Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:11

Die kans acht ik zeer klein tenzij het ding daadwerkelijk niet/slecht werkt. :D
Goede marketing versus dit topic: 1 - 0

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:17

xSCWx schreef:
Ik heb een Mason Pearson borstel gekocht van €130, ik krijg hem vanmiddag binnen. Je mag me er vanaf praten _O-


Dat heb ik eerst even moeten googelen maar ik heb ook erg mijn best moeten doen om er een te vinden van 130 aangezien ik er ook genoeg zie tussen de 50-70? Was het echt nodig om het duurste van het duurste model op de meest chique site te kopen? :') Kijk maar uit dat je hond (of je kat of je partner of wie dan ook) 'm niet kapot bijt straks. :Y)

Spoiler:
krijgt nu allemaal borstel reclames overal :roll:

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:25

Lol, ja maar ja maar ja maar := _O-
Ik moet voor mijn type de 100% zwijnenhaar (zonder nylon) hebben en ik wilde graag 1 groter dan de kleine plus daar krijg je een reinigingsborstel bij (ik ben zuinig op mijn spullen). Zoek maar op type B3.
Ik gebruik nu iig een verkeerde borstel voor mijn haar (Tangle Teezer) waardoor ik heel veel haar uittrek dus hopelijk met de Mason niet meer.
Maar ik kan hem nog terug sturen.

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:35

Ergens merk ik dat de optie ik kan hem nog terugsturen nog aanwezig is in je hoofd, heel goed. +:)+ Dat is een lijntje/draadje die je vast moet houden en niet los moet laten. B-) Oké de tangle teezer is het niet helemaal voor jou, prima. Maar de overstap naar gelijk zo'n dure aanschaf (zo'n 100+ duurder) valt me wel op.

Is dat niet uit angst; dat je stiekem bang bent dat élke andere borstel ook doet wat de tangle teezer nu met je haar doet? Terwijl dat niet gebaseerd is op feiten maar op gevoel. Ik herken het wel, als ik nu maar écht een hele goede en dure koop gaat het sowieso goed. Maar het wil niet zeggen dat het met een iets goedkopere en een met een goed verhaal niet ook gewoon goed kan gaan. Ik zou nog eens goed research doen want er zijn genoegg borstels die ook goed&duurzaam zijn én beter voor je haar dan de tangle teezer.

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:40

#borstelthethaaral5jaarmetdezelfdeborstelvan7,95.
En ja, ik heb lang haar...

Sellyxx

Berichten: 1252
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:44

Femke_Tweety schreef:
#borstelthethaaral5jaarmetdezelfdeborstelvan7,95.
En ja, ik heb lang haar...


haha ik kan nog wel begrijpen dat dat niet voor iedereen weggelegd is. Ik heb ook lang haar maar merk nu dat het met mijn tangle teezers ook niet meer zo geweldig gaat. Maar het kan ook weer aan van alles liggen, aan de gezondheid van je haar, hoe je het wast, aan de structuur etc. Maaaaar dat 130 abnormaal van de zotte is blijft inderdaad staan, we zijn niet voor niks in dit topic :')

@xSCWx, eerst nog maar eens een rondje googelen met de zoekfunctie op 100% zwijnenhaar en dan mag je weer terugkomen in het topic _O-
Spoiler:
(arme varkentjes)

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 13:21

Wat is dan het probleem met je jaar? Voor mij klinkt het alsof je haar gewoon niet gezond is. Misschien een stukje eraf?
Heb zelf ooit zo'n Mason borstel gehad en het is echt ZWAAR overrated.

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:43

Twee maanden later staat die Mason Pearson op MarktPlaats


Voor 50 euro.

Het ding bleek toch niet zo geweldig, al die zwijnenhaartjes die zich bemoeien met je eigen haartjes.

80 euro verlies en een illusie armer.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 14:12

Ja inderdaad, lekker met een varken door je haar raggen. :'). Kun je ook even naar de kinderboerderij en tegen een zwijntje aan schuren. Veel goedkoper.

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:17

Sheran schreef:
Ja inderdaad, lekker met een varken door je haar raggen. :'). Kun je ook even naar de kinderboerderij en tegen een zwijntje aan schuren. Veel goedkoper.

Ik ga stuk om jullie reacties _O-
Nee maar mijn haar is gewoon heel dun en weinig. Geen idee hoe dat zo komt, niemand in de familie heeft zulk zielig haar als ik -O- ik ben al gestopt met reguliere shampoo’s want daar ben ik hartstikke allergisch voor. Ik probeer nu uit te vogelen wat ik het beste met mijn haar kan doen

Femke_Tweety

Berichten: 12075
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:20

Afscheren.


Geen borstel meer nodig.

Roodvos

Berichten: 6768
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:36

xSCWx schreef:
Ik ga stuk om jullie reacties _O-
Nee maar mijn haar is gewoon heel dun en weinig. Geen idee hoe dat zo komt, niemand in de familie heeft zulk zielig haar als ik -O- ik ben al gestopt met reguliere shampoo’s want daar ben ik hartstikke allergisch voor. Ik probeer nu uit te vogelen wat ik het beste met mijn haar kan doen

Dan zou ik denken dat je beter je haar helemaal niet kan borstelen, en al helemaal niet met zo’n borstel :? . Dan trek je het haar toch helemaal stuk en het irriteert je hoofdhuid mateloos waardoor je ook weer irritatie van shampoo krijgt.
Ik zou het haar dan (eventueel een beetje nat maken?) met de vingers (zijn als het goed is gratis bij je geboorte bijgeleverd) doorkammen en af en toe met een hele grove kam. Ik gebruik zoiets voor mijn haar:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-hair-e ... /p/3698752

Ik heb jaren met een gevoelige, jeukende en schilferende hoofdhuid gelopen. Door te stoppen met borstelen en een jaar max. 2x per week te wassen met de shampoo van Zarqa ben ik er helemaal vanaf gekomen.
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... uid=011073

Ik zou eerst zoiets proberen. Ben je voorlopig voor een 10-tje klaar ipv 130 euro voor een borstel 8)7.
En vooral niet te vaak je haar wassen! Spoel het desnoods alleen met water.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 14:56

Inderdaad, niet te vaak wassen. En als je klitten hebt: cowboy Magic. Echt!!

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 14:59

Als ik het niet borstel wordt het 1 grote klit helaas, want dat doet het erg graag (en met mijn vingers benen ik dan echt mega lang bezig). Ik borstel maar 1x per dag (probeer ik), ‘s ochtends. Ik gebruik momenteel “shampoo” van Khadi, dat lijkt voorlopig wel te werken, mijn haar wordt ook na 1 dag al vet. Helaas is de aller mildste shampoo al reden tot jeuk en schilfers :( ik heb al zo vaak advies gevraagd aan kappers maar die lijken het ook niet precies te weten omdat ik echt moeilijk haar ivm huid heb (ook nog eens band haar). Cowboy Magic detangler gebruik ik inderdaad graag!

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:03

Je hebt waarschijnlijk geen krullen maar wil je aanraden eens de curly girl methode te proberen. Daar zit qua shampoo en wassen enz ook een hoop goede dingen in voor je haar denk ik.

Jongens ik hou nog steeds de ...Ik wil iets met mn haarkleur idee...
:= Geen verf maar spoeling ofzo... maar dat is zonde van t geld en mocht t niet van mezelf. En jullie gaven ook goede redenen.
Maar ik heb zo'n schurft aan de saaie kleur die t nu is.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:11

Hoeveel babyspullen heeft een toekomstige mama nodig?
Verwacht is dat mijn kleintje dysmatuur (dus te klein) op de wereld zal komen binnen een paar weken. Ik had al een hele verzameling kleertjes in maat 50 en 56... Maar nu moet ik dus kleiner bestellen...
5 body's en 3 kruippakjes in maat 44-46, meer? Minder?

Dat ik ze nodig heb is duidelijk, maar praat me er vanaf dat ik er niet ineens 20 koop, want ze zijn allemaal zo schattig...

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 15:27

Meestal krijg je die ook wel cadeau. Koop anders gewoon 1 dingetje. Meerdere mensen die ik ken kopen ze weinig mogelijk voor de baby, ze zien het toch een beetje als de goden verzoeken... Als hij er eenmaal is dan kun je altijd nog kijken wat leuk is. Misschien tweedehands? Weggeefhoek?

Mondy: echt niks mis met je kleur. Kies liever voor een leuk nieuw kapsel. Niet kleuren houdt het haar veel gezonder. En anders misschien henna? Maar eigenlijk vind ik bij niemand gekleurd haar mooi, je haar heeft toch niet voor niets een bepaalde kleur. Dat past gewoon het best bij je. Als je 60 bent zou je willen dat je weer je huidige kleur had :')

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:12

Iets aan mn kapsel veranderen lukt niet :D die is al rigoureus veranderd.
Qua kleur hebben.. Ik was vroeger heel licht blond toen heel lang goudblond en toen begonnen met blonderen/verven.
Ik ben dus steeds donkerder geworden met mn eigen kleur.

Henna doe ik sowieso niet omdat dat best heftig is ook.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:27

Sheran schreef:
Meestal krijg je die ook wel cadeau. Koop anders gewoon 1 dingetje. Meerdere mensen die ik ken kopen ze weinig mogelijk voor de baby, ze zien het toch een beetje als de goden verzoeken... Als hij er eenmaal is dan kun je altijd nog kijken wat leuk is. Misschien tweedehands? Weggeefhoek?

Over het algemeen krijg je de standaardmaten cadeau, dit gaat echt over prematuur, vind je ook niet overal. Ik heb maar 2 body's en 2 kruippakje/jumper besteld, valt mee toch?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 17:32

Dat gaat nog, maar meer is echt overbodig hoor, dat komt later wel. Al stop je hem in een handdoek, dat maakt de baby toch niks uit.

Heb je de borstel nog teruggestuurd SCW? Je weet dus niet eens of hij werkt... En geen enkele borstel kan je haar dikker maken. Al bij de HA geweest? En tegen klitten gewoon je haar opsteken. Trek je er ook niets meer uit.

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 17:37

Voor de nieuwsgierigen over de Mason Pearson:
Spoiler:
OMG. Ik ben verliefd. Als een mes door de boter. Alsof er Engeltjes al zingend door je haar dansen. Alsof je de loterij van een miljoen hebt gewonnen. Alsof al je wensen tegelijk uitkomen. Dat gevoel *\o/* Nee zonder gekheid, super fijne borstel, zeker een blijvertje. Ontklitten deed geen pijn en het "als mes door de boter" is wel echt het gevoel!

Ik ben overigens niet bij de huisarts geweest maar overweeg het wel omdat mijn haar zo dun wordt, je kijkt op mijn huid -O- vooral bovenop mijn hoofd. Mijn haar gaat zelfs in de klit als ik het opsteek dus helaas _O-

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:14

xSCWx schreef:
Voor de nieuwsgierigen over de Mason Pearson:
Spoiler:
OMG. Ik ben verliefd. Als een mes door de boter. Alsof er Engeltjes al zingend door je haar dansen. Alsof je de loterij van een miljoen hebt gewonnen. Alsof al je wensen tegelijk uitkomen. Dat gevoel *\o/* Nee zonder gekheid, super fijne borstel, zeker een blijvertje. Ontklitten deed geen pijn en het "als mes door de boter" is wel echt het gevoel!

Ik ben overigens niet bij de huisarts geweest maar overweeg het wel omdat mijn haar zo dun wordt, je kijkt op mijn huid -O- vooral bovenop mijn hoofd. Mijn haar gaat zelfs in de klit als ik het opsteek dus helaas _O-


Als je een mes door de boter haalt heb je gewoon een scherp mes wat de boter stuk snijd. Geloof ik niet de bedoeling van een borstel

Raineri
Berichten: 6367
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 20:59

Wil geen party pooper zijn maar een als je een heel regime aan maatregelen toepast om je haren beter te behouden, duurt het nog jaren voor je resultaat ziet.

Ik blondeerde mijn haar vaak, ging 2 keer per jaar naar de kapper en waste het om de dag. Mijn punten waren zo lelijk.. ongeveer vijf jaar geleden gestopt met blonderen, ik ga nu 3/4 keer per jaar naar de kapper, ik was het 1 keer per week en ik heb het veel liefde gegeven. Ook heb ik tot schouderlange afgeknipt ruim 3 jaar terug. Ik zie nu pas resultaat. Mijn haar glanst als een spiegel en is dik tot in de puntjes!
Ik hoop dat je oplossing vindt SCW..

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 21:30

Dat geld had je beter in de huisarts kunnen steken. Zonde.

Urbanus

Berichten: 44993
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 22:07

Seltje schreef:
Sheran schreef:
Meestal krijg je die ook wel cadeau. Koop anders gewoon 1 dingetje. Meerdere mensen die ik ken kopen ze weinig mogelijk voor de baby, ze zien het toch een beetje als de goden verzoeken... Als hij er eenmaal is dan kun je altijd nog kijken wat leuk is. Misschien tweedehands? Weggeefhoek?

Over het algemeen krijg je de standaardmaten cadeau, dit gaat echt over prematuur, vind je ook niet overal. Ik heb maar 2 body's en 2 kruippakje/jumper besteld, valt mee toch?


Hier mag een baby pas met 3 kg naar huis, maatje 50 zou dan moeten passen.

Ik had voor mijn dochter wat rompertjes en 3 setjes in maat 44.

Gekregen kleding heeft ze niet tot nauwelijks gedragen, bijna allemaal Hema en Prenatal en dat is niet mijn smaak.

Koop wat simpele basics en als ze er echt is en je weet hoe ze eruit ziet kun je altijd nog mooie spullen kopen die bij haar passen.

Neverland schreef:
Dat geld had je beter in de huisarts kunnen steken. Zonde.


Ze is toch blij met die borstel? Waarom dan zo'n steek?