Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:59

Ik heb ook een ( ex) vriendin een vreselijke parasiet. Dertig jaar volgehouden, maar toen was ik het spuugzat !
Altijd mee-eten en mee uit eten met verjaardagen in mijn gezin, geen probleem, maar als zij jarig was een BBQ van het goedkoopste vlees en karig !
Zij was alleen, goed salaris, eigen huis, iedere 4 jaar nieuwe auto, en ontroerend goed in bezit als belegging.
Nog nooit zijn wij uitgenodigd om mee uit eten te gaan.
Toen ik erg ziek werd en een tijd bijna niet kon lopen, wilde ze mij nooit even komen halen om ergens naar toe te gaan dat kostte teveel, ze kwam wel bij mij en at dan de koelkast leeg .
Het toppunt voor mij was dat toen ze een huis in Spanje had, en ik vroeg of ik met mijn man, daar ook eens heen mocht op vakantie, dat alleen mocht als ik €400,- excl elektriciteit per week zou betalen ( betaalde zij per maand ) en ze mee mocht, en dan op mijn kosten eten etc ook verblijf had.
De vriendschap is over, en zij begrijpt daar helemaal niets van , terwijl ik het haar heel duidelijk heb gemaakt dat ze veel te ver ging in haar gierigheid.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:00

Mijn vriend kan soms van die mooie krenterige acties hebben :+
Laatst in de supermarkt moesten we tros tomaten hebben. Ik was -vond ik- heel netjes de goede tomaten aan het uitzoeken maar had geen zin om moeilijk te doen dus gooi zo een paar tomaten, die aan elkaar vast zaten middels zon trosje, in het mandje. Mijn vriend half spastisch dat ik dat niet zo moest doen en ik begreep maar niet waarom.

Vertelde die eenmaal buiten dat tomaten dus op gewicht af worden gerekend en dat trosje wat ik mee had genomen wat aan die tomaten vast zat dus ook gewicht had en geld kostte :')

Ik heb me kapot gelachen :+

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:03

Jezus SophieFT wat erg! Het moet je lief maar zijn zeg.../=

Oh, nog even verder op mijn gierige moeder met haar dure kasten en tassen verhaal. Schoot me net iets te binnen.
Eerst woonde ik altijd bij haar en in het weekend bij mijn vader. Betaalde mijn vader uiteraard kindergeld.
En toen ben ik op een gegeven moment voltijds bij mijn vader gaan wonen, ondanks dat mijn moeder om de hoek woonde kwam ik daar nooit meer.
Maar door omstandigheden moest ik toch terug naar mijn moeder. Als ik dan weer geld vroeg (zakgeld, geld voor kleren ofzo...) kreeg ik weer een heel zielig verhaal dat mijn vader geen kindergeld meer geeft (allé zielig, met een halve hoop geschreeuw en verwijten). En dat zij toen ik bij mijn vader woonde ALTIJD kindergeld betaald heeft.
Wat dus een vreselijk grote leugen is. Mijn vader heeft er maandenlang om moeten zagen dat zij nog maar het kindergeld dat ze van de STAAT kreeg naar hem doorstuurde. Al het kindergeld van mij ging dus gewoon haar zak in, terwijl het gewoon mijn vader zijn recht was aangezien ik bij hem woonde.
Uiteindelijk was het geld wat zij 'aan mij gaf' dus nog niet eens van haar, het was gewoon de kinderbijslag, terwijl zij dus extra geld zou horen te geven. Zelf heeft ze dus geen euro moeten uitgeven.
Uiteraard wist ik dit omdat mijn vader mij dat al verteld had.

Dus ik confronteer haar daarmee en zeg gewoon dat zij mij nooit kindergeld gegeven heeft, maar dat het gewoon het geld was van de staat. Mooie is dat ze dit hierna nog zeker drie keer geprobeerd heeft. Gierig zijn tot daar aan toe maar er ook nog over liegen. :+

Ohja, en toen ik uit het ziekenhuis kwam na een vrij zware periode klagen over hoe duur de kosten van het ziekenhuis waren. :j

Moet wel eerlijk zijn dat ik tijdens die periode ook gewoon nog de sleutels had van mijn moeder haar huis had... Toen waren volgens mij mijn oortjes net stuk en had ik ook gewoon nog geld nodig voor kleren. Ben toen op een dag gewoon nog eens binnen geweest toen zij niet thuis was en 60 euro meegenomen. :o (Niet in één keer wel, 1x 20 en toen besloot ik later dat de overige 40 ook wel mocht. :+ ) Nu praat ik mezelf wel altijd goed met dat zij eigenlijk gewoon kindergeld had moeten geven, die 60 euro is nog geen kindergeld voor een maand.
Al is stelen nooit goed natuurlijk. Maar om eerlijk te zijn kan ik me er moeilijk schuldig over voelen. Denk ook wel dat ze het gemerkt heeft (aangezien ze zo op haar geld zit), maar ze gewoon niks heeft durven zeggen omdat ze wel wist dat ze in de fout zat.
(Ondertussen is dit gelukkig wel al bijna drie jaar geleden.)
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 08-05-18 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:04

Er schiet me nog een gierige actie van een kennis te binnen.

Als ze moet betalen en het bedrag zou naar beneden afgerond worden (bijv. €1,67 wordt bij contant betalen €1,65) betaald ze contant. Maar als het naar boven afgerond zou worden bij contant betalen dan pint ze, want dat bespaard wel 1 of 2 cent. Hoe kunnen mensen zo zijn :')

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:13

Wolken schreef:
Okay, ik heb zelf wel eens iets mega gierig gedaan...

We gingen op vakantie naar Egypte en ik moest inentingen hebben. Je moet dan de injector bij de apotheek halen en dan meenemen naar de huisarts waar de assistente je injecteert. De ha rekent daar € 25 voor. Voor een prik. Mijn partner is melkveehouder en injecteert ook wel zijn eigen koeien. Ik heb je spuit dus mee naar huis genomen en mijn vriend heeft mij ingeënt. En € 25 uitgespaard :+

Dat zou ik ook gedaan hebben hoor! Maar dan mee naar m’n werk, werk toch in het ziekenhuis :D

san4nie

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:26

Mijn oma gaat in de supermarkt het vlees van de slager nawegen, en als het minder is dan waar ze voor betaald heeft dan gaat ze terug. Toen mijn vriend vroeg of ze ook terug zou gaan als ze "teveel" had gekregen, "nee natuurlijk niet"..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:42

Leuk topic!
Ik heb het gehad met de aankoop van mijn huis, de notaris had een factuur opgemaakt en of ik die voor de overdracht kon overboeken.
Enfin, gedaan waarna ik een nieuwe rekening kreeg. Of ik nog even €0,01 cent wilde overboeken, want ze hadden een rekenfoutje gemaakt :+
Heb ik hem overgeboekt en de notaris zelf kreeg dat te horen van de administratie toen wij in de overdracht met hem zaten. Hij lag uiteraard in een scheur hierom en vond het zelf ook belachelijk dat zijn administratie daarvoor nog een naheffing heeft gestuurd :=
Achja, wel betaald natuurlijk, het hoort bij de rekening :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:01

Gierige familieleden genoeg...

Oma die jaar in jaar uit het inpakpapier bewaarde en hergebruikte. Altijd weer liep ze te roepen "netjes uitpakken hoor". Daarna gristen ze het weg en vouwde het keurig weer op en volgend jaar kreeg je je kadootje weer in het zelfde papiertje. Toen ik 11 of 12 was had ik daar zo genoeg van. Toen rukte ik het papier voor d'r neus weg, frommelde er een prop van en ging vangbal spelen met de hond. Woest was ze... Het jaar daarop kreeg ik een kadootje zonder papiertje en probeerde ze een ander kadopapier mee te nemen.

Of de tante die een roman kado geeft op verjaardagen en vervolgens zegt "als je hem uit hebt wil ik hem graag terug"... Ik lees geen romans, heb hem doorgegeven aan een vriendin. Ze heeft er nog jaren om gevraagd. Was een goedkoop boek ook hoor van de bestseller stapel bij de supermarkt.
Zelfde tante heeft mijn ouders hun 12,5 jarig huwelijkskado terug gevraagd...

In mijn vriendengroep zijn ze wel heel gul. Voel me soms wel eens schuldig, heb gewoon veel minder te besteden. Dus geef minder rondjes en als ik een restaurant kies is het bijna altijd wokken voor een vast bedrag per persoon... Maar zeggen ze dan, "jij bent er altijd voor ons, we kunnen altijd bij je uithuilen en klagen. Dat is ook veel waard hoor" <3

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:12

Veulen84 schreef:
.. Maar zeggen ze dan, "jij bent er altijd voor ons, we kunnen altijd bij je uithuilen en klagen. Dat is ook veel waard hoor" <3

Dat is onbetaalbaar....

Zelf was ik altijd ook gierig, maar toen had ik ook geen rooie cent te makken.
Toen gaf ik ook minder rondjes en nam het goedkope gerecht in het restaurant.
Tegenwoordig heb ik het financieel beter en deel
Ik graag met vrienden en familie.
Een vriendin van mij heeft nu wat minder te besteden dus nu zeg ik wat vaker ik trakteer. Dat was vroeger andersom.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:13

Veulen84 dat meen je toch niet. :oo Hier leerde we als kind altijd 'Gegeven is gegeven en terugvragen is stelen'. Misschien moet je dat haar maar eens geven voor haar verjaardag, in een mooi kadertje om op te hangen aan de muur, boven haar bed. :))

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:21

Oh, mijn vader vroeger als ik ziek was geweest en dan het weekend naar hem toe moest (ouders waren gescheiden) wilde hij me niet hebben, want dan at ik teveel. Ik was als kind vaak ziek en had ernstig ondergewicht, en als ik dan weer beter was at ik echt heel veel en dat geld werd liever in t bier gestoken.
Vanaf mn 14de moest ik, als ik daar in het weekend was en ik was ongesteld mn eigen maandverband betalen, en anders maar wc papier gebruiken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:49

Soms is gierig zijn gewoon op de centjes letten omdat dat nodig is. ;)
En hiermee doel ik uiteraard niet op de heftige voorbeelden van ouders t.o.v hun kinderen. Versleten kleding en de dochter zelf maandverband laten kopen is van de zotte.

In alle andere gevallen, groepsetentjes met vrienden e.d: ik snap niet dat zulke dingen niet tevoren duidelijk zijn. :)

Mijn omgeving weet dat ik weinig te besteden heb. Dat ik bijna altijd pas met uitjes. En soms word ik, onder protest, meesgesleept. Dat is dan een uitnodiging omdat zij me dat gunnen. En die neem ik dan uiteindelijk maar aan.
Daartegenover staat dat ze weten dat ik nooit te beroerd ben om ergens mee te helpen. Of een wandeltocht met zelf gemaakte lunch te organiseren. Ja, het etentje in het restaurant wat zij betalen is duurder. Maar het is een kwestie van gunnen en je best doen in vriendschap. De één kan dat door iets te betalen. De ander kan dat door een gratis uitje te organiseren waar de rest niet aan begonnen was maar wél van geniet. ;)

Daarom ben ik, in een redelijk aantal voorbeelden in dit topic, best benieuwd naar het verhaal van de 'gierige'.
Wellicht is die helemaal niet gierig maar moet er anders gekeken en gewaardeerd worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 00:57

Palmera schreef:
En hiermee doel ik uiteraard niet op de heftige voorbeelden van ouders t.o.v hun kinderen. Versleten kleding en de dochter zelf maandverband laten kopen is van de zotte.

In alle andere gevallen, groepsetentjes met vrienden e.d: ik snap niet dat zulke dingen niet tevoren duidelijk zijn. :)

Mijn omgeving weet dat ik weinig te besteden heb. Dat ik bijna altijd pas met uitjes. En soms word ik, onder protest, meesgesleept. Dat is dan een uitnodiging omdat zij me dat gunnen. En die neem ik dan uiteindelijk maar aan.
Daartegenover staat dat ze weten dat ik nooit te beroerd ben om ergens mee te helpen. Of een wandeltocht met zelf gemaakte lunch te organiseren. Ja, het etentje in het restaurant wat zij betalen is duurder. Maar het is een kwestie van gunnen en je best doen in vriendschap. De één kan dat door iets te betalen. De ander kan dat door een gratis uitje te organiseren waar de rest niet aan begonnen was maar wél van geniet. ;)

Daarom ben ik, in een redelijk aantal voorbeelden in dit topic, best benieuwd naar het verhaal van de 'gierige'.
Wellicht is die helemaal niet gierig maar moet er anders gekeken en gewaardeerd worden.

Nou in die tijd dat ik het nog niet zo ruim had gaf ik dit van te voren aan bij mijn vrienden. Van prima ik wil graag mee. Maar dan zal ik mijn eigen maaltijd af moeten rekenen omdat ik het niet breed heb. Dit was nooit een probleem.
Ze weten dat ik altijd voor hun klaar sta. Van huis verven tot midden in de nacht helpen omdat mijn vriendin haar eerste veulen kreeg en onzeker was. Dan stapte ik midden in de nacht in de auto en reed ik naar haar om te helpen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 06:25

Toen mijn ouders 40 jaar getrouwd waren ben ik een jaar ervoor al met mijn zus begonnen. Voorbereiden op het feit dat het wel iets meer zou gaan kosten dan een ontbijtservice of een flinke bos bloemen. Wij hebben echt super ouders die keihard gewerkt hebben om ons alles te geven en meer. En een 40 jarig huwelijk is niet niks. Nog nooit heb ik haar een jaar lang zo in de rats zien zitten. Kop in het zand. Niet over praten dan gaat het misschien vanzelf over. Uiteindelijk werd het een ontbijtje en bloemen van ons samen. En heb ik alleen mijn ouders nog een passender cadeau gegeven. En het is echt niet dat daar niks binnen komt hoor. Zo zielig. Toen mijn vader overleed hetzelfde verhaal. Ze heeft nog niet eens aan de bloemen betaald. Terwijl ze wist dat ik de lunch en bloemen heb betaald. Tot slot waren zus en zwager ook nog verbaasd dat ik tussen overleiden en cremeren twee dagen ging werken. Maar ja als zelfstandige had ik inmiddels al bijna drie weken niks verdiend. Terwijl zij van haar baas fijn doorbetaald verlof kreeg.
Toen we alle financiële zaken op orde gingen brengen heb ik gezegd dat ze er niet bij hoefde te zijn als ze niet bereid was de portemonnee te trekken, als dat nodig mocht zijn. Wat natuurlijk helemaal niet nodig was.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:27

Palmera schreef:

Je haalt me de woorden uit mijn mond.
Ik vind het helemaal niet zo raar om allemaal zelf te betalen als je voor een verjaardag uit eten gaat bijvoorbeeld. Wij doen dat hier standaard. We vinden uit eten leuk, maar kunnen dat niet voor iedereen betalen. Vaak doen we dan ook dat voor de jarige betaald wordt, maar als dat even niet uitkomt, dan niet. Ons gaat het om de gezellige avond en het samen zijn.
Net als het splitten van de rekening. Ik heb daar echt een gruwelijke hekel aan. Ik heb het niet zo breed (en een nog veel slechtere tijd gekend), dus ik lette altijd op met wat ik at of dronk. Om dan te gaan betalen voor een ander of van tevoren niet te weten wat je moet betalen, was en is voor mij echt geen optie. Dat je dan als gierig wordt bestempeld vind ik eerlijk gezegd best denigrerend overkomen. Heel fijn dat er mensen zijn die genoeg hebben om zoiets te kunnen doen, maar er zijn er ook genoeg die dat niet hebben en niet kunnen. En die kunnen op hun manier ook een hele leuke avond hebben met de rest in plaats van af te moeten haken omdat je als raar, vreemd en gierig gezien wordt.

Verder zitten hier wel reacties tussen waarvan ik stijl achterover val :') . Uren in rekening brengen dat je koffie hebt staan drinken enzo. Dat van die ouders en kinderen is dan gewoon weer in en in triest...wat willen die hun kind in vredesnaam meegeven?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:28

Het verbaast mij echt hoe gierig sommige mensen in relaties zijn zeg... kan mij dat niet voorstellen in mijn relaties.
Als een van ons iets wilt kopen dan kopen we het gewoon, maakt niet uit van wie zijn geld.. daar word niet eens over nagedacht zelfs :=
Nu werken we wel allebei hard voor onze centjes (beide 45 uur contract) dus misschien scheelt dat.

Wel ook echt blij dat ik absoluut geen gierige familie (ouders ed) heb, kan het mij niet voorstellen dat mijn moeder een lijstje zou bijhouden met de kosten die ik gemaakt heb :+ vind het ook wel bizar want je kunt ook gewoon nee zeggen tegen je kind toch.

Over het rekening splitten (in een kroeg of whatever) daar hebben we nooit last van. Ieder koopt zijn eigen munten en als iemand aanbied een rondje te halen geven we diegene allemaal een munt. Nog nooit geen probleem mee gehad

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:30

Veulen84 schreef:

Oma die jaar in jaar uit het inpakpapier bewaarde en hergebruikte. Altijd weer liep ze te roepen "netjes uitpakken hoor". Daarna gristen ze het weg en vouwde het keurig weer op en volgend jaar kreeg je je kadootje weer in het zelfde papiertje. Toen ik 11 of 12 was had ik daar zo genoeg van. Toen rukte ik het papier voor d'r neus weg, frommelde er een prop van en ging vangbal spelen met de hond. Woest was ze... Het jaar daarop kreeg ik een kadootje zonder papiertje en probeerde ze een ander kadopapier mee te nemen.

Of de tante die een roman kado geeft op verjaardagen en vervolgens zegt "als je hem uit hebt wil ik hem graag terug"... Ik lees geen romans, heb hem doorgegeven aan een vriendin. Ze heeft er nog jaren om gevraagd. Was een goedkoop boek ook hoor van de bestseller stapel bij de supermarkt.

In mijn vriendengroep zijn ze wel heel gul. Voel me soms wel eens schuldig, heb gewoon veel minder te besteden. Dus geef minder rondjes en als ik een restaurant kies is het bijna altijd wokken voor een vast bedrag per persoon... Maar zeggen ze dan, "jij bent er altijd voor ons, we kunnen altijd bij je uithuilen en klagen. Dat is ook veel waard hoor" <3

Eigenlijk vind ik dat helemaal zo gek nog niet als je kijkt wat we weggooien aan verpakkingsmateriaal (en dus ook cadeaupapier)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:30

Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb ook eens zoiets mee gemaakt. Diegene was heel uitgekookt (en ook gierig, maar dat is een ander verhaal).

Haar paard moest naar de hoefsmid. En toevallig lag er bij mij net een ijzer vanaf, dus ik wilde de hoefsmid ook laten komen.
Nou zij zou het wel even regelen dan kon hij beide paarden tegelijk doen: "Welke dagen ik kon?"
Maakte mij niet uit (want de hoefsmid pakt zelf mijn paard, hoef ik niet bij te zijn).

Ja, want dan kon ik mooi gelijk haar paard ook pakken en hoefde ze zelf niet te komen :+

Dat is toch niet gierig?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:45

Oh ik heb ook nog wel een leuke van een ex een aantal jaar geleden.
We liepen door de stad van utrecht met mijn verjaardag en we waren een half jaartje samen, maar had eigenlijk nog nooit iets van hem gekregen of zo (die verwachting was er ook niet, maar had er toen nog niet bij stil gestaan dat die eigenlijk gewoon gierig was)
Na een poosje wandelen had hij schijnbaar heel erg dorst, maar had geen geld denk ik, dus probeerde mij in te praten, van: ja schat, je moet wel iets drinken, het is een warme dag en anders droog je straks uit, zullen we even naar de supermarkt wat voor je halen. Dus ik aangegeven dat dat niet hoeft, maar als hij iets wil hebben hij wel even naar binnen mag. Nee, nee dat wou die niet, ik moest goed drinken...
Nou uiteindelijk toch maar de supermarkt in gegaan, hij graait een 2 liter fles cola uit het schap: hier schat, voor jou, je moet echt goed drinken. Dus ik zeg zo: Maar ik lust helemaal geen cola. Hij weer: Ja jawel joh, dat is goed voor je, dat stilt de dorst heel goed :') Dus ik had zo iets van laat maar, neem die fles maar mee als jij zo graag cola wil. Komen we bij de kassa.. Ja het drinken is toch voor jou schat, mag ik dan wel je portemonnee even :')

Ik begreep later pas dat die zelf gewoon heel erg dorst had, maar hij had dat ook gewoon kunnen zeggen en dan had ik een fles voor hem gehaald, maar hij deed zo hard zijn best om het te laten lijken of ik dorst had en die cola wou zodat ik zou betalen :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:48

LadyMadonna schreef:
Veulen84 schreef:

Eigenlijk vind ik dat helemaal zo gek nog niet als je kijkt wat we weggooien aan verpakkingsmateriaal (en dus ook cadeaupapier)

Eens. Ik zit er over te denken om herbruikbaar inpakpapier te kopen, maar dat zou ik dan ook wel weer terug willen.
Beter voor het milieu ook :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:50

Er zit best wel een generatiekloof tussen (groot-)ouders die de oorlog/jaren 50 meegemaakt hebben en dus met de paplepel ingegoten hebben zuinig te zijn en nu. Inpakpapier hergebruiken deden mijn ouders ook bv, maar dat had ook te maken met dat je vroeger geen rollen inpakpapier met een leuk motiefje kon kopen. Nu liggen ze bij de Blokker, het Kruidvat, de AH, maar in de jaren 50-60 had je dat helemaal niet :+

Ik heb wel nog een strakke actie van mijn baas (en laten we zeggen dat die zéker niet armlastig is) die me nu te binnen schiet: we hadden ooit ergens twee afspraken in Utrecht met een stuk of 4 collega's en een paar mensen 'van buiten'. Tussendoor hadden we wat tijd over en dronken wat op een terrasje, Baas stapt daarna op, wil afrekenen, maar pinapparaat weigert. Vraagt aan mij, ik heb een company creditcard, om af te rekenen. Prima, geen probleem, maar creditcard voor 8,60? Ik heb het gewoon betaald, en niet gedeclareerd ook. Wat een flauwekul voor die paar euro :+ Had hijzelf ook bést kunnen doen (en desnoods nog kunnen declareren).

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 08:59

xnaomivdh schreef:
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar het werd aan mij verteld door de mannen van een verhuisbedrijf die wij hadden ingehuurd voor een verhuizing. Zij vertelden dat ze weleens meemaken dat ze bij, vaak de rijkste, mensen geen drinken aangeboden krijgen/daar niet naar het toilet mogen. Een persoon had zelfs gebeld naar het verhuisbedrijf om een klacht in te dienen, want 'jullie medewerkers drinken zomaar water uit de kraan en maken gebruik van het toilet' 8)7 Ik vraag me echt af waarom vaak juist de rijkste mensen niet eens een glas water willen aanbieden aan vakmensen die aan huis komen werken.

Met zo'n mentaliteit waarschijnlijk de reden dat ze rijk zijn geworden :')

Gierige mensen die elk dubbeltje op die manier omdraaien kunnen vaak verdomde goed met geld omgaan, maar hoeveel vrienden je er aan het einde van de rit aan overhoudt :n Dan toch liever wat minder geld en een socialer leven.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:01

Anderzijds zijn er meer en eer plekken waar uitdrukkelijk gevraagd wordt om met een kaart te betalen. Dan hoeven ze niet zo vaak geld naar de bank te sjouwen.
Zo zit er aan ieder verhaal ook een 'andere kant'. Ergens worden grootouders die hun kleinkinderen bijhouden en dan uiteindelijk iets terugvragen van de boodschappen als gierigaards beschouwd. Maar evengoed zou je kunnen zeggen dat de ouders dat voor hadden moeten zijn en zelf hadden moeten aanbieden om voor het eten van hun kinderen te betealen. Want net door het opvangen door de grootouders kunnen zij hun salaris vedienen.
Van oudere mensen kan ik het sowieso begrijpen dat ze willen besparen, ze maken zich vaak zorgen (terecht of niet) of dat ze wel een verzorgingstehuis en medische kosten gaan kunnen betalen.
Dingen hergebruiken kan zowel gebeuren omwille van de centen, maar ook omwille van milieu-principes.
En tenslotte kiest iedereen toch zelf waar hij of zij zijn centen aan uitgeeft. De ene gaat graag luxueus eten, de ander maakt graag verre reizen, nog een andere besteedt al zijn geld aan een paard, of aan een auto, of aan zijn huis etc.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 09-05-18 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:01

Citaat:
Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar het werd aan mij verteld door de mannen van een verhuisbedrijf die wij hadden ingehuurd voor een verhuizing. Zij vertelden dat ze weleens meemaken dat ze bij, vaak de rijkste, mensen geen drinken aangeboden krijgen/daar niet naar het toilet mogen. Een persoon had zelfs gebeld naar het verhuisbedrijf om een klacht in te dienen, want 'jullie medewerkers drinken zomaar water uit de kraan en maken gebruik van het toilet' 8)7 Ik vraag me echt af waarom vaak juist de rijkste mensen niet eens een glas water willen aanbieden aan vakmensen die aan huis komen werken.

Mijn man heeft een tijdje als hovenier gewerkt. Bij de grootste kasten van huizen kreeg je niets en mocht je niet naar het toilet en bij de eenvoudigere woningen werd er tussen de middag een ei voor je gebakken... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 09:12

M'n ex was heel lief, maar die zat zo enorm op z'n centen.. :+

Met kerst wilde hij héél graag een bepaald spel cadeau. Ik vind het enorm fijn om te geven, dus ik dat spel gekocht (was best duur), onder de boom gelegd.

Kreeg ik van hem dus sokken van de hema. :+ Ik ben echt absoluut niet iemand die niet blij is met het kleine, maar op het moment dat je zelf 40 euro hebt uitgegeven zijn hemasokken toch een beetje een domper.

Voor m'n verjaardag kreeg ik een star wars zwemband, terwijl ik geeneens iets met star wars heb. :') Maar hij was goedkoper dan de andere zwemband zonder filmopdruk... :')