Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:55

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:56

Jet schreef:
Kan je het hier niet zien: https://www.wozwaardeloket.nl/# ?

Ook die met peildatum 2017 :(
Aangezien het een overheidssite is, zal dit uit hetzelfde register komen als die in mijnoverheid.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:10

Jammer, bij mij zag ik inderdaad wel die van dit jaar erbij.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:12

c_alsemgeest schreef:
Independence schreef:
Ik vraag me af of de veiligheid van bijvoorbeeld de sprenger bow balance en ander flexibele veiligheidsbeugels is getest. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het flexibele gedeelte nog flexibel is op het moment dat je daar met je volle gewicht aan hangt

Ik kan uit ervaring spreken dat die bowbalance sprengers zeer veel kunnen hebben... ook na 10 haar en ook als al het gewicht op 1 kant hangt nadat je andere kant afgebroken is in een boksalvo op het strand :D

Maar het idee van veiligheidsbeugels is dat je er niet aan kunt blijven hangen als je er naast ligt. Op het moment dat al je gewicht op die beugel hangt, dan gaat dat flexibele deel niet meer buigen, lijkt mij. Ik vraag me echt af of ze wel zo veilig zijn.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:02

Hoe erg is het als je je huisnummer vergeet op te geven bij een bestelling? :o

Ik heb wat besteld maar zag helaas te laat dat op de een of andere manier mijn huisnummer ontbrak bij mijn adres. De rest van de gegevens (mijn naam, straat en postcode) kloppen wel, en ik heb een naamplaatje bij de deur. Komt dat goed? := Het is (helaas) al verzonden, dus ik kan geen wijzingen meer doorgeven.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:20

ProudHorse schreef:

Ik heb wat besteld maar zag helaas te laat dat op de een of andere manier mijn huisnummer ontbrak bij mijn adres. De rest van de gegevens (mijn naam, straat en postcode) kloppen wel, en ik heb een naamplaatje bij de deur. Komt dat goed? := Het is (helaas) al verzonden, dus ik kan geen wijzingen meer doorgeven.

Als je een fijne bezorger hebt die je naam herkent van (vele) andere pakjes zal t goedkomen. Anders gaat het volgens mij meestal retour afzender.

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:22

Ik woon in de stad dus ik heb vooral veel verschillende bezorgers (en ik bestel niet zo vaak :Y) ). Het betreft een pakket uit de UK dus dat zal wel extra retour-verzendkosten worden dan := Bedankt voor je antwoord!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:23

ProudHorse schreef:

Retour afzender.

Je kunt beter je straatnaam vergeten, dat komt wel goed aan de hand van huisnummer en postcode. Maar ontbrekende nummer kan een verzendbedrijf niks mee.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:41

ProudHorse schreef:
Ik woon in de stad dus ik heb vooral veel verschillende bezorgers (en ik bestel niet zo vaak :Y) ). Het betreft een pakket uit de UK dus dat zal wel extra retour-verzendkosten worden dan := Bedankt voor je antwoord!

Balen. Je zou misschien kunnen proberen de verzender een bericht te sturen, heel misschien hebben zij nog een mogelijkheid via de post-dienst iets te doen. Misschien kan het er nog ergens op trackingnummer uitgevist worden ofzo... (Klinkt niet onmogelijk toch?)

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:48

Ze hebben helaas op hun site staan dat zodra je een "je pakket is verzonden"-email hebt gehad (die ik dus ook heb gehad), ze helemaal niets meer kunnen doen qua veranderen/annuleren van je pakket. Daar heb ik dus weinig hoop in, haha. Maar bedankt voor het meedenken!
Edit: ik ga er trouwens wel een mailtje aan wagen, je weet immers maar nooit.

Het voelt ook zo stom, hier is echt iets technisch misgegaan namelijk (iets met voor het eest via Paypal betalen, en dat je op geen enkel moment in het proces de optie hebt om een adres aan te geven (dat vind ik trouwens sowieso raar, wat als je iets naar iemand anders wil sturen? maar goed), en dat er blijkbaar iets mis was gegaan met het invoeren van mn adres in Paypal :+ ). Normaal double-check ik altijd of alles klopt, alleen heb ik hier nooit de optie gekregen om überhaupt iets te checken :7

Fearn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:28

Ik vraag mij al langer iets af.

Waarom is het altijd zo warm in het ziekenhuis?

Ik snap dat niet helemaal. Vooral op de verpleegafdeling is het best benauwd. Worden er op die manier niet juist sneller bacteriën verspreid? En in een warme ruimte kunnen mensen toch ook minder goed slapen?

Ik begrijp dat het niet heel koud/tochtig moet zijn, maar volgens mij is het er zeker tussen 22 en 25 graden zoiets.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:47

Omdat zieke mensen het sneller koud hebben dan gezonde mensen gok ik maar.

Je kunt ze ook moeilijk met een dik donsdekbed op bed leggen omdat ze het anders koud hebben.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 08:11

Toen ik daar werkte had ik het altijd koud. Je mag nml niet met lange mouwen werken. Behalve artsen natuurlijk

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 08:58

Independence schreef:
Maar het idee van veiligheidsbeugels is dat je er niet aan kunt blijven hangen als je er naast ligt. Op het moment dat al je gewicht op die beugel hangt, dan gaat dat flexibele deel niet meer buigen, lijkt mij. Ik vraag me echt af of ze wel zo veilig zijn.

Het flexibele deel van de bowbalance heeft niet heel veel met de veiligheid te maken. (alleen als je echt al vast zit)
Dat is meer voor het comfort.
De echte bow balance zijn veilig door de vorm, omdat de beugels een soort van slag erin hebben kan je er niet makkelijk met je voet in blijven hangen omdat door de boog het altijd breder is terwijl ze van zichzelf niet breder zijn.
En omdat ze flexibel zijn zullen ze ook niet zo snel klemmen als je vast zit, maar eerder uit schieten.

Afbeelding

IsaCalixa schreef:

Ik snap dat niet helemaal. Vooral op de verpleegafdeling is het best benauwd. Worden er op die manier niet juist sneller bacteriën verspreid? En in een warme ruimte kunnen mensen toch ook minder goed slapen?

Ik begrijp dat het niet heel koud/tochtig moet zijn, maar volgens mij is het er zeker tussen 22 en 25 graden zoiets.

Dat is de beste temperatuur voor een klinische setting waar gewonde en zieke mensen liggen.
De mensen die er liggen, liggen doorgaand stil. Ook zijn ze in herstel waardoor je temperatuur op peil houden ook energie kost.
Als je op bezoek komt of even snel langs voor iets anders is het idd net wat te warm.
Bij veel grotere ziekenhuizen is het bijvoorbeeld op de verpleegafdelingen vrij warm, en op de poli en de OIK weer een stuk kouder.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:46

IsaCalixa schreef:

ik vermoed ook dat het te maken heeft met het feit dat mensen op een verpleegafdeling veel stilzitten, hierdoor komt de bloedsomloop niet zoveel op gang als dat je beweegt en krijg je het sneller koud.. over het algemeen is het in verpleeghuizen ook altijd ontzettend warm. (waarvan sommige cliënten dus nog aangeven het koud te hebben)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:51

Wat is een leuke plaats om eens een weekend in een hotel te zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:10

Jolien87 schreef:

Tilburg, Groningen, Egmond aan Zee, Arnhem, Deventer. Aaaaaallemaal.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 19:27

Jolien87 schreef:

Alleen het hotel of wil je wat van de omgeving zien? Wat vind je leuk: Historische stad, culinair, welness, luxe, bosachtige omgeving, mooie natuur, ect? Iets meer info is handig. Is het romantisch of met vrienden? In Nederland?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:03

Het is om er zelf even op uit te gaan, even uit huis weg en in mijn eentje genieten. Dus het lijkt me dan ook wel fijn om in de omgeving iets te doen.
Ik houd van mooie natuur maar een leuke stad waar veel moois te zien is, spreekt me ook aan.
En iets wellness achtigs met eventueel een zwembad lijkt me ook wel lekker.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 21:49

Valkenburg? (Limburg)
Haarlem als je meer stad wilt.
Zijn veel leuke plekken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:54

Jolien87 schreef:
Het is om er zelf even op uit te gaan, even uit huis weg en in mijn eentje genieten. Dus het lijkt me dan ook wel fijn om in de omgeving iets te doen.
Ik houd van mooie natuur maar een leuke stad waar veel moois te zien is, spreekt me ook aan.
En iets wellness achtigs met eventueel een zwembad lijkt me ook wel lekker.

Alkmaar me stadsie!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 10:26

Hoelang vinden jullie het normaal om nog contact op te nemen met de vorige bewoners van je huis over allerhande zaken? (koopwoningen)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 13:06

Anoniem schreef:
Jolien87 schreef:

Tilburg, Groningen, Egmond aan Zee, Arnhem, Deventer. Aaaaaallemaal.

Haha ik vind Tilburg zo lelijk maar zo leuk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:35

Janine1990 schreef:
Hoelang vinden jullie het normaal om nog contact op te nemen met de vorige bewoners van je huis over allerhande zaken? (koopwoningen)

Ligt er aan wat voor een zaken, bijvoorbeeld over de geschiedenis van een woning hangt geen periode aan, maar de post retour sturen/ achteraan bellen ben ik na (meer dan) een jaar wel zat.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 17:37

waarom heet dat van mona chipolatapudding maar is chipolata een worstje