Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:19

Gister in de AH was het uiteraard enorm druk.
Ik stond in een langer rij richting het diepvries assortiment toen een oudere vrouw in haar scootmobiel aansloot.
En maar claxonneren op die pokke toeter van haar.
Heb haar op een gegeven moment gevraagd wat de bedoeling daar van was. Ja jullie moeten door lopen... >;)

Dat wil ik wel maar kan niet.
NEE, je kan NIET door mij heen (ze reed op een gegeven moment echt tegen mijn hakken aan, waar ik uiteraard ook wat van gezegd heb), Nee, dat getoeter werkt NIET, NEE het gaat er NIET sneller door, kappen nou gewoon.

Was in staat om haar hetzij uit die scootmobiel te gooien of hetzij de sleutel om te draaien en in mijn zak te steken :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:22

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:45

Pas op hé Gini, ze is nu nog verdachte. Dus er is nog geen uitspraak dat zij ook daadwerkelijk schuldig is bevonden aan het ten laste gelegde.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:53

Ik werk zelf in een zorg instelling, valt bij ons op zich nog wel een beetje mee, maar sommigen...
We moesten op een andere locatie shirts passen, komt er een man in een scootmobiel voorbij, die scootmobiel zat onder het schuim. Zegt mijn collega, ja dat ding stond net in de brand, hebben ze geblust, maar mr moest en zou direct op pad met dat ding. Geen idee hoe ver hij gekomen is. >;)

En idd herkenbaar; bij de supermarkt voordringen en anders maar lekker met de rollator tegen je aan knallen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:55

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:00

Ik had het laatst in de Ikea. 2 oudjes naast elkaar met karretjes, gangpad breed niemand kon er door en maar klagen over alles.

Kon er uiteindelijk langs maar precies waar ik moest zijn vonden hun dat ze er door konden dus kreeg beide karren tegen mij aan. Heb er wat van gezegd maar 'de jeugd'.

Ik was ze zo zat dat ik samen met mijn vriend toen hun karretjes alleen stonden, ieder een kar hebben verplaatst. En alle 2 een hele andere kant op heb gezet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:07

Net in de AH. Kleine AH met sinds kort alleen zelfscan kassa's en het was superdruk en krap, als je in de rij staat kun je eigenlijk niet verder kijken dan de persoon voor je. Voor mij (ik was iets van derde/vierde in de rij) stond een ouder vrouwtje eerst wat moeilijk te kijken, toen wat te mompelen over zelfscan kassa's en dat dat toch wel moeilijk was en op het moment dat ze ziet dat er een kassa vrij komt, stiefelt ze de hele rij voorbij en pikt 'm in :oo. Mensen voor mij hadden niet eens in de gaten wat er gebeurde, voordat iemand het doorhad, had ze al een medewerker te pakken om haar te helpen (medewerker had ook niet in de gaten dat ze voorgepiept was).

Echt. Ik snap dat zelfscan kassa's verwarrend kunnen zijn, maar wacht gewoon op je beurt :roll:

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:59

Ook een mooie:

Mijn moeder heeft een invalidenparkeerkaart. Hartstikke leuk dat bij de supermarkt keurig een invalidenplek dicht bij de ingang is, dat scheelt heel wat stappen lopen op een slechte dag.
Maar dan heb je oudjes met elektrische fietsen die de fiets blijkbaar niet bij de andere fietsen (die nóg dichter bij de ingang staan) willen hebben en hem dus op de invalidenplaats zetten. Handig joh!

Ik heb nu al een aantal keer zo'n fiets verplaatst, variërend van een meter opzij zodat de auto er op kan tot gewoon bij de andere fietsen zetten, maar dat is dan het geluk van m'n moeder dat ik er bij in de auto zit. Een kreupele die in zijn/haar uppie in de auto zit kan dan gewoon geen gebruik maken van die plaats.

Moet eerlijk zeggen dat ik wel al een aantal keer met een redelijke mate van leedvermaak heb gekeken hoe die oude dametjes dan zoeken naar hun fiets en als ze hem dan gevonden hebben heel hard rondkijken naar wie dat nou toch gedaan heeft. :+ Eigen schuld dikke bult dames. Als ik zin heb aan discussie zeg ik wel waarom die fiets opeens ergens anders staat, maar stiekem rij ik liever gewoon weg met alleen die 'subtiele' hint van een verplaatste fiets.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:01

Zou dan de fiets gewoon een straat verderop neerzetten. Of op de kop. _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:02

Ik ga dit ook doen. Wat heerlijk gemeen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:02

MarlindeRooz schreef:
Zou dan de fiets gewoon een straat verderop neerzetten. Of op de kop. _O-

Of ander slot erop }>

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:03

Met een code... en dan telefoonnummer erbij van jou. Dat ze je moeten bellen met excuses en dat ze dan de code krijgen.

Of een speurtocht uitzetten door de supermarkt oid. :))

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:17

MarlindeRooz schreef:
Met een code... en dan telefoonnummer erbij van jou. Dat ze je moeten bellen met excuses en dat ze dan de code krijgen.

Best een idee :')

Vanmorgen ook in de supermarkt. Oudjes die het gangpad blokkeren om met een kennis/buurvrouw/weetikveel bij te kletsen....

Mensen, het is al hartstikke druk in de supermarkt, loop door {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:20

Coconut schreef:
MarlindeRooz schreef:

Vanmorgen ook in de supermarkt. Oudjes die het gangpad blokkeren om met een kennis/buurvrouw/weetikveel bij te kletsen....

Volgens mij is dat een ouderen kwaaltje. Ze kunnen ook heel goed in de supermarkt alles blokkeren met hun karretjes met bijna niks er in.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:37

Dat is letterlijk echt hinderlijk. Ze zijn zich soms gewoon totaal niet bewust van hun omgeving en blijven zo pardoes voor je neus stilstaan. Dat had ik vorige week nog in de AH. Gewoon recht bij de ingang bij de schuifdeuren. {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 15:48

Merexa schreef:
Dat is letterlijk echt hinderlijk. Ze zijn zich soms gewoon totaal niet bewust van hun omgeving en blijven zo pardoes voor je neus stilstaan. Dat had ik vorige week nog in de AH. Gewoon recht bij de ingang bij de schuifdeuren. {:)-:(

Doen ze bij de lidl ook altijd. Heel leuk als het daar super smal is en je dus nergens heen kan hahaha

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:05

Net met boodschappen doen, mega druk overal natuurlijk, ik sta netjes met Mn auto en knipperlichtje aan te wachten tot ik in het vak kan, waar net iemand eruit wil... dus degene rijdt eruit, komt er ineens een oud fossiel en naait der auto der in....

Dus ik stap uit, en zeg tegen haar dat ik al eerder stond te wachten en ook al netjes Mn knipperlicht aan... mevrouw kijkt me aan, haalt der schouders op, wtf... heb ze maar prettige dagen gewenst, Mn bloeddruk was 400 asociaal gedrag.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:05

Ik loop vaak te hard voor het gemiddelde tempo in een supermarkt en bots dus wel eens tegen mensen aan als ze ineens stil gaan staan. Standaardtekst “oh sorry, uw remlichten deden het niet”.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:16

Hilary schreef:
Ik loop vaak te hard voor het gemiddelde tempo in een supermarkt en bots dus wel eens tegen mensen aan als ze ineens stil gaan staan. Standaardtekst “oh sorry, uw remlichten deden het niet”.

_O- Die onthoud ik.
En dat met die parkeerplek.. :oo En dan ook nog haar schouders ophalen, jemig.

Dit zou dan toch wel in mijn hoofd op komen, maar ja.. := Dan wel op een plek dat een ander niet geblokkeerd word.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:25

M_D_H schreef:
Was in staat om haar hetzij uit die scootmobiel te gooien of hetzij de sleutel om te draaien en in mijn zak te steken :+

Dat is echt een fantastisch idee _/-\o_ :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:31

Daenerys schreef:
M_D_H schreef:

Dat is echt een fantastisch idee _/-\o_ :')

En daarna gewoon weg lopen :)) :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:51

Coconut schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hier in Frankrijk doet iedereen dat, jong en oud. Kussen als je bekende tegen komt, even praten, ook met de cassièreof aan de kassa. In het begin regeerde ik net als Coconut , maar inmiddels ben ik allang zo onthaast. En doe er zelfs aan mee. Persoonlijk contact staat bij mij nu ook bovenaan als het meest belangrijk tussen mensen. Net als alle anderen wacht ik blijmoedig zelfs als het niet echt heel handig is vind ik het ook wel prima.
Dat was in het begin echt totaal anders. Heb ik geleerd van de mensen hier.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:58

Hoewel ik nog liever heb dat mensen iets langer aan de kassa staan voor een (klein) gesprekje met de caissière, dan lomp niet eens begroeten. Dat vind ik zo asociaal en krijg daar plaatsvervangende schaamte van :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:01

Ik vergeet op sommige momenten wel te groeten, als ik nog aan het checken ben of ik nu echt alles heb.
Maar ik wens ze na afrekenen altijd een fijne dag :j

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 18:55

M_D_H schreef:
Ik vergeet op sommige momenten wel te groeten, als ik nog aan het checken ben of ik nu echt alles heb.
Maar ik wens ze na afrekenen altijd een fijne dag :j

Het was ook in de zin van: er kan geen woord van af, niet eens een groet. Eens vergeten kan altijd, maar je merkt vaak gauw het verschil tussen iemand die het vergeet en iemand die gewoon geen fatsoen heeft en kortaf is of helemaal niets zegt :n