Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:57

WannabeAnky schreef:
_San87_ schreef:
Onderzoek naar een pakket duurt 21 dagen :wow: .

Pffff echt?! -O- Zalando is voor mij afgelopen maandag (als het goed is...) een onderzoek gestart bij DHL vanwege mijn gestolen tas, en die zeiden dat het normaal 2 dagen duurt voor ze wat horen. Mogelijk door de drukte wat langer, maar ik hoop toch niet 21 dagen zeg -O-

Ja, bij PostNL :\.

Ik hoop dat t bij jou sneller gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 21:59

Hier over het algemeen super aardige DHL bezorgers. Heb 1 x een onbeschofte gehad die aan de telefoon was en bleef tijdens het bezorgen. Zijn wel elke keer andere bezorgers.
PostNL hebben we een vaste bezorger. Super lieve man.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:11

Linnie050 schreef:
Heb je ook aangifte gedaan?
En staat de bezorger echt op de camera?

Zeker, op beide vragen. Aangifte online gedaan, alleen kreeg als reactie terug van de politie dat ik hiervoor (waarschijnlijk omdat er beelden zijn) voor naar het bureau moet komen. Daarvoor heb ik de tijd nog niet gehad, maar misschien dat ik dat alsnog wel ga doen komende week.

Veulen84

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 00:26

Nieuw ergenis geen postnl, maar fedex. Mijn pakket was vanmorgen al op een punt hier nog geen 20 km vandaan. Maar het wordt pas vrijdag afgeleverd.

Het reist dus in 5 dagen van spanje naar hier en ligt vervolgens 2 dagen eenzaam en zielig op een depot inplaats van in mijn liefdevolle handen |(

(Nee het is niet mijn telefoon, maar mijn zadel)

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:31

Ik ben nu ook al 11 dagen op mijn nieuwe waterkoker aan het wachten. Bij Coolblue zijn ze wel heel vriendelijk, maar niet echt gehaast.
Het moet zoek zijn geraakt bij PostNL

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 16:59

@JokeRox, normaal valt Coolblue bij PostNL onder de "high value" pakketten, wij (baliebediendes) mogen geen ritten vrijgeven met ontbrekende Coolblue pakketten zonder handtekening van een verantwoordelijke, dus wss worden die ook iets grondiger opgevolgd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 19:11

hwn schreef:
@JokeRox, normaal valt Coolblue bij PostNL onder de "high value" pakketten, wij (baliebediendes) mogen geen ritten vrijgeven met ontbrekende Coolblue pakketten zonder handtekening van een verantwoordelijke, dus wss worden die ook iets grondiger opgevolgd.

Ik bestel telefoons ook altijd via Coolblue en komt altijd goed tot nu toe.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 07:55

Mijn zoon had ook iets besteld bij Coolblue en was op voorraad. Normaal heb je het altijd de andere dag in huis.
Maar iedere dag werd het aflevermoment bijgesteld, dit leek aan Coolblue te liggen en niet aan post.nl.
Na een week had hij zijn pakket nog niet en contact opgenomen met Coolblue.
Was idd vanuit hun kant niet goed gegaan, iets wat altijd kan gebeuren. Maar super nette service en keurig opgelost. Andere dag had hij zijn pakket. Ze stuurde er ook nog eens een mail achteraan met een kortingscode voor de volgende bestelling als excuus.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:26

Gisteren toevallig de buurman aan de deur, of ik zijn pakketje had. Ik had 2 dozen aangenomen voor de andere buren en een doos voor mensen aan het begin van de straat maar niet voor hem. Hoop dat hij het vindt. Misschien verwisseld met die mensen aan het begin van de straat, want dat is best ver. Ik vroeg me al af of er in de rest van de straat echt niemand thuis was...

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:08

hwn schreef:

Ik heb eergisteren wel een briefje geschreven en ondertekend. Maar... nog steeds geen antwoord of pakketje.
Ik hoop dat ik er vandaag iets van mag vernemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:15

Hier een omgekeerde :+ vanmorgen nog het pak wordt morgen bezorgd (gistermiddag besteld bij zooplus dus vanwacht het zeker niet vandaag) oh gelukkig morgen. ik moet naar gemeentehuis om wat op te halen. Sta bijna met de jas aan, ik zie een mail binnenkomen. Oh uw pak komt toch vandaag. Ergens tussen over een half uur en twee uur. -O- Daarmee red ik het niet en vanmiddag is het gemeentehuis dicht. Sjips. -O- nu ben ik er blij mee, dieet voer voor de hond. Maar het komt nu erg onhandig uit. Ik moet echt mijn kaart ophalen vandaag. Zucht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:39

Maar ik neem aan dat je voer ruim op tijd besteld? Dan haal je het toch op bij het pakketpunt? En als dat niet gaat kun je een briefje ophangen waar de bezorger neer kan zetten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:12

Ik heb het juist ruim op tijd besteld omdat het nog geen haast had. :+ normaal laatste jaar komt het per dpd en die doen er best lang over, nu kennelijk post.nl. En snel. :')

In de vorige woonplaats wist de bezorger waar het neer te leggen. Deze hier heb ik geloof ik een keer gezien en ik weet dat hij liever niet achterlaat. Ik heb ook nog niet echt een fijne plek ervoor. Ophalen bij pakketpunt liever niet, het is een doos van ruim 20 kilo die ik niet "even" in mijn bus gelegd krijg, en bij het mini pakketpunt hier gaat het de medewerkers ook niet lukken.

Ik heb de honden een snelle ronde gegeven met uitlaten en was in ieder geval op tijd terug. Mochten ze snel komen ga ik het nog net redden naar het gemeentehuis. Anders wordt het maandag maar. De kaart loopt zondag wel af dus ik hoop dat ik hem niet nodig heb dan, de gemeente heeft het een beetje erg lang laten liggen met verlengen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:32

karuna je kan toch online je bezorgmoment aanpassen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:34

Niet als ze al onderweg zijn

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:34

Bezorgmoment aanpassen kan alleen maar in bepaald tijdsbestek. Hoe vaak ik al niet gehad heb dat ik dat ergens tussen 01:00 en 06:00 had kunnen doen. Tsja, dan slaap ik :+

Bij DHL kan het wel als ze al onderweg zijn, das wel ideaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:37

Dat kan inderdaad alleen vooraf. En aangezien vanmorgen stond bezorging de 12 e was er geen probleem. Als ze dan opeens omgooien als de bezorger al weg is kun je er niks meer aan doen. Ach ja dan maandag de kaart maar halen en duimen dat er tussendoor geen reden is tot quarantaine. :+ ze zijn er overigens nog niet. Gemeentehuis ga ik zeker niet meer halen zo. :') had vanaf 10.15 dus wel gekund. _O-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:45

En je kan m ook niet altijd aanpassen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:16

Oh ik krijg veel via dpd en daarbij kan het wel tussendoor nog haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:19

kiki1976 schreef:
Oh ik krijg veel via dpd en daarbij kan het wel tussendoor nog haha

Ja maar dat is geen garantie dat ze dat ook opvolgen.
Heb wel eens een pakketje veranderd naar een andere dag maar kreeg hem gewoon op de oorspronkelijke tijd geleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:23

Wij hebben afgelopen maanden/weken ook aardig wat online besteld, en vreemd genoeg is eigenlijk alles steeds heel netjes en vlot verlopen.

Alleen met Krefel (elektrozaak/huishoudspullen) wel een fikse appel moeten schillen. We hadden wat dingen besteld, waaronder een siliconen bakmat. Alles netjes toegekomen, maar die mat ontbrak. Stond wel op de pakbon én op de (reeds betaalde) factuur. Na een week gebeld, we moesten maar geduld hebben, hadden "geen tijd" om het uit te zoeken. Nog week erna, gemaild, dat we ofwel binnen de 3 dagen die mat in huis wilden, of ons geld terug. Krijgen we mailtje terug: "deze mat is al enige tijd uit het assortiment en niet meer leverbaar. Gelieve de winkels te contacteren en kijk of zij het nog in stock hebben".
Mijn partner was heel zacht uitgedrukt NOT amused van deze actie :') Uiteindelijk bleek er nog eentje in een winkel vlakbij te vinden. Hij met pakbon en betaalbewijs erheen, wilden ze dat ding niet eens meegeven zonder nieuwe betaling ondanks dat het al betaald was. Hij heeft daar aanleiding gegeven tot de boel op stelten te zetten en uiteindelijk de bakmat toch gratis meegekregen...

Vandaag pakketje via DPD: ik krijg mail "uw pakket is geleverd", maar partner is thuis en er heeft niemand gebeld. Hij gaan kijken: het stond in de gietende regen (we hebben een grote overdekte gang bij de brievenbussen!), op straat op het voetpad aan de garagepoort van 2 buren verderop. Goddank waren we er snel bij, want de inhoud is allemaal papiermateriaal...
Ik kreeg een link van DPD om onze eerlijke recensie achter te laten. Nou, die hebben ze gekregen ook }>

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:34

Ik geloof dat ik echt in mijn handen mag knijpen.
Zelden problemen met welke bezorgdienst dan ook.
Daarnaast ook een groepje buren dat over en weer elkaar pakketje aanneemt als de ander niet thuis is, dat is ook wel heel fijn, want vaak zat kun je het bezorgmoment helemaal niet kiezen.
Ik bestelde een keer sokken met 5-7 werkdagen levertijd.
Ik was die week nog op vakantie, maar dat gaf dan niet.
Bleek het ineens binnen 2 dagen al verstuurd te zijn en op dag 3 al aangeboden. Gelukkig waren de buren toen thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:42

Wij hebben een fantastische bezorgster van Bpost :D Die belt altijd netjes aan en ze weet dat ze kleine pakjes altijd achterom kan/mag brengen en aan de voordeur afzetten. Onze voordeur zit niet op een standaard plek namelijk :)) Als ze de tijd heeft en we doen niet meteen open (niet thuis bijvoorbeeld) dan rijdt ze soms op een ander moment nog een keer langs. Zijn we er dan nog niet, dan probeert ze eerst bij de buren en dan pas naar het afleverpunt. En altijd netjes een briefje in de bus.

We hebben ook een goeie band met onze buren, dus nemen ook voor elkaar pakjes aan. Ik weet dat 1 van hen normaal nachtshiften doet, daar hebben we de onderlinge afspraak dat als wij iets voor hen ontvangen, dat we dan nooit voor 15u langsgaan.
Sinds kort ook een nieuwe buur, daar gelijk mee kennis gemaakt en ook afgesproken dat we gerust voor elkaar willen aannemen :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:36

Mijn AliExpress pakketje is al door Postnl gescand, maar wordt steeds niet uitgeleverd.

Nu sprak ik een postbezorger die zegt dat PostNL pakketjes achter houdt tot januari...

Zitten kerstcadeautjes in, heb extra dure verzendkosten betaald om het binnen 2 weken geleverd te krijgen. Ga Postnl maar eens bellen waar mijn pakketje blijft.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 14:41

Ik baal ook.
Ik heb maandag een kabel besteld om mijn 2e beeldscherm aan te sluiten voor het thuiswerken. Hij is volgens de webshop maandag met post.nl verzonden. En ik heb nog niets.. dus blijf prutsen op 1 schermpje. Webshop zegt het is druk en als hij in januari niet is bezorgt sturen ze een nieuwe....
Hoop dat hij snel komt