De namiddag dat mijn vader zijn beroerte kreeg was ik bij papa thuis. Ik belde nadat de ambulance weg was naar mijn ex. We zouden die avond naar een concert gaan met vrienden van hem, wat geheel logischerwijze voor mij op dat ogenblik absoluut niet aan de orde was.
Kreeg ik als reactie "sterke hè schat maar ik ga wel mee hoor, waren dure tickets om zomaar te verspillen"

Papa is later die week overleden en een maandje later zei die kerel plots "hou nou es op met dat gedoe, leven gaat door hoor". Ik ben daar stante pede vertrokken en nooit nog een seconde aandacht aan besteed.
Over een andere ex (schoolliefje) zijn moeder heb ik ook verhalen genoeg. En voor zover ik hoor is ze na 15 jaar ng geen steek anders

Schoonpa nu is ook heilig overtuigd dat ik op de centen van vriend uit ben.
Hij is echter diegene die de sportauto volgetankt komt halen (uiteraard is vriend dan weg voor werk en ik niet thuis) en brengt 'm volledig leeg terug.
Hij heeft voor noodgevallen een huissleutel. Mijn moeder ook. Maar ik ben heilig overtuigd dat schoonpa hier vaak zat komt controleren als vriend in het buitenland zit en ik ben weg naar werk of de paarden. Hij wist in de ruzie onlangs véél te goed hoe en wat qua details in huis...