Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Dus, als ik het goed begrijp:
- Vallen WD en de PvdD de boeren niet direct aan
- Willen ze wel af van de reguliere veehouderij (wat volgens mij elke boer wil, want je wil toch je boterham kunnen beleggen en je dieren fatsoenlijk houden maar dat kan niet op deze manier)(en dit zeg je zelf letterlijk)
- Wordt er desondanks aangenomen dat WD en de PvdD anti-veehouder zijn...
- ...Ondanks dat hun campagnes over het algemeen gericht zijn op degenen die zorgen voor de extreme situaties: supermarkten, fastfoodketens. Het handelen van de veehouder wat hieruit voortkomt schrijven zij zelf direct toe aan de bodemprijzen die aan de consument gevraagd worden. Beetje een "die veehouder kan ook niet echt anders"-instelling.
Misschien ben ik super intelligent ofzo, maar het enige wat ik eruit haal is dat beiden af willen van meer-meer-meer willen van de veehouders (en dus de dieren) en dat lijkt me alleen maar goed.
PlantsTho schreef:Wakker Dier promoot (helaas) geen abolitionisme, alleen een beter leven voor dieren in de veehouderij. Ze zijn dus zeker niet anti-veehouder.
palousa_boy schreef:Zag op feestboek al de eerste berichten voorbij komen over koeien die geruimd zijn, trieste bedoeling.
PlantsTho schreef:Wakker Dier promoot (helaas) geen abolitionisme, alleen een beter leven voor dieren in de veehouderij. Ze zijn dus zeker niet anti-veehouder.
daffie1986 schreef:PlantsTho schreef:Wakker Dier promoot (helaas) geen abolitionisme, alleen een beter leven voor dieren in de veehouderij. Ze zijn dus zeker niet anti-veehouder.
Dat ben ik niet met je eens, toen ik Marianne Thieme een aantal jaren geleden verzocht om eens een kijkje bij ons op de boerderij te komen kijken was haar eerste vraag of we biologisch waren? Toen ik met een nee antwoorden kwam daarop het antwoord dat ze alleen bij biologische boeren langs gaat want de reguliere sector is dierenmishandeling. Misschien volgens jou dan niet anti-veehouder maar wel degelijk anti-reguliere veehouderij.
Magrathea schreef:Als ik eerlijk ben hoef ik bij geen enkele veehouder te kijken. Kan er slecht tegen om naar al die beestjes te kijken die binnen een paar jaar in het schap van de supermarkt liggen
Magrathea schreef:Als ik eerlijk ben hoef ik bij geen enkele veehouder te kijken. Kan er slecht tegen om naar al die beestjes te kijken die binnen een paar jaar in het schap van de supermarkt liggen
daffie1986 schreef:Magrathea schreef:Als ik eerlijk ben hoef ik bij geen enkele veehouder te kijken. Kan er slecht tegen om naar al die beestjes te kijken die binnen een paar jaar in het schap van de supermarkt liggen
Hoe kom je hier nu weer bij? Je doet aanname op iets waar je helemaal geen weet van hebt. Zoals ik al eerder aangegeven heb zijn de oudste koeien bij mijn schoonvader 14 jaar en het overgrote deel van de veestapel is 10+
Okey je hebt gelijk, als je hier komt kijken is de kans groter dat deze koeien binnen een paar jaar in het schap liggen
Magrathea schreef:Dus de koeien van jouw schoonvader mogen rustig op het bedrijf van hun oude dag genieten tot ze ofwel doodgaan van ouderdom ofwel een spuitje krijgen omdat de levenskwaliteit te laag is? Dat klinkt niet als een goed verdienmodel eigenlijk.
Ik denk trouwens hoe dan ook dat Thieme behoorlijk gegroeid is in de afgelopen tijd. Ik heb in het verleden ook uitspraken gedaan waar ik nu op terugkom. En nú, nu dus, heb ik echt het idee dat Thieme in de eerste plaats streeft naar een duurzamere wereld en daar passen megastallen e.d. niet in.
Waar ik trouwens nog geen antwoord op heb gehad: wat vinden jullie dan van de pvdd standpunten dat veehouders die willen overstappen naar een duurzamer bedrijf subsidie/compensatie hiervoor moeten krijgen, dat de import van producten van veehouderijsystemen die niet zijn toegestaan in Nederland verboden moet worden (maw niet meer alles voor de export) en de vleestaks (edit: en het feit dat partijen als de VVD en de PvdA over het algemeen tegen dit soort voorstellen zijn) ? Dat lijkt me toch goed nieuws voor de veesector?