Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:46

hahaha ik zit te wachten op de persconferentie, al die verslaggevers zitten ook
te klagen over het niet op vakantie kunnen :D :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:47

Ik zou gaan wildkamperen in Scandinavië, hoef ik ook geen gebruik te maken van sanitair. Mag dat anders voor de verandering in Nederland ook voor een keer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:48

tita schreef:
Zijn hier mensen die denken dat in juni/juli alles weer gewoon doorgaat kwa vakanties?

Niet buiten NL en dan voor ons helemaal niet. Heb de bouwvak vrij en niet de behoefte om hutje-mutje (op anderhalve meter afstand) op de camping te gaan zitten in NL.
Wij rekenen er op dat we niet op vakantie gaan dit jaar en hopen op begin 2021 naar de winterzon.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:57

Karuna, dat lijkt me voor nu een volstrekt onnodige verplaatsing. Maar wellicht dat als de maatregelen versoepelen dat t dan wel weer kan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:10

tita schreef:
Zijn hier mensen die denken dat in juni/juli alles weer gewoon doorgaat kwa vakanties?

Nee, ik ga er vanuit dat mijn vakantie half augustus naar Gran Canaria ook niet doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:26

Het lijkt me echt ondenkbaar om binnen een paar maanden (juni/juli/augustus) gewoon lekker met z’n allen in een vliegtuig te gaan zitten, op uiteraard niet de gewenste 1,5 meter afstand. Die 1,5 meter afstand kan nog maanden aanhouden, werd ook door Rutte nog maar eens benadrukt. Dus ik denk dat het geen denkbaar scenario is om deze zomer te vliegen. Tenzij je daarna een paar weken in quarantaine gaat misschien? En dan moet je jezelf denk ik ook de vraag stellen of je zoiets überhaupt moet willen.
Een auto vakantie lijkt me dan weer andere koek. Mij lijkt dat dat kan, als het niet te massaal is allemaal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:27

ik ga in september maar daar heb ik ook weinig vertrouwen meer in. We zien het wel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:27

Wij zouden met paard kamperen op de Veluwe. Ik vraag me af of het door kan gaan. Helft is al betaald. Maar we gaan het zien. Hoop iig vooral nu dat wij en onze naasten gezond mogen blijven. En dat we redelijk snel weer wat dingetjes naar het (redelijk) normale kunnen krijgen zoals school. Als dat voor de zomer lukt ben ik al heel gelukkig.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:40

Precies, dat is inderdaad het allerbelangrijkste.

En als het dan ook nog lukt om even weg te gaan zou dat mooi meegenomen zijn. Jullie hebben toch een caravan, Susan?

Ons campertje is momenteel letterlijk bodemloos. Een bodemloze put :+
Hij staat hier op de oprit en de materialen om een nieuwe bodem te fabriceren hadden we al in huis. Da's een mooi project voor dit weekend, bij gebrek aan beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:44

Wij hebben idd een caravan :j

Jij kan iig nog op je oprit kamperen. Als hij weer gefikst is.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:45

tita schreef:

Hopen wel ja :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:46

Jouw oprit mijn oprit
Ik zie een nieuw tv programma geboren worden

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:49

Ik gok dat je met caravan of camper (als je een beetje zelfredzaam bent) en dan ook nog binnen NL best een kansje maakt. In elk geval meer kans dan dat je volgende week een weekje vliegreis Benidorm kunt pikken. Sanitairgebouwen zal nog wel even spannend zijn omdat je daar met die 1,5 mtr. zit. Geen idee of ze daar misschien iets creatiefs voor kunnen bedenken.

Tsja, het zou een optie zijn hoor, die oprit. Ik slaap altijd zo lekker in ons campertje. Hier thuis lig ik de hele nacht te stuiteren en in de camper heb ik nergens last van. Nou ja, op locatie dan. Geen idee of dat ook voor de oprit geldt. Ik kan het eens gaan proberen :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:06

Echwel schreef:
Jouw oprit mijn oprit
Ik zie een nieuw tv programma geboren worden

Spannende televisie :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:24

Kan best leuk zijn :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:51

Ik heb een afspraak met mijn baas dat ik weg kan zodra het weer kan. Ik hoef dan niets aan te vragen, gewoon melden: morgen ben ik weg. In Nederland op vakantie is geen vakantie en dat begrijpt mijn baas gelukkig ook. Eerste stap is maar weer naar Duitsland. Daar wacht een date op een ontmoeting.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:57

Wat fijn germie, dan kun je er toch vast naar uitkijken.

Had ik dat maar, ik ben zo bang mijn baan kwijt te raken, over vakantie zou ik al helemaal niet durven beginnen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:08

Wij hebben net maar besloten om naar Sint-Maarten op vakantie te gaan zodra het weer mogelijk is.

Dit naar aanleiding van een krantenartikel dat het grootste schip van de Nederlandse Marine op dit moment daar naar toe onderweg is om te helpen. Ze zijn daar weer aan het opbouwen na een orkaan en nu valt het toerisme weg en is het leven moeilijk.

Dus wij dachten, kunnen we daar ons geld naar toe brengen en dan scheelt dat weer belastinggeld. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:19

Ik heb dus nog plannen voor dit jaar staan. En ben ook al voor 2021 bezig. Sint Maarten staat niet meteen op het lijstje, eventueel Bonaire of Curaçao nog wel. Maar daar staat de criminaliteit mij wel wat tegen.
Maar inderdaad, ik ben ook iemand die de economie op gang zal helpen door middel van toerisme. Maar dat is dan geen Nederland, maar indirect weer wel via de luchtvaart (KLM of TUI, in ieder geval vanaf Schiphol).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:20

Is het iemand opgevallen dat de verslaggevers hutje op mutje zitten bij de persconferentie :roll:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:55

karuna schreef:
Camper is een lastige nu, dubbele info. Advies is blijf thuis en ga niet onnodig rijden maar camperplekken en campings zijn deels ook gewoon open.

Er staat hier een rijklare camper met eigen stroom en douche. Maar ja is dat een noodzakelijke verplaatsing of niet. Daar piekeren we al over sinds we klachtenvrij zijn

Wanneer zou je willen gaan dan? Want aangezien je cmmofelijk corona hebt (gehad) zou het je sieren het advies van de WHO te volgen en nog 2 weken in zo goed mogelijke isolatie te zitten.

Ik hoop dat er eind juni op vakantie in NL mogen iig maar ik vrees er voor. Helemaal omdat ik met een groep meiden ga verspreid uit het hele land.... Ik ben er bang voor dat dat ook dan nog een te groot risico is.... Super balen, de ponykampen zijn mij heel dierbaar. Dan vind ik mijn zuid Afrika reis nog minder erg denk ik... (al baal ik daar ook van en hoop heel hard eind oktoberl

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:15

Ik ga nu ook nergens heen nog :n . Te slap en verhuizing voor te bereiden. Maar we denken wel na, voor na juni. Voor die tijd hooguit kamperen voor of in de buurt van eigen huis :'). Enige wat mogelijk zou kunnen is ergens eind april/begin mei omdat wat opgehaald moet worden een heel eind verderop. Gekocht betaald maar ziek kwam tussendoor. -O- met deze energie te ver om in een keer te doen. Maar kan niet veel langer blijven staan daar. Een nacht over zou fijn zijn. Mits toegestaan en verantwoord.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:04

Ik heb op een Griekse nieuwssite gelezen, dat de verwachting is dat de accommodaties t/m juli in Griekenland dicht blijven.
Dan is het seizoen al over de helft...….. dan blijft er augustus, september en een deel van oktober over.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:05

Electra63 schreef:
Ik heb op een Griekse nieuwssite gelezen, dat de verwachting is dat de accommodaties t/m juli in Griekenland dicht blijven.
Dan is het seizoen al over de helft...….. dan blijft er augustus, september en een deel van oktober over.

-O- -O- -O-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:39