Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:33

blubblabhoi schreef:
Pipodipo schreef:

En over de waarde, je kan je huis ook gewoon laten taxeren, alsof je het zou verkopen.

Klopt, maar dat gaat nadelig voor mij uitpakken ben ik bang. Ik zou het redelijk vinden de waarde te zetten op de waarde waarvoor we het gekocht hebben, misschien een beetje hoger. Maar goed zo sta ik er in, ik weet niet wat hij er van denkt. Ik hoop dat we er samen een overeenstemming over kunnen bereiken i.p.v. ook nog de taxatiekosten. Is misschien niet helemaal eerlijk verdeeld dan, maar hij heeft het ook niet eerlijk gespeeld.

Die taxatie kan je altijd nog achter de hand houden. Fijn dat je in elk geval in dit huis kunt blijven wonen!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 16:39

Meile schreef:
Die taxatie kan je altijd nog achter de hand houden. Fijn dat je in elk geval in dit huis kunt blijven wonen!

Het zou inderdaad nog een optie kunnen zijn als hij een ontzettend hoge waarde op het huis wil drukken! :)

Pfoe bokkers ik kan nog steeds niet omschrijven hoe opgelucht ik ben *\o/*

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:40

Wij moesten voor de hypotheek het huis laten taxeren (bij mij blijft mijn ex er wonen, ik moet verhuizen ;( . Ons huis is te duur voor mij alleen), dus of je er helemaal aan ontkomt om te taxeren weet ik niet.

Wel fijn dat je in het huis kan blijven wonen. Had ik ook fijn gevonden. Top nieuws, TS!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:51

Fijn TS dat je in je huis kunt blijven wonen, dat zal jou een fijn gevoel geven. Kun je dit zo makkelijk stellen als jullie beide eigenaar zijn? Wil hij er ook niet blijven? Ik weet niet hoe dat werkt hoor, maar dat schoot me te binnen.
Ik denk in jouw geval met uitkopen, dat je niet aan een taxatie ontkomt, je zit toch met de hypotheek en het eerlijke halve deel van hem. Ik snap dat jij vindt dat je recht hebt op minder kosten, na wat hij jou heeft aangedaan. Ik denk dat hij er ook het beste uit wilt halen, niet persee positief voor jou vrees ik.

blubblabhoi

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 16:58

Volgens mijn hypotheekadviseur kunnen we in overleg zelf de waarde bepalen en dit zo vast laten leggen bij de officiële scheidingspapieren. Dat we de woning gezamenlijk op X waarde zetten en dat ex daarmee D bedrag aan overwaarde krijgt. Vond ik ook raar klinken, maar als hij het zegt ga ik daar vanuit..

Ik heb het natuurlijk nog niet voorgelegd aan m’n ex, maar ik zie niet een reden waarom hij mij daar niet zou laten wonen. Zelf zou hij het in elk geval niet kunnen betalen om daar te wonen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:08

blubblabhoi schreef:
Volgens mijn hypotheekadviseur kunnen we in overleg zelf de waarde bepalen en dit zo vast laten leggen bij de officiële scheidingspapieren. Dat we de woning gezamenlijk op X waarde zetten en dat ex daarmee D bedrag aan overwaarde krijgt. Vond ik ook raar klinken, maar als hij het zegt ga ik daar vanuit..

Ik heb het natuurlijk nog niet voorgelegd aan m’n ex, maar ik zie niet een reden waarom hij mij daar niet zou laten wonen. Zelf zou hij het in elk geval niet kunnen betalen om daar te wonen.

Het moet wel een reële waarde zijn. Gebruikelijk is de WOZ waarde of een taxatierapport.
Indien je sterk van de werkelijke waarde af wijkt kan de fiscus dit zien als een schenking en een naheffing doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:12

De WOZ-waarde is in elk geval een normaal geaccepteerde waarde.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 17:12

Kelly_Taco schreef:
blubblabhoi schreef:

Het moet wel een reële waarde zijn. Gebruikelijk is de WOZ waarde of een taxatierapport.
Indien je sterk van de werkelijke waarde af wijkt kan de fiscus dit zien als een schenking en een naheffing doen.

WOZ-waarde is ongeveer de waarde waar we het voor gekocht hebben (en getaxeerd)dat lijkt mij persoonlijk mooi uitgangspunt :j

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:39

Helemaal mee eens. En als jij zijn hypotheekdeel overneemt hoeft er voor de bank in zo’n geval ook geen taxatie gedaan te worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:38

Dat zal inderdaad een goed gevoel geven dat je het huis kunt betalen. Ben benieuwd naar zijn reactie. Het geeft in elk geval moed om door te gaan!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:07

Gefeliciteerd alvast dat het in elk geval haalbaar is voor jou om te kopen. Nu nog afwachten wat ex allemaal gaat doen en of die gaat meewerken of tegenwerken. Hopelijk wil die ook snel overal vanaf zijn en zal alles snel geregeld zijn.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:01

Wat een goed nieuws zeg TS! Heerlijk voor je!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:18

Mijn ex zijn ouders hebben destijds ook mijn openstaande hypotheekdeel over genomen. Wij allebei konden dat nooit alleen betalen. Ik wilde het ook niet. Dus dat deel was snel afgehandeld ,maar zoals ik al.eerder schreef wel met tussenkomst van een advocaat

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:28

anjali schreef:

In mijn geval was de verkoopwaarde fors hoger dan de WOZ. De prijzen waren niet normaal gestegen en stijgen nog steeds. Mijn ex kon het ook alleen niet betalen maar heeft er alles aan gedaan om een zo hoog mogelijke waarde eruit te slepen. Met redelijk succes.
Als het om geld gaat zijn de verstandhoudingen vaak meteen anders hoor, ga maar niet direct uit van de redelijkheid van de mens... Alhoewel ik natuurlijk wel hoop voor je dat hij dat wel is.
Edit: maar jullie hebben het huis nog niet zo lang geloof ik?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:29

Te wat een fijn nieuws voor je!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 19:26

WowAmigo schreef:
anjali schreef:

In mijn geval was de verkoopwaarde fors hoger dan de WOZ. De prijzen waren niet normaal gestegen en stijgen nog steeds. Mijn ex kon het ook alleen niet betalen maar heeft er alles aan gedaan om een zo hoog mogelijke waarde eruit te slepen. Met redelijk succes.
Als het om geld gaat zijn de verstandhoudingen vaak meteen anders hoor, ga maar niet direct uit van de redelijkheid van de mens... Alhoewel ik natuurlijk wel hoop voor je dat hij dat wel is.
Edit: maar jullie hebben het huis nog niet zo lang geloof ik?

Ik kan bij hem nergens meer vanuit gaan.. We hebben het in juni 2018 gekocht, dus 1,5 jaar. Als we het op de waarde zetten waar we het destijds voor getaxeerd hebben dan zit er een overwaarde van 11k op. We hebben niet veel gedaan aan de woning behalve wat schilderwerk. Achterstallig onderhoud is nog achterstalliger geworden. Ik vind dat persoonlijk een goede waarde maar je weet het maar nooit..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 19:36

Of de WOZ-waarde een realistische waarde is, is vanaf internet echt niet te zeggen. In veel gevallen is deze te laag tov de daadwerkelijke waarde, soms gelijk en zelden hoger. Een waardebepaling door een makelaar (of een taxatierapport) kan daarover uitsluitsel geven.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 19:42

Onze WOZ is afgelopen jaar met 11k gestegen en ligt nu 3k onder de taxatiewaarde van 1,5 jaar terug.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 20:36

Dan zou je 5,5 k moeten bijfinancieren, dat lijkt me nog te overzien dan :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:01

blubblabhoi schreef:
Heel goed nieuws, ik kan het huis zeker weten kopen *\o/*
Ik ben alleen wel m’n private lease auto kwijt (en ik moet een dikke boete betalen), maar dat was te verwachten }:0

Waarom ben je hem kwijt? Wij moesten ook van de registratie af en hebben alle termijnen vooruit betaald, daardoor kon de registratie eraf en kon ik gewoon in mijn autootje blijven rijden tot einde contract.

Maar fijn dat je het huis kunt kopen!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 13:06

@Prairy : ah dat klinkt ook nog wel als een mogelijke optie!

Peugeot heeft me de volgende opties gegeven:
- Afkopen en op naam van m'n ouders laten zetten, registratie kan niet terug naar mij (niet ideaal omdat m'n ouders met een nieuw huis bezig zijn en zij uiteraard niet op een BKR registratie zitten te wachten)
- Afkopen en een nieuw contract afsluiten (gek genoeg moet ik m'n auto inleveren en krijg ik dan een nieuwe, ook niet ideaal want dan heb ik 3/4 maanden geen auto)
- Afkopen en een afkoop constructie afsluiten, waardoor ik de auto dus koop en deze van mij wordt. (Nadeel: wat moet ik met zo'n dure auto)
- Afkopen en een andere auto kopen

Ik zal Peugeot toch nog eens mailen of dat misschien een optie is Prairy, klinkt wel het beste.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 13:10

Wij hadden het contract bij van mossel leasing. Was gelukkig snel geregeld want we kwamen daar door omstandigheden pas 1 dag voor afloop voorbehoud financiering achter.

Was wel even een flink bedrag ophoesten in 1x maar als je dat hebt of kunt regelen lijkt me dat wel de beste optie. Zonde om te betalen anders, terwijl je er voor mijn gevoel gewoon recht op hebt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:30

Hoe gaat het verder met je?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 17:35

Zertab: Bedankt voor het vragen! Eigenlijk best wel goed :) Ik verbaas mezelf er eigenlijk over hoe goed ik in m'n vel zit, al helemaal na het gesprek met de hypotheekadviseur (en al jullie lieve woorden <3 ).

Wel vannacht een droom gehad over ex en z'n nieuwe chickie, man dan wordt je wel even beroerd wakker. Maargoed, hij is al niet meer veel aanwezig in m'n gedachten. Wel vandaag met een mediator gebeld omtrent scheiden, waarschijnlijk kan het online en is het niet zo ontzettend duur als ik dacht. Zal toch blij zijn als die formaliteiten straks klaar zijn. Dan kun je toch wat meer door.

Ik heb verder besloten om vanavond Tinder op m'n telefoon te zetten :=
Ergens vind ik het snel, maar aan de andere kant, ik ben 24 en nog nooit vrijgezel geweest. M'n ego kan wel een boost gebruiken dus ik zal zien of ik me wat kan vermaken. En daarbij is het echt niet de bedoeling om gelijk in een relatie vallen, maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar het hele daten gebeuren haha.
Ik zal m'n 'avonturen' delen in het Tinder-topic, voor de liefhebber :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:47

Klinkt goed! :D En Tinder is heel goed voor je zelfvertrouwen haha