Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:49

Ohh wat sneu. Ben ook wel benieuwd of dit te verwachten was. Meestal hoop je na een operatie toch “genezen” te zijn. Maar ze konden niet alles weghalen toch? Blijft dit dan toch terugkomen??
Pfff niet gaaf sterkte allemaal.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 16:23

Ja en nee, ze hopen dat omdat een groot deel tumor eruit is dat het afneemt/weggaat. Garanties zijn er niet zeker de eerste maand. Ze hebben natuurlijk iets aangrijpends gedaan en de electriciteit in zijn hersens moet weer opnieuw een weg vinden om te werken. Vanmorgen was zijn gezicht rechts veel meer gezwollen en zijn rechter oog stond heel strak. Toen had ik al een gevoel dat we op het randje balanceerde voor een explosie. Gelukkig bleef het bij een redelijk kleine aanval.

Nee hij zal niet genezen. De tumor zit te veel tussen zijn goede hersencellen. Die kunnen ze niet wegnemen. Kan er niet veel zinnigs over zeggen behalve dat we geen dag voorbij gaat waar ik hoop op te staan en dat alles weer is zoals vroeger.

Nu gaat ons leven 'verder' maar die donkere wolk zit aan je vast geknoopt met een touwtje. Hangt op een km achter ons aan overal waar je gaat. Wanneer steekt die wolk weer even de kop op en wanneer haalt Hij je in en is er geen wegrennen/vechten meer aan.

Brrr niet leuk. Natuurlijk denk je daar niet elke dag heel de dag aan maar de zorgeloosheid is verdwenen want even in rust/relax stand en er gebeurd weer iets.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:26

Echt heftig , zo'n enorme impact op je leven. En wat je zegt: het haalt de zorgeloosheid, de 'normaalheid' uit je leven weg. Ik hoop dat het nieuwe 'elektriciteits-netwerk' straks in zijn hoofd meer rust en minder aanvallen gaat geven, heeft ook even tijd nodig denk ik...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:00

nuvel schreef:
Ja en nee, ze hopen dat omdat een groot deel tumor eruit is dat het afneemt/weggaat. Garanties zijn er niet zeker de eerste maand. Ze hebben natuurlijk iets aangrijpends gedaan en de electriciteit in zijn hersens moet weer opnieuw een weg vinden om te werken. Vanmorgen was zijn gezicht rechts veel meer gezwollen en zijn rechter oog stond heel strak. Toen had ik al een gevoel dat we op het randje balanceerde voor een explosie. Gelukkig bleef het bij een redelijk kleine aanval.

Nee hij zal niet genezen. De tumor zit te veel tussen zijn goede hersencellen. Die kunnen ze niet wegnemen. Kan er niet veel zinnigs over zeggen behalve dat we geen dag voorbij gaat waar ik hoop op te staan en dat alles weer is zoals vroeger.

Nu gaat ons leven 'verder' maar die donkere wolk zit aan je vast geknoopt met een touwtje. Hangt op een km achter ons aan overal waar je gaat. Wanneer steekt die wolk weer even de kop op en wanneer haalt Hij je in en is er geen wegrennen/vechten meer aan.

Brrr niet leuk. Natuurlijk denk je daar niet elke dag heel de dag aan maar de zorgeloosheid is verdwenen want even in rust/relax stand en er gebeurd weer iets.

Dat beschrijf je mooi. Ik noem dat "de wissel is om", je jeugd, onbezorgdheid is van de een op de andere dag over.
Helaasis het jullie nu overkomen, helaas kan het iedereen overkomen.
:knuffel:

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:10

Zeker mooi uitgelegd. Ik hoop van harte dat die stomme wolk achter jullie blijft. Dikke knuf.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:14

Ben meelezer maar wil je nogmaal veel sterkte wensen bij het herstel / voor zover het mogelijk is. Hersenen zijn zo veerkrachtig. Mensen ook. Jullie helemaal.
Niet dat het ooit weer helemaal het oude wordt maar misschien wel een goede nieuwe versie :(:) :*

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:02

Pff wat naar zo’n aanval.
Ik zou toch gehoopt hebben dat die weg zouden blijven.

Maar na je uitleg snap ik hersens knap complex zijn.
Sterkte.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:47

Hè wat naar, veel sterkte samen. Hopelijk kwam deze aanval inderdaad van de nasleep van de operatie en gaan jullie een rustige periode tegemoet.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 22:07

Wij hebben er weer een paar goeie dagen op zitten. Vandaag te horen gekregen dat Ruben zijn ouders in ons Dorp een huisje hebben weten te bemachtigen. Vanmorgen is Hun bod geaccepteerd 10 minuutjes van bij ons. Ik denk dat dit Ruben heel veel rust en blijdschap brengt. Hij was daar heel erg mee bezig.

Ik weet het Al een paar dagen maar Nog niet gepost of verteld aan iemand omdat ik er liever niet aan wou denken. Morgen Om 15u krijgen we de pathologische uitslag van de tumor. Zenuwslopend omdat ze hem de beste tumor al een beetje 'beloofd' hebben :7 Toch zijn het geen helderziende dus ik geloof het pas als het zeker is. Steken jullie ook een kaarsje aan of draaien een duimpje mee?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:09

Zeker!!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:12

Meteen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:20

Fingers crossed!
En wat fijn dat zijn ouders dichtbij komen. Zal jullie wel iets meer rust geven, wat meer support in de buurt <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:32

Spannend dus! Ik duim ook.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:35

Zeker, ik stuur jullie good vibes tor tomorrow.
Sterkte.
Wel fijn dat zijn ouders jullie kunnen steunen in deze ingewikkelde tijd.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 23:04

Wat spannend! De duimen draaien voor jullie.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 00:21

Ik duim ook, wat spannend voor jullie! Hopelijk kunnen jullie veel vooruit blijven kijken ipv achterom naar de donkere wolk. Fijn dat jouw schoonouders dichtbij komen wonen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 06:25

Zenuwslopend!!! Natuurlijk gaat er een kaarsje aan voor jullie. Wat fijn dat je schoonouders om de hoek komen. Erg fijn voor de steun en support als het nodig is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:32

Uiteraard! Duimen draaien voor jullie!
Wat heerlijk dat Ruben zijn ouders in de buurt komen wonen zeg, komen zij ook uit NL/BE of al wel uit jullie huidige land?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:47

Oooh, wat een goed nieuws dat zijn ouders in hetzelfde dorp komen wonen! *jaloers*Mijn ouders wonen 2 uur verderop :P **

En wat fijn dat jullie goede dagen hebben gehad! Hopelijk vandaag een positieve uitslag! <3 De duimen draaien!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 09:05

Dank jullie wel <3 Dat de uren maar snel voorruit gaan vandaag!! Zijn ouders zijn van Belgie en wonen nu sinds een jaar of 10 in Zeeland. Heel fijn, geeft ook een stuk rust voor de toekomst. :) Ze blijven nog tot volgend jaar waar ze nu zitten emigreren is toch een hoop geregel en gedoe.

Ah Cayenne, dat snap ik! Twee uur is ook een hele rit om even elkaar te bezoeken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:49

Die fijne dagen neemt niemand jullie meer af.
Ik duim voor jullie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:53

Ik steek een kaarsje aan! Succes vandaag!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:57

nuvel schreef:
Wij hebben er weer een paar goeie dagen op zitten. Vandaag te horen gekregen dat Ruben zijn ouders in ons Dorp een huisje hebben weten te bemachtigen. Vanmorgen is Hun bod geaccepteerd 10 minuutjes van bij ons. Ik denk dat dit Ruben heel veel rust en blijdschap brengt. Hij was daar heel erg mee bezig.

Ik weet het Al een paar dagen maar Nog niet gepost of verteld aan iemand omdat ik er liever niet aan wou denken. Morgen Om 15u krijgen we de pathologische uitslag van de tumor. Zenuwslopend omdat ze hem de beste tumor al een beetje 'beloofd' hebben :7 Toch zijn het geen helderziende dus ik geloof het pas als het zeker is. Steken jullie ook een kaarsje aan of draaien een duimpje mee?

https://wenskaarsje.nl/candle/5fadf22c- ... 9dd31c584/

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:02

Ik lees al even mee en wil je zeggen dat ik enorm veel respect heb voor hoe positief en sterk je er in staat. Hoop dat hij zo goed als kan opknapt en jullie kunnen genieten van de toekomstige spruit en nog een tijd samen hebben!

Goede vriendin van m’n moeder zit in hetzelfde proces en is een maand geleden geopereerd. Ze heeft nu aanvullend 30 dagen achter elkaar chemo in de hoop dat het daarmee de resten verder terug gedrongen worden. Krijg dus ook van dichtbij mee hoe heftig het allemaal is..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:11

Mijn duimen draaien voor jullie!