Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:26

Zo heb ik mijn telefoon eens op beton laten vallen, ik durfde hem niet eens op te pakken zo bang dat die in diggelen lag. Kruisje geslagen en zowaar, niks aan de hand. Nog geen kras.

Paar weken later gooi ik hem op mijn kussen van mijn bed, pak ik hem na het douchen op, dikke barst in de scherm :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:51

Au Laurora, tussen twee dagen en twee jaar zit wel wat tijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:55

Mijm telefoon viel uit mijn overal toen en op de vloer van de koeienstal , schoof gelukkig niet de mestput in eronder :') . Scherm wel naar de kloten

Vandaag echt net voor een regenbui thuisgekomen , die timing hou ik wel van :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:32

Dat er iemand haar kind eerst borstvoeding geeft (vind ik nog kunnen) midden in het restaurant.
En ineens zien we met z'n allen dat het kind midden in 't restaurant waar ze zaten het kind verschonen. :oo

Een collega heeft haar vriendelijk gezegd dat er achterin 't restaurant een wc was om dat te kunnen,
en niet midden in bijna nog een vol restaurant...

Later sta ik dus nog in de spoel, kom ik dus *kuch* een gevulde opgerolde luier tegen op de band! 8)7 :x >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:17

Ah bah dat is wel ranzig!
Heb zelf ook kleine kids maar zoiets doe je niet waar mensen zitten te eten.
Toen ik nog geen kinderen had kwam er iemand hier thuis die een luier op mijn eettafel wou verschonen, dat ging dus ook mooi niet door, nu nog steeds niet met mijn eigen kinderen hoor.
Een beetje hygiëne is wel gepast.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:07

Romy1234 schreef:
Ah bah dat is wel ranzig!
Heb zelf ook kleine kids maar zoiets doe je niet waar mensen zitten te eten.
Toen ik nog geen kinderen had kwam er iemand hier thuis die een luier op mijn eettafel wou verschonen, dat ging dus ook mooi niet door, nu nog steeds niet met mijn eigen kinderen hoor.
Een beetje hygiëne is wel gepast.

Ze zat er ook zo bij of ze thuis was..
Voeten op de bank, en zaten bijna letterlijk bij de buren op hun bord.
En ze ging gewoon met der rug naar de andere gasten zitten en ging eventjes gewoon luier verschonen,
en zelfs ging ze door toen er vriendelijk werd gezegd dat er verder op een wc was... 8)7

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:49

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de pamper van mijn zoontje ook al eens ververst heb in zijn draagmand in een restaurant. Er was niets voorzien om een kind te verschonen en ik ga mijn kind echt niet op grond leggen. Als er hiervoor een plaats voorzien is, ga ik natuurlijk zijn pampertje wel verversen op de daarvoor voorziene plaats...

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:55

Maar dan doe je dat toch IN de draagmand op het toilet...

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:56

En wat als daar geen plaats voor is? Op sommige plaatsen heb je een deur en direct erachter een toilet, zonder sas. No way dat een buggy met draagmand daarin past.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:07

Dan nog is er vast een ruimte waar geen mensen aan het eten zijn waar je de luier kunt verschonen. Ik vind het ook ongepast en onhygiënisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:25

Heb het laatst meegemaakt dat ik de pamper van mijn zoontje moest verschonen, wij zaten buiten en bij de toiletten geen ruimte om te kunnen verschonen jammer genoeg.
Ben toen 10 meter van het terras weggelopen, daar had je om de hoek een grasveldje en heb hem daar verschoont, vind het echt niet kunnen dat ergens te doen waar mensen eten.
Zit ik zelf ook niet op te wachten als een ander dat doet.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:33

Eerlijk gezegd heb ik mijn kinderen ook weleens in een restaurant verschoont. Als er geen plek is om kinderen te verschonen is dat de fout van het restaurant. Niet die van mij. Heel banketstaaf maar ik ga dan niet ergens anders heen omdat de faciliteiten van een restaurant niet op orde zijn. Dan hadden ze bij binnen komst maar moeten laten weten dat er geen verschoonmogelijkheid is. Dan had ik gelijk verder kunnen gaan...

En hoe lang ben je er nou mee bezig. Ik doe het dan zo snel en discreet mogelijk, en ook echt alleen bij gebrek aan beter. Maar ga niet bv in de stromende regen naar buiten omdat het restaurant geen mogelijkheden heeft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:36

JustMe8484 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik mijn kinderen ook weleens in een restaurant verschoont. Als er geen plek is om kinderen te verschonen is dat de fout van het restaurant. Niet die van mij. Heel banketstaaf maar ik ga dan niet ergens anders heen omdat de faciliteiten van een restaurant niet op orde zijn. Dan hadden ze bij binnen komst maar moeten laten weten dat er geen verschoonmogelijkheid is. Dan had ik gelijk verder kunnen gaan...

Tja. Die Kun je ook andersom stellen.

Als je binnenkomt Kun je ook vragen of er een mogelijkheid is om je kind te verschonen!
Nee? Kun jij ook een ander restaurant zoeken.

Ik vind het echt prima om je kind borstvoeding te geven. Dat moet overal kunnen.
Maar als ik aan het eten ben hoef ik niet te zien of te ruiken dat iemand zijn kind verschoont.

Daarbij is het ook gewoon niet hygiënisch.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:44

Mocht iemand in een restaurant een kind verschonen dan ben ik gelijk klaar met eten en dien een dikke klacht in bij het restaurant. Ik kies er (op dit moment) bewust voor geen kinderen op de wereld te zetten en hoef dus ook zeker geen poepluiers voor me te zien als ik eens uit eten ga. Het is allemaal al duur zat en ik moet me af en toe al verbijten door het geschreeuw en rondrennen van die kleintjes terwijl ik in een restaurant zit. Dat schijnt sociaal geaccepteerd te moeten zijn. :+ Maar een poepluier gaat me echt veel en veel te ver.

Ik heb zo moeten lachen om Percy haar gsm trouwens. :D :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:49

De meeste restaurants hebben gewoon verschoon ruimte. Lijkt mij ook niet meer dan normaal dat dat er is. Zeker als je wel een speelruimte hebt bedenk ik niet dat je dat niet zou hebben.

Overigens rennen onze kinderen niet rond in een restaurant. Zelfs als er een speelruimte is mogen ze daar pas in als we klaar zijn met eten. Daarvoor blijven ze netjes aan tafel zitten en maken we het aan tafel leuk voor ze. Ze zijn 2 en 4 en dat gaat prima.
Op het moment dat ze gaan spelen gaat één van ons mee, tenzij we vanaf tafel zicht hebben op ze.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 04:51

Er is toch altijd wel een hal of ingang waar je even met je kind naartoe kan.
Verschonen aan tafel vind ik echt aso.

Ik zou ook gelijk klaar zijn met eten hoor moet er niet aan denken.
Wat voor ouders normaal is hoeft voor een ander niet normaal te zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 05:22

Verschonen aan tafel is idd asociaal, je kind die overgeeft in de gang wat je niet meldt is ook asociaal... ouders doen vaak maar wat, overleggen niet met het personeel en gaan er vaak (onterecht!!) van uit dat er geen mogelijkheid is tot verschonen. Terwijl in alle restaurants waar ik gewerkt heb gewoon een verschoonplaats is heb ik het zo vaak meegemaakt dat mensen aan tafel verschonen en mij dan een grote mond gaven, ja er is geen verschoonplaats. Ja die is er wel, en als je het even gevraagd had dan had ik je daar gebracht ( invalidentoilet) maar als je het niet vraagt kan ik ook niet ruiken wat jij wilt... borstvoeding in een restaurant is prima, maar je 4 jarige je tiet uit je hemd laten trekken terwijl je aan het bestellen bent, daar heb ik toch serieus mijn bedenkingen bij.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:46

Ik snap niet wat er mis is met je kind verschonen op het toilet, desnoods neem je een klein matje mee wat je voor het toilet legt zodat de kleine daarop kan liggen. Vind het echt asociaal om je kind in een restaurant te verschonen en dan de eigenaar de schuld te geven dat hij of zij geen verschoonplekken heeft.

Denk je nu echt dat een gewoon restaurant op kinderen zit te wachten? Die leveren amper wat op en de kans dat ze overlast veroorzaken is groot.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:20

Ik vind het ook asociaal om je kindje te verschonen in een restaurant.. je gaat zelf toch ook niet je billen afvegen daar?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:24

Urona447 schreef:
Ik snap niet wat er mis is met je kind verschonen op het toilet, desnoods neem je een klein matje mee wat je voor het toilet legt zodat de kleine daarop kan liggen. Vind het echt asociaal om je kind in een restaurant te verschonen en dan de eigenaar de schuld te geven dat hij of zij geen verschoonplekken heeft.

Denk je nu echt dat een gewoon restaurant op kinderen zit te wachten? Die leveren amper wat op en de kans dat ze overlast veroorzaken is groot.

Echt niet dat ik mijn kind op een kleedje voor de wc ga leggen. Gadver moet er niet aan denken. Zou ik thuis niet eens doen en daar weet ik tenminste zeker dat het schoon is.
Nou zou ik ook niet midden in een restaurant een poepluier gaan verschonen dat vind ik ook totaal niet kunnen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:24

Ik ben vrij flexibel als het gaat om verschonen met mijn kind (doe het gewoon in het gras of op een bankje buiten, of op de grond ergens) maar ga het dus niet op de grond in het toilet doen (of in een tochtig portaal o.i.d.). Maar ik heb dat ook nog nooit hoeven doen. Ik heb altijd bij restaurants geïnformeerd waar ik het kon doen en als ze geen verschoon tafel hadden hebben ze altijd iets georganiseerd waar we beide tevreden mee waren.

Aan de eettafel (als er aan gegeten wordt) vind ik ook altijd zoiets verschrikkelijks maar ken niemand die zoiets zou doen . Wel heb ik ik het wel eens op de bank gedaan. Handdoek oid ertussen en dan kan er niks gebeuren.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:17

Voor de duidelijkheid het is 1x gebeurd dat ik dat gedaan heb. Na een zoektocht heb ik het personeel gevraagd of er een ruimte was waar dat kon en dat was er niet. Het was een restaurant met een speel gedeelte. Uiteraard heb ik mijn kind niet midden op de tafel gelegd maar op de bank, verschoonmat ertussen en er zo voor gaan zitten dat niemand het zag.
Ik ga niet mijn baby op de grond in het toilet leggen...

Denk niet dat ik 't fijn vond, maar als er geen goede mogelijkheid is... En er was wel een speel gedeelte en een uitgebreid kindermenu. Dan bedenk je niet om voor dat je gaat zitten te vragen of die mogelijkheden er wel zijn... Want kinderen leken toch overduidelijk welkon

Nu ze groter zijn en goed kunnen staan verschoon ik altijd op het toilet, ook als er geen verschoonmogelijkheid is, dan laat ik hem staan en pruts de luier er omheen maar dat hangt wel af van hoe zijn ontlasting is. Dat is vaak vrij dun en dan kan het gewoon niet staand....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:03

Zooooo een hele pagina over kinderen in een restaurant, je zou er bijna een nieuw topic voor openen. Zullen we weer on-topic gaan dames? :+ :+ :+ :+

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:14

Mer1980 schreef:
Zooooo een hele pagina over kinderen in een restaurant, je zou er bijna een nieuw topic voor openen. Zullen we weer on-topic gaan dames? :+ :+ :+ :+

Dankuuuuu

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 10:43

Gisteren op buitenrit in Dwingeloo, ik zie een man wat gehurkt zitten maar vanaf een afstandje zag ik alleen zijn rug... toen ik wat dichterbij kwam ook zijn achterste. De man zag dat wij het zagen en riep meteen excuus ik hield het niet meer... een echt wat gebeurd me hier nou momentje... Ik heb maar de andere kant op gekeken.

En in Dwingeloo auto met trailer even snel langs de kant van de weg om even snel wat drinken te halen. Staan en zitten daar (niet oneerbiedig bedoeld) wat hangouderen dat ik de auto daar niet neer mocht zetten. Ik zei dat ik met 5 minuten weer weg was (Kon de auto nergens anders kwijt anders had ik dat gedaan natuurlijk). Op de terug weg naar de auto vraagt 1 oudere man die komt voor me staan (niet heel prettig) of hij een stukje mee mag liften naar het dorpje verderop. Nou ik ben de beroerdste niet dat kan wel. Zegt hij ineens nou doe toch maar niet want ik ben bang dat je dan daar het dorp ook blokkeert... Nou ik heb maar niks gezegd en ben doorgelopen. Ik stond gewoon netjes aan de kant en iedereen kon er gewoon langs. Ik dacht dat ik er even af was dat commentaar qua parkeren :') in mijn vakantie. Ik maak het namelijk dagelijks mee (vrachtwagenchauffeuse).