Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:38

Wij slaan allebei dicht van genadeloos dus dat gebeurd hier niet. Ik geloof dat als beide wel zo zijn dat dat ook prima kan werken, meer bommetje wel af en toe en dan heftige goedmaaksex. Of in jouw geval, present, dat je je daaraan aanpast, dat is mooi als je dat kan.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:45

M_D_H schreef:
Je kan de waarheid brengen als een olifant in een porseleinen kast, of met takt brengen.
Beide is nog steeds de waarheid, het is aan de brenger of deze graag mensen kwetst of niet...

It takes two to tango. Ik ben het met jullie eens dat je rekening moet houden met elkaar, maar dat betekent bij iedereen iets anders, want de één is nu eenmaal sneller geraakt dan de ander. De één verdraagt het bovendien veel beter om geraakt te worden dan de ander. De schoonheid zit er voor mij in als twee mensen het zich durven te permitteren om elkaar even uit evenwicht te brengen. Niet om de ander pijn te doen of te zien vallen, maar juist om groei mogelijk te maken. Maar veel mensen zitten hier niet op te wachten. Dat is wat je met elkaar moet afstemmen en dat is precies wat ik eerder schreef.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:49

Voor ons is dat elkaar plagen met onze tekortkomingen dat wel.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:02

Qimm schreef:
Zonder in achtneming met het gevoel van de ander de waarheid serveren vind ik zéker geen grote schoonheid maar gewoon poedersuiker. Waarom zou je een vervelend gesprek expres vervelender maken terwijl dat helemaal niet nodig is?

Waarom zou je het minder vervelend maken en de ander sparen? Ik ben een volwassen mens en ik vertrouw erop dat ik kan omgaan met wat een ander tegen mij zegt. Ik vind het ergens zelfs beledigend als die ander meent dat hij zich moet inhouden. Voor veel mensen is dat misschien een extreem standpunt en ik vind het ook niet erg om me aan te passen, maar dit is hoe ik er zelf naar kijk. Elkaar een spiegel voor kunnen houden vind ik een uiting van liefde. Dat niet doen omdat de ander het niet waardeert is dat natuurlijk net zo goed.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:09

Maar het ging er naar mijn idee om hoe je het brengt. Waarom zou dat lomp moeten als je weet dat je partner daar van dicht klapt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:20

Mensen houden helemaal niet zo van eerlijke mensen.

Mijn man is eraan gewend, maar ik zie ook wel dat hij soms 2sec nodig heeft om een opmerking te verwerken.......Ja, sorry.
Kan het kwetsend zijn? Ja, vast wel, maar dat doe je niet altijd expres.

Ooit vroeg iemand me; wat vind jij? Dus ik zei, wil je dat echt weten? Zij; ja. Toen gaf ik mijn mening en daarop een felle discussie.
Een kennis van me zei toen; de volgende keer dat iemand dat vraagt, zeg je; wat vind je zelf? Die heb ik 3x gebruikt en dat zegt ook voldoende.

Zelfde als dat ik echt alleen op de like knop druk als ik iets echt leuk vind. Mensen weten dus nu ook wel als ik niet like, het dus niet leuk vind, maar ja...........
Ik zit nog vaker op mn handen om echt te typen wat ik denk.

Wij hadden laatst bijna dezelfde regenjassen gekocht, maar zaten niet lekker. We hebben wel soortgelijke jassen bij de paarden, maar andere kleur en hij heeft gevoerd.

Hier komt heel vaak een ouder stel op ene scootmobiel langs. Dat vind mn man dan wel geweldig en zegt; zie je ons ook gaan?
Of zo een duo scootmobiel die we in onze vorige woonplaats vaak zagen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:27

Jis_ schreef:
Maar het ging er naar mijn idee om hoe je het brengt. Waarom zou dat lomp moeten als je weet dat je partner daar van dicht klapt.

´Iets bespreken´ kan ook goéd nieuws zijn.
Evalueren houdt ook in dat wat wél goed gaat en dat accentueren verrijkt/verbetert/verdiept/verweetikveelwat de relatie.

Iets veranderen, bijsturen kán een ´slecht nieuws´ ding zijn.
Helemaal als dt de grenzen betreft van wat je samen overeengekomen bent. Helemáál helemaal als je weet dat de partner er uitgesproken over is.
Dan wordt het makkelijk vermijden van een lastige situatie nú wat weer een valkuil is leidend tot bedrog een kruising verderop.
Toch beter nú even door de zure appel van mogelijk een partner die iets niet leuk vindt heen bijten. Of uiteraard anderson; zélf iets aanslingeren van wat je weet dat je het niet leuk gaat vinden.
Een hoge drempel van bespreekbaarheid is haast een programmeren van bedrog. Dat geldt voor beiden!
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-11-20 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:27

present schreef:
Qimm schreef:
Zonder in achtneming met het gevoel van de ander de waarheid serveren vind ik zéker geen grote schoonheid maar gewoon poedersuiker. Waarom zou je een vervelend gesprek expres vervelender maken terwijl dat helemaal niet nodig is?

Waarom zou je het minder vervelend maken en de ander sparen? Ik ben een volwassen mens en ik vertrouw erop dat ik kan omgaan met wat een ander tegen mij zegt. Ik vind het ergens zelfs beledigend als die ander meent dat hij zich moet inhouden. Voor veel mensen is dat misschien een extreem standpunt en ik vind het ook niet erg om me aan te passen, maar dit is hoe ik er zelf naar kijk. Elkaar een spiegel voor kunnen houden vind ik een uiting van liefde. Dat niet doen omdat de ander het niet waardeert is dat natuurlijk net zo goed.

Omdat ik van die ander houd, en zelfs als ik boos ben wil ik die geen onnodig veel pijn doen door ongefilterd mijn gal te spuien. Maar goed, zo veel mensen zo veel manieren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:36

present schreef:
Waarom zou je het minder vervelend maken en de ander sparen? Ik ben een volwassen mens en ik vertrouw erop dat ik kan omgaan met wat een ander tegen mij zegt. Ik vind het ergens zelfs beledigend als die ander meent dat hij zich moet inhouden. Voor veel mensen is dat misschien een extreem standpunt en ik vind het ook niet erg om me aan te passen, maar dit is hoe ik er zelf naar kijk.

Ik vind dit persoonlijk haaks staan op "ik ben niet zo open als ik zou willen"..

Citaat:
Elkaar een spiegel voor kunnen houden vind ik een uiting van liefde. Dat niet doen omdat de ander het niet waardeert is dat natuurlijk net zo goed.

Elkaar een spiegel voorhouden een uiting van liefde, dat weet ik niet. Het ligt er helemaal aan hoe je het doet.. Eigenlijk is deze hele zin voor mij een beetje een raadsel...

En ik snap zelf niet zo goed dat het lijkt alsof er mensen zijn die niet zonder conflict met hun partner kunnen praten? Ik voel dat helemaal niet als inhouden, ik hoef me niet in te houden omdat die manier van communiceren niet eens bij mij opkomt... het gaat bij ons dmv vragen, opmerken, luisteren, goed formuleren etc... En daar hoeft echt niet over nagedacht te worden, dat gaat heel vloeiend..

Maar ik ben wel benieuwd.. is er een voorbeeld (fictief ofzo) van wat iemand dan zou willen zeggen, maar niet zegt om iemand niet te confronteren? Ik weet echt niet in welke richting ik dat moet bedenken namelijk :)

Citaat:
Mensen houden helemaal niet zo van eerlijke mensen.

Ligt eraan welke mensen....
en het ligt eraan hoe het gezegd wordt.
Als iemand vraagt "wat vind je van deze jurk" en het antwoord is "wil je het eerlijk weten? je bent net een aangespoelde walvis"? dan ligt het er niet aan dat iemand het antwoord niet wil weten, maar meer hoe het verwoord is... :')

Of deze: "wat vind je hier-en-daar van?".. - "ik vind het stom" - "oh, waarom?" - "Nou gewoon , daarom.."... ik dan daar echt niks mee hoor .. 'daarom'... :') Niveautje...
Laatst bijgewerkt door Cer op 03-11-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:47

Als ze mijn mening vragen vraag ik wat ze willen horen, wat zij willen horen of echt mijn mening.
Als ze die willen dan zeg ik ook gewoon wat ik ervan vind en ik ben niet goed in het mooi verpakken van mijn woorden.

Ongefilterd mijn gal spuien doe ik niet óf ze moeten me heel boos maken O:)

Urbanus

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:10

Maar gaat het nog om de ware liefde nu of om de waarheid te zeggen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:15

MarcoBorsato schreef:

Geen idee... :')
Maar op zich best interessant allemaal :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:16

Ik ga echt hakkelen en stotteren als ik moet liegen, dus daar trapt echt niemand in.

Mijn man is geen grote prater, maar als hij wat zegt, kan hij weleens lomp zijn. Niet erger dan ik, maar hij is minder vaak lomp, omdat hij minder praat, dus kan het meer aankomen.

Maar ik weet dat hij van me houdt, me niet kwijt wil etc, dus trek me er niet teveel van aan. Soms herhaal ik even hoe hij iets zegt en dat is het dan.
Ik accepteer hem zoals hij is, ik ken hem en ben dan niet van slag. Maar misschien ben ik ook wel zo zeker van mezelf en mn zaak, dat ik niet snel van de kaart ben.

Ik heb mn man echt weleens echt kwaad naar iemand gezien en dat is compleet anders dan als hij even snel wat lomp eruit gooit naar mij. Zit vaak ook iets goeds achter.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:38

Qimm schreef:
Omdat ik van die ander houd, en zelfs als ik boos ben wil ik die geen onnodig veel pijn doen door ongefilterd mijn gal te spuien. Maar goed, zo veel mensen zo veel manieren.

Het heeft helemaal niets te maken met boosheid of gal spuwen. Integendeel, het gaat om dingen los zien van de emotie, afstand nemen, luisteren naar wat er echt gezegd wordt en daar iets van opsteken.

Cer schreef:
present schreef:
Elkaar een spiegel voor kunnen houden vind ik een uiting van liefde. Dat niet doen omdat de ander het niet waardeert is dat natuurlijk net zo goed.

Elkaar een spiegel voorhouden een uiting van liefde, dat weet ik niet. Het ligt er helemaal aan hoe je het doet.. Eigenlijk is deze hele zin voor mij een beetje een raadsel...

En ik snap zelf niet zo goed dat het lijkt alsof er mensen zijn die niet zonder conflict met hun partner kunnen praten? Ik voel dat helemaal niet als inhouden, ik hoef me niet in te houden omdat die manier van communiceren niet eens bij mij opkomt... het gaat bij ons dmv vragen, opmerken, luisteren, goed formuleren etc... En daar hoeft echt niet over nagedacht te worden, dat gaat heel vloeiend..

Maar ik ben wel benieuwd.. is er een voorbeeld (fictief ofzo) van wat iemand dan zou willen zeggen, maar niet zegt om iemand niet te confronteren? Ik weet echt niet in welke richting ik dat moet bedenken namelijk :)

Met conflict heeft het ook al niets te maken, wel met persoonlijkheid. In werksituaties bijvoorbeeld zie je hoe verschillend mensen met feedback omgaan. Als een directe collega mij wijst op iets wat ik beter had kunnen doen dan zie ik dat als een uiting van betrokkenheid. Die persoon wil dat ik beter word en dat wil ik zelf ook. Ik zal niet gauw denken dat het onaardig bedoeld is en zelfs als ik zeker weet dat het wel degelijk onaardig bedoeld is dan zal ik er alleen nog maar meer op gebrand zijn om er mijn voordeel mee te doen. Als mijn man op deze manier feedback krijgt vraagt hij zich af waar zijn collega zich mee bemoeit en raakt hij geïrriteerd, al zal hij dat nooit zeggen. Het is goed dat we niet samen hoeven te werken, want hij zou mij een vervelende collega vinden en ik zou hem niet begrijpen omdat hij niet zegt wat hij denkt. Nu ken ik hem gelukkig en weet ik dus dat ik moet stoppen als hij niets zegt, in plaats van doorgaan, wat mijn natuurlijke impuls is want ik wil graag interactie.

Of nog concreter en meer on-topic: als mijn man tegen mij zou zeggen dat hij verliefd was op een andere vrouw dan zou ik daar van alles over willen weten. Bijvoorbeeld wat hem zo aantrekt in haar en of hij dingen mist in onze relatie. Ik zou willen weten hoe hij zich voelt. Mijn man heeft er genoeg aan om te weten dat ik van hem houd en niet bij hem weg wil. Hij mag me alles vragen, maar meer hoeft hij niet te weten. Het zou wreed zijn hem die informatie op te dringen, en dat doe ik dan ook niet. Natuurlijk ben ik in de eerste plaats ontzettend blij dat hij mij vertrouwt en dat hij er geen probleem van maakt. Ik ben me er maar al te goed van bewust dat het vaak anders gaat. En toch vind ik het ergens jammer dat ik minder open kan zijn dan ik zou willen zijn en dat we daardoor kansen om onze relatie te verdiepen niet benutten.

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:41

MarcoBorsato schreef:

:') Ik vind jou echt geweldig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:50

Ondertussen snap ik geloof ik helemaal niet meer waar het over gaat :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 13:54

Nja ik weet t niet hoor.. juist MarcoBorsato hoort in deze te weten waar het over gaat, als het gaat om Ware Liefde of de Waarheid... >;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:17

present schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ja ik mezelf ook :')

Cer schreef:
Nja ik weet t niet hoor.. juist MarcoBorsato hoort in deze te weten waar het over gaat, als het gaat om Ware Liefde of de Waarheid... >;)

Spoiler alert... ik schrijf mijn eigen liedjes niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:18

MarcoBorsato schreef:
Spoiler alert... ik schrijf mijn eigen liedjes niet.

:oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:22

Wat is er nog wel echt in de wereld ;(

Ik weet dit trouwens door Roby :') we zouden hem ooit nog eens coveren maar ja...

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:22

MarcoBorsato schreef:
present schreef:

Ja ik mezelf ook :')

Maar dat is het precies. Je bent zo authentiek dat het haast een toneelstukje lijkt. Ik vind het kunst. _/-\o_

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:26

Nee jij dan! Net nieuw op bokt en al zo vertrouwd en bekend. Zo knap van je!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:26

Altijd als ik ga shoppen kom ik met ladingen aan kleding en spul voor hem thuis ipv voor mezelf. Ik denk dat dat een goed meetpunt is.

Mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd en intens gelukkig met elkaar. Ware liefde. Ik hoop dat ook te hebben straks. Het bestaat denk ik wel, maar is enorm hard werken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:30

Huertecilla schreef:
Jis_ schreef:

´Iets bespreken´ kan ook goéd nieuws zijn.
Evalueren houdt ook in dat wat wél goed gaat en dat accentueren verrijkt/verbetert/verdiept/verweetikveelwat de relatie.

Iets veranderen, bijsturen kán een ´slecht nieuws´ ding zijn.
Helemaal als dt de grenzen betreft van wat je samen overeengekomen bent. Helemáál helemaal als je weet dat de partner er uitgesproken over is.
Dan wordt het makkelijk vermijden van een lastige situatie nú wat weer een valkuil is leidend tot bedrog een kruising verderop.
Toch beter nú even door de zure appel van mogelijk een partner die iets niet leuk vindt heen bijten. Of uiteraard anderson; zélf iets aanslingeren van wat je weet dat je het niet leuk gaat vinden.
Een hoge drempel van bespreekbaarheid is haast een programmeren van bedrog. Dat geldt voor beiden!

Het kan ook gewoon simpel. Ik zeg alleen hoe breng je 'slecht nieuws', niet dat je het dan maar niet moet doen.

MarcoBorsato schreef:

:')

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:09

MarcoBorsato schreef:
Nee jij dan! Net nieuw op bokt en al zo vertrouwd en bekend. Zo knap van je!

:') ik ga stuk hier