Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 17:26

Klopt, hier is wel een meldpunt overlast. Daar doen we elke keer een melding. Maar zelfs dat haalt dus niet uit.

Ben de hele middag bezig geweest met woningen zoeken, makelaars bellen, instanties bellen en alles. Ben er helemaal klaar mee. Alles valt tegen.

Hoe zit dat met websites waarvoor je moet betalen om te reageren? Is dat te vertrouwen? Komt op mij een beetje raar over...

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 17:32

Komt vaker voor dat je moet betalen, helaas. Wel altijd goed om vantevoren recensies oid te lezen. Misschien pararius? Daar staat een overzicht van verschillende organisaties met huurwoningen, kun je eerst even rondneuzen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:07

Ik heb niet alles gelezen, vooral de berichten van TS (had al met je ge pbt :P) Maar misschien kan je de buurman opwachten en in een keer de deur open trekken als hij bezig is? En dan even flink tekeer gaan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 18:14

Heb toch nog eens de politie gebeld en gezegd dat ik echt graag wil dat ze langskomen. Als het goed is is er nu iemand onderweg. Hij heeft vandaag gok ik wel twintig keer aan de deur gestaan. Heb alleen de laatste keer kunnen filmen. Steek ik even mn hoofd uit de deur om een reactie los te krijgen en dan doen ik m weer dicht :Y)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:21

Kan je niet met je telefoon filmend achter de deur gaan staan en even met de stoel schuiven. Desnoods deur op kier zodat je direct kan filmen? Omdat je zegt dat die meteen komt als je al met de stoel schuift.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:21

Is het niet mogelijk dat er een agent (het liefst in burger voor de onopvallendheid), een uurtje(of 2) bij jullie binnen komt zitten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:22

Leg een schriftje neer en maak een logboekje. Als je iedere keer het tijdstip en de actie van de buurman opschrijft kun je echt concreet iets laten zien aan de politie.
Nu is het voor de politie vrijblijvender. de opmerking ' hij heeft al zeker 20x aan de deur gestaan' zullen zij sneller met een korrel zout nemen omdat zij die natuurlijk vaker horen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:26

Otti1977 schreef:
Kan je niet met je telefoon filmend achter de deur gaan staan en even met de stoel schuiven. Desnoods deur op kier zodat je direct kan filmen? Omdat je zegt dat die meteen komt als je al met de stoel schuift.

Er zijn al zo vaak en zo veel ideeën geopperd om toch steeds al die incidenten op film/geluid te krijgen, maar TS ziet er geen brood in blijkbaar.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:27

Als ze er straks zijn die agenten, misschien dat je dan even inderdaad een stoel kan schuiven zodat je buren weer naar je deur komen, dan kunnen de agenten het live zien. Zou mooi zijn als zij het kunnen zien gebeuren wanneer de buren niet weten dat er politie staat te kijken, want zodra ze de agenten zien gaan ze natuurlijk weer poeslief doen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:28

het is ook maar de vraag in hoeverre een logboek daadwerkelijk serieus genomen wordt. Want ze kunnen net zo goed denken dat TS maar gewoon wat opschrijft, bij wijze van spreken. Zeker als de buur zich zo lieflijk voordoet als de politie aan zn deur gaat, de andere buren zich bij hem scharen waardoor het nu twee buren tegen 1 is, wat dus ook weer nadelig is voor TS. Geloof dat ze ook een logboek zou krijgen of al gekregen heeft als ik het goed las eerder in het topic, dus kijken of ze er iets mee kan, kan altijd natuurlijk. Maar ze doen so far ook niks met het beeldmateriaal dus ik denk dat een logboekje helaas ook niks zal helpen.

en wat betreft het filmen, waar sommigen over bezig blijven; sommige agenten Wilden er bewust niet naar kijken, dus wat heb je er dan aan?
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-04-18 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:28

Ik begrijp niet zo goed waarom de politie moet komen owv aanbellen. Het komt een beetje op mij over alsof je niets anders doet dan de politie opbellen om langs te komen. Bellen om een melding te maken begrijp ik, maar bellen om continu langs te komen eerlijk gezegd niet.

Ook gedraag je je alsof men je ieder moment kan aanvallen, maar er is op al die weken tijd nog nooit fysiek geweld tegen je gebruikt. Je gedrag uit je postings komt op mij een beetje over alsof jij en je honden al 20 keer in elkaar geslagen bent terwijl er nog nooit iets is gebeurd buiten verbaal geweld.

Ook alle oplossingen worden vakkundig genegeerd of weggewuifd om diverse redenen.

Zou het niet gewoon kunnen dat je door je emoties alles een beetje overdramatiseert? Want de politie keer op keer bellen voor verbaal geweld zonder dat er verder iets gebeurt is toch een beetje raar, niet?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 18:31

GDG schreef:
Otti1977 schreef:

Er zijn al zo vaak en zo veel ideeën geopperd om toch steeds al die incidenten op film/geluid te krijgen, maar TS ziet er geen brood in blijkbaar.

Euh, ik zeg toch steeds dat ik alles film? Ik heb ondertussen al een stuk of dertig opnames en sommige inclusief beeld. Alleen bijvoorbeeld een camera ophangen wil ik niet omdat ik bang ben dat hij het dan bijvoorbeeld niet meer doet of de camera vernielt. Ook heeft de agent mij vertelt dat daar mega strenge regels voor zijn voordat je die beelden als bewijs mag gebruiken.

Evi84, dit is niet al weken aan de gang. Dit begon toen we hier net woonden en is toen enkele maanden gestopt. Nu is het sinds een week heel heftig aan de gang. Waarom we nu graag willen dat de agenten komen is omdat ik een opname heb waarin de jongen zegt 'als jullie doorgaan met geluid maken wacht ik hier net zo lang totdat jullie naar buiten komen. Als jullie doorgaan doe ik dat ook.' Daarin heeft de politie zelf aangeboden langs te komen omdat zij mij belden of hij er nog steeds staat. Bellen om te vragen of ze langskomen doen wij nu alleen nog in dreigende situaties.

En natuurlijk heeft dit emotioneel ook invloed dat kun je ook lezen. Ik ben doodsbang, durf niet meer in mijn eentje het huis uit en durf nauwelijks nog me te verplaatsen in het huis.

Ook je opmerking over oplossingen snap ik niet. Welke oplossingen neem ik niet aan? Chocolade door de brievenbus doen, nee. En ook de bewakingscamera heb ik uitgelegd. Verder heb ik een heleboel tips van bokkers aangenomen.

Die app die iemand anders noemde vind ik inderdaad een hele goede! Maar dan ook moeten ze er wel naar willen luisteren...
Laatst bijgewerkt door Kaus op 09-04-18 18:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:33

En die ene tip die ik voorbij zag komen van die APP die praten het de slaap opneemt, die begint met opnemen zodra er geluid is en die daarbij ook het tijdstip erbij zet? Die lijkt mij juist heel handig, ook voor je logboek. Ik weet de naam niet meer maar een bokker had het erover eerder in het topic

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:37

Ik moet zeggen dat het ook lijkt of je in cirkeltjes blijft gaan. Blijf negeren want je bent nu het probleem aan het voeden en dat kan bij eventuele vervolgstappen tegen je gebruikt worden (ja, echt). Koop een camera en hang hem op. En iedere keer de politie bellen zal bij hen ook niet voor meer geloofwaardigheid zorgen.

Nogmaals ik snap je probleem, maar op deze manier kan het nog maanden doorgaan. Er zijn hier al legio's goede tips voorbij gekomen waar je wellicht iets mee kunt.
En als je doodsbang bent zou ik al zeker niet steeds de deur open doen. Dat geeft de politie ook geen beeld van een doodsbang persoon.

En als hij er door de camera mee stopt is het toch mooi rustig? :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 18:42

Cayenne, ik blijf negeren. Ik doe niks. Soms open ik de deur, dat lijkt me nou niet zo zeer uitdagen.

De camera twijfel ik nog steeds over. De agent waarmee ik vanochtend een gesprek had zei ook dat dit niet veel uitmaakt. Stel hij trapt onze deur in maar alleen ijn voet staat op beeld is het niet geldig. Maar stel hij trapt onze deur in en iemand anders staat toevallig ook op beeld is het óók niet geldig. En daarbij zijn die camera's niet goedkoop.

Ik heb voor mijn gevoel heel veel tips aangenomen. Heb contact met verschillende bokkers over eventuele slaapplaatsen. Ben de hele middag in de weer geweest om andere woningen te vinden.

Alleen oplossingen om het met de buurman zelf op te lossen geef ik op. De agenten en de woningbouw zeggen zelf ook dat dit maanden al dan niet jaren kan gaan duren. Dat we beter zelf kunnen verhuizen. De kortste klap.

Edit: politie had me weer teruggebeld dat we een spoed tussendoor was gekomen dus heb gezegd dat het niet meer hoeft. Overigens heeft de politie zelf gezegd dat we hen moeten bellen als hij weer aan de deur staat en zelfs 112 als het drijft erg te escaleren. Echter nu dit al een tijdje gaande is heb ik er inderdaad ook langzamerhand 'vertrouwen' in dat het hierbij blijft en maak ik me ook minder zorgen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:54

Ik heb de laatste pagina's niet alles meer gelezen, maar als je aannemelijk kunt maken dat de Woningbouw wist van het gedrag van deze buurman naar de vorige bewoners (en wellicht ook nog die dáárvoor), dan kun je daar gerechtelijk misschien nog wel iets mee.

Ik weet niet hoe je het juridisch moet noemen, maar die woning was in feite niet verhuurwaardig, en dat wist de Woningbouw. Nu had het natuurlijk gekund dat het met jullie als bewoners wel goed zou gaan, maar ze wisten dat er een kans was dat dit niet zo zou zijn en dat is nu bewaarheid geworden. Ze hadden dit scenario tenminste in kunnen calculeren, en bijvoorbeeld jullie inschrijfduur kunnen behouden zodat jullie nu makkelijk iets anders hadden kunnen krijgen, of jullie kunnen waarschuwen voordat jullie de woning accepteerden. Dat had je tenminste nog een keus gehad.

Zomaar onwetende mensen op zo'n risicovolle plek zetten is al twijfelachtig, maar als het dan blijkt dat het inderdaad mis gaat die mensen niet tegemoet komen is wel heel erg fout. Zo blijven ze mensen in de ellende storten door steeds dat huis weer te verhuren. Al deze mensen raken hun inschrijfduur kwijt en komen daarna dus in financiële problemen omdat ze op stel en sprong een alternatieve woning moeten hebben.

Naar mijn idee kan de Woningbouw best gedwongen worden om jullie een alternatief te bieden. Je zou kunnen kijken of er vergelijkbare zaken zijn geweest.

Nu heb je natuurlijk geen zin in een rechtzaak, en dat gaat ook nog een hele tijd duren, maar als je weet dat de Woningbouw in feite verplicht is om je een alternatief te bieden, dan kun je wel harder met je vuist op tafel slaan. Je kunt dan dingen gaan eisen, in plaats van smeken of ze je alsjeblieft willen helpen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 18:55

Blijf het een rare reactie vinden van zowel politie als woningbouw. Dan is het niet meer jullie probleem, maar die van de volgende bewoner?

Snap het van jullie hoor, maar belachelijk dat er aan zulke mensen zo weinig gedaan kan worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:08

Ik zou idd sowieso bij juridish loket informeren wat de rechten en plichten van de verhuurder en de huurder in jullie situatie is en wat jullie evt kunnen ondernemen richting de verhuurder.

En sowieso heel veel sterkte
Tis eigenlijk gewoon te gek voor woorden de hele situatie

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 19:17

LindyH, hmm dat is wel een goed punt. Had ik zo nog niet over nagedacht. Ga ik ook zeker meenemen naar juridisch loket.

Juridisch loket staat op de planning maar je kan hier niet op elk willekeurig moment langsgaan. Vandaar dat ik dat nog niet heb gedaan. Daarnaast weet ik ook niet zeker of ik zin heb ik de lange nasleep die het eventueel zou hebben, vooral als we eenmaal verhuisd zijn. Dan laat ik dit liever allemaal zo snel mogelijk achter me.

Moeten eigenlijk een briefje ergens ophangen voor de volgende bewoners met ons nummer dat de buurman gek is. Om ze te behoeden in dezelfde val te lopen als wij. -O-

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:24

Ze zijn evt ook telefonisch bereikbaar, wellicht een idee om een eerste gesprek te hebben en van daaruit een afspraak te maken?

Wat LindyH noemt zou idd zomaar eens kunnen...

Het is wel echt bizar wat er allemaal gebeurt zeg. Vind het ook wel heftig voor je dat je familie je gewoon in de kou laat staan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:26

Inderdaad Kaus. Zoiets:

Ik snap best dat het voor de Woningbouw moeilijk is om iets aan het gedrag van een bepaalde bewoner te doen, maar daar mogen ze niet steeds nieuwe mensen het slachtoffer van laten worden alleen omdat zij per se huur willen vangen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 19:27

Telefonisch contact heb ik inderdaad met ze gehad. Zij raadden dus aan om tijdens het inloop spreekuur langs te komen. Daar moet ik dus even op wachten, maar duurt niet lang.

Vind het wel een goede tip want had er zelf helemaal niet aan gedacht dat het een optie was!

LindyH, ja zoiets _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:31

Ts, vraag of het mogelijk is dat er een agent(e) in burger bij jullie langs komt. Want dan kun je pas echt laten horen hoe het er aan toe gaat. Stel het voor en kijk wat de politie zegt want dit is de kortste weg naar minder overlast, dat hij op de heterdaad betrapt word. Anders is het toch weer zijn woord(die mensen maken een hels kabaal) tegen de jouwe(ik word bedreigd).

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:36

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:38

upendo schreef:
Dumpert, die willen meestal de meest juicy filmpjes wel hebben..

Precies zoek de publiciteit op moet jij eens kijken hoe snel de woningbouw in actie komt .
Weet niet of dumpert een goede keuze is maar hart van Nederland of rijdende rechter of krant ik noem maar wat woningbouwverenigingen zijn over algemeen vatbaar voor media aandacht