Het leed dat veel te warm weer heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diddykong

Re: Het leed dat veel te warm weer heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:41

Ohh nou ik vind t beter te doen dan vorige week. Of misschien neemt de nesteldrang gewoon toe :'). Maar snachts slapen gaat beter, ik heb in elk geval de laatste 4 nachten in bed kunnen slapen ipv op de bank beneden. En ik heb vandaag zelfs van alles gepoetst. Nu wel weer 27 graden in huis, maar t zakt in elk geval weer naar 24 graden in de avond. Zo lukt t wel. Ongeveer ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:56

Hier in het noorden staat nu een lekker windje
Het is wel warm maar het is goed te doen

Muggen.. *ploing... moet de slaapkamer even spuiten want ik had er ook weer last van.

Ik slaap wel goed begin zonder laken maar eindig rond 4 toch onder een dun dekbedje.

Hier hebben we vandaag even 5 minuten een vreselijk stortbui gehad maar dat zet geen zoden aan de dijk...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:20

Mijn airco is binnen!! *\%/* staat nu direct aan boven, tis daar gewoon 33,5 graden :oo

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:51

Lange broek aan en een blouse. GEEN goed idee. Wij hebben ook geen regen gehad wat vanochtend wel voorspeld was.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:56

Liselot schreef:
Mijn airco is binnen!! *\%/* staat nu direct aan boven, tis daar gewoon 33,5 graden :oo

Oh daar ga je erg blij mee zijn. Ik hoop dat het snel afgekoeld is voor je!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:37

Wij zijn in de woonkamer gaan liggen met ons matras vanacht in de hoop het koeler te hebben. Maar had het nkg steeds onwijs warm en werd er s nachts weer wakker van. Ben even op mijn pallet bankje op mijn balkom gekropen want wat was het lekker buiten! Ik denk een uurtje gelegen tot mijn vriend mij kwam zoeken want hij was mij kwijt haha. Weer in bed gaan liggen. Ik heb echt al weken niet goed geslapen. Eerst door stress en nu door de warmte. Begint mij echt op te breken en het vooruitzicht blijft nog lang warm. :') ik krijg het nauwelijks omder de 30 graden

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:41

Ik ga vanavond eens de nieuwe koelmat van de hond eens uitproberen. De oude koelt niet meer dus misschien ligt dat voor mij ook wel. Dan komt er nog 1 bij :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:42

Buiten 30,5 graad nu binnen 28,3 graden. Bloedje warm en benauwd buiten veel wind dat wel die stinkende brand geur meeneemt van verbrandende varkens van een heel eind weg wind staat deze kant op.

Koelmat heb ik doen ze niks mee. Wel coolbandje gekocht die afwisseld beide honden padden maar mij ook.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:32

Ik trek de warmte niet meer. Word er echt onwel van. Kan mn warmte niet meer goed kwijt... hopelijk snel koeler! Op mijn kamer blijft het ondanks airco niet koeler dan 26 graden

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:01

Eloya schreef:
Ik trek de warmte niet meer. Word er echt onwel van. Kan mn warmte niet meer goed kwijt... hopelijk snel koeler! Op mijn kamer blijft het ondanks airco niet koeler dan 26 graden

;( Hier hetzelfde. Ik wordt er met mijn babybuik knetter gestoord van en ik kan hélemaal niets terwijl ik zo veel wil. Schilderen, meubels in elkaar zetten, keukenkastjes schoon maken, pfffff. Het is nu 27 graden in huis.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:50

karuna schreef:
Buiten 30,5 graad nu binnen 28,3 graden. Bloedje warm en benauwd buiten veel wind dat wel die stinkende brand geur meeneemt van verbrandende varkens van een heel eind weg wind staat deze kant op.

Koelmat heb ik doen ze niks mee. Wel coolbandje gekocht die afwisseld beide honden padden maar mij ook.

De koelmat voor jezelf gebruiken bedoel ik 8-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:55

Had ik ook in gedachte, maar eeh wat bleek :o :+ heb gebruiksaanwijzing van halsband gelezen en oeps had de mat verkeerd gedaan. Die heeft nu half uur in bad gelegen en nu is het een mooie zachte mat :') morgen dus weer proberen. Kleine dame was blij met de band. Hij is nu af. Benieuwd hoe die morgen is. Zou 5 dagen koel moeten blijven

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:56

Mijn airco is gaan lekken :( was ook al oud 4e handsje maar toch:(
Morgen maar kijken of ik ergens ventilator kan kopen. Hele tapijt en ondertapijt doorweekt nu buiten gehangen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:13

Sommige modellen moet je van tijd tot tijd leeg laten lopen omdat condenswater ophoopt. Bij oudere modellen kan dat sneller gaan. Zou dat even opzoeken want je hebt een goede kans dat hij het gewoon nog gaat doen. Mijn oude airco deed dat ook en heeft het nog drie jaar gedaan tot het moment dat ik hem om de tien minuten moest legen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:39

Of er zit een klein stopje die je open kunt maken om het reservoir met condenswater leeg te laten lopen. Mijn airco heeft dat en moet ik kantelen om het water er uit te kunnen laten.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:12

Wij hebben zondag een vaste airco gemonteerd.
Komt gisteren het bedrijf om de airco af te persen is onze gloedje nieuwe buiten unit kapot.
Gaan ze begin volgende week maken.... heb ik weer :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:06

Een tip voor mensen met een warme slaapkamer: gooi een petfles met water in de vriezer, en wikkel deze als ie bevroren is in een handdoek. Een omgekeerde kruik zeg maar... Heerlijk!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:59

De airco die wij hebben gekregen en in de woonkamer stond en op kantoor hebben staan doen maar weinig. Thuis blesf het 30 graden en op kantoor vaak alsnog 28 haha

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:31

Chantal, als het een duurder apparaat is dan zou je kunnen overwegen hem opnieuw te laten vullen met een koudemiddel (even kijken welk gas erin gaat). Bij een goedkoper model zou ik dat niet doen want vullen is dan waarschijnlijk niet mogelijk en als het mogelijk is is het duurder dan het apparaat.

Wij gaan in de winter of het begin van het voorjaar airco door het hele huis laten aanleggen. Ik had wat offertes opgevraagd maar ze gooien momenteel ruim €1000 op de prijs, en geef ze eigenlijk eens ongelijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:35

Popstra schreef:
voorlopig blijft augustus ook nog bloedheet en droog. Zeuren Heeft geen enkele nut dus en brengt alleen maar meer vermoeidheid :D
Ik blijf m'n vakantie steeds wat uitstellen, heerlijk dit weer en dan in oktober nog wat weken de zon elders opzoeken *\o/*

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:14

Wow, ik sta echt te kijken van de temperaturen bij jullie. Mijn slaapkamer is gewoon zo'n 21 graden ofzo en heb geen airco en zelfs geen waaier. Nouja, heb wel een airco maar die staat in de schuur. Haat dat ding :=. Woonkamer wil nog weleens wat warmer zijn, maar boven de 25 graden is misschien vijf keer voorgekomen in de 7 jaar dat ik er woon. En één van die vijf keer was afgelopen vrijdag, toen het 39 graden buiten was. Nu woon ik wel aan de kust, denk dat dat ook wel heel veel verschil maakt. Ben 1x met 35+ graden in Brabant geweest ,toen werd ik echt niet goed van het benauwde. Bij ons is het bijna nooit benauwd eigenlijk. Denk dat ik er dan ook wel over zou klagen :)).

Ik vind het echt heerlijk deze zomer. Kan zo slecht tegen de kou. Op het werk staat ook altijd die airco aan (of climate control ofzo wat ze hebben, in elk geval koud), wordt er alleen maar snotterig van en je krijgt een mega klap in je gezicht als je naar buiten gaat. Slaap ook gewoon nog in t-shirt en met deken :j.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:20

Westland is ietsje koeler dan andere delen van het lnd kwa temperatuur, mijn badkamer heeft zelfs 26,8 graden en die heeft een iniminiraampje maar alles warmt gewoon op.

Net zelf koelhalsband gebruikt na honden uitlaten lekker koel. Nu heeft witte herder hem om, koelmat nu wel gebruikt door kleine dame. Heb hem in de mand neergelegd en nu is je hoofd en borst er op erg lekker zo te zien, ze is er goed op gaan liggen deels nu,

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:28

Toen het gisteren nog 26 graden binnen was vond ik het gewoon een beetje fris :=

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:35

Ik woon ook zowat aan de kust, maar hier binnen is het helaas nog echt warm. Terwijl het buiten koeler was afgelopen dagen dan binnen. Alles staat open, maar dat heeft ook weinig zin.
Het was hier vorige week net zo warm als in het oosten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:41

Hier koelt het 's nachts heerlijk af. Overdag is behoorlijk warm op slaapkamer.