Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:14

Ayasha schreef:
Hij vraagt wel naar de wedstrijden maar net zoals ik vraag hoe het op de cross was (rallycross) dus gewoon interesse in elkaars dag. Als iets niet lukt kan ik bij hem "uithuilen" net zoals hij zijn frustraties kan uiten over zijn hobby als het niet lukt. Meer moet dat niet zijn, gewoon elkaars passie respecteren en elkaars leven naast de relatie en je komt al een heel eind.

Amen :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:57

Jans schreef:
En dan krijgt je paard een maand later koliek/ongeluk/weetikveelwat en sterft. En dan heb je je partner de deur al gewezen. Die komt dan echt niet terug om je te troosten.

Zoon vent moet je niet willen die je komt troosten.. Die begrijpt je toch niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:07

Ach troosten betekent in ieder geval nog dat hij meeleeft. Het kan ook anders. Paard is opgenomen in de kliniek, je gaat naar een beurs met je vriend en je krijgt een telefoontje dat het slecht nieuws is. Dat vertel je aan je vriend en je krijgt te te horen: oh dat is rot voor je maar daarom hoef je nog niet zo chagrijnig te doen. Dat is helemaal niet gezellig....

-O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:06

Suzanne F. schreef:
Ach troosten betekent in ieder geval nog dat hij meeleeft. Het kan ook anders. Paard is opgenomen in de kliniek, je gaat naar een beurs met je vriend en je krijgt een telefoontje dat het slecht nieuws is. Dat vertel je aan je vriend en je krijgt te te horen: oh dat is rot voor je maar daarom hoef je nog niet zo chagrijnig te doen. Dat is helemaal niet gezellig....

-O-

En ook vergeven en vergeten en nog steeds een happy koppel??

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:36

Goof schreef:
Ik zou gek worden van een kerel die iedere dag om me heen hangt op stal. Heeft hij zelf niets beters te doen? Sporten, hobby's, vrienden??

Hmmm ja als je t zo stelt... :+

Ik bedoelde overigens niet dat ik vind dat iedereen z'n vent altijd mee moet, maar wel dat ik vind dat een man je hobby moet accepteren. Of ie dat nou doet door mee te gaan of thuis te blijven. :j

Mijne heeft overigens ook z'n hobby's en kan ook wel eens niet mee, maar hij vindt het gewoon leuk. En ik ook!!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:43

Imre schreef:
Ayasha schreef:
Nee, dan heb je niet je partner de deur gewezen maar de zak hooi die je deed kiezen goed wetende dat het je hart zou breken en die dat niet interesseerde.

Precies. En die waarschijnlijk nog blij zal zijn ook als het paard sterft. :x

Hoezo "aannames"... Je kent die hele vent niet, en TS alleen online.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 23:21

musiqolog schreef:
Imre schreef:
Precies. En die waarschijnlijk nog blij zal zijn ook als het paard sterft. :x

Hoezo "aannames"... Je kent die hele vent niet, en TS alleen online.

Joh, als je doorleest zie je dat het echt wel wat algemener is, niet doelgericht op de vriend van TS. :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:42

Bloodymary schreef:
Napie schreef:
Of aan zijn angst dat hun kinderwens op deze manier nog niet vervuld kan worden en hij problemen voorziet zowel financieel als in tijd als er kinderen gaan komen

Brrrrr...

Dus als een man een sterke kinderwens heeft is dat minder belangrijk dan een vrouw haar kinderwens?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 03:50

Jans schreef:
En dan krijgt je paard een maand later koliek/ongeluk/weetikveelwat en sterft. En dan heb je je partner de deur al gewezen. Die komt dan echt niet terug om je te troosten.

En "vriendlief" kan morgen ook onder een bus komen. Heb je ook je paardje voor niks weg gedaan. Oh of nog beter; hij maakt het alsnog uit want het paard blijkt niet het enige probleem te zijn maar de hele relatie loopt gewoon niet lekker dus meneer gaat er alsnog vandoor. Niet persoonlijk naar TS haar situatie bedoeld

Bedoel als we zo gaan redeneren.. :roll:

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:11

Nagini schreef:
Dus als een man een sterke kinderwens heeft is dat minder belangrijk dan een vrouw haar kinderwens?

Tja... Zwangerschap heeft wel een grotere impact op de vrouw. Die zet haar lichaam en gezondheid op het spel. Voor hem zijn het daarin alleen de lusten en niet de lasten.

Maar een stel waarbij de één wel een sterke kinderwens heeft en de ander niet is sowieso niet erg compatibel. Het is fijn om dit met elkaar te bespreken voordat een relatie serieus wordt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:36

Sorry, dat vind ik echt het stomste argument ooit. Alsof een man zijn kinderwens niet net zo sterk kan zijn als die van een vrouw puur omdat hij niet zwanger kan worden en het kind zelf draagt.. En tja, het feit dat hij niet zwanger is maar zij.. wil niet zeggen dat ie alleen maar de lusten heeft van het kind krijgen en haar zwanger zijn.

Tuurlijk als 1 iemand kinderen wilt en de ander niet is de relatie gedoemd om te mislukken.

Ik vind gewoon dat hier zo makkelijk word gedaan dat de vriend een lamlu.l is.. en hij haar het geluk niet gunt.. maar als je de rollen omdraait vraag ik me af of zij hem zijn geluk gunt?
Ik vind dit topic gewoon totaal eenzijdig omdat iedereen hier van paarden houdt en zegt ''natuurlijk kies je voor je paard'' wat ik persoonlijk gewoon onrealistisch vind.

Ik wed dat dat als je dit probleem op een forum zoals viva of weet ik wat had gezet waar het paardrijvolk misschien maar 10% is dat het een veel genuanceerdere discussie was geweest.

Dat gezegd hebbende: NEE ik vind niet dat hij haar iets moet verbieden of het paard weg moet doen maar zoals meerdere zeggen denk ik dat deze situatie veel genuanceerder is en het paard misschien maar het topje van de ijsberg is.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:44

Jans schreef:
Ik hoor wel eens mannen dat ze blij zijn als de relatie met een paardenvrouw uit is als het verdriet gesleten is. Vaak zat gehoord dat er niks op te bouwen valt omdat er zo vaak niemand thuis is.

Waarom is het zo gek als iemand het niet leuk vindt als zn partner veel van huis is. Je hebt toch samen een relatie? Je bent naast jezelf ook een samen dan. Niet meer twee individuen maar ook een stuk samen.. :=

Dan hadden die mannen een ander moeten zoeken. Of daar over moeten praten.
Natuurlijk blijf je altijd twee individuen!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:52

Nagini schreef:
Sorry, dat vind ik echt het stomste argument ooit. Alsof een man zijn kinderwens niet net zo sterk kan zijn als die van een vrouw puur omdat hij niet zwanger kan worden en het kind zelf draagt.. En tja, het feit dat hij niet zwanger is maar zij.. wil niet zeggen dat ie alleen maar de lusten heeft van het kind krijgen en haar zwanger zijn.

Tuurlijk als 1 iemand kinderen wilt en de ander niet is de relatie gedoemd om te mislukken.

Ik vind gewoon dat hier zo makkelijk word gedaan dat de vriend een lamlu.l is.. en hij haar het geluk niet gunt.. maar als je de rollen omdraait vraag ik me af of zij hem zijn geluk gunt?
Ik vind dit topic gewoon totaal eenzijdig omdat iedereen hier van paarden houdt en zegt ''natuurlijk kies je voor je paard'' wat ik persoonlijk gewoon onrealistisch vind.

Ik wed dat dat als je dit probleem op een forum zoals viva of weet ik wat had gezet waar het paardrijvolk misschien maar 10% is dat het een veel genuanceerdere discussie was geweest.

Dat gezegd hebbende: NEE ik vind niet dat hij haar iets moet verbieden of het paard weg moet doen maar zoals meerdere zeggen denk ik dat deze situatie veel genuanceerder is en het paard misschien maar het topje van de ijsberg is.

Deels mee eens, uiteraard is het maar t topje van de ijsberg.

Ik weet niet of je hele topic heb gelezen.

T schijnt dat de vriend van de ts er niet over wilt praten. Hij blijft bij zijn standpunt dat 2x per week na paard genoeg is. Terwijl hij zelf ook vaak zat weg is.

Er is zelf gezegd tegen ts ga dan Savonds ipv weekends.. nee Savonds vind vriend t nog erger..

Weekend is vriend vaak beunen dus ook weg.. en zei mag dan eigenlijk niet na der paard.. dus tja wat wilt hij nou??

Zei probeert t aan te kaarten...en hij is gelijk geïrriteerd..

Zolang 1 van hun niet wilt praten en niet tot een oplossingen komen, wat t probleem ook zijn mag..

Dan is t toch logisch dat je op gegeven moment denkt je bekijkt t maar...

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:54

Nagini schreef:

Ik zeg niet dat een man geen sterke kinderwens kan en mag hebben. Tuurlijk kan dat.
Ik zeg alleen dat in mijn ogen die wens van de man minder zwaar telt als die van de vrouw. Zeker als zij twijfelt!!! Het is haar lichaam.
Handig dus als beide partners op 1 lijn zitten voor wbt een evt kinderwens.

In het geval van TS is het paard voor nu iig even een belangrijk onderdeel in haar leven. Als zijnde paardenmens kies ik natuurlijk voor haar kant.
Het onderwerp kinderwens is overigens maar heel terloops ter sprake gekomen. En is volgebs mij nog niet door de vriend (aka lamzak) aangedragen als argument waarom hij haar liever vaker thuis ziet. Sterker nog: hij komt helemaal niet met argumenten. Hij loopt alleen maar weg.
Reden te meer voor de TS om hem eens flink achter de vodden te zitten voor een gesprek! En zeker geen concessies te doen inzake haar paard zolang hij niet met goede steekhoudende argumenten komt.
Al vind ik de hoeveelheid tijd (het ging bovenal om tijd) die zij in haar paard steekt meer dan schappelijk.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:13

plutolover schreef:
Nagini schreef:

Deels mee eens, uiteraard is het maar t topje van de ijsberg.

Ik weet niet of je hele topic heb gelezen.

T schijnt dat de vriend van de ts er niet over wilt praten. Hij blijft bij zijn standpunt dat 2x per week na paard genoeg is. Terwijl hij zelf ook vaak zat weg is.

Er is zelf gezegd tegen ts ga dan Savonds ipv weekends.. nee Savonds vind vriend t nog erger..

Weekend is vriend vaak beunen dus ook weg.. en zei mag dan eigenlijk niet na der paard.. dus tja wat wilt hij nou??

Zei probeert t aan te kaarten...en hij is gelijk geïrriteerd..

Zolang 1 van hun niet wilt praten en niet tot een oplossingen komen, wat t probleem ook zijn mag..

Dan is t toch logisch dat je op gegeven moment denkt je bekijkt t maar...

Ik heb het hele topic gelezen. Ik zeg ook al vanaf begin aan dat ze moet gaan zitten met m en niet gewoon de tuin in moet laten gaan. Weetje als je dit echt wil oplossen ga je er niet vanuit dat het beter is puur omdat ie 5 dagen er niets meer over heeft gezegd. Dan ga je om de tafel zitten en zeg je zo en nu klaar met die onzin we praten erover of je het nu leuk vind of niet.

Maar heb zelf het idee dat zij ook niet zo'n stok achter de deur heeft om t op te lossen.

Edit: op de reactie hierboven..
Ik vind niet dat een vrouws kinderwens zwaarder telt dan de man. Als zij geen kinderen wilt dan passen ze dus sowieso niet bij elkaar.. als zij paard op nummer 1 heeft staan en hij een stap verder wilt kan ik best begrijpen dat t m heel hoog zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:20

Nagini schreef:
Bloodymary schreef:

Brrrrr...

Neen, maar een vrouw heeft ook niet het recht om een man daarin te pushen.

sflj schreef:
Jans schreef:
Ik hoor wel eens mannen dat ze blij zijn als de relatie met een paardenvrouw uit is als het verdriet gesleten is. Vaak zat gehoord dat er niks op te bouwen valt omdat er zo vaak niemand thuis is.

Waarom is het zo gek als iemand het niet leuk vindt als zn partner veel van huis is. Je hebt toch samen een relatie? Je bent naast jezelf ook een samen dan. Niet meer twee individuen maar ook een stuk samen.. :=

Dan hadden die mannen een ander moeten zoeken. Of daar over moeten praten.
Natuurlijk blijf je altijd twee individuen!

Er zijn genoeg paardenmensen met succesvolle relaties. Ik neig te denken dat als het paard of het leven naast de relatie een probleem is, dat de relatie dan wel meer problemen heeft en dat vitten op het paard (of de auto's, of de voetbal of whatever) gewoon een uiting is van die problemen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-07-17 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:22

Nagini schreef:
Bloodymary schreef:

Brrrrr...

Nee hoor, ik vind het woord kinderwens om te rillen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:25

Nagini schreef:

Hier ben ik het niet mee eens. Het gaat er om dat zij een passie heeft en hij niet. En hij haar daarin probeert te beperken. Een passie hebben is het mooiste wat mensen kunnen hebben. Mijn man en ik hebben samen verschillende passie's (o.a. muziek en Italië) apart heb ik als passie paardrijden en hij motorrijden. En daarin leggen we elkaar geen strobreed in de weg, dat stimuleren we van elkaar. Omdat mensen gelukkig worden door het hebben van een passie.
Hij heeft die blijkbaar geen en baalt er van dat zij er wel een heeft. En dat is slecht. Dat het dan paardrijden is, heeft niks met deze weerstand hier te maken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:22

Zo dit topic begint net zo te ontsporen als de relatie van TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 12:31

Jennyj01 schreef:

Daar gaat m'n thee... :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:37

Jennyj01 schreef:

_O-

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 22:13

Jennyj01 schreef:

_O-

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:38

Als ts haar passie paarden is en haar vriend kinderen en die passie van ts staat dat in de weg, zit er niets anders op voor haar vriend de relatie te verbreken.
Ts moet haar passie niet opbergen maar haar vriend zijn kinderwens ook niet.

Sababber

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:12

En weer het advies om gelijk de stekker er uit te trekken. Wie weet wat er echt dwars zit bij haar vriend? Hij wil er immers niet over praten..

Ts is het een optie om onder begeleiding van een professional het gesprek alsnog aan te gaan met je vriend? Wie weet wat er boven komt.. en anders heb je tenminste de mogelijkheid om het op een goede manier op te lossen. Wat de oplossing ook moge zijn.

plutolover

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:17

Ts hoe staat t er nu eigenlijk voor?