Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:Morrie schreef:nu we het toch over kinderen hebben:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1340352 ... -telegraaf
Dan is het beleid hier een zachtgekookt eitje!
Dit is echt stemmingsmakerijEr werd duidelijk uitgelegd dat dit sowieso bijna nooit gaat voorkomen. Het wordt alleen ingezet wanneer de ouders niet kunnen voorkomen dat hun kind een ander besmet. In huis kunnen ze dus ook prima samen leven en wordt het kind niet uit huis geplaatst als het aan de keukentafel zit te eten. Het gaat alleen om gevallen waar de ouders bijvoorbeeld 0,0 controle over het kind hebben omdat het steeds wegloopt. Er is dus sowieso meer aan de hand voordat een kind uit huis wordt gehaald. Echt drama om niks dat artikel, vrijwel alle kinderen blijven gewoon thuis bij de ouders
purny schreef:Even een vraagje mbt zelfde huishouden: Is het zo dat je dan met zijn allen op 1 adres moet wonen of is dat gewoon familie van elkaar?
Ik wil mijn vader graag meenemen naar Harrie Jekkers maar er worden alleen duo kaartjes verkocht voor mensen uit hetzelfde huishouden. Wij wonen niet op 1 adres
elnienjo schreef:In situaties waarbij grootouders inwonen lijkt het me wel een goed plan om besmette kinderen uit huis te plaatsen. Het is juist bij dat soort 3-generatie woonomstandigheden waardoor in Italie zoveel doden vielen.
purny schreef:Even een vraagje mbt zelfde huishouden: Is het zo dat je dan met zijn allen op 1 adres moet wonen of is dat gewoon familie van elkaar?
Ik wil mijn vader graag meenemen naar Harrie Jekkers maar er worden alleen duo kaartjes verkocht voor mensen uit hetzelfde huishouden. Wij wonen niet op 1 adres
Rennie89 schreef:Sorry, niet het topic gelezen verder, iets teveel om te lezen, maar de dames die zich hebben laten testen op Corona, wat was voor jou de reden om het te doen?
Ik heb hooikoorts, sowieso al maanden aan het snotteren op en af, niezen etc. Dus dat zie ik niet als een aanleiding om te gaan testen.
Destination schreef:Maar ook daar staat de overheid niet eens voor de deur om je kind weg te halenHet is echt een uitzondering wanneer dat gebeurt en daar wordt ook niet licht mee omgegaan.
elnienjo schreef:Destination schreef:Maar ook daar staat de overheid niet eens voor de deur om je kind weg te halenHet is echt een uitzondering wanneer dat gebeurt en daar wordt ook niet licht mee omgegaan.
Lijkt me ook niet hoor, maar het lijkt me voor de ouders een zege dat er wel opvang voor hun besmette kind geregeld kan worden als zij voor een inwonende grootouder mantelzorgen.
SusanH schreef:Als je al maanden loopt te snotteren door hooikoorts, dan heb je gewoon geen goede medicatie. Je moet sowieso niet 1 week stoppen. En pillen via de huisarts op recept bevatten veel meer werkzame stof als de pilletjes van de drogist. Ik heb nu een hele goede combi van tabletten en neusspray via de huisarts. Ik heb amper klachten hoewel het met de pollen echt rampzalig is nu.
Rennie89 schreef:Toevallig laatste week mijn pilletjes niet genomen van Kruidvat maar ik kan inderdaad vragen of er een mogelijkheid is voor een neusspray. Of kan je deze ook bij Kruidvat halen? Ik kan het maandag zeker navragen. Ik heb het vooral in de ochtend het ergste inderdaad en bij deze warme dagen.
Muze schreef:Huishouden is echt letterlijk waar je mee samen woont
purny schreef:Ok bedankt voor de antwoorden. Ik wou hem meenemen om te bedanken voor de zorgen toen mijn moeder in het ziekenhuis lag