[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:56

Onze seksuele voorlichting in de basisschool (dus 10 a 11) was vooral de voortplantingsorganen en de puberteitsveranderingen maar pil en condooms kwamen daar volgens mij nog niet uitgebreid aan bod. Dat kwam een dik jaar of zelfs twee jaar later pas in de middelbare.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:59

Persoonlijk vind ik dat een probleem om daar pas op de middelbare school mee te beginnen.
Ik ben op de basisschool in een ongelukkige situatie beland die dankzij beter voorgelichte vriendinnetjes goed afgelopen is. Daarnaast waren toen al een aantal meiden erg bezig met vriendjes, opmaken, zoenen etc.
Als je wacht tot 12 jaar of ouder dan weet je met een beetje pech ook niet wat je overkomt als er ineens bloed in de wc ligt (of in het geval van een jongetje dat ineens smorgens je onderbroek nat is).

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:05

Ja dat deel was dus wel gedaan. Dat hoort bij het stukje ‘puberteit’.
Maar uitgebreid over condooms en pil? Dat kan ik me niet herinneren iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:06

Ayasha schreef:
Onze seksuele voorlichting in de basisschool (dus 10 a 11) was vooral de voortplantingsorganen en de puberteitsveranderingen maar pil en condooms kwamen daar volgens mij nog niet uitgebreid aan bod. Dat kwam een dik jaar of zelfs twee jaar later pas in de middelbare.
Bij ons op de basisschool was het ook zo inderdaad. In de brugklas kregen we wat uitgebreidere voorlichting, inclusief de meest voor de hand liggende anticonceptiemiddelen en ”doe het veilig of doe het niet,” en in de tweede het uitgebreide voortplantingshoofdstuk bij biologie waarin ook wat meer obscure voorbehoedsmiddelen aan bod kwamen.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:09

Zolang je er als ouders maar op tijd bij bent. Als je kind duidelijk nog niet richting puberteit gaat kan er in iedergeval nog niets zwanger worden. Als je wacht puur op basis van leeftijd dan kun je fors te laat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:16

Sizzle schreef:
Zolang je er als ouders maar op tijd bij bent. Als je kind duidelijk nog niet richting puberteit gaat kan er in iedergeval nog niets zwanger worden. Als je wacht puur op basis van leeftijd dan kun je fors te laat zijn.

True. :j Mijn zusje en ik waren bijvoorbeeld helemaal niet met relaties of seks bezig, zelfs als tieners, terwijl een hoop meiden in mijn klas op hun tiende al hadden gezoend en al een hele rits vriendjes hadden gehad.

Femke_Tweety

Berichten: 12074
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:31

Waarom loop ik er op Facebook tegenaan, en waaróm lees ik het??? :')

Maar ik moest toch grijnzen.

Over babynamen en de onverwachte en ongewenste reacties daarop.


Ongeveer driekwart van die antwoorden had van mij kunnen komen.
Hoewel, waarschijnlijk zou ik het alleen dénken en vervolgens om de sociale wenselijkheid vóór me houden... :')


Maar ik kan er toch knap op grijnzen...



https://www.oudersvannu.nl/nieuws/dus-j ... llie-baby/

Femke_Tweety

Berichten: 12074
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:31

Zilvervis ook gewoon echt... :') :D :D

Niobe

Berichten: 8032
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:36

“Lodewijk is ook een naam” _O- _O-
Leuk artikel!

Dat is een van de weinige redenen waarom ik een kind zou willen, om een naam te kunnen verzinnen :') vind dat zo leuk.
Maar gelukkig zijn er katten en de Sims, kan helemaal los gaan

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16282
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:38

Daarom wil ik later katten. Die kan je ook geweldige namen geven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 14:46

Ik vind namen bedenken ook heerlijk. :)) Ik wil over enkele maanden kijken voor parkietjes, en ik ben nu al namen aan het verzinnen.

Gelukkig waren niet alle namen in dat artikel heel schokkend. Ik verwachtte echt een lading Djowies/Jowies/Tyjameson-maar-je-zegt-Joeys/Zjowies/Djoeys etc. en April Rains. := Wel heerlijk sommige reacties, vooral die van oudere mensen. :')

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:17

Die oma met Lodewijk is wel een mooie ja! Ik denk zulke dingen meestal maar hahaha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:31

Mkango schreef:
Ik vind namen bedenken ook heerlijk. :)) Ik wil over enkele maanden kijken voor parkietjes, en ik ben nu al namen aan het verzinnen.

Gelukkig waren niet alle namen in dat artikel heel schokkend. Ik verwachtte echt een lading Djowies/Jowies/Tyjameson-maar-je-zegt-Joeys/Zjowies/Djoeys etc. en April Rains. := Wel heerlijk sommige reacties, vooral die van oudere mensen. :')

Destiny past wel in dat rijtje. Zo'n naam snap ik echt niet :o , net als Vanity of zo. Vraag me af of de ouders wel nadenken over wat een naam betekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:42

Die Alien van de dokter vond ik anders ook best een lollige reactie :))

Had ooit op werk eens een Tina en Tino, broer en zus. Kon het niet voorkomen dat door mijn hoofd schoot "wow wat een inspiratie zeg".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42089
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:44

Varekaj schreef:
Die Alien van de dokter vond ik anders ook best een lollige reactie :))

Had ooit op werk eens een Tina en Tino, broer en zus. Kon het niet voorkomen dat door mijn hoofd schoot "wow wat een inspiratie zeg".

Dat is ook wel echt het toppunt idd :)).

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:52

Das het voordeel van dieren; je kunt ze de namen geven die je zelf leuk vind zonder dat het dier zich er later voor schaamt ofzo. :+
Ik krijg wel vaak de opmerking 'jij met je rare namen' als ze de namen van mijn honden (Mahdu en Dívka) en kat (Aife) horen. _O-

Eilish
Berichten: 3021
Geregistreerd: 01-09-06

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:37

Ik ken een ouder echtpaar dat hun twee kinderen Donald en Donita heeft genoemd. En ik heb een buurmeisje gehad dat Gentle heette.

Leuk om die reacties te lezen, bij sommige namen begrijp ik het wel :Y)

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:08

Ik ken tweelingzusjes die Dinie en Rinie heten.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:15

Mijn broertje heeft al een tijdje een vriendin.
Ze wil graag een tweeling, jongen en meisje, die dan Valentino en Valentina moeten gaan heten....

Heb mijn broertje eerst gevraagd hoe serieus de relatie was en afgesloten met: gelukkig ben jij degene die ze gaat aangeven op het gemeentehuis.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:17

_San87_ schreef:
Mkango schreef:
Ik vind namen bedenken ook heerlijk. :)) Ik wil over enkele maanden kijken voor parkietjes, en ik ben nu al namen aan het verzinnen.

Gelukkig waren niet alle namen in dat artikel heel schokkend. Ik verwachtte echt een lading Djowies/Jowies/Tyjameson-maar-je-zegt-Joeys/Zjowies/Djoeys etc. en April Rains. := Wel heerlijk sommige reacties, vooral die van oudere mensen. :')

Destiny past wel in dat rijtje. Zo'n naam snap ik echt niet :o , net als Vanity of zo. Vraag me af of de ouders wel nadenken over wat een naam betekent.


Bij de naam Destiny moet ik altijd aan deze denken:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:25

__Sannne schreef:
Bij de naam Destiny moet ik altijd aan deze denken:

[ [url=m/lMK4ID.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:39

Ik zit in de trein naar de luchthaven om mijn vriend op te halen. Bij de vorige halte zijn 20 (!!) Japanse/chinese kinderen ingestapt met begeleider. Wat. Een. Gekwetter! En je kan er echt geen letter van verstaan :')

Helaas moeten die er allemaal eerst uit voor ik kan uitstappen -O- ze zitten namelijk allemaal langs het gangpad en ik zat aan het raam.
En hoe die in godsnaam allemaal langs de automatische poortjes gaan raken is me ook nog een raadsel.

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:57

Ik vond Elin echt een mooie naam tot ik me bedacht dat de gemiddelde Aziaat die Nederlands leert denkt dat de dame 'Er in' heet :')

En Senna, ja dat is een hondennaam :))

chamion
Huisheks

Berichten: 3665
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:57

Wat dachten jullie van de naam Lieveke. Kind was de grootste #&&*# van de straat. Voor de donder niet bang. Of onder de indruk.

Of de naam TJ, als Teejay dus echt.... en dan boos worden als er TJ werd opgeschreven. Zo heet hij niet...

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:07

chamion schreef:
Wat dachten jullie van de naam Lieveke. Kind was de grootste #&&*# van de straat. Voor de donder niet bang. Of onder de indruk.

Of de naam TJ, als Teejay dus echt.... en dan boos worden als er TJ werd opgeschreven. Zo heet hij niet...


Sowieso mensen die boos worden als je een naam verkeerd opschrijft. Doe even.