Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 03:39

Wat een mooie reactie Micha. Dank daarvoor.

Waar ik nu even het meeste mee struggle is indd: Kan hij zichzelf beter maken EN een relatie hebben met mij op dezelfde tijd.

Om eerlijk te zijn ben ik nu best heel rustig. Ik lees al jullie berichten en pik overal wat uit. Vind ze allemaal, stuk voor stuk waardevol. Ook ALLE pbs die ik heb gehad.
Ik val echt even stijl achterover over het support netwerk van bokt. Om eerlijk te zijn heb ik het nooit zo begrepen, het op internet gooien en mensen die zeggen ''ik stuur je een pb''. Ik krijg zelfs berichten van mensen waar ik voorheen gewoon echt nooit op een lijn kon zitten. Maar ze zijn ZO waardevol. Ik ben jullie echt zo ontzettend dankbaar want jullie trekken me er doorheen. Welke uitkomst het ook is. Ik lees alle PBs maar reageer niet op ze allemaal. Sorry daarvoor, maar het zijn er gewoon te veel en ik heb er even egen ''zin'' in.

Hij heeft zojuist een afspraak gemaakt voor vandaag bij de huisarts (hier zijn HA's soms 7 dagen open en kun je online boeken. Handig joh!) voor een doorverwijzing naar de psych. Ik ga mee, aangezien ik de auto heb en hij er anders niet komt. En hij wilt graag dat ik er bij ben mocht ie dichtslaan.
Dus dat doe ik voor hem. De afspraak is om 12.40 pm (voor jullie 5 in de ochtend).

Daarna zie ik wel, denk dat ik dan misscihen naar een andere vriendin ga erna. :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 04:27

Als hij het serieus goed wil aanpakken gaat hij een serieus lang, zwaar traject in. Hij moet eerst aan zichzelf werken voordat er ruimte is voor jou. Ja, die ruimte is er wel maar als ZIJN steun en toeverlaat. Niet als gelijkwaardige liefdespartner. Met kans op terugval in zijn oude gedrag.
Het gaat dus niet om jou want HIJ moet aan de slag. En dan blijft de vraag 1: wordt hij weer 'beter'/stabiel en 2: ga je hem überhaupt weer 100% vertrouwen.
Het is moeilijk om dat voor ogen te houden nu je ziet dat hij (ineens ;) ) aan zichzelf wil gaan werken, je hem voor je ogen in ziet storten én je gewoon vreselijk veel van hem houdt.. Probeer alleen alsjeblieft jezelf in dit alles voorop te blijven stellen. Klinkt gek maar daar heeft ook hij uiteindelijk het meeste baat bij.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 05:08

Ik heb oprecht bewondering voor hoe jij naar hem toe reageerd, je verwoord het allemaal ontzettend goed. Heel veel succes vanmiddag.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 06:17

oooh pffff...even reageren hoor. Niet dat ik de oplossing voor je heb (sorry), maar om medeleven te tonen en een klein beetje herkenning.
Heb in soortgelijke situatie gezeten. Niet in Australie, maar in Italië. Woonde daar al zes jaar samen. Alles samen opgebouwd en toen kwam ik erachter dat deze meneer niet zo eerlijk is. Goed...sexting bestond toen nog niet, dit ging "live" zeg maar ;)
Maar die stap om te zetten, om alles achter te laten. Hem, spullen, baan, vrienden alles....dat was wel heel lastig.

Ik heb het stapsgewijs gedaan....eerst hem de deur uit :Y) toen nog tijdje zelf gebleven, werken enz. En een kleine 5 maanden later teruggegaan naar NL. Dat maakte de terugreis iets minder heftig. Ik was al over het eerste en heftigste verdriet heen. (we zijn overigens als vrienden uit elkaar gegaan...hebben naderhand nog meerdere malen goed kunnen praten) en hij ook. Die eerste weken zijn het moeilijkst. Dan is zijn en jouw verdriet nog heel vers en kun je je laten leiden door medelijden (Slechte raadgever overigens!!!) maar dat wordt uiteindelijk steeds iets minder. De terugreis verliep dan ook zonder groot verdriet. Meer met een goede hoop op de toekomst en frisse zin om opnieuw te beginnen.

Eigenlijk heb je hier niets aan :D ....wat ik wil zeggen: veel sterkte en wijsheid. Zoek voor jezelf uit: houd je echt giga en enorm van hem en wil je eraan werken? of speelt medelijden ook een grote rol?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 06:46

Jij bent sterk TS echt sterk. :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 06:48

Veel bewondering voor jou, TS. Ik vind het onwijs knap hoe je reageert.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:20

Heb al twee keer eerder gereageerd, gisterochtend, maar ik wilde even aangeven dat ik het knap vind dat ondanks je zo een pijn hebt en in een tweestrijd zit toch nog helder na kan denken en met sterke reacties komt. een groot deel van de verliefde meisjes had na deze berichten van degene waar ze verliefd op zijn/een relatie mee hadden al toegegeven ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:24

Nagini schreef:
Het draait even niet om zijn shi.t het draait om mij.
Mijn hoofd zegt nog steeds.. je moet gaan. Maar ik wil m'n hart niet aan de andere kant van de wereld laten. Ik houd van die jongen man. Hij zou mijn forever-man zijn. Hoe laat je dat achter je? Hoe pak ik al m'n spullen in en ga weg?

Je zou jezelf moeten afvragen of je werkelijk van 'hem' houdt met al zijn streken en lieve dingen, of dat je van het ideaal 'hem' beeld houdt. En is dat ideaal beeld realistisch voor hem?

Ik denk dat jij diep van binnen het antwoord weet. :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:27

Nagini, misschien nadat je met hem naar de dokter ben geweest even twee dagen geen contact afspreken? Dan krijg je op die manier even wat rust om alleen te zijn met je eigen gevoelens. Op deze manier trekt hij toch aan je terwijl even rust wel nodig is om wat helder te kunnen denken. Je hebt meerdere opties, je hoeft niet vandaag terug te komen naar Nederland. Dat kan altijd nog. Misschien is daar blijven op afstand van hem niet zo verkeerd. Dan kun je de tijd nemen om even alles op een rijtje te zetten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:27

Wat een nare situatie. Soms is het goed om in gedachten te houden dat je de acties van iemand ook kunt veroordelen zonder de persoon de veroordelen. En dat doe jij heel knap. De wereld is niet zwart/wit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:50

:(
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:01

Robin_S schreef:
2 vragen:

1. Zou hij alles doen om je te houden?
2. Ben jij bereid om met een sensitieve, labiele maar verder wel goede man te leven? Misschien wel de liefde van je leven?

Als je 2x ja hebt zou ik echt blijven. De beste, meest intense relaties gaan nu eenmaal niet over rozen.

Ik denk dat je met dit soort uitspraken heel erg moet oppassen en dat het heel gevaarlijk is om die zomaar te doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:04

Wat schrijf je sterke, heldere berichten Sanne. Echt heel knap! Menig vrouw zou in een dergelijke situatie instorten en niet meer in staat zijn om zo helder na te denken en te communiceren.

Robin_S, ik vind je laatste uitspraak ook op z'n zachtst gezegd bijzonder. Geen enkele relatie is zonder tegenslagen, maar om nu te zeggen dat het niet over rozen gaat lijkt haast alsof je zegt dat het allemaal ellende is. Dit heeft naar mijn mening niks met de intensiteit van je relatie te maken.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:05

Jeetje TS wat een nare situatie!

Ik heb het idee dat hij al afscheid van jou aan t nemen is, als ik zijn berichten lees. Hij heeft t alleen maar over 'you leaving'... misschien is het een afweermechanisme van hem om jou er buiten te houden, zodat hij verder kan gaan in zijn vaste patronen.

Wens je erg veel sterkte de komende tijd, wat je ook kiest, het zal moeilijk worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:16

Beste TS, je hebt het goed gedaan om afstand te nemen.
Maar denk je echt dat een bezoek aan de huisarts of psycholoog hem van vreemdgaan en contact zoeken met andere vrouwen afhelpt? Ik denk eerlijk gezegt dat het gewoon het aard van het beestje is.
Hij zoekt daar die spanning en zal dat zeker weer gaan doen. Alleen zal hij de volgende keren voorzichtiger zijn om niet betrapt te worden.
Ik wens je veel sterkte.
En geloof me, in NL lopen zat leuke mannen. Daarmee wil ik niet zeggen dat het makkelijk zal zijn om hem te verlaten maar ik denk zeker dat je er goed aan doet om voor jezelf te kiezen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-06-17 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:18

Robin_S schreef:
2 vragen:

2. Ben jij bereid om met een sensitieve, labiele maar verder wel goede man te leven? Misschien wel de liefde van je leven?

Als je 2x ja hebt zou ik echt blijven. De beste, meest intense relaties gaan nu eenmaal niet over rozen.

Ehh whut? 'Gaan niet over rozen'..?
Wat dacht je van vertrouwen, open communicatie, eerlijkheid en wederzijds respect? Precies de dingen waar de 'beste' relaties op gebaseerd zijn en waar het hier lijkt te ontbreken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:22

Ik ben in dit soort topics altijd iemand die meteen roept 'wegwezen, verder met je eigen leven, je kan beter krijgen', maar in dit geval roep ik dat even niet. Ik vind hem namelijk wel heel oprecht overkomen. Hij doet niet 'alleen maar zielig' in zijn bericht, hij geeft gewoon heel puur zijn verhaal hierin aan. En dat mag ook.
Ts, neem niet overhaast een beslissing en vlieg al helemaal niet meteen terug. Sterkte.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:22

Littera schreef:
Robin_S schreef:
2 vragen:

Ik denk dat je met dit soort uitspraken heel erg moet oppassen en dat het heel gevaarlijk is om die zomaar te doen.

Met littera eens. Als je jezelf naar lang genoeg voor houd dat een goede relatie niet over rozen gaat, zit je binnen een jaar in een relatie waar je allebei uit wilt en je allebei niet beter van wordt, omdat dit is wat je over moet hebben voor een 'echt goede relatie'. Het beste dat ik heb gedaan is uit zo'n relatie stappen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:24

Een geweldig boek wat hij zeker moet lezen (of luisteren, er is een audioboek versie van, ingesproken door de schrijver zelf): The Truth, an uncomfortable book about relationships.

Is een boek geschreven door Neil Strauss, een journalist die kampt met dezelfde problemen als hij. Het is autobiografisch :)

Aan jou: je bent erg sterk en schrijft duidelijk en helder. Rasechte vrouw! Jij weet wel wat goed voor je is, daar heb je niemands mening voor nodig :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:25

Ts: neem nog even de tijd. Je bent zo in nl , als je besluit om te gaan. Dit kun je niet zo even beslissen.
Wbt al die tekstanalyses....we kennen m niet en kunnen dit niet beoordelen.

Het is misschien een goed idee, in australie te blijven voorlopig. Maar even geen contact. Misschien mis je hem na n maand. En misschien totaal niet.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:32

http://www.devlugtschool.nl/vacature-le ... s-1-0-fte/

Evt voor als je toch naar NL komt TS!
Tevens vind ik het knap van je dat je mee gaat. Maar pas wel op, je kan binnen je zelf nu je lichaam het seintje geven dathet niwt uit is . Waardoor je dus eigenlijk nog niet zo erg voelt.
Sterkte

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:45

Mooi dat je mee kunt, dan kun je horen wat deskundigen erover zeggen.
Veel sterkte.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:54

Holy....crap....

Ben benieuwd hoe de afspraak gaat..

Ik wens je al het goede toe...
Maak jouw keus... Het is jouw leven...
Het is niet niets dit...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:58

Heel veel sterkte!

Mocht je naar NL komen en een baan in de regio van Gouda vinden dan kan je hier tijdelijk terecht.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:59

Jij hebt óók je leven opgebouwd in Australië. Je werk, je dieren.
Als het niet verder meer kan met je vriend is het ook nog een optie om daar alleen verder te gaan.
Sterkte in deze situatie, ts.