Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Nee, die zijn ook niet milieu vriendelijk, maar om ze dan óók nog in een plastic zakje weg te gooien is weer dubbelop.
Pareltjes schreef:Wat is er tegen een zelfverzonnen regel? Iemand moet het toch verzinnen? Fijn hè al die mondkapjes overal en nergens onbeschermd en een leuke besmettings haard voor kinderen die ze weer opnemen, honden, katten die er mee aan de haal gaan etc...
Pareltjes schreef:Wat is er tegen een zelfverzonnen regel? Iemand moet het toch verzinnen? Fijn hè al die mondkapjes overal en nergens onbeschermd en een leuke besmettings haard voor kinderen die ze weer opnemen, honden, katten die er mee aan de haal gaan etc...
Marie_Anne schreef:Pareltjes schreef:Wat is er tegen een zelfverzonnen regel? Iemand moet het toch verzinnen? Fijn hè al die mondkapjes overal en nergens onbeschermd en een leuke besmettings haard voor kinderen die ze weer opnemen, honden, katten die er mee aan de haal gaan etc...
Jouw zelfverzonnen regel is gebaseerd op jouw angst en daar hebben anderen niets mee te maken. Als jij je daar prettig bij voelt: prima, maar val er anderen niet mee lastig. Iemand moet regels verzinnen ja, dat is de overheid, niet jij.
Verder vind ik dat hele mondkapjesgebeuren nog steeds een grote poppenkast en blijf ik gewoon op afstand van mensen.
Pareltjes schreef:Marie_Anne schreef:
Jouw zelfverzonnen regel is gebaseerd op jouw angst en daar hebben anderen niets mee te maken. Als jij je daar prettig bij voelt: prima, maar val er anderen niet mee lastig. Iemand moet regels verzinnen ja, dat is de overheid, niet jij.
Verder vind ik dat hele mondkapjesgebeuren nog steeds een grote poppenkast en blijf ik gewoon op afstand van mensen.
Ik wist niet dat het exclusief voor overheden was? Regels verzinnen? Iedereen verzint regels, bedrijven, ziekenhuizen, scholen, verenigingen, clubs, ouders voor hun kinderen...Zal wat zijn als de overheid zich daar ook nog eens mee gaat bezigen.
Er is een groot verschil tussen angst, common sence en problemen negeren. Angst is een slechte raadgever, negeren struisvogel politiek. Common sence is lastig, is voor iedereen anders. Daar ligt ook het probleem hè. Wat ik verstandig vind, vind jij niet. Maar dat is nu net de REGEL die de NL overheid heeft opgelegd. En wat levert het op? Eindeloze discussies en onduidelijkheid.Maar de overheid is “ not to blame “ want verantwoording ligt volledig bij de burger.
LadyMadonna schreef:Ik gebruik wegwerp, niet in de zorg. Uitwasbare houden niet genoeg fijnstof tegen, en ik heb geen zin in stof longen...
Waarom zou je ze extra in plastic doen? Als je ze in de prullenbak gooit, komt er toch verder niemand aan?
Keet schreef:Tja die twee extra stiksels middenvoor staan ook flink ter discussie2 rijen met extra gaatjes in de stof.
Zo zijn er voor alle opties voors en tegens en het is net waar je zelf voor kiest.
Persoonlijk, na gebruik van stoffen zelfgemaakte maskers, gebruik ik liever wegwerp want die ademen echt stukken makkelijker. Zijn luchtiger.
Maar voor nu mijden wij locaties waar mondkapjes verplicht zijn.
Marije_jiplover schreef:En als ik dit zo lees, weet ik meteen weer waarom ik het hele mondkapjesgedoe een wassen neus vind en plekken waar ze verplicht zijn, zoveel mogelijk zal proberen te blijven vermijden.
Mensen weten gewoon niet hoe het moet, óf ze weten het wel, maar handelen er niet naar.
Het voelt misschien veiliger voor sommigen, maar het is het op deze manier absoluut niet.
Net zoals mensen die na een negatieve test weer gewoon hoestend en proestend de straat op gaan, want het is geen corona. Nee, maar je kunt je verkoudheidsvirus als hoestend en proestend alsnog wél op mij overdragen.
LadyMadonna schreef:Ik gebruik wegwerp, niet in de zorg. Uitwasbare houden niet genoeg fijnstof tegen, en ik heb geen zin in stof longen...
Waarom zou je ze extra in plastic doen? Als je ze in de prullenbak gooit, komt er toch verder niemand aan?
mvdende schreef:Er is nog nooit moeilijk gedaan over een verkoudheid...
Wat wil je dan? Dat iedereen met een verkoudheid/ griep thuis blijft? Ook na een negatieve coronatest? Dan kan straks bijna iedereen wel thuisblijven als in de herfst de normale verkoudheden en griepjes terug komen, dat is niet te doen.
Marie_Anne schreef:Dat is geen regel, beste Pareltjes. Dat je het verschil niet ziet is veelzeggend.
mvdende schreef:Marije_jiplover schreef:En als ik dit zo lees, weet ik meteen weer waarom ik het hele mondkapjesgedoe een wassen neus vind en plekken waar ze verplicht zijn, zoveel mogelijk zal proberen te blijven vermijden.
Mensen weten gewoon niet hoe het moet, óf ze weten het wel, maar handelen er niet naar.
Het voelt misschien veiliger voor sommigen, maar het is het op deze manier absoluut niet.
Net zoals mensen die na een negatieve test weer gewoon hoestend en proestend de straat op gaan, want het is geen corona. Nee, maar je kunt je verkoudheidsvirus als hoestend en proestend alsnog wél op mij overdragen.
Er is nog nooit moeilijk gedaan over een verkoudheid...
Wat wil je dan? Dat iedereen met een verkoudheid/ griep thuis blijft? Ook na een negatieve coronatest? Dan kan straks bijna iedereen wel thuisblijven als in de herfst de normale verkoudheden en griepjes terug komen, dat is niet te doen.
Keet schreef:Sheran schreef:Je mag weer werken na een negatieve test, en weer naar buiten.
En diezelfde dag kan je alsnog Covid oplopen en ben je alsnog besmettelijk
Vind het nogal wat dat mensen gaan zwaaien met een negatioeve test "ik heb het niet hoor, i heb het laten testen"
Nabster schreef:Omdat je zonder Corona ook altijd een mondkapje draagt tegen fijnstof?
Pareltjes schreef:Marie_Anne schreef:Dat is geen regel, beste Pareltjes. Dat je het verschil niet ziet is veelzeggend.
Haal jij genoegdoening uit andere mensen proberen te kleinneren? Dat is een rode draad in veel van je antwoorden. Discussier inhoudelijk en stop met mensen proberen als achterlijk te behandelen. Kom met serieuze argumenten en discussier met respect voor de mening van een ander. Je laagdunkend uitlaten over anderen, onterechte conclusies trekken wat een ander zijn of haar gedachten of motieven zijn is niet echt chique.