Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Deni11 schreef:Dus zit hij nu tot dinsdag thuis mét jou?
Of ga jij nu weg en zit je dan tijdelijk bij je ouders?
Als buitenstander is het enige wat ik zie vooral zo treurig: hij heeft je volledig in zijn macht, speelt spelletjes, kwetst je, geeft je een knuffel en blijft je als een jojo heen en weer slingeren. Wat zou ik je toch graag uit deze situatie willen halen en je alle mooie kanten van het leven laten zien.
Wat je ook beslist: ga gewoon 1 maand of paar weken bij je ouders wonen zonder ook maar iets van contact met hem. Neem afstand en plaats alles in perspectief. Maak na die periode een duidelijke keuze. Hopelijk heb je hier wat aan.
Wat je ook doet. Neem even afstand van hem.
pmarena schreef:Ik snap het overigens ook niet zo goed...misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar waarom gaat hij niet lekker verder met de dame waarmee hij als eens gekroeld heeft? Is dat voor hem dan ook niet fijner?
Als je nu nog steeds het gevoel hebt dat jij die twee in de gaten moet houden...
CalipsoLover schreef:pmarena schreef:Ik snap het overigens ook niet zo goed...misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar waarom gaat hij niet lekker verder met de dame waarmee hij als eens gekroeld heeft? Is dat voor hem dan ook niet fijner?
Als je nu nog steeds het gevoel hebt dat jij die twee in de gaten moet houden...
Ik denk niet echt dat zij gekroeld hebben, hij praatte voor zover ik heb gelezen enkel slecht over TS tegen een van haar beste vriendinnen, ik denk niet dat hij met haar echt te doen had.
Avalanche81 schreef:Ik heb alle berichten van TS even op een rij gezet. Dat is best interessant. De score so far:
- 3 jaar geleden is er iets gebeurd waardoor TS is gaan twijfelen, hij heeft namelijk gezegd tegen een vriendin dat hij TS alleen aanhoudt voor het huis. Hiervoor nooit excuses aangeboden.
- vriend is geen prater, maar praat wél met de beste vriendin, en niet alleen praten, ook flirten, kietelen, innige knuffels bij afscheid. Hierbij wordt TS genegeerd.
- vriendlief verwaarloost haar huisdieren, vergeet ze water te geven. Huisdieren zijn heel belangrijk voor TS.
- ruzies waarin hij TS manipuleert, uitscheldt en dreigt. Ook is hij agressief.
- een depressie waarin TS niet tegen haar vriend mag praten als hij thuiskomt uit werk. Ook wil hij niet met haar eten. Als TS boven komt negeert hij haar.
- vriend wil, ondanks smeekbedes van TS, niets aan zijn gedrag veranderen, of hulp zoeken.
Compromis: hij luistert als ze iets vertelt en kijkt haar daarbij soms aan.
(ik heb zelf een ander idee bij een redelijk compromis)
- vriend geeft aan dat hij zich niet geliefd voelt.
- bij elke poging om erover te praten is hij snel beledigd en geïrriteerd
- vriend maakt dingen kapot in een 'opvlieging' (ook zijn eigen spullen? Of heel toevallig alleen maar spullen van TS, die emotionele waarde hebben?)
- vriend heeft dan een gesprek met een professional, waardoor hij zich goed voelt. Bij terugkomst voelt hij zich weer slecht, TS haar lichaamstaal is anders dan hij wil dat het is.
TS gaat weg, bij thuiskomst een huilende partner, later een filmpje, lachen en kussen. Vriend eist van TS respect en zelfreflectie.
- vriend verzwijgt belangrijke dingen voor TS.
- als TS wil praten en haar gevoel uitspreekt, zegt vriend dat die gevoelens er neit zijn. Toch voelt TS zich schuldig over dat zij niet praat over de gevoelens die ze heeft.
- als TS de relatie af wil breken, is vriend ineens heel lief knuffelt, brengt ontbijt op bed en zegt dat hij van haar houdt (newsflash: daar krijgt hij geen koekje voor, lief zijn, knuffelen, dingen voor elkaar doen, en zeggen dat je van elkaar houdt zijn normaal in een gezonde relatie, en geen omkoopmiddelen)
- vriend wil geen extra mensen bij een gesprek, omdat hij zich dan in het nauw gedreven voelt en vindt dat TS hem voor paal zet
- vriend verpest een feestje waar TS graag heen wil, waardoor ze uiteindelijk een uur (!) te laat is en hem mee moet nemen. Op het feestje mag hij blijkbaar lol hebben, geanimeerde gesprekken voeren, en zijn partner volledig negeren, maar zodra TS een beetje een leuk gesprek heeft, komt hij ertussen
- vriend gaat weer verder met TS haar verhalen negeren, zegt na een verhaal poeslief: zei je iets?
- als TS bezoek heeft, van vriendinnen, weigert vriend te eten, negeert haar, gaat boven zitten, en stelt haar via de app voor het blok (en verpest haar hele avond).
- vriend laat TS een uur lang wachten in de ijzige kou.
- TS probeert de relatie nogmaals af te breken, weer tranen en knuffels.
Ik zeg: trek je eigen conclusies.