Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:10

Oh herkenbaar van die ex!
De namiddag dat mijn vader zijn beroerte kreeg was ik bij papa thuis. Ik belde nadat de ambulance weg was naar mijn ex. We zouden die avond naar een concert gaan met vrienden van hem, wat geheel logischerwijze voor mij op dat ogenblik absoluut niet aan de orde was.
Kreeg ik als reactie "sterke hè schat maar ik ga wel mee hoor, waren dure tickets om zomaar te verspillen" :wow: Dat ik daar toen kalm onder ben gebleven...
Papa is later die week overleden en een maandje later zei die kerel plots "hou nou es op met dat gedoe, leven gaat door hoor". Ik ben daar stante pede vertrokken en nooit nog een seconde aandacht aan besteed.

Over een andere ex (schoolliefje) zijn moeder heb ik ook verhalen genoeg. En voor zover ik hoor is ze na 15 jaar ng geen steek anders :))

Schoonpa nu is ook heilig overtuigd dat ik op de centen van vriend uit ben.
Hij is echter diegene die de sportauto volgetankt komt halen (uiteraard is vriend dan weg voor werk en ik niet thuis) en brengt 'm volledig leeg terug.
Hij heeft voor noodgevallen een huissleutel. Mijn moeder ook. Maar ik ben heilig overtuigd dat schoonpa hier vaak zat komt controleren als vriend in het buitenland zit en ik ben weg naar werk of de paarden. Hij wist in de ruzie onlangs véél te goed hoe en wat qua details in huis...

Saleisha

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:03

Brrr, ik zou toch overwegen om die sleutels terug te vragen. Lijkt me vreselijk als mensen zo ongewenst door je huis snuffelen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:21

of je ligt uit te slapen terwijl je vriend weg is en je schoonmoeder naast je bed staat te praten ... dat was echt de ergste..
di ik hier gelezen heb..

meteen de sleutel afpakken of weg gaan.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:21

Hier hangen de sleutels mooi in het kastje.

Sowieso toen we tussen compromis/ voorakkoord en akte van ons koophuis zaten, kwam schoonfamilie hier al langs. Om doodleuk in t midden van de straat te stoppen en foto’s te gaan maken.
Van een huis dat dus op dat moment officieel ng van andere mensen is. Ben ik me toen toch uit Mn kram geschoten...

Oma van vriendlief is ook zon geval.
Die kwam dus, toen we ons huis net gekocht hadden steeds ongevraagd langs, om boos te zijn dat ik thuis was. Ze kwam t domein niet op maar belde vriendlief “en als ze het nou niet goed maakt met Mn dochter hoeft ze nooit meer af te komen”
Nou prima, wil je dan aub ook niet steeds meer langsrijden? Ok doei!

Toppunt: neef van mn oma woont vier huizen verder, mijn oma passeert hier dus elke week en die stopt niet zonder uitnodiging.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:52

Toen wij op dit huis geboden hadden, gingen mijn oom en tante naar dit huis kijken. De mensen die hier woonden ( werd verhuurd ) spraken ze aan en ze zijn binnen gaan kijken. Mijn oom zat in de bouw en wilde eigenlijk zogenaamde hulp aanbieden, maar wij hebben dat afgehouden.
Toen mijn moeder en zoon hier bezig waren een keer ( we moesten veel verbouwen ) kwam mijn tante met meer familie langs en zijn ze door ons huis gegaan.

Ik hou daar zoooooo niet van, dus daarna de boot afgehouden. Ze hebben een aantal keren voor de deur gestaan onverwacht, maar eerst kortaf geweest en daarna ook een paar keer niet meer open gedaan.

Toen mijn broer overleed, was mn moeder even hier bij ons en waren zij langs. Kregen ruzie en hebben mijn oom de deur gewezen. Die zei dingen......

Ik vind het op zich wel sneu. Uiteindelijk heeft mijn man niet zo een fijne moeder en dan kom je toch wel iets tekort.
Nu heb ik ook geen contact met mijn moeder, maar dat komt echt door totaal andere dingen.

Mijn man zijn moeder is nog nooit naar een huis van ons komen kijken. Hij gaat een paar keer pj naar haar toe. Dat moet ergens wel pijn doen, ook al went het.

Je schoondochter accepteren kan best moeilijk zijn als je met een meisje echt geen klik hebt. Ik vond de laatste vriendin van zoonlief niet geweldig en we kregen ondanks pogingen echt geen band met haar. Voel me dan onwijs nep als ik toch heel leuk ga zitten doen. Probeer het wel natuurlijk, want als zoon er blij mee is, is dat belangrijkste. Maar heb wel een paar keer de vergissing gemaakt met praten, zo van; dan kunnen we wel met zn 3en, ipv 4en. Da zei hij; X ook mee en wij, ja, natuurlijk, als zij dat wil is dat prima. Maar ondertussen denk je wel, het is minder gezellig, want de klik is er niet. Zij hing aan onze zoon en zij deed haar best naar ons niet echt, dus moest hij heel erg heen en weer aandacht geven, verdelen etc. Bleef het wel proberen haar bij een gesprek te betrekken, vragen te stellen etc. Maar ja.....Soms werkt het niet helemaal.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:05

Mijn schoonzus zou hier ook zo kunnen schrijven over haar schoonmoeder, alleen is mijn broer degene met een sprookjeshuwelijk. Hij heeft een heks thuis op de bank zitten.
Mijn broer mag dus niet naar zijn moeder, dan word hij minimaal 2 weken compleet doodgezwegen. Haar familie is haar heilig.

Toen mijn vader overleed zei ze vlak daarna tegen mijn moeder (die toen zelf al ruim een jaar aan de chemo zat) even huilen en weer doorgaan. Maar toen haar vader overleed aan de gevolgen van die klote ziekte verging de hele wereld en nu een paar jaar later zwelgt ze nog hierin.
Je zou mij ook nooit horen ontkennen dat het onwijs zeer doet om je vader te verliezen. Maar een zij mag wel verdriet hebben en een ander moet niet zeuren.

Zo mijn schoonmoeder heeft toch heel wat meer zoons dan ik dacht zeg _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:13

Het is dat we geen hard bewijs hebben dat schoonpa ongewenst binnenkomt. Als dat toch zou blijken is het idd sleutel inleveren.

Paar weken terug kloeg schoonpa ook over samen dingen doen met mijn vriend. Die heeft toen teruggekaatst dat schoonpa zelf wel een keer initiatief kon nemen ipv altijd slaafs te zitten wachten. Ging hij ook gelijk weer zitten pruttelen.

Schoonzus heeft het ook hard, zeker omdat zwager zijn vader vaak versterkt/gelijk geeft. Zij kan ondanks dat minder fout doen of hij zl het minder laten blijken. Waarom?Omdat dat meisje zich toch laat intimideren én, niet onbelangrijk... haar ouders en familie zijn best vermogend. Maw, zwager heeft dat goed voor elkaar volgens schoonpa.

Ik heb paarden en ik kost dus geld volgens hem. Dat ik 1,5 ha grond in eigendom heb die bij verkoop aardig zou opbrengen vergeet ie wel steeds :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 09:25

Oh wat een vreselijke verhalen. Snap echt niet waarom schoonouders zo doen. Het zijn ook meestal de ouders van de man...

No way dat ik onze huissleutel aan mijn schoonouders geef. Wat moeten zij daarmee???

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:29

Nessa schreef:
Oh wat een vreselijke verhalen. Snap echt niet waarom schoonouders zo doen. Het zijn ook meestal de ouders van de man...

No way dat ik onze huissleutel aan mijn schoonouders geef. Wat moeten zij daarmee???

Voor als jij die van jezelf een keer vergeet/verliest

stiekem in je huis kijken als je werken bent.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 09:44

Ze wonen 50 km ver, zinloos dus :)
Die sleutel heeft mijn beste vriend. En hij woont 4 km ver

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:56

Nessa schreef:

Voor als ze kwijt zijn/ zijn vergeten. Of er gebeurd iets waardoor zij de konijnen voeren
Ze gebruiken ze nooit, als ze komen bellen ze netjes aan :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:27

Optiwolk schreef:
Hier hangen de sleutels mooi in het kastje.

Sowieso toen we tussen compromis/ voorakkoord en akte van ons koophuis zaten, kwam schoonfamilie hier al langs. Om doodleuk in t midden van de straat te stoppen en foto’s te gaan maken.
Van een huis dat dus op dat moment officieel ng van andere mensen is. Ben ik me toen toch uit Mn kram geschoten

Hier heeft mijn vriend zijn grootvader dat gedaan. Heeft daarna heel de familie ingelicht, is er een tante en nonkel van hem naar het huis gereden en zijn ze daar doodleuk de rabbarber gaan trekken. Ons bod was nog maar 4 dagen aanvaard.

Verder heb ik eigenlijk veel meer frustraties omtrend mijn vriend zijn grootvader. Die man heeft zo een aandachttekort, onvoorstelbaar. Altijd zitten bleiren dat wij niet genoeg op bezoek komen (maar komt zelf nooit even op bezoek) Zich boos maken als wij het huis niet verbouwen zoals hij het wil. Altijd klagen dat wij hem nooit bellen als er wat moet gebeuren want hij wil helpen, maar als wij dan bellen is hij boos en moeten wij zijn rust respecteren. Tijdens de verhuis beslist hij dan random om wat over te brengen. Staat hij hier aan het nieuw huis en verplicht hij ons alles te laten vallen en te komen helpen. Nadat hij 3 weken aan een stuk erin slaagde om telkens op etenstijd hier te staan en vriend altijd eten weer in de microgolf kon duwen heb ik hem gebeld en gezegd dat ik zijn inspanning waardeer, maar dat als hij hulp wilt hij dan beter afspreekt wanneer het past of iets doet wat hij alleen kan. Wij hebben namelijk nog zat andere dingen en sommige zaken hebben gewoon voorrang. Hij heeft 2 maand niet tegen mij willen spreken en maakte iedereen wijs dat ik hem had zwart gemaakt op facebook.

Sinds nieuwjaar zijn de gemoederen wat bedaard. Ben ik gisteren toch wel niet gebeld door de makelaar omdat hij tijdens de bezichtigingen van ons oud huis dat te koop staat zich kwam bemoeien. Jeetje man. Heeft gisteren 3 keer naar mijn vriend gebeld. 2 keer dat hij per direct moest komen want hij had een aanhanger met hout voor ons (vriend zat op werk) Rijd mijn vriend na het werk direct naar daar. Geen grootvader, geen aanhanger, dus hij rijd naar huis. Tijdens etenstijd (hoe raar) telefoon dat het schandalig was dat hij nog niet was geweest. Vriend legt uit dat hij was langs gereden maar hij er niet was. Hoort hij onze baby kirren, vraagt hij waarom hij die hoort. Legt vriend uit dat ze op de schoot zat bij hem. Zegt hij verontwaardigd: Waarom heeft Nele die niet vast?! Joh...

Ik vond het veel leuker toen hij nog boos was op mij :+

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:22

mag ik mij melden met een hele vervelende schoonvader :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 12:56

Schoonouders/schoonfamilie of niet, hoe halen mensen het überhaupt in hun hoofd om zich zomaar te bemoeien wanneer iemand een huis koopt? Zaken zoals Optiwolk en DM beschrijven zie ik mijn schoonfamilie dan weer niet doen, gelukkig. Zoveel fatsoen hebben ze dan weer wel.

Maar het bemoeien bij verbouwingen en werken zouden we dan wel weer op ons bord krijgen. Mijn stiefvader is eveneens een hele handige kerel. Het zal alleen bij schoonpaps absoluut niet gewaardeerd worden moesten we mijn stiefvader vragen om hulp en hem niet... Gezond verstand zegt me dat ik ze niet samen aan de slag moet laten gaan :Y)

Nu scheelt het dat mochten vriend en ik een huis kopen, dat een huis met grond en opties zal zijn voor de paarden aan huis. Ik verwed er een maandloon op dat schoonpa op alle mogelijke manieren zal vertikken om ook maar iets te doen wat daarmee te maken heeft. Vind ik helemaal prima :)) Op dat vlak is het wel een gigantisch voordeel om elkaar niet te kunnen luchten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:00

Nessa schreef:

Dat is gewoon een aanname van jou. Of heb je er serieus onderzoek naar gedaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:08

Mijn moeder is ook niet bepaald het voorbeeld van een ideale schoonmoeder. Ik besef dat echter wel en heb van meet af aan duidelijk gemaakt dat ik kies met wie ik gelukkig ben en oud wil worden. Haar mening en advies worden gewaardeerd. Opdringerig gedrag, vingertje wijzen etc absoluut niet. En zij weet op haar beurt perfect dat ik gerust radiostilte durf toe te passen als ze over mijn grenzen heen gaat.

Moest ik dat niet doen, dan zou ze ook wel eens zo'n terrorloeder kunnen zijn hoor.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:11

CharleyT schreef:
Nessa schreef:

Dat is gewoon een aanname van jou. Of heb je er serieus onderzoek naar gedaan??

Ik denk dat dat nu zo lijkt omdat op bokt voornamelijk vrouwen zitten eerlijk gezegd!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:17

Varekaj schreef:
Mijn moeder is ook niet bepaald het voorbeeld van een ideale schoonmoeder. Ik besef dat echter wel en heb van meet af aan duidelijk gemaakt dat ik kies met wie ik gelukkig ben en oud wil worden. Haar mening en advies worden gewaardeerd. Opdringerig gedrag, vingertje wijzen etc absoluut niet. En zij weet op haar beurt perfect dat ik gerust radiostilte durf toe te passen als ze over mijn grenzen heen gaat.

Moest ik dat niet doen, dan zou ze ook wel eens zo'n terrorloeder kunnen zijn hoor.

Knap dat je dat doet naar je moeder toe. Mijn moeder is over het algemeen een leuke schoonmoeder. Nu ze ouder wordt en begint te dementeren merk ik dat ze naar mijn man toe soms wel eens een opmerking plaatst die ik niet prettig vindt. Mijn man heeft er geen problemen mee. Als ik mijn moeder er dan mee confronteer dat het niet aan haar is om zo'n opmerking te plaatsen kan ze het wel in eens op een andere manier zeggen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:18

Is dat niet door verlies van decorum, een typisch symptoom van de dementie?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:22

Zou heel goed kunnen poes. Mijn moeder is geen makkelijke tante hoor, ze weet heel erg goed ze het wil en wat ze wil. Ze is nu 84 en merkt dat het allemaal niet meer zo makkelijk gaat. Dat is lastig voor haar snap ik maar dat wil nog niet zeggen dat je dan dingen er uit kunt gooien die niet kunnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:29

Nee dat begrijp ik. Maar de overgangsperiode, waarin ze nog wel dingen weet, bezorgen haar vast ook veel stress zoals je aangeeft. Zoiets is voor iedereen moeilijk denk ik. Lastig voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:31

Dat kan inderdaad kaderen binnen het dementieproces. Sommige personen verliezen stilletjes aan de feeling met de grens tussen wat kan en wat niet kan. Wordt ook wel eens gezien als ontremd gedrag, verlies van de feeling met normen en waarden en dergelijke.
Het kan hilarische momenten opleveren als ze er zomaar even uitgooien wat ze denken maar het kan even goed enorm kwetsend, vernederend en uiterst ongepast worden.

Ik let er bewust op dat ik de grenzen aangeef. Mijn moeder is nogal eigenwijs en kan heel direct uit de hoek komen, is een controlefreak en best bazig typetje. Absoluut niet slecht bedoeld maar je moet er maar net mee om kunnen gaan. Ook voor mezelf geef ik aan waar de lijn ligt, anders zou ze mij ook gewoon platwalsen.
En tegelijk is het net zoals ik een chaoot :') Ze zal ook wel eens op haar tenen getrapt zijn maar achteraf kan het altijd uitgepraat worden. Soms moet iets even bezinken en als het van toepassing is zal ze haar ongelijk zeker toegeven.

Mijn schoonvader kan dat niet. Die houdt veel sterker aan zijn eigen visie. Uitpraten staat niet in zijn woordenboek, hooguit dingen in de doofpot stoppen en doen alsof er nooit wat aan de hand was.
Iedereen is het er bijvoorbeeld overduidelijk over eens dat hij de zwaarste is in het gezin. Hijzelf blijft echter bij hoog en laat beweren dat dat niet het geval is. Hij is niet dik, hij is gewoon compact gebouwd :+ En de weegschaal heeft altijd ongelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:49

Ik denk dat ik mij hier ook mag aansluiten := Niet dat ik daar heel blij mee ben _O- Wel een 'opluchting' dat ik niet de enige ben en gelukkig valt het hier nog wel mee. Ik lees hier sommige dingen :oo Dat mensen zo kunnen zijn! Ongelofelijk!

Hier zijn het een hoop van die kleine nare steken onder water, desinteresse in haar zoon en onze dochter (Ik zeg geen kleindochter, want ze kent haar niet eens), na bijna 11 jaar samen zijn zegt ze dat ze 'mij niet kent', ik mocht geen afscheid nemen van mijn schoonvader die op sterven lag want ik hoorde niet bij het gezin (Man en ik woonde toen al 6? jaar samen en waren verloofd) én ze droeg op mijn bruiloft een witte jurk in exact dezelfde kleur als mijn trouwjurk was.

Ik vind haar niet zo aardig :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:52

:= wat gek!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:48

[***] schreef:
Ik denk dat ik mij hier ook mag aansluiten := Niet dat ik daar heel blij mee ben _O- Wel een 'opluchting' dat ik niet de enige ben en gelukkig valt het hier nog wel mee. Ik lees hier sommige dingen :oo Dat mensen zo kunnen zijn! Ongelofelijk!

Hier zijn het een hoop van die kleine nare steken onder water, desinteresse in haar zoon en onze dochter (Ik zeg geen kleindochter, want ze kent haar niet eens), na bijna 11 jaar samen zijn zegt ze dat ze 'mij niet kent', ik mocht geen afscheid nemen van mijn schoonvader die op sterven lag want ik hoorde niet bij het gezin (Man en ik woonde toen al 6? jaar samen en waren verloofd) én ze droeg op mijn bruiloft een witte jurk in exact dezelfde kleur als mijn trouwjurk was.

Ik vind haar niet zo aardig :+

Wat raar hé dat ze je nog niet kent na die jaren als ze geen belangstelling toont, hier precies zo na bijna 21 jaar....
Ook al had je voor jezelf geen afscheid willen nemen van je schoonvader dan had je het voor je verloofde wel gedaan om hem bij te staan in zijn verdriet, iets wat hij erg kon waarderen op dat moment denk ik.