Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Nou sorry ik had je hier dus ook rechts ingehaald. Die auto voor jou kan door jouw "gepaste afstand" onmogelijk weten dat je er langs wil. Vind dit idd ook echt onnodig linksplakken, zowel van jou als van de auto voor je.
Kinke schreef:dat is precies het probleem in Nederland. Iedereen blijft links hangen. Hoe moet diegene rechts van jou op de linkerbaan komen dan?
Ghostattack schreef:Op een dashcam lijkt alles sowieso een stuk verder weg, dat heb ik ook als ik mijn filmpjes terugkijk. Dan heb ik een close call op video, bijvoorbeeld iemand die me volledig afsnijdt. Kijk ik de video en dan denk ik huh, dat lijkt helemaal niet dichtbij. Terwijl het in werkelijkheid echt om centimeters gaat soms.
Logisch wel, want een dashcam heeft vaak een hoek van 140 graden om te filmen zodat je alles op beeld hebt.
Dieuwke_ schreef:Mijn grootste ergernis is over het algemeen andere weggebruikers. En dan vooral degene die het autorijden niet snappen en niet kunnen anticiperen. Dus niet even een beetje meer het gas indrukken zodat degene achter je ook nog door kan bij het stoplicht, niet op de juiste baan gaan staan bij een stoplicht/rotonde/kruising o.i.d. Of gewoon helemaal niet zien wat voor invloed hun (domme of slome) acties hebben op andere weggebruikers
Ghostattack schreef:Ik had er laatst een die vlak voor het 100 stuk op de A2 amper 95 reed. Ik kwam hem voorbij met 110, ga naar rechts en laat mijn snelheid afzakken tot circa 103. Hij bedacht zich ineens, geeft gas en schuift 2 banen opzij om daar met ruim 120 voorbij te gassen.
Die dacht volgens mij dat de 100 en 120 trajecten precies andersom waren
lifaya schreef:Ik vind niet dat iedereen zich maar moet haasten, inderdaad rekening houden met elkaar. Kan je naar rechts en rijd je niet hard (maar wel harder dan de rest van het verkeer maar toch zwaar onder het maximum) geef dan gewoon wat gas bij of ga naar rechts zodat de rest wel kan door rijden. Ik ben niet de moeilijkste, ik haal echt niet zomaar rechts in ofzo, en met drukte ben ik al helemaal makkelijk want wat niet gaat, gaat niet, maar als de mogelijkheid er is om gas bij te geven, doe dit dan ook en blijf niet met 90 op de linkerbaan hangen ofzo. Maar dat geeft nog steeds niemand het recht om roekeloos rijgedrag goed te praten, wat hier dus wel word gedaanAls een idioot opeens rechts inhalen en afsnijden en bumperkleven (want de auto die mij afsneed in het voorgaande filmpje heeft de langzaamrijdende auto praktisch naar rechts geduwd
). Dat valt niet goed te praten.
Hebben hier nog mensen behoefte aan dashcam filmpjes of zal ik ze maar achterwege laten?heb namelijk nog een hele voorraad geupload op youtube
Esirene schreef:Ghostattack schreef:Ik had er laatst een die vlak voor het 100 stuk op de A2 amper 95 reed. Ik kwam hem voorbij met 110, ga naar rechts en laat mijn snelheid afzakken tot circa 103. Hij bedacht zich ineens, geeft gas en schuift 2 banen opzij om daar met ruim 120 voorbij te gassen.
Die dacht volgens mij dat de 100 en 120 trajecten precies andersom waren
Hier ben ik schuldig aan, hoewel ik dan eerder 105 rijd. Maar soms ben ik even wat minder gefocust en maakt de snelheid wat minder uit, en denk ik daarna 'oh maar ik mag hier harder'. Zolang de slomies rechts rijden is dat geen probleem. Mensen die dan op de 2e of 3e baan hangen... ugh