Dank voor jullie antwoorden allemaal 
Ik kreeg net al kippenvel bij het lezen van hoe je een kop er in 1x af moet halen. En toen mijn man zijn koikarper die ziek was dood maakte kon ik daar ook al niet naar kijken, ik denk dus niet dat ik me er ooit toe ga kunnen zetten.
Edit, hij kan het dus ook niet, hoor net dat de vis in de kliko beland is omdat hij zichzelf er niet toe kon zetten om hem dood te maken (niet echt diervriendelijk dus...) 
Citaat:
Wie heeft er ervaring en tips? Zijn andere paddestoelen makkelijker dan champignons omdat ze bijvoorbeeld op houtsnippers groeien? En welke is dan het lekkerst?
Ik heb een keer oesterzwammen geprobeerd in een bak met stro, niet echt een succes moet ik zeggen. Ze waren tegelijk zo'n beetje klaar en als je niet snel genoeg was, werd het prut. Ik had overigens broei online besteld, duurde even voor ik het kreeg, moest eerst gemaakt worden zeg maar.
Ik heb op aanraden van Google eerst al het stro gekookt. Wat een werk, wat een troep...
Dat doe ik dus niet meer. Wil het wel later nog een keer proberen, maar dan met bijvoorbeeld kastanje champignons, die vinden we hier erg lekker. En die kun je ook beter bewaren dan oesterzwammen omdat ze steviger zijn. Hebben meer smaak en structuur dan de witte vind ik.
Shiitake schijn je goed op een berkstammetje te kunnen laten groeien.