Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:24

Loretta schreef:
Dan maar anoniem bellen

Dat heeft toch geen zin? Als de politie diegene aanspreekt dat er mensen gereclameerd hebben, dan gaan ze het er echt niet bij laten en zoeken het in een mum van tijd uit wie het geflikt heeft. :=

Liever een goede buur dan een verre vriend ;) Maar ik heb hier gelukkig in mijn buurt geen last van mensen die zich niet aan de regeltjes houden, dus ik hoef al niemand te verklikken (wat ik zelf ook niet zou doen).

Kimbers

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:42

Verklikken :')
In deze tijd ben ik volledig voor iedereen erbij lappen die zich niet aan de regels houdt. Gaat verdikkeme om ieders gezondheid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:44

Ik woon in een studentencomplex en blijkbaar waren hier afgelopen weekend heel veel huisfeestjes. Ik heb daar niks van gemerkt. Er staan hier 3 flats bij elkaar met dat zijn 357 studenten en veel wonen er (stiekem) samen. Nou als daar eens 20 van een feestje geven zijn dat zo 200 mensen extra...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:52

Hier complete hanggroepen van pubers op een schoolplein..

Ik ga daar niet zelf wat van zeggen. Laatst in een nabije plaats iemand in zijn gezicht getuft toen die wat zei.. zal je nog even besmet raken ook omdat je niet wilde klikken en het beste voor had met tieners die echt niet naar jou luisteren.
Want de boodschap kennen ze echt wel. Ze hebben er gewoon schijt aan.

Betalen dan maar?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:01

Kimbers schreef:
In deze tijd ben ik volledig voor iedereen erbij lappen die zich niet aan de regels houdt. Gaat verdikkeme om ieders gezondheid.

Kijk dat je belt als er 30 man aan het feestvieren zijn voor de deur van het bejaardencomplex, dat snap ik.
Maar iedereen erbij lappen?
Dus je buren die met 5 man in de tuin een BBQ hebben? Of je collega, die 4 man op de koffie heeft?
Jullie maken jezelf helemaal gek..zeg dat het niet slim is en dat ze een boete kunnen krijgen, maar verklikken ? Bah..... dat doe je bij een misdaad. Maar misschien is het je buurvrouw haar laatste feestje omdat ze ziek is of voelt je collega zich erg eenzaam ..... weet jij veel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:02

Electra63 schreef:
Kimbers schreef:

Kijk dat je belt als er 30 man aan het feestvieren zijn voor de deur van het bejaardencomplex, dat snap ik.
Maar iedereen erbij lappen?
Dus je buren die met 5 man in de tuin een BBQ hebben? Of je collega, die 4 man op de koffie heeft?
Jullie maken jezelf helemaal gek..zeg dat het niet slim is en dat ze een boete kunnen krijgen, maar verklikken ? Bah..... dat doe je bij een misdaad. Maar misschien is het je buurvrouw haar laatste feestje omdat ze ziek is of voelt je collega zich erg eenzaam ..... weet jij veel.

Wie heeft het over de buren? Dat maak jij ervan..
Haar laatste feestje viery ze heus niet tijdens een samenscholing op een schoolplein of hangend in een park..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:10

Kimbers zegt dat ze iedereen verlinkt die zich niet aan de regels houdt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:13

Nou ik zie niet wat de mensen 2 huizen verderop doen. Ga niet de hele dag staan loeren.

De groepen buiten vallen direct op. Radio's mee.. lawaai

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:16

IMJ schreef:
Nou ik zie niet wat de mensen 2 huizen verderop doen. Ga niet de hele dag staan loeren.

De groepen buiten vallen direct op. Radio's mee.. lawaai

Er is eerder in dit topic al aangegeven dat men zich ergert als men met 3 man staat.

Ik woonde eerst vlak bij grote scholen en nu weer. Ik heb er nooit last van.... alleen wat blikjes of lege zakken chips op straat

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 01:56

Het gaat er ook niet om of je er last van hebt.
Er gaan extra mensen dood door dat soort gezellige samenkomsten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 02:29

Kanzi schreef:
Het gaat er ook niet om of je er last van hebt.
Er gaan extra mensen dood door dat soort gezellige samenkomsten.

T
Als je buurvrouw 4 ipv 3 man op visite hebt?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 02:59

Mijn ex had van de week beloofd dat hij de kinderen mee naar strand zou nemen zondag. Helemaal niet over nagedacht dat het zo'n gekkenhuis zou zijn bij strand.
Toen bleek dat zondag de toegangswegen naar strand waren afgezet. Dus ik zei dat ze beter wat anders konden gaan doen, maar ex is eigenwijs en had zoiets van ik kijk wel. We kunnen altijd nog wat anders gaan doen.
Maar omdat ze op de fiets waren mochten ze er gewoon door en ze hebben een heerlijke middag gehad op een bijna verlaten strand.
Afbeelding

Mijn ex is dus erg eigenwijs, maar hij blijft wel uit de buurt van de drukte. Dus als het zo druk zou zijn als zaterdag en zondag ochtend, had hij ergens anders naartoe gegaan met de kinderen.

Maandag ochtend ben ik even wat boodschappen wezen doen. Ik vond dat iedereen eigenlijk goed afstand hield en rekening met elkaar hield.
2 mensen hadden geen geduld en schoven vlak langs om even wat te pakken en het viel me op dat dit allebei oudere mensen waren (70 + schat ik).
Ik vraag me dan oprecht af of die mensen het dan echt niet begrepen hebben, of dat ze er gewoon maling aan hebben.
De voorraad was netjes aangevuld, alleen er was vrijwel geen pasta.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 06:33

MyWishMax schreef:
Hannanas schreef:
Zeggen jullie ook alle afspraken af zoals fysiotherapie? De fysiotherapeut werkt door, dus ik zit ff in dubio.

Ik vind het ook lastig. Ik loop er 2 keer per week, behandeling en onder begeleiding oefeningen. Die oefeningen kunnen niet zonder behandeling, maar als ik een week niet geweest ben heb ik al problemen met slapen, moet ik pijnstilling ophogen en kan ik nog minder dan normaal.

Het oefeningen sla ik sowieso liever over, dat is in een zaal en kan ik na behandeling ook thuis. Maar die behandelingen :=

Ik heb mijn fysio sinds twee weken toch maar afgezegd. Ik heb mijn bovenarm/schouder gebroken eind november en ben nog aan het revalideren. Heb nog lang niet de complete functie terug in de arm, maar met de fysio zat er wel een mooie progressie in. Ik probeer die lijn nu zelf maar vast te houden door extra te oefenen en ik kon telefonisch altijd bij haar terecht met vragen.
Door mijn aangeboren afwijkingen is mijn gezondheid niet super fantastisch en behoor ik helaas wel tot de groep die serieuze risico's loopt als ze het virus krijgen. Ik moet dus extra voorzichtig zijn.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:31

ik vraag me af waarom degenen die buren gaan verlinken dat doen? Extra belasting voor politie en handhaven kunnen ze niet.
Er is volgens mij duidelijk gezegd dat buiten gehandhaafd wordt, maar dat dat in de privesfeer niet kan. Hooguit 3 is een dringend advies.
In DL ben je overigens wel de sjaak.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:37

ik probeer me zo veel mogelijk weg te houden van onbekende mensen.
heb een vader thuis zitten die hartpatient is en diabetes heeft. en een omatje van 90 alleenwonend waarbij de thuiszorg minder vaak langs komt nu en de zorgboederij dicht zit. ik moet hier dus heen kan me niet veroorloven op ziek te worden.
helaas op me werk gaat het anders.
alhoewel de risicomensen naar huis zijn gestuurd en mensen met kinderen worden wij verplicht extra te werken om de andere bedrijven op te vangen.
inmiddels staat op mijn planning deze week 30 klantbedrijven.
verder iedereen die ziek is moet 2 weken thuis blijven, dus het is chaos.
wegens de risicomensen waar ik zorg voor draag, ga ik niet erg prettig richting me werk. wetende dat ik niet gezien word als risicovol ondanks de risicomensen waar ik voor zorg draag.
verplicht om te gaan, hoop ik eerlijk gezegd dat er sneller meer bedrijven op slot gaan. zodat het rustiger word en minder risicovol, sorry als dit egoïstisch klinkt.
verder ga ik nog naar stal me paarden voeren en verzorgen en weer naar huis, geen onnodig gesprekken met stalgenoten hoe gezellig dat soms ook is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:38

IHN schreef:
ik vraag me af waarom degenen die buren gaan verlinken dat doen? Extra belasting voor politie en handhaven kunnen ze niet.
Er is volgens mij duidelijk gezegd dat buiten gehandhaafd wordt, maar dat dat in de privesfeer niet kan. Hooguit 3 is een dringend advies.
In DL ben je overigens wel de sjaak.

Niemand heet dat dan ook gezegd over buren aangeven, dat hebben anderen ervan gemaakt.
Sommige bokkers zeggen de politie te gaan bellen als ze mensen zien die zich niet aan de nieuwe maatregelen houden. Als ik er groep hangjongeren hier zie zou ik ook bellen, dan ga ik ze echt niet zelf aanspreken.

Ik vind dat niemand boven de 10 jaar het woord klikken nog in de mond zou mogen nemen overigens.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:56

Voordat je gaat bellen als er meer dan 3 mensen bij elkaar staan met minder dan 1.5 meter afstand:

Citaat:
Wat betekent een verbod op groepsvorming?
Door het beperken van sociale contacten is de kans kleiner dat je elkaar besmet. Een burgemeester kan bepalen dat een bepaalde locatie, wijk of straat een verbod op groepsvorming krijgt. Dit betekent dat er op deze plaats geen groepsvorming mag plaatsvinden met meer dan 3 personen.

Van verboden groepsvorming is sprake als drie of meer mensen niet de 1,5 meter afstand in acht nemen en die geen huishouden vormen

Zorg dan wel dat er wel een verbod tot groepsvorming is uitgegeven door de gemeente voor dat gebied ;)

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... handhaving

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:20

Keet schreef:
Voordat je gaat bellen als er meer dan 3 mensen bij elkaar staan met minder dan 1.5 meter afstand:

Citaat:
Wat betekent een verbod op groepsvorming?
Door het beperken van sociale contacten is de kans kleiner dat je elkaar besmet. Een burgemeester kan bepalen dat een bepaalde locatie, wijk of straat een verbod op groepsvorming krijgt. Dit betekent dat er op deze plaats geen groepsvorming mag plaatsvinden met meer dan 3 personen.

Van verboden groepsvorming is sprake als drie of meer mensen niet de 1,5 meter afstand in acht nemen en die geen huishouden vormen

Zorg dan wel dat er wel een verbod tot groepsvorming is uitgegeven door de gemeente voor dat gebied ;)

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... handhaving

Dat is gisteren niet zo duidelijk gecommuniceerd tijdens de persconferentie dacht ik? Ik heb dat althans niet meegekregen, maar misschien heb ik het gewoon gemist.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:21

Dat is wel gezegd tijdens de persconferentie :) maar dit komt gewoon van de site van de rijksoverheid, dus je kan er vanuit gaan dat dit de correcte informatie is

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:28

Ergens fijn die strengere maatregelen. Anderzijds vind ik ze ook wel heftig en dan vooral de 1 juni. Ik snap dat het nodig is, maar dat is echt een eind vooruit... Maar ik ben hee blij dat ik mijn paarden mag en moet doen elke dag.

Wat ik mij wel afvraag of ik de auto moet pakken, of ook nog op de fiets mag blijven gaan. Het is 10 km enkele reis, geen drukke wegen maar je komt mogelijk toch mensen tegen. En je bent toch in de buitenlucht. Moet ik perse de auto pakken, of mag de fiets ook? Ik vind het een grens geval en weet het niet zo goed. Ik fiets overigens alleen :)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:29

nou ja...en dat stoort me een beetje. Er word hier vanalles geroepen. Maar de soep wordt niet zo heet gegeten. En ik blijf het een naar iets vinden dat mensen roepen:als je je er niet aan houd heb je duizenden doden op je geweten.
Hoe arrogant is dat? Ieder mens heeft nog steeds het recht zelf keuzes te maken.. die keuzes worden nu al genoeg ingeperkt, maar mensen die toch bij elkaar komen veroorzaken geen doden. Dat doet het virus.

net als gezegd werd door een verpleegkundige:wij moeten kiezen wie overleeft en wie sterft. Nee. Ze kiezen wie ze helpen en daardoor overleeft. Zonder keuze was iedereen dood gegaan.

Dood hoort bij het leven. En ja, t is rot als je 90 jarige oma daartussen zit. Maar hee...een 13 jarige die aan kanker overlijd is ook rot.

En ja.. we moeten met elkaar ons best doen om het te beperken. Maar leven moet wel leven blijven. Gelukkig hebben onze overheden dat goed begrepen en regels gemaakt waar goed mee valt te leven. Hier nog niet iedereen...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:31

en ja, je mag gewoon fietsen. Sterker nog:erg gezond. Van frisse lucht en beweging krijg je weerstand. betere weerstand kun je het virus beter aan wanneer je het krijgt. gevolg:immuniteit en daarmee ben je bescherming voor de rest.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:31

Tancreda4 schreef:
Ergens fijn die strengere maatregelen. Anderzijds vind ik ze ook wel heftig en dan vooral de 1 juni. Ik snap dat het nodig is, maar dat is echt een eind vooruit... Maar ik ben hee blij dat ik mijn paarden mag en moet doen elke dag.

Wat ik mij wel afvraag of ik de auto moet pakken, of ook nog op de fiets mag blijven gaan. Het is 10 km enkele reis, geen drukke wegen maar je komt mogelijk toch mensen tegen. En je bent toch in de buitenlucht. Moet ik perse de auto pakken, of mag de fiets ook? Ik vind het een grens geval en weet het niet zo goed. Ik fiets overigens alleen :)

Fietsen is geen enkel probleem, mits je niet onderweg gaat staan beppen met mensen. Buitenlucht is goed, en 1.5m afstand houden raad ik je op de fiets sowieso aan, op het passeren na soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:45

Keet schreef:
Dat is wel gezegd tijdens de persconferentie :) maar dit komt gewoon van de site van de rijksoverheid, dus je kan er vanuit gaan dat dit de correcte informatie is

Joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:52

Tancreda4 schreef:

Ik heb geen auto, dus moet wel fietsen als ik ergens heen wil. Juist heel gezond toch? Drukte vermijden, bij stoplichten ook goed afstand houden van andere fietsers, dan lijkt het me prima.