Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:17

Onwijs leuke setjes pantykous!

Kaka

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:24

Heerlijke setjes Pantykous!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:38

Ik vind dat warm koud soms ook moeilijk hoor. Ik snap alleen die korte mouw pyjama s niet. Mijn kind ligt de hele nacht met de armpjes bloot. Als ik ze smorgens uit bed haal dan zijn haar handjes ijskoud en ze slaapt bijna altijd met lange mouwen. Gister nog een 5 pack Petit bateau rompers met lange mouw besteld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:43

Zal wel voor de zomer bedoeld zijn voor warmbloedige kindjes. Ik heb er ook niks mee, die van ons draagt sowieso zelden korte mouwen. Ook zelden (zeg maar gerust nooit) korte broek trouwens.

Ik snap dat ook niet zo goed, korte broek met dat jonge grut dat nog heel veel op de knietjes kruipt en speelt op ruwe tegels enzo dat vind ik een beetje sneu :o

En korte mouwen vind ik niet handig. In de winter te koud en in de zomer beschermd het niet tegen zonnebrand. Als ik even korte mouwen wil dan vouw ik de lange mouwen gewoon om en klaar is kees. Dan kunnen ze makkelijk weer terug als die armpjes lang genoeg in de zon zijn geweest :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:47

Mijn kind heeft het dus altijd warm. Dus veel korte mouwen aan. Hij slaapt vaak ook alleen in een romper nu... En anders idd met zo'n korte mouwen pyjama. Als het iets afkoelt met een slaapzakje erover.

Afgelopen winter had ik m steeds dik aangekleed maar hij zweette zich steeds een ongeluk.
Dus ik hou zn winterjasje die ik eigenlijk voor mezelf te dun had gevonden toch maar.

Ik gebruik dus ook nooit lange mouwen rompers, vroeg me al af wat mensen daar toch mee doen :')
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 28-06-17 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:47

Hangt er idd vanaf hoe snel ze het koud hebben. Die van mij is erg warmbloedig en zweet zich nu al rot wanneer hij lange mouwen aan heeft in bed. Die draagt dus een romper met korte mouwen en een dun slaapzakje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:53

Die van ons een zijden romper met lange mouwen, en een dun slaapzakje.

Afhankelijk van de temperatuur de keuze uit:

- bourette zijde romper (iets dikkere en onregelmatigere zijde is dat) of dunne zijden romper (koelste dat er is, echt heerlijk spul)
- hydrofielslaapzakje of super dun merinowol slaapzakje

En dan eventueel nog een wol/zijde broekje met voetjes als het echt wat frisser is weer.

Maar is het zo smerig zweterig warm dan lig je lekkerder in hele dunne zijde dan in je blootje :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:55

Die van mij is ook warm bloedig.
Slaapt nu ook in een shortama
Zit lekker los, niet zo strak als een hemd...
Loopt ook echt wel in korte broeken. Lange broek vind ik ook zo sneu met 25+ graden
Ja nadeel is wel de kapottte knieen. maar dat lukt hem met een lange broek ook wel

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:56

Ik loop zelf ook in een lange broek, vind het helemaal niks de hele tijd allerlei rotzooi en beesten op je benen :P

Een dunne, luchtige lange broek is dan een stuk comfortabeler dan van die plakkerige beesten benen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:58

Meiden, hier een dilemma. Waar slaapt een september baby in? Slaapzakje/boxpakje korte mouw/mouwloos/lange mouw?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:59

Dat ligt aan de temp in september
afgelopen september was het zo warm, dat het 's nachts in huis ook warm bleef en was dus wat mij bertreft een romper of kort boxpakje voldoende

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:00

Cemlys schreef:
Ik vind dat warm koud soms ook moeilijk hoor. Ik snap alleen die korte mouw pyjama s niet. Mijn kind ligt de hele nacht met de armpjes bloot. Als ik ze smorgens uit bed haal dan zijn haar handjes ijskoud en ze slaapt bijna altijd met lange mouwen. Gister nog een 5 pack Petit bateau rompers met lange mouw besteld.

Als het echt warm is heb ik haar ook alleen in een romper korte mouwen onder een laken in bed.
Anders is ze de volgende ochtend zeiknat van het zweet, maar ook geen koude armen dan..

Overdag ook vaak korte mouwen :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:02

De eerste 7 maanden geen slaapzak gebruikt. Maar in zijn kleertjes ingebakerd in een xxl hydrofiel in bed.
Daarna in een shirt in een slaapzak.
Nu nog in zijn shirt en luier in de zak. Momenteel draagt hij geen ronpers.

rockwitch

Als baby de eerste tijd gewoon in een lekker pakje. Na een paar weken/maandjes in een slaapzak.
Phoenix slaapt nu overdag in een puckababy inbakerslaapzak.

Ik heb een hele warmbloedige zoon. Die slaapt nu onder een lakentje met korte mouwen pyjama.

Limoen

Ons dochtertje is 12 juni geboren. Nu vind ik het best lastig om leuke kleertjes te vinden. Ik heb gruwelijke shopdrang :') maar het zijn allemaal dingen met korte mouwen.. hoe doen jullie dat?
Ze kan toch niet zomaar korte mouwen aan? Ik kan ook nergens leuke vestjes vinden oid om dan bij een t shirtje aan te doen..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:04

Zara heeft altijd wel leuke vestjes :)

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:09

Limoen schreef:
Ons dochtertje is 12 juni geboren. Nu vind ik het best lastig om leuke kleertjes te vinden. Ik heb gruwelijke shopdrang :') maar het zijn allemaal dingen met korte mouwen.. hoe doen jullie dat?
Ze kan toch niet zomaar korte mouwen aan? Ik kan ook nergens leuke vestjes vinden oid om dan bij een t shirtje aan te doen..

Romper met lange mouwen eronder?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:09

Limoen, het is Noppies sale, maar dat moet wel je smaak zijn?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:17

Mijn zoon is in augustus geboren en had toen ook direct rompers korte mouw aan, 's nachts boxpakje erover en onder een lakentje (maar wij hadden onze slaapkamer beneden met dikke muren dus niet zo heet).
DL van januari 's nachts langemouw romper met pyjamatje en laken met dekentje.

Na een paar weken kregen beide kids de lakens weggefrummeld en kregen ze dus een slaapzakje.

ZL slaapt nu onder een laken met enkel een luier als het zo warm is, of zoals nu iets frisser met een pyjama korte mouw en broek.
DL nu met een romper korte mouw en een dunne hema slaapzak.
Toen het zo warm was luier en hydrofiel slaapzak.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:29

Limoen schreef:

Als ze zich goed op temperatuur kan houden kan ze toch korte mouwen aan bij warm weer?
Maar met kouder weer niet idd. Er zijn ook veel dingen te koop met lange mouwen! Kijk op zalando/wehkamp etc.

Lieveli; ligt eraan hoe heet het is. Maar baby's kan je beter te koud dan te warm aankleden voor het slapen.
Hier sliep beeb heerlijk in de puckababy piep slaapzak :)

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:30

Mijn kindje is 2 jaar geleden geboren en toen was het meteen de weken erna ook erg warm.

Die had gewoon een romper zonder mouwen aan of iniminie korte broek en shirtje.
Het was een te vroeg geboren lichtgewicht baby maar vanaf week 2 of zo niet meer enorm warm aangekleed hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:32

Ik grossier nu van de boxpakjes en verschillende rompers, dus ik laat de slaapzak maar zitten. Heb een cosleeper voor de nachten dus ik merk gauw genoeg of Caligula goed op temp is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:39

Wie weet heb je wel een inbakerzak nodig (Pacco is erg fijn) en dan heb je toch weer niks aan een gewoon slaapzakje :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:42

Puckababy is zo gekocht als je die nodig hebt.
Morgan is van augustus, die had ook al snel korte mouwen aan en Phoenix van maart en die had met die warme dagen alleen rompers met spaghettibandjes aan.
Als ze zichzelf warm houden kan je ze best korte mouwen aan doen. Volgens mij kan je ze beter iets te koel aankleden als te warm. Maar het is altijd wel even zoeken met die ukkies.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:20

Puckababy-achtige modellen waren hier nutteloos, Pacco daarbij zitten de armpjes tenminste goed op hun plek :)