Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:03

Jillz1 schreef:
Ik vind het heel knap dat de scholen hier zo snel oplossingen in bieden.
Maar ik vind wel dat er nogal gemakkelijk door onze school gedaan wordt om ouders als thuis juf om meester in te zetten.
Mijn man en ik werken gewoon buitenhuis. En zoals ik al heb gezegd heb ik toch het bij de kinderen zelf neergelegd. Drie weken ruzie om school is ook niet wenselijk om de crisis door te komen.

Het is bij ons vooral stuk verantwoordelijkheid van leerling en ouders. Wij bieden het aan, als we niks doen is er ook commentaar. Dus leerlingen kunnen het met twee handen aanpakken, of dus niet. We gaan het zien.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:38

Het is niet 'de keuze van school' om de kinderen werk te laten maken, maar dat is gewoon de algemene afspraak. Is het teveel, dan neem je toch contact op met de leerkracht en heb je het erover? We zitten nog nieteens op einde week 1 en het is voor iedereen zoeken. School de boeman laten zijn vind ik heel bijzonder.

Ik ben leerkracht groep 8 en alle leerlingen hebben mijn privé nummer en we bellen en appen wat af. Ik was een tijd in dubio of dit nu de meest professionele oplossing is maar ze vinden het hartstikke fijn dat ik bereikbaar ben en de opgaven zijn zo lastig soms dat je niet kan verwachten dat ze het thuis allemaal goed kunnen uitleggen.

Eerst riepen een hoop ouders paniekerig dat alle scholen moesten sluiten, nu balen ze ervan. Ergens vind ik het wel hilarisch :')

Ik baal onwijs van dat het zo moet, ze komen instructies en aandacht tekort, kamp is afgezegd en de eindmusical staat op losse schroeven. Maarja.

verootjoo

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:41

Zo jij durft, je privé nr aan ouders geven :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:10

ik hoop niet dat het hier gaat verzanden in een strijd van ouders tegen scholen en omgekeerd! We zitten nu allemaal in een situatie waar niemand om gevraagd heeft en waar we met de kinderen het beste van moeten zien te maken. Ieder zal dit op zijn eigen manier gaan invullen. En ja, er zullen kinderen achterstand op gaan lopen, denk dat dat overmijdelijk is.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:28

denice schreef:
Het is niet 'de keuze van school' om de kinderen werk te laten maken, maar dat is gewoon de algemene afspraak. Is het teveel, dan neem je toch contact op met de leerkracht en heb je het erover? We zitten nog nieteens op einde week 1 en het is voor iedereen zoeken. School de boeman laten zijn vind ik heel bijzonder.

Ik ben leerkracht groep 8 en alle leerlingen hebben mijn privé nummer en we bellen en appen wat af. Ik was een tijd in dubio of dit nu de meest professionele oplossing is maar ze vinden het hartstikke fijn dat ik bereikbaar ben en de opgaven zijn zo lastig soms dat je niet kan verwachten dat ze het thuis allemaal goed kunnen uitleggen.

Eerst riepen een hoop ouders paniekerig dat alle scholen moesten sluiten, nu balen ze ervan. Ergens vind ik het wel hilarisch :')

Ik baal onwijs van dat het zo moet, ze komen instructies en aandacht tekort, kamp is afgezegd en de eindmusical staat op losse schroeven. Maarja.

Nou sorry ik heb nooit geroepen dat de scholen dicht moeten, eigenlijk maakt het mij ook niet uit omdat ik toch wel thuis ben noodgedwongen. Ik baal er ook niet heel van, eerder dat mijn nieuwe contract per 1 april zou in gaan en dat nu langer duurt. dat is waar ik van baal. Ik vind dat de juf van mijn zoontje het goed heeft opgelost ideeen geven, geen moeten maar mogen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:55

Ik vind het gezeur om schoolwerk ook een beetje irritant. Alsof dat ook maar enigszins prioriteit heeft nu. Lukt het thuis, fijn.. lukt het niet.. ook prima. Maak het jezelf vooral zo gemakkelijk mogelijk thuis, een achterstand is geen ramp. Dan maar een jaar overdoen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:11

Kimbers schreef:
Ik vind het gezeur om schoolwerk ook een beetje irritant. Alsof dat ook maar enigszins prioriteit heeft nu. Lukt het thuis, fijn.. lukt het niet.. ook prima. Maak het jezelf vooral zo gemakkelijk mogelijk thuis, een achterstand is geen ramp. Dan maar een jaar overdoen.

Zou je dat ook anders kunnen verwoorden? Ik vind de term gezeur echt niet prettig in een topic waarin mensen met kinderen hun ervaringen en zorgen kunnen delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:27

Kimbers schreef:

Nou liever niet
Ik hoop dat ze gewoon naar de volgende groep kunnen, en ik wil ook niet in de zomervakantie door
Dus ik zit netjes elke dag met de kinderen aan het huiswerk en ik hoop dat andere ouders dat ook doen

Juf heeft ons alles aangereikt met werkbladen en online leeromgeving, op school zijn ze gewoon hard aan het werk, ook afgelopen weekend. Niks dan lof voor de school
Vandaag om 11.00 gaan de kinderen voor het eerst in een team werken met de juf, ik zag dat alle kinderen al zo’n beetje aangemeld zijn dus ik heb er wel vertrouwen in

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:29

Jaar overdoen? Alsjeblieft niet zeg. Gewoon netjes de taakjes doen die opgegeven zijn. Vandaag lukt veel beter als gister :j hopelijk snel alles weer normaal en niet nog maanden zo door moeten doen. Dat lijkt me niet wenselijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:29

sorry hoor ik vind het ook wel gezeur. alleen degene die dit jaar examen moeten doen snap ik. maar van drie weken krijg je heus geen achterstand helemaal op basisschool vind ik dat wel mee vallen. plus heel nederland heeft hier mee te maken.

ow ja ik heb een kind met fikse achterstand, hij is 5 maar kwa gedrag misschien net 4

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:32

Iedereen doet op zijn of haar manier enorm hun best. Daar ga ik echt helemaal vanuit.

Mocht dit echt maar 3 weken duren dan is er voor de leerlingen die geen examen doen echt geen achterstand opgebouwd.

En daarbij zullen, wij als docenten, weten waar het aan gelegen heeft en daarop in kunnen spelen wanneer de kinderen weer terugkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:33

Ik denk dat de scholen sneller open kunnen als besmettingen straks teruglopen dan bijv het bejaardentehuis omdat kinderen niet in risicogroep vallen
Dus ik hoop echt dat dit niet tot september gaat duren

Probleem is dat we niet weten of het 3 weken gaat duren of 3 maanden
Dus ik probeer er een beetje ritme in te krijgen met de opdrachten die ik van school heb

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:34

wemkelover schreef:
sorry hoor ik vind het ook wel gezeur. alleen degene die dit jaar examen moeten doen snap ik. maar van drie weken krijg je heus geen achterstand helemaal op basisschool vind ik dat wel mee vallen. plus heel nederland heeft hier mee te maken.

ow ja ik heb een kind met fikse achterstand, hij is 5 maar kwa gedrag misschien net 4

Als het echt maar drie weken is valt het mee ja...
maar niemand weet nog voor hoe lang dit is

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:36

Ik denk dat het niet realistisch is om te denken dat over een paar weken alles weer normaal zal zijn. Ga er maar vanuit dat we maanden zoet zijn met allerlei aanpassingen.... ik ga er vanuit dat we zonder school de meivakantie in glijden en wellicht zelfs de zomervakantie en daarna zien we wel weer verder.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:51

Ga er maar vanuit dat 't wel tm de meivakantie wordt dat de scholen dicht zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:14

-O-

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:33

Afbeelding

Even een luchtige noot ertussen _O-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:34

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:37

cp112 schreef:
[ [url=m/CQBHXZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, die is wel erg flauw hoor.
Vind het ronduit belachelijk makend overkomen naar de leraren toe. -O-
Niet perse voor jou cp112, maar dat dit überhaupt het internet overgaat op dit moment.

En ik snap niet waarom er zo'n probleem gemaakt wordt over het les geven. Eerst klagen ouders steen en been dat de scholen dicht moeten en nu klagen ze over dat de kinderen geen vakantie kunnen vieren maar huiswerk hebben.

Ik moet ook echt passen en meten om m'n 7 jarige aan't werk te zetten maar groep 3 is ook erg belangrijk vind ik, dus wat we kunnen doen gaan we gewoon echt doen. Hier maak ik momenteel daar echt tijd voor en dan blijven andere dingen maar even wat meer liggen (ik snap dat het voor de ouders die moeten werken een stuk lastiger is alsook voor de mensen die er wel mee bezig zijn want je moet idd maar wel even proberen juf te zijn en dat is idd zo makkelijk nog niet nee). Ik kan de juf gelukkig ook altijd contacteren als we ergens tegenaan lopen.

Zelfs als het bij 3 weken zou blijven (kans zal wel aanwezig zijn dat het langer duurt, maar daar even vanuitgaande) is het voor de juffen/meesters mooi meegenomen als de ouders thuis zoveel mogelijk proberen te doen. Als je straks 20-30 kids hebt die heel gemengd maar iets gedaan of niet gedaan hebben thuis, is dat al onwijs veel werk om dat weer een beetje gemiddeld op te halen op het moment dat scholen weer opengaan. Ik zie zelf ook dat het zeker niet makkelijk is om dit allemaal maar even te doen thuis met de kids, maar ik vind het dan weer jammer dat daar juist weer zo over gezeurd moet worden. En het gaat denk ik niet gebeuren dat ze zeggen: doe maar helemaal Niks, dus dan kunnen we toch gewoon ons best doen in de situatie en er proberen het beste van te maken. En zo makkelijk gaat het denk ik niet zijn: Dan doen ze maar een jaartje over. Dat gooit het systeem nog meer in de war, tenzij ze heel stellig zijn en een harde lijn trekken en dit voor iedereen beslissen, wat ook niet gaat gebeuren.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:55

Haha nou ik heb heel veel leraren op mijn Facebook waar ik 'm gedeeld heb en die vonden 'm juist allemaal grappig.
Beetje humor in een tijd als deze moet kunnen hoor.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:55

verootjoo schreef:
Zo jij durft, je privé nr aan ouders geven :D

Mag hier niet eens vanwege de privacywetgeving.

Ik moet vanaf aankomende week elke dag mijn leerlingen bellen. Mag ik eerst m'n telefoonabonnement aanpassen. Zoveel belminuten heb ik niet := ben benieuwd wie dat gaat betalen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:56

Ik heb ook van alle juffen het privé 06 nummer hoor :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:57

Cursebreaker, ik zie het niet als belachelijk maken. Vele mensen gebruiken dit soort humor vaak om ermee om te gaan. Ik schat dat iedereen het liefst heeft dat alles weer normaal was, en valt alles in het water, het onbekende, dat geeft mensen angst en dan proberen mensen ermee om te gaan. Tenminste, dat zegt mijn gevoel.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:58

Hier is het goed geregeld qua school, alles wordt digitaal aangeboden.
En de juffen zijn goed bereikbaar. We hebben een groepsapp en de juf bericht elke ouder apart met wat het kind heeft gedaan en nog moet doen.
Wat een toppers!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:59

cp112 schreef:
Ik heb ook van alle juffen het privé 06 nummer hoor :j

Best bijzonder. Hier mag het echt niet en volgens de AVG mag het ook absoluut niet.