even worden vernietigd.

Hoezo '' onze '' grondrechten ? Jij woont toch in Duitsland ?