Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Schoenen uit heeft te maken met hygiene en schoon houden, dat vind ik iets anders dan een ander verplichten bepaalde kleding te dragen.
Magrathea schreef:Anoniem schreef:Maar er zit toch een verschil tussen roken of een broek aan hebben? Roken kan schade opleveren aan de gezondheid van de meerokers (baby).
Ik moet de eerste persoon nog meemaken van iemand die in dezelfde ruimte een broek ipv een rok droeg..
Maar je vergeet dat dat toen nog helemaal niet bekend was, mensen vonden degenen die tegen roken waren maar raar. Je had ook zo van die advertenties waarin zwangere vrouwen werd afgeraden meer dan 2 sigaretten per dag te rokenin plaats van helemaal niet
.Ik pleit voor alle vrouwen een broek aan

. Kunnen ze dat wel, prima. Amandavd schreef:*knip*
Mensen opleggen zittend te plassen, dan ben je echt doorgeslagen. Ten eerste hoe wil je dat controleren?
Magrathea schreef:Overigens kan het uitdoen van je schoenen ook religieuze redenen hebben. Heb toch het idee dat minder mensen daar moeite mee zouden hebben. Of dring je dan je geloof ook op?
Amandavd schreef:Hier worden de huisdieren ook niet geplaagd en buiten gerookt maar iemand verplichten zijn schoenen uit te doen zou ik nooit doen. Wij hebben 3 katten en 1 hond dus hoe goed ik ook stofzuig er ligt altijd wat en dan zouden zij daar met hun sokken door heen moeten lopen.
Mensen opleggen zittend te plassen, dan ben je echt doorgeslagen. Ten eerste hoe wil je dat controleren?
Art_ofLiving schreef:Misschien heeft ze vaak mannen over de vloer gehad die hun urine níet netjes in de WC pot kunnen krijgen. En als nog maakt de reden niet zo veel uit, het is haar huis dus haar regels. Zelf zou ik mensen niet tot zoiets verplichten, maar ik erger me bijv. wel vaak aan mannen die we WC bril omhoog laten staan in mijn huis.

Is toch helemaal niks mis mee, jouw huis jouw regels
Goof schreef:Magrathea schreef:Overigens kan het uitdoen van je schoenen ook religieuze redenen hebben. Heb toch het idee dat minder mensen daar moeite mee zouden hebben. Of dring je dan je geloof ook op?
Even voor de duidelijkheid; het gaat mij niet over het (opdringen van) geloof. Ik vind de achterliggende gedachte, dus ook geloof, niet belangrijk.
) (klaarmaken is dan wel weer iets anders) . Omgekeerd vind ik het normaal dat wanneer ik bij anderen ga eten, ze ook aan iets vegetarisch gedacht hebben (of ik het zelf meeneem) maar vind ik het ook volstrekt logisch dat er mindere vegetarische opties zijn dan vleesopties (vb 1 vegetarische burger en 5 soorten vlees op een bbq)bruintje123 schreef:Lusitana, ik voel me werkelijk heel ongelukkig in een rok of jurk.
Iemand zou dan dus willen dat ik me zo voel omdat ze dergelijke huisregels heeft.
Met schoenen uit doen heb ik dat niet.
Voor mij zou het dan simpel zijn, of ik ben welkom met nette broek of ik kom niet.
Maar ik zou het wel jammer vinden, want wat ik voel word dan wel erg aan voorbij gegaan en is zeker niet heb je naaste lief.
Maar ze mag het zeker eisen, natuurlijk. Maar wel einde vriendschap dan. En niet omdat mijn ego dat in de weg staat.