Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:45

Birdie60 schreef:
Evelijn schreef:
Nou ja... geleerd ... als je daarna ook twee maanden je telefoon niet kan opnemen als "beste" vriendin?

Het is maar hoe pissig je bent.

Je bedoelt hoe groot je ego is? Dat ze pissig is, kan ik me voorstellen, maar dit verhaal heeft in mijn ogen weinig meer te maken met een pissige BFF, maar een egotrip van heb-ik-jou-daar.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:47

Hoewel ik zelf met de ex van mijn (toen) beste vriendin samen ben (zie pagina 9), heeft dit topic me wel aan het denken gezet hoe ik zou reageren moest een van mijn vriendinnen nu met mijn ex afkomen. Ik denk dat ik met mijn meest recente ex ook niet blij zou zijn, maar dat is omdat ik erachter ben gekomen dat hij, na meer dan een jaar nadat het uit is, nog steeds leugens zit rond te vertellen over mij en onze relatie. Hij heeft ook wat geprobeerd in mijn vriendinnengroep, maar zij hebben de boot gewoon afgehouden omwille van zijn kinderachtig gedrag na de breuk. Moest iemand nu met hem komen aanlopen zou ik dat gewoon behoorlijk dom vinden van die vriendin en ook gekwetst zijn. Als vriendin ga je toch niet met iemand die jouw vriendin overal zit zwart te maken? Dat vind ik er dan een beetje om vragen om tussen twee kanten te kiezen.

Mijn andere exen mogen ze hebben, maar bij deze is die woede nog te vers.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:49

shilady schreef:
Dan nog een andere vraag aangezien hier alles normaal is aangezien het toch je ex is

Is het dan ook prima als je moeder of zus er iets mee aan knoopt? Gebeurt ook vaak genoeg

Moeten ze lekker zelf weten. niet mijn leven.

Ik zou er alleen maar moeite mee hebben als de ex er een is met losse handjes, aan de drugs oid is en ze dat weten en ze zich dan ook willens en wetens in die ellende storten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:53

shilady schreef:
Palmera schreef:
Laat ik de vraag eens anders stellen:
"Waarom gunnen jullie je vriendin en je ex geen goede tijd samen?" :)

Omdat er ten eerste nog een miljoen single mannen zijn en ik niet begrijp waarom ze dan persee voor mijn oude boterham moet kiezen.. Het is dan gewoon klaar tussen de "vriendin" en mij. En als het na een aantal maanden uit is dan hoeft ze ook niet terug te komen :wave:

Ik vind dit nog steeds een antwoord met kul argumenten. Die miljoenen mannen zijn er namelijk ook voor jou. Kies een leuke uit en stop met huilen. ;)

shilady schreef:
Dan nog een andere vraag aangezien hier alles normaal is aangezien het toch je ex is

Is het dan ook prima als je moeder of zus er iets mee aan knoopt? Gebeurt ook vaak genoeg

Ik heb geen zus, maar hé, ook die zou ik het geluk gunnen. :)
Met mijn moeder kan ik geen voorstelling maken, die is haar hele leven en nog steeds met pap. Die gaat ze echt niet inruilen voor mijn ex. :+

Edit: als ze pap wel omruilt zou ik dat erg vinden van hun mooie huwelijk. Niet omdat ze iets met mijn ex doet.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:19

Dat er miljoenen andere mannen zijn vind ik zo'n slecht argument!

Het is geen vleeskeuring waarbij de mannen netjes op een rij gepresenteerd staan...
Zodat je weloverwogen en met alle nodige achtergrondinformatie een leuke vent uit kunt kiezen, éven de verliefde gevoelens op kunt roepen, en bij de gekozen man een knopje met 'wederzijds verliefd' in kan drukken :roll:

Het is best zeldzaam om met iemand zo'n aantrekkingskracht (=niet meteen seksueel!!) te voelen. Iemand waarbij je knieën knikken, het meteen goed voelt, iemand bij wie je thuiskomt qua gevoel. Iemand die hetzelfde voor jou voelt en je wéét het van elkaar. Iemand die tegelijk je beste vriend, je lover, je thuishaven, je beschermer en je zielenmaatje is.
Beseffen mensen zich wel hoe bijzonder zoiets is!?
Dat kom je echt niet tegen bij iedere van die miljoenen mannen, en je KIEST al helemaal niet voor wie je dat gaat/wil/mag voelen.
Net als dat je niet kan kiezen welke man er op jou verliefd wordt (en dan ook nog eens die bijzondere diepe liefde,en niet 1 van die vele kerels die alleen de jacht spannend vinden,en je na twee maanden niet meer zien staan).

Ik heb inmiddels 3 langdurige relaties achter de rug, daarvoor 2 kalverliefdes gehad.
En hoewel ik alle keren verliefd ben geweest en van die persoon gehouden heb, pas nú weet ik dat dat in het niet valt bij hetgeen wat ik voor die ene voel(de). Een relatie op dat level is zoveel anders dan 'zomaar een vriendje'.
Die klik met die persoon zal ook nooit weg gaan,en dat blijft ook wederzijds.

Om het op zijn bokts uit te leggen: er lopen honderden paarden in je omgeving rond, maar soms kan je ook ineens een once in a lifetime horse hebben. Die ene die je over 30 jaar nog bijstaat. Waarmee je kon lezen en schrijven en op wie je zo gek was(of bent).
Al die andere paarden zijn ook leuk, en lief, rijden misschien fijn. Maar ze zijn niet HET paard zoals die ene.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:33

Kinke schreef:
shilady schreef:
Omdat er ten eerste nog een miljoen single mannen zijn en ik niet begrijp waarom ze dan persee voor mijn oude boterham moet kiezen.. Het is dan gewoon klaar tussen de "vriendin" en mij. En als het na een aantal maanden uit is dan hoeft ze ook niet terug te komen :wave:

Maar omdat er nog andere mannen zijn mag ze dus niet voor deze kiezen? Dat is toch nog steeds geen uitleg? Waarom mag ze deze dan niet kiezen? Omdat jij dat niet aankan oid?

Omdat ik me daar totaal niet goed bij voel
het zijn mijn grenzen van wat je als vriendin wel en niet doet MIJN grenzen dat is mijn uitleg
als jij je er goed bij voelt moet je dat doen maar ik persoonlijk als vriendin zeg dan aju paraplu

Kinke

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:37

Maar dat is toch de boel omdraaien shilady? Omdat jij het niet kan handelen mag een ander het niet doen?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:38

Sorry hoor, ik vind haar reactie een beetje overdreven. Dat je van iemands partner afblijft, oke (hoewel ik dat ook een beetje raar vindt, want als die partner jou leuk vindt, is het toch een beetje een aflopende zaak denk ik), maar als je ook geen ex meer mag daten, blijft er wel erg weinig over denk ik. En daarbij, moet je je eigen geluk laten lopen omdat iemand toevallig een ex is?
En tuurlijk, het kan best dat ze dat niet leuk vindt, maar je fiets verplaatsen en je zonder telefoon of wat dan ook achterlaten, vind ik echt heel ver gaan.
Wat je misschien wel anders had kunnen doen is eerlijk zijn over wat je van haar ex vond. Misschien kwam het dan voor haar niet zo als donderslag bij heldere hemel. Maar dan nog denk ik niet dat je aan haar verantwoording hoeft af te leggen, maar ook zij mag natuurlijk reageren zoals ze wil (behalve dan dat ik denk dat je iemand niet zo in de problemen mag brengen als zij bij jou heeft gedaan). Misschien wel een wijze les, neem altijd je telefoon mee!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:39

Eigenlijk gaat het recht op verdriet dan boven de kans op geluk.

Verdriet is wat je hoopt van je af te schudden terwijl je van geluk hoopt dat het blijft :)

Ik wil het liever omgedraaid voor iedereen. Kans op geluk boven recht op verdriet

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:39

Siesjuh schreef:
Sorry hoor, ik vind haar reactie een beetje overdreven. Dat je van iemands partner afblijft, oke (hoewel ik dat ook een beetje raar vindt, want als die partner jou leuk vindt, is het toch een beetje een aflopende zaak denk ik), maar als je ook geen ex meer mag daten, blijft er wel erg weinig over denk ik. En daarbij, moet je je eigen geluk laten lopen omdat iemand toevallig een ex is?
En tuurlijk, het kan best dat ze dat niet leuk vindt, maar je fiets verplaatsen en je zonder telefoon of wat dan ook achterlaten, vind ik echt heel ver gaan.
Wat je misschien wel anders had kunnen doen is eerlijk zijn over wat je van haar ex vond. Misschien kwam het dan voor haar niet zo als donderslag bij heldere hemel. Maar dan nog denk ik niet dat je aan haar verantwoording hoeft af te leggen, maar ook zij mag natuurlijk reageren zoals ze wil (behalve dan dat ik denk dat je iemand niet zo in de problemen mag brengen als zij bij jou heeft gedaan). Misschien wel een wijze les, neem altijd je telefoon mee!

Sorry, maar meen je dit serieus :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:41

Kinke schreef:
Maar dat is toch de boel omdraaien shilady? Omdat jij het niet kan handelen mag een ander het niet doen?

Ze mag het doen en kan het doen
maar het nadeel zal zijn dat ze dan geen vriendschap meer met mij heeft dus ja even een offer maken
maar als zij zielsgelukkig is met mijn ex heeft ze mij toch ook niet meer nodig? prima toch en ook voor mij geldt er zijn nog heel veel andere meiden waar ze "vriendinnen"mee kan zijn ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:41

Maar dan kan je toch gewoon even je vriendin apart nemen, zeggen "hé, leuk voor jou maar ik ben wel wat geschrokken. Ik dacht dat ik niet meer geconfronteerd moest worden met mijn ex en nu ga jij ermee. Ik vind het een heel ongemakkelijk idee want het roept bij mij iedere keer slechte herinneren naar boven. Dus eerlijk ik vind dit niet leuk."

Of iets dergelijke.

Of moet je dan direct iemands fiets gaan verstoppen en zwartmaken in whatsapp en toestanden en 2 maanden geen gehoor geven? Of zoals ik hier al ergens las iemand bij de haren gaan rondsjouwen of nog lelijker dingen mee doen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:43

shilady schreef:
maar het nadeel zal zijn dat ze dan geen vriendschap meer met mij heeft dus ja even een offer maken
maar als zij zielsgelukkig is met mijn ex heeft ze mij toch ook niet meer nodig? prima toch en ook voor mij geldt er zijn nog heel veel andere meiden waar ze "vriendinnen"mee kan zijn ;)

:?

Anoniem

shilady schreef:
Kinke schreef:

Maar omdat er nog andere mannen zijn mag ze dus niet voor deze kiezen? Dat is toch nog steeds geen uitleg? Waarom mag ze deze dan niet kiezen? Omdat jij dat niet aankan oid?

Omdat ik me daar totaal niet goed bij voel
het zijn mijn grenzen van wat je als vriendin wel en niet doet MIJN grenzen dat is mijn uitleg
als jij je er goed bij voelt moet je dat doen maar ik persoonlijk als vriendin zeg dan aju paraplu

Sorry, maar ik zou het eerlijk gezegd een beetje vreemd vinden als een vriendin van mij zo veeleisend is en alleen maar aan zichzelf denkt op die manier. Je kan er ook over praten ipv IKKE IKKE IKKE zeggen.

Miss_F

Ik vrees dat TS met dit topic dezelfde fout gemaakt heeft als ik. Soms kan het deugd doen om het even van je af te schrijven, maar dan kan je plots op een hele andere kant van bokt stuiten.

Persoonlijk vind ik dat de vriendin overdreven heeft. Ze had op zn minst volwassen genoeg kunnen zijn om erover te praten. Als TS nog steeds dit topic leest, wil ik je hierbij ook alle geluk wensen met je nieuwe vriend.

Bokt is een forum, veel mensen met veel meningen. Sommige kan je uit leren, andere moet je naast je neerleggen, maar laat je alsjeblieft niet te hard raken door de harde woorden die hier soms vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:45

shilady schreef:
Kinke schreef:

Als je er zo in staat moet je je afvragen wat je zelf voor vriendin bent, of niet gewoon problemen hebt. Als je zo makkelijk vriendschappen verbreekt met de gedachte dat er nog tal anderen zijn, heb je vast niet veel voor die ander over.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:48

shilady schreef:
Kinke schreef:

Zo zeg.
Ik weet niet goed hoe ik dit netjes moet omschrijven zonder te kwetsen.
Maar wat een verbittering.
Een ander mag niet gelukkig zijn, moet maar een vriendschap op offeren omdat jij niet tegen verlies kan.
Daar zou ik echt hulp om vragen want verlies is helaas een onderdeel in het leven.
Verlies soms omdat naasten dood gaan, verlies om een erg fijne baan die stopt, verlies van een ex die bij een ander gelukkig is. Toevallig een vriendin. Nou ja vriendin, dat denk ik niet want dan gun je dat wel.

Maar echt al jou antwoorden zijn erg bijzonder. Ik zou daar echt wat mee gaan doen. :(:)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:49

Shilady, een relatie tussen een vriendin van jou en een man (of vrouw) gáát helemaal niet om jou. Ook niet als die man een ex van jou is. Echt niet. Heeft gewoon he-le-maal niets met jou te maken. Niets.

Dat mag jij uiteraard anders zien en ik denk dan ook dat wij een heel verschillend idee hebben van wat vriendschap is. Ik ben echt verbijsterd over jouw argumentatie, maar vind het wel fascinerend om te lezen. Dus dank dat je het hebt willen uitleggen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:51

Ohh ik heb genoeg problemen hoor
ben niet perfect . In elk geval zo sta ik erin

Gelukkig heb ik het nog nooit echt hoeven meemaken deze situatie maar ik zeg bij voorbaat al dat het dan voor mij wel klaar is.. Ik heb gewoon geen zin om mn ex te zien als ik bij mn "vriendin'" op de koffie kom of verjaardagen etc :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:53

shilady schreef:
Ohh ik heb genoeg problemen hoor
ben niet perfect . In elk geval zo sta ik erin

Gelukkig heb ik het nog nooit echt hoeven meemaken deze situatie maar ik zeg bij voorbaat al dat het dan voor mij wel klaar is.. Ik heb gewoon geen zin om mn ex te zien als ik bij mn "vriendin'" op de koffie kom of verjaardagen etc :+

Het draait allemaal om jou, hé? :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:53

maura schreef:
Shilady, een relatie tussen een vriendin van jou en een man (of vrouw) gáát helemaal niet om jou. Ook niet als die man een ex van jou is. Echt niet. Heeft gewoon he-le-maal niets met jou te maken. Niets.

Dat mag jij uiteraard anders zien en ik denk dan ook dat wij een heel verschillend idee hebben van wat vriendschap is. Ik ben echt verbijsterd over jouw argumentatie, maar vind het wel fascinerend om te lezen. Dus dank dat je het hebt willen uitleggen.

Your welcome
en ja iedereen is anders inderdaad... zou ook saai zijn als iedereen hetzelfde dacht
tenzij het over geen dierenmishandeling , kindermishandeling ,honger,en oorlog gaat dan zou dat wel goed zijn

Kinke

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:55

waarom maak je op voorhand als zo'n drama van je ex weer zien Shilady? volgens je profiel ben je volwassen, dan kun je toch gewoon leren om daar mee om te gaan?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:01

Celiien schreef:
Siesjuh schreef:

Sorry, maar meen je dit serieus :')

Ja dat meen ik serieus. Ik zeg niet dat je moet gaan jagen op de partner van een vriend/vriendin en nee, het is niet bepaald leuk, voor niemand, maar als het mijn partner was geweest, zou ik hem niet eens meer willen hebben als hij gevoelens voor een ander had en dat ie dan met een vriendin gaat is misschien zuur (of misschien ook niet, dan pas je denk ik toch niet bij elkaar en mijn vriendin zou ik alle geluk wensen) maar personen zijn nou eenmaal niet van andere personen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:07

shilady schreef:
Kinke schreef:

Dat kan er dus mee eindigen dat jij maar weinig echte vriendinnen over houd. Ik denk dat jij echt vriendschap en liefde uit elkaar moet halen. Jouw beste vriendin mag niet gelukkig worden met je ex omdat madam dat niet wil?? Ik zou blij zijn wanneer zo'n "vriendin" zoals jij niet meer in mijn vriendenkring voorkomt, ik vind dit namelijk geen vriendschap zoals vriendschap imo hoort te zijn. Ik vind dit puur egoisme waarbij je iemand het recht op geluk ontzegt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:08

justkid schreef:
Eigenlijk gaat het recht op verdriet dan boven de kans op geluk.

Verdriet is wat je hoopt van je af te schudden terwijl je van geluk hoopt dat het blijft :)

Ik wil het liever omgedraaid voor iedereen. Kans op geluk boven recht op verdriet

Mooie woorden. Erg mee eens. :j