Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:20

Ik reed gisteren in de file achter iemand die geen werkende remlichten had, allemachtig wat gevaarlijk! Blij dat het echt langzaam rijdend verkeer was en ik er gauw achter vandaan kon. Het was een bakwagentje, dus je kon er ook niet omheen of overheen kijken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:22

Gister trouwens toen ik naar huis reed, aantal mensen die de plek op de weg niet goed kennen en op de rechter rijstrook rijden maar telkens schommelen. Voelt heel onprettig, geef dan graag wat extra gas zodat ik er voorbij ben.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:46

Irritatie van mij op de fiets... In de stromende regen, met regenpak dat ietwat doorlekte, voor een rood fietserslicht moeten wachten, terwijl lange rijen auto's wel mochten doorrijden. Zat volgens mij geen regensensor op dit verkeerslicht...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:44

Zo had er vandaag weer 1 idioot die het nodig vond om rechts in te halen. Uiteraard op video. ik hield gepaste afstand op de auto voor mij, maar wou er maar al te graag langs, lijkt dus alsof ik onnodig links rij maar dat is dus niet de situatie :+ Ik ga alleen niet bumperkleven of rare acties uithalen zoals deze chappie heeft gedaan

Vergeef mij voor de herrie, doe het geluid alsjeblieft zacht of uit :+ vanaf 2:10 of als die al bijgewerkt is vanaf het begin. Ik houd sowieso die 2 seconde afstand aan als je goed kijkt, dus het is niet dat ik er langzaam achteraan sukkel :+ die auto voor mij reed 90 km per uur op de linkerbaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:49

Wow, dat is echt HET perfecte voorbeeld van onnodig links rijden.
Man, wat zou ik me ergeren als ik achter jou zou rijden.

Kwestie van inhalen en weer terug naar rechts.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:59

ik zal wel simpel zijn. Jij rijdt kilometers op de linkerbaan terwijl je tig keer naar de rechterbaan zou moeten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:01

Ik rijd niet kilometers onnodig op de linker baan, :+ dit is groot hoek he, auto voor mij rijd 90 km per uur, als ik kon was ik door gereden, zat een hele rits autos op de linkerbaan achter mij, inclusief die mij rechts inhaalde. Ik ga niet rechts inhalen ook al heb ik die mogelijkheid. Onnodig links rijden is dat je niet doorrijd en het verkeer belemmerd. Ik werd net zo belemmerd als de auto's achter mij.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-03-20 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:01

Nou sorry ik had je hier dus ook rechts ingehaald. Die auto voor jou kan door jouw "gepaste afstand" onmogelijk weten dat je er langs wil. Vind dit idd ook echt onnodig linksplakken, zowel van jou als van de auto voor je.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:02

xPabloBokt schreef:
Nou sorry ik had je hier dus ook rechts ingehaald. Die auto voor jou kan door jouw "gepaste afstand" onmogelijk weten dat je er langs wil. Vind dit idd ook echt onnodig linksplakken, zowel van jou als van de auto voor je.

no offence maar je ziet toch echt dat die auto in de knoop komt met een andere auto op de baan er naast. Als jij dat soort situaties wil creeeren omdat jij vind dat jij meer recht hebt op doorrijden dan een ander, be my guest.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:03

dat is precies het probleem in Nederland. Iedereen blijft links hangen. Hoe moet diegene rechts van jou op de linkerbaan komen dan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:05

De snelheid van je voorganger is van geen belang, noch is de rits auto's achter je van belang.
Het is toch heel simpel; je gaat naar links om in te halen en gaat weer naar rechts als je het voertuig voorbij bent. Ik zie de rechterbaan continue vrij, je had daar rechts kunnen en moeten rijden. Dit is dus heel simpel onnodig links rijden.

En als jij dat netjes had gedaan had die auto jou keurig links kunnen passeren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:07

Kinke schreef:
dat is precies het probleem in Nederland. Iedereen blijft links hangen. Hoe moet diegene rechts van jou op de linkerbaan komen dan?

Diegene die mij rechts inhaalde reed achter mij gedurende de hele rit. Dus nee, die zit in hetzelfde pakket.

Maar duidelijk dat de meeste hier liever lekker idioot en gevaarlijk inhaalt op een punt waar je van 2 naar 3 baans gaat (wegen komen samen) met vrachtwagens overal en auto;s die ertussen door rijden, doe het maar wanneer ik er niet rijd :) ik rijd door, maar ga geen bumperkleefacties of rechtsinhaal acties doen omdat iemand voor mij even niet door rijd.

Ik wou ook alle auto's inhalen, ben ook zeker van mening dat ik naar rechts had kunnen gaan, maar dan was er voor mij geen doorkomen meer aan omdat ik ook wil doorrijden, net als de hele rits achter mij. De enige die dit veroorzaakte was de auto die voor mij 10 km onder de max snelheid rijd. Ja, ik had naar rechts kunnen gaan, maar dat veranderd de hele situatie nog niet hoor.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 04-03-20 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:10

Hier was ik zeker ook fout? :') (2 linkerbanen gaan naar den haag, rechter naar rotterdam dus iedereen is al voorgesorteerd)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:11

Mijn grootste ergernis is over het algemeen andere weggebruikers. En dan vooral degene die het autorijden niet snappen en niet kunnen anticiperen. Dus niet even een beetje meer het gas indrukken zodat degene achter je ook nog door kan bij het stoplicht, niet op de juiste baan gaan staan bij een stoplicht/rotonde/kruising o.i.d. Of gewoon helemaal niet zien wat voor invloed hun (domme of slome) acties hebben op andere weggebruikers

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:19

Op een dashcam lijkt alles sowieso een stuk verder weg, dat heb ik ook als ik mijn filmpjes terugkijk. Dan heb ik een close call op video, bijvoorbeeld iemand die me volledig afsnijdt. Kijk ik de video en dan denk ik huh, dat lijkt helemaal niet dichtbij. Terwijl het in werkelijkheid echt om centimeters gaat soms.

Logisch wel, want een dashcam heeft vaak een hoek van 140 graden om te filmen zodat je alles op beeld hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:24

Ghostattack schreef:
Op een dashcam lijkt alles sowieso een stuk verder weg, dat heb ik ook als ik mijn filmpjes terugkijk. Dan heb ik een close call op video, bijvoorbeeld iemand die me volledig afsnijdt. Kijk ik de video en dan denk ik huh, dat lijkt helemaal niet dichtbij. Terwijl het in werkelijkheid echt om centimeters gaat soms.

Logisch wel, want een dashcam heeft vaak een hoek van 140 graden om te filmen zodat je alles op beeld hebt.

Jeej iemand die het begrijp :Y) Klopt zeker hoor! Het is een gigantische groothoek wat je te zien krijgt en ik houd die 2 seconde afstand aan, in realiteit is dat echt niet zo ver weg als dat je hier ziet en is er rechts dus ook echt niet zo veel ruimte als dat het lijkt. Wat dat betreft vertekend een dashcam zeker.

Ik probeer altijd rekening te houden met invoegend of voorsorterend verkeer, ik ken mijn route, rijd het al jaren en gemiddeld 50.000 km per jaar waarvan het grootste gedeelte op deze route is. Dus bij de knelpunten houd ik altijd rekening ermee dat er mensen opeens van de rechterbaan naar de middelste baan of linkerbaan willen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:28

Dieuwke_ schreef:
Mijn grootste ergernis is over het algemeen andere weggebruikers. En dan vooral degene die het autorijden niet snappen en niet kunnen anticiperen. Dus niet even een beetje meer het gas indrukken zodat degene achter je ook nog door kan bij het stoplicht, niet op de juiste baan gaan staan bij een stoplicht/rotonde/kruising o.i.d. Of gewoon helemaal niet zien wat voor invloed hun (domme of slome) acties hebben op andere weggebruikers

Dat heet inderdaad verkeersinzicht en iedereen heeft dat moeten leren.

Ja je ergert je waarschijnlijk ook aan mij als je me nu tegenkomt, ik trek namelijk tamelijk langzaam op bij het stoplicht, het duurt ff voor ik aan de 80kmh zit en laat mn auto vrij lang uitrollen richting rotonde.

Maar ik ben nog steeds diegene die mn eigen benzine moet betalen en als je door mij misschien net het stoplicht hebt gemist: jammer dan. Dan maar een paar minuten later.

Iedereen moet eens wat relaxter worden in het verkeer.

Net als in het filmpje hierboven, ja die had naar rechts gekund en vervolgens weer naar links zodra er een vrachtwagen in beeld kwam. Maar misschien was het wel druk op de weg? Was er misschien geen ruimte meer geweest om terug naar links te gaan? Hij/zij Had in ieder geval wel gewoon 100 moeten gaan rijden, dat ben ik met jullie eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:39

Beginnend bestuurder en laat de motor nog weleens uitvallen bij het stoplicht-kruising etc , bumperklever achter mij die nog geen meter afstand houd en dan een vuile blik als hij mij inhaalt even later . Ja sorry hou gewoon verdomme afstand jij hebt het ook moeten leren , word ik nog onzekerder van en ik laat de motor juist nog vaker afslaan _-:(

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:42

tylando schreef:
Geen richting aangeven als je van een rotonde af slaat, terwijl het mega druk is

Of wel richting aangeven maar niet die kant op gaan.... al te vaak een bijna ongeluk gehad door dit soort mensen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:44

Ik vind niet dat iedereen zich maar moet haasten, inderdaad rekening houden met elkaar. Kan je naar rechts en rijd je niet hard (maar wel harder dan de rest van het verkeer maar toch zwaar onder het maximum) geef dan gewoon wat gas bij of ga naar rechts zodat de rest wel kan door rijden. Ik ben niet de moeilijkste, ik haal echt niet zomaar rechts in ofzo, en met drukte ben ik al helemaal makkelijk want wat niet gaat, gaat niet, maar als de mogelijkheid er is om gas bij te geven, doe dit dan ook en blijf niet met 90 op de linkerbaan hangen ofzo. Maar dat geeft nog steeds niemand het recht om roekeloos rijgedrag goed te praten, wat hier dus wel word gedaan :+ Als een idioot opeens rechts inhalen en afsnijden en bumperkleven (want de auto die mij afsneed in het voorgaande filmpje heeft de langzaamrijdende auto praktisch naar rechts geduwd :+ ). Dat valt niet goed te praten.

Hebben hier nog mensen behoefte aan dashcam filmpjes of zal ik ze maar achterwege laten? :+ heb namelijk nog een hele voorraad geupload op youtube

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:45

Esirene schreef:
tylando schreef:
Geen richting aangeven als je van een rotonde af slaat, terwijl het mega druk is

Of wel richting aangeven maar niet die kant op gaan.... al te vaak een bijna ongeluk gehad door dit soort mensen.

Die zijn wel echt vervelend :7

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:49

Ghostattack schreef:
Ik had er laatst een die vlak voor het 100 stuk op de A2 amper 95 reed. Ik kwam hem voorbij met 110, ga naar rechts en laat mijn snelheid afzakken tot circa 103. Hij bedacht zich ineens, geeft gas en schuift 2 banen opzij om daar met ruim 120 voorbij te gassen.

Die dacht volgens mij dat de 100 en 120 trajecten precies andersom waren _O-

Hier ben ik schuldig aan, hoewel ik dan eerder 105 rijd. Maar soms ben ik even wat minder gefocust en maakt de snelheid wat minder uit, en denk ik daarna 'oh maar ik mag hier harder'. Zolang de slomies rechts rijden is dat geen probleem. Mensen die dan op de 2e of 3e baan hangen... ugh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:49

lifaya schreef:
Ik vind niet dat iedereen zich maar moet haasten, inderdaad rekening houden met elkaar. Kan je naar rechts en rijd je niet hard (maar wel harder dan de rest van het verkeer maar toch zwaar onder het maximum) geef dan gewoon wat gas bij of ga naar rechts zodat de rest wel kan door rijden. Ik ben niet de moeilijkste, ik haal echt niet zomaar rechts in ofzo, en met drukte ben ik al helemaal makkelijk want wat niet gaat, gaat niet, maar als de mogelijkheid er is om gas bij te geven, doe dit dan ook en blijf niet met 90 op de linkerbaan hangen ofzo. Maar dat geeft nog steeds niemand het recht om roekeloos rijgedrag goed te praten, wat hier dus wel word gedaan :+ Als een idioot opeens rechts inhalen en afsnijden en bumperkleven (want de auto die mij afsneed in het voorgaande filmpje heeft de langzaamrijdende auto praktisch naar rechts geduwd :+ ). Dat valt niet goed te praten.

Hebben hier nog mensen behoefte aan dashcam filmpjes of zal ik ze maar achterwege laten? :+ heb namelijk nog een hele voorraad geupload op youtube

Je ziet toch dat die zwarte auto niet opschiet? Ik zie ook genoeg mogelijkheden om naar rechts te gaan dus het kan zijn dat je er niet langs kan maar dan nog is die hele rechterbaan leeg dus ook ik zou dit irritant vinden. Ik haal alleen dan niet rechts in maar ga wel naar rechts en zie wel wanneer mensen het gaspedaal weer gevonden hebben. Kan je nog 20 filmpjes gaan delen maar in deze blijf jij ook gewoon links hangen en is de irritatie dus wel begrijpelijk, als jij meteen naar rechts was gegaan had die auto achter je de andere auto ook naar rechts gedwongen en het probleem opgelost (netjes of niet) kan jij als er ruimte is weer naar links en heb je geen last meer van die zwarte auto..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:51

Onnodig links is onnodig links, welke draai je er ook aan geeft. Hele stukken ruimte op de baan rechts van je waar je gewoon had moeten rijden. En nee dat betekent niet dat je er rechts voorbij moet gaan.

Ik was daar gisteren op de A9 ook gewoon schuldig aan. Ik had geen zin om te schuiven. Niemand achter me, met een lekker constant tempo reed ik gewoon even lekker zo. Niet netjes, maar was zo relaxed even. :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:52

Esirene schreef:
Ghostattack schreef:
Ik had er laatst een die vlak voor het 100 stuk op de A2 amper 95 reed. Ik kwam hem voorbij met 110, ga naar rechts en laat mijn snelheid afzakken tot circa 103. Hij bedacht zich ineens, geeft gas en schuift 2 banen opzij om daar met ruim 120 voorbij te gassen.

Die dacht volgens mij dat de 100 en 120 trajecten precies andersom waren _O-

Hier ben ik schuldig aan, hoewel ik dan eerder 105 rijd. Maar soms ben ik even wat minder gefocust en maakt de snelheid wat minder uit, en denk ik daarna 'oh maar ik mag hier harder'. Zolang de slomies rechts rijden is dat geen probleem. Mensen die dan op de 2e of 3e baan hangen... ugh

Als je ook daadwerkelijk harder mag, mag je wat mij betreft ineens gas geven tot de maximum snelheid. Maar als de max snelheid van 120 naar 100 gaat en jij reed eerst 95 waar je 120 mocht en kiest bij het 100 traject om ineens 120 te gaan rijden.. Dan ben ik hem kwijt hoor :')