Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:04

Anoniem schreef:
Aan de dame die in de file achter mij stond. Ze heeft zeker 10 minuten nonstop in haar neus zitten graven en zat dat vervolgens met smaak op te eten. :r
Ik heb op een gegeven moment een pakje zakdoekjes omhoog gehouden, terwijl ik haar via de achteruitkijkspiegel aankeek, zodanig dat ze het wel moest zien.
Ze reed vlak daarna ineens in de andere baan. :=

Niet om steeds iedere ergernis af te kraken, maar mag je nu al niet eens meer lekker in je eigen auto je neus leeghalen terwijl je in de file staat? Ik vind het eigenlijk serieus best ver gaan dat 1) mensen die niet in die auto aanwezig waren daar een probleem van maken, 2) zich er ter plekke actief mee gaan bemoeien en 3) het hier nog eens dunnetjes overdoen.

lotthje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:06

Mezelf. Ik ben zo ontzettend nerveus voor mijn eerste examen, kan wel janken. Het is maar een toets, doe normaal please |o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:11

Anoniem schreef:
Aan de dame die in de file achter mij stond. Ze heeft zeker 10 minuten nonstop in haar neus zitten graven en zat dat vervolgens met smaak op te eten. :r
Ik heb op een gegeven moment een pakje zakdoekjes omhoog gehouden, terwijl ik haar via de achteruitkijkspiegel aankeek, zodanig dat ze het wel moest zien.

omgggg :r :r

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:13

oomens schreef:
Anoniem schreef:

Niet om steeds iedere ergernis af te kraken, maar mag je nu al niet eens meer lekker in je eigen auto je neus leeghalen terwijl je in de file staat? Ik vind het eigenlijk serieus best ver gaan dat 1) mensen die niet in die auto aanwezig waren daar een probleem van maken, 2) zich er ter plekke actief mee gaan bemoeien en 3) het hier nog eens dunnetjes overdoen.

Dit topic is om je ergernis te uiten en Tica ergert zich aan de mevrouw die publiekelijk uit d'r neus aan't eten is. Dus ze heeft toch alle recht om dat dan in dit topic te melden? Ik vind het ook echt smerig om te zien - is nog steeds een gevecht met m'n zoon van 6 af en toe om het af te leren, brrrr - en zou me daar ook aan ergeren als ik het zo uitgebreid kon volgen in de spiegel :') Ik vind het een beetje raar dat er wel even bepaald gaat worden waar je je nu wel of niet aan mag ergeren en plaatsen in het topic omdat een ander er anders over denkt < daar erger ik me dan nu wel even aan ja of mag dat ook niet ? 8)7
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-05-19 10:16, in het totaal 2 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:15

lotthje schreef:
Mezelf. Ik ben zo ontzettend nerveus voor mijn eerste examen, kan wel janken. Het is maar een toets, doe normaal please |o

Pff ja die stomme zenuwen he!
Na 29 jaar, heb ik ook nog steeds geen handig hulpmiddeltje gevonden wat me echt goed helpt.
Validspert wil me nog wel eens rustig krijgen, maar als de zenuwen te erg zijn helpt dat ook niet meer.
Misschien is het wel een optie voor jou om ze te halen bij de kruidvat ofzo? Altijd handig om bij je in de tas te hebben. Ook heb je van Bach druppels/spray voor in de mond te sprayen, die helpen me altijd als ik ga vliegen bv haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:24

oomens schreef:
Anoniem schreef:

Niet dat ik mij tegenover jou of wie dan ook hoef te verantwoorden over MIJN ergernis, maar joh, als ik IN die auto had gezeten had ik er niet zo een zicht op gehad. Nu zag ik dat constant in mijn achteruitkijkspiegel waar ik als goed bestuurder toch echt regelmatig in kijk hoor. Als jij neusleegvreten al dan niet in het openbaar een zeer normale bezigheid vindt, zegt dat echt meer over je eigen normen, waarden en hygiene dan over de mijne.
Maar ben je nu echt aan het fiets om het fiets in dit topic om maar zoveel mogelijk irritatie op te wekken of wat is je bedoeling nu eigenlijk?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:32

Oomens, het valt mij ook steeds vaker op dat je hier vooral commentaar levert of je uitgenodigd voelt om gevat te reageren op andermans ergernissen onder de noemer 'jamaar, dat mag hier in dit topic'.
Je aandeel hierin ontgaat me een beetje.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:40

Jolien87 schreef:
Oomens, het valt mij ook steeds vaker op dat je hier vooral commentaar levert of je uitgenodigd voelt om gevat te reageren op andermans ergernissen onder de noemer 'jamaar, dat mag hier in dit topic'.

Die heb ik al vaker geroepen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:51

Jolien87 schreef:

Vandaar mijn verontschuldiging in het begin van mijn post. Ik bedoel het in dit geval echt niet om gevat te doen ofzo, maar ik vind het oprecht nogal wat dat er dus een probleem gemaakt wordt van in je eigen auto in je neus zitten. Laat mensen dat gewoon lekker zelf doen. Ze doen het niet bij je aan tafel, niet voor je neus, maar toevallig op hetzelfde stuk snelweg achter je, in een ander voertuig.
Wat mogen mensen dan nog meer niet doen in je niet eens directe omgeving? Is de neus snuiten nog wel oké? Even discreet aan je kruis krabben? Een dingetje tussen je tanden uit pulken?

Punt is niet zozeer dat Tica81 het nodig vond om hier te lopen klagen over haar achteruitzicht, maar dat ze het daarvoor blijkbaar ook nodig vond om zich eerst nog eens actief met haar achterligger te gaan bemoeien. Dat is voor mij een ergernis ja. Een echte. Mensen die zich de hele tijd met mensen bemoeien en het idee hebben dat ze andere volwassenen in hun eigen stukje ruimte menen te moeten opvoeden. Dat ze dat met haar zoon van 6 doet, dat moet ze zelf weten. Die voedt ze op, maar de rest van de wereld niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:53

oomens schreef:
Jolien87 schreef:

Vandaar mijn verontschuldiging in het begin van mijn post. Ik bedoel het in dit geval echt niet om gevat te doen ofzo, maar ik vind het oprecht nogal wat dat er dus een probleem gemaakt wordt van in je eigen auto in je neus zitten. Laat mensen dat gewoon lekker zelf doen. Ze doen het niet bij je aan tafel, niet voor je neus, maar toevallig op hetzelfde stuk snelweg achter je, in een ander voertuig.
Wat mogen mensen dan nog meer niet doen in je niet eens directe omgeving? Is de neus snuiten nog wel oké? Even discreet aan je kruis krabben? Een dingetje tussen je tanden uit pulken?

Punt is niet zozeer dat Tica81 het nodig vond om hier te lopen klagen over haar achteruitzicht, maar dat ze het daarvoor blijkbaar ook nodig vond om zich eerst nog eens actief met haar achterligger te gaan bemoeien. Dat is voor mij een ergernis ja. Een echte. Mensen die zich de hele tijd met mensen bemoeien en het idee hebben dat ze andere volwassenen in hun eigen stukje ruimte menen te moeten opvoeden. Dat ze dat met haar zoon van 6 doet, dat moet ze zelf weten. Die voedt ze op, maar de rest van de wereld niet.

Het punt is eigenlijk dat je dit alleen maar doet. Niet alleen bij tica, ook bij andere. Ik heb een goede tip ontstip dit topic en ga ergens anders je mening geven. Wij zijn het hier best beu aan het worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:54

Hoe kom ik ineens aan een zoon van 6 dan? >;)
En je kunt mij gewoon rechtstreeks aanspreken ook hoor oomens, als je een probleem hebt met mij of mijn mening of mijn ergernissen. Of ik ook daadwerkelijk nog verder op zoveel dommigheid inga is een ander verhaal, want echt mijn hemel wat trek jij dingen uit zijn verband en wat ben je misselijk bezig.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:57

Anoniem schreef:
Hoe kom ik ineens aan een zoon van 6 dan? >;)
En je kunt mij gewoon rechtstreeks aanspreken ook hoor oomens, als je een probleem hebt met mij of mijn mening of mijn ergernissen. Of ik ook daadwerkelijk nog verder op zoveel dommigheid inga is een ander verhaal, want echt mijn hemel wat trek jij dingen uit zijn verband en wat ben je misselijk bezig.

Excuses, dat was die van Cursebreaker. Ik meende ten onrechte dat die reactie van jou was.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 10:59

cursebreaker schreef:
lotthje schreef:

Pff ja die stomme zenuwen he!
Na 29 jaar, heb ik ook nog steeds geen handig hulpmiddeltje gevonden wat me echt goed helpt.
Validspert wil me nog wel eens rustig krijgen, maar als de zenuwen te erg zijn helpt dat ook niet meer.
Misschien is het wel een optie voor jou om ze te halen bij de kruidvat ofzo? Altijd handig om bij je in de tas te hebben. Ook heb je van Bach druppels/spray voor in de mond te sprayen, die helpen me altijd als ik ga vliegen bv haha.

Bedankt voor de tip! Voor de toetst van vandaag is het daar een beetje te laat voor maar ik ga morgen even kijken voor iets voor de toets van donderdag. Heb er buikpijn van.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:01

Lau schreef:
Het punt is eigenlijk dat je dit alleen maar doet. Niet alleen bij tica, ook bij andere. Ik heb een goede tip ontstip dit topic en ga ergens anders je mening geven. Wij zijn het hier best beu aan het worden.

Pardon?
Dat je het niet eens bent met een ergernis aan een flutgoal in de 90+6e minuut die gewoon nooit had moeten vallen, of aan callcentres die ongevraagd mensen lastigvallen met verkoopverhalen, om maar twee willekeurige ergernissen uit mijn laatste paar bijdragen te pakken, wil niet meteen zeggen dat ik hier niet ook gewoon ergernissen plaats.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:03

oomens schreef:
Lau schreef:

Pardon?
Dat je het niet eens bent met een ergernis aan een flutgoal in de 90+6e minuut die gewoon nooit had moeten vallen, of aan callcentres die ongevraagd mensen lastigvallen met verkoopverhalen, om maar twee willekeurige ergernissen uit mijn laatste paar bijdragen te pakken, wil niet meteen zeggen dat ik hier niet ook gewoon ergernissen plaats.

Ik zie je nooit ergernissen plaatsen, en ja ik lees dit topic elke dag bij. Ik zie je alleen commentaar geven en je ergeren aan anderen en dat is niet hoe het werkt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:03

Weet je wat het is, dit topic is best nogal subjectief. Iedereen interpreteert en ziet de ergernissen anders. Dus de helft zal een ergernis inderdaad een ergernis vinden en de andere helft zal denken, he wat is het probleem? En hoe lief we het ook bedoelen als we op elkaars ergernissen reageren met goedbedoelde tips of opmerkingen, dat kan bij de persoon die zich ergert natuurlijk anders vallen, vooral omdat je soms gewoon even lekker wilt kunnen klagen zonder dat een ander daar een oordeel over heeft. Misschien moeten we proberen wat meer ruimte te geven zonder altijd maar ergens op te willen reageren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:06

Lau schreef:
Ik zie je nooit ergernissen plaatsen, en ja ik lees dit topic elke dag bij. Ik zie je alleen commentaar geven en je ergeren aan anderen en dat is niet hoe het werkt.

Nogmaals, je kunt ze zelf teruglezen als je de behoefte voelt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:17

oomens schreef:
Lau schreef:

Maar jouw ergernissen lijken alleen maar te bestaan uit wat jij van andermans ergernissen in dit topic vindt.
Ohja, en eentje over voetbal.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:21

Jolien87 schreef:
oomens schreef:

Maar jouw ergernissen lijken alleen maar te bestaan uit wat jij van andermans ergernissen in dit topic vindt.
Ohja, en eentje over voetbal.

Nou precies dat! Je post geen ergernissen oomens. Je post je ergernis aan iemand anders zijn ergernis. Dat is niet hoe dit werkt.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:22

Erger, en laat ergeren.

Kunnen we deze discussie stoppen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:25

Nee, niet als het op deze manier door blijft gaan.
Het lijkt me juist goed om het hier met elkaar over te hebben.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:39

Ik erger me aan de mensen die zich aan Oomens ergeren en niet goed lezen. Hij plaatst wel degelijk ergenissen in dit topic (wel meer dan 1) maar daar wordt voor het gemak overheen gelezen. En hij ergert zich aan bepaalde ergenissen, daar is dit topic mi ook voor bedoelt. Dat mensen dit anders opvatten kan hij ook weinig aan doen. Dan is het misschien juist handig dat niet hij, maar jij het topic ontstipt als je er niet tegenkan.

@Oomens: van mij mag je doorgaan met je ergenissen in een ergenissentopic. Buiten het feit dat ik het meestal met je eens ben, vind ik het ook erg vermakelijk. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 11:45

Dat er een duif op mijn afgezette balkon is gekomen. Resultaat gat in het dier, maar gewoon maar weer buiten gezet aangezien je toch niet veel meer kan doen. 8)7

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:09

dat de 1 zijn/ haar ergernis blijkbaar zwaarder doorweegt dan de andere.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 12:30

Dat mijn merrie een ongelofelijke diva is en weigert bietenpulp of haver te eten :') Ze vind dat maar te simpel voer... Niemand in België interesse? :Y)