Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:Nou draai je alles wel heel gemakkelijk in jouw voordeel. Als iemand duidelijk aangeeft dat hij, dat wat jij belangrijk vindt, vraagt niet meer te doen, dan neem ik aan dat je daarmee stopt?
En vrij veel mensen vinden het wel irritant, dat zie je ook in dit topic.
cp112 schreef:Ik denk dat 90% van de Nederlanders het vervelend en/of onnodig vinden.
<KNIP>
Cowboy55 schreef:cp112 schreef:Ik denk dat 90% van de Nederlanders het vervelend en/of onnodig vinden.
<KNIP>
Dat zou zomaar kunnen. Ik denk trouwens ook dat 90% van de Nederlanders een stuk gelukkiger in het leven zouden staan als ze minder van de wap raakten van dit soort minuscule verstoringen van hun leven. Waar hebben we het over? 60-120 seconden per jaar? Naar deur lopen, deur open maken, 30 seconden verhaal aanhoren, zeggen dat je geen interesse hebt, ze een fijne dag wensen, deur sluiten.
Shenavallie schreef:Wat ik al eerder in dit topic aanhaalde, zou ik wel als vraag willen stellen aan de gelovigen hier. Stel je voor dat er werkelijk een god zou zijn (of een jezus of wat dan ook) en die belt bij mij aan, dan kan ik denken: "Goh, 'het' bestaat toch. Wat leuk, kom binnen, kop koffie? Vertel." Maar wat als blijkt dat een god of een jezus NIET bestaat. Hoe zouden jullie je dan voelen? Ik kan dat in mijn eigen bewoordingen wel gaan invullen, maar ik ben oprecht benieuwd of jullie daar wel eens over hebben nagedacht en welk gevoel dat bij je teweegbracht.
Shenavallie schreef:Wat ik al eerder in dit topic aanhaalde, zou ik wel als vraag willen stellen aan de gelovigen hier. Stel je voor dat er werkelijk een god zou zijn (of een jezus of wat dan ook) en die belt bij mij aan, dan kan ik denken: "Goh, 'het' bestaat toch. Wat leuk, kom binnen, kop koffie? Vertel." Maar wat als blijkt dat een god of een jezus NIET bestaat. Hoe zouden jullie je dan voelen? Ik kan dat in mijn eigen bewoordingen wel gaan invullen, maar ik ben oprecht benieuwd of jullie daar wel eens over hebben nagedacht en welk gevoel dat bij je teweegbracht.
Ibbel schreef:De christelijke feesten zijn bijna allemaal 'gebouwd' op bestaande 'heidense' feesten. We vieren kerstmis rond de winter solstice, niet omdat Jezus op 25 december geboren is, want dat weten we niet. Als er toen al een kalender werd aangehouden, liep die in ieder geval niet gelijk met de huidige.
Maar dat heidense feest was er al, en was niet uit te roeien. Vandaar ook bv die kerstboom. Niks christelijks aan. Gewoon geadopteerd. Net als de eieren met Pasen. Ook heidens gebruik, idd om het voorjaar te vieren. Sowieso is de datum van Pasen heidens. De eerste volle maan na het begin van het voorjaar. Opnieuw niks christelijks aan.