Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:42

Voor mij is het deze week een beetje vals spelen. Zit al een paar dagen thuis met de griep en dus ook een sterk verminderde eetlust. Zal deze week dus zo goed als geen boodschappen hoeven te halen. :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:13

Vandaag toevallig bij de lidl en daar al een groot deel van de ah boodschappen meegenomen, scheelde voor veel dingen (zelfs sommige bonus) toch weer wat eurootjes. Zat nu op 44, moeten nog en paar bonus dingen bij en klaar. Uiteindelijk nog meer mee dan ah.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:30

Ik heb tot nu toe nog niks uitgegeven deze week :D ik hoop eigenlijk ook niks meer uit te geven tot zaterdag. Mijn vriezer ligt nog vol met maaltijden en vlees en groente, fruit en zuivel is er ook nog genoeg voor in ieder geval de rest van de week. Dat bespaart lekker :')

Ik hou een bingokaart bij waar ik wekelijks een bedrag doorstreep :D na 52 weken heb je 1378? Gespaard :D nog een motivatie om zo snel mogelijk die hoogste gedragen weg te spelen haha.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:33

Ik meld mij.. ik heb niet echt een keus aangezien ik écht maar €31,50 leefgeld per week heb. Woon net twee weekjes in mijn eigen appartement dus kom net om de hoek kijken.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:43

Ik vind het ook niet normaal als je elke week met 2 personen voor 100 of meer aan boodschappen kwijt bent, maar mijn ouders hebben geen inwonende kinderen meer en toch zijn die elke week 100 + kwijt, de reden: Ze let niet op de prijs, koopt vrij veel A merken.

Ze kijkt ook altijd weer verbaasd als we tegelijk boodschappen doen en ik ben een paar tientjes kwijt en zij dus zoveel haha, maar het verschil is zij kunnen het betalen, en wij willen en kunnen het niet betalen!

Heb zelf deze week er nog niks bij gehaald aan boodschappen!! Moet morgen wel naar de supermarkt, want 1 van de kids is bijna door de luiers heen, dus dat kost dan 12 euro voor een jumbo pak 80 stuks of zo

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 02:00

Maar dat zie ik ook wel als ik met anderen winkel, ik let bijv best op de prijzen en genoeg mensen die voor het merk gaan want 'dat is betere kwaliteit'.
En maar klagen dat boodschappen doen zo duur is en zich afvragen hoe het komt dat ik voor hetzelfde geld zoveel meer in huis heb. :+
Ik haal zoveel mogelijk budgetmerk, sommige dingen die niet fijn in gebruik zijn of gewoon niet lekker zijn vervang ik voor huismerk en A-merken haal ik bijna alleen maar in de aanbieding (of bij Action oid).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:22

Ik heb gisteren met het laatste geld van deze maand de boodschappen gehaald. Het is dus vrij belangrijk dat ik het allemaal goed gepland heb, aangezien we nu negen dagen door moeten op wat er nu is. Spannend :D

Voor mezelf niet zo moeilijk, maar mijn peuter lust niet elk gerecht natuurlijk. Heb gisteren bijvoorbeeld zes porties stamppot gemaakt en mevrouw blieft het niet :') Dat gebruik ik dan als lunch als zij op het kdv zit.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:50

-O- Mijn peuter eet gelukkig alles. En als ie het niet eet... tja.. dan heeft ie pech.
Ik heb gemerkt als ik niet toegeef aan zijn grillen dat ie uiteindelijk wel eet.
We eten ook niet hele spannende dingen maar eigenlijk gaat alles er wel in.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:59

Mijn dochter is voor 99% zeker autistisch (haar vader is het ook) en dan is eten nu eenmaal moeilijk om dat veel structuren als vies worden beschouwd.

Ik trek me er niet al te veel van aan. Zo vindt ze alles door elkaar altijd vies. Dan maak ik weer eens stampot of pasta om het toch te proberen. Gisteren at ze dan toch tien hapjes van de stamppot ondanks dat ze het niet lekker vindt. En zo gaan we rustig verder :)

Maar goed, erg offtopic :))

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:00

Heel knap om zo weinig uit te geven.Ik kan het voor mezelf heel goed maar dan gaat mijn vriend weer een lading snoep en chips halen.
Ik eet graag hele simpele pasta's maar daar vindt hij weer niets aan.
Bijhouden hoeveel ik uitgeef doe ik niet, dat ga ik vanaf nu eens doen.
De Lidl is sowieso al favoriet maar ik ga ook vaak los op A merken voor bv soep en thee.
15 euro per week vind ik echt bijzonder, dat zou ik nooit redden tenzij ik alle aanwezige voorraad aanspreek.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:49

Gister hadden we de hele straat over de vloer voor een vergadering, daar had ik even geen rekening mee gehouden qua budget. Dus bier, wijn en chips gehaald. Dan gaat het ineens heel hard. Heb nu tot 23 januari nog €44. Wordt even doorbijten.

Ik was ook heel dom geweest, kreeg een melding van Scoupy dat ik een gratis kruidenmolen bij de AH kon halen van €3,99. Had ik per ongeluk de bon weg gegooid. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan 8)7

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:56

ik ook nog 61 euro tot 23 jan. met zijn 3e
Dood eng vind ik het

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:57

MelissaH1996 schreef:
Donna89 schreef:
Vroeger ( jaar of 10 geleden) dat ik er werkte, mocht ik mijn eigen kaart scannen. En van alle boodschappen die daar dan op stonden kreeg ik weer een bepaald percentage mee met mijn loon
Is dat nog steeds zo?
Ik had vaak meer aan boodschappen teruggave dan aan loon (werkte 6 uur per week)

Het is nog steeds zo dat elke medewerker een persoonlijke bonuskaart heeft waarbij we 10% van de boodschappen weer terug krijgen tot een maximum van €75,- elk kwartaal, dus €300,- op jaarbasis :D. Ik denk niet dat het toegestaan is om je eigen bonuskaart te scannen, of je moet het nummer van je bonuskaart uit je hoofd leren haha. Ik vind het altijd weer mooi meegenomen als het zover is, dus mij hoor je niet klagen. Zit eigenlijk altijd aan het maximum namelijk, maar mijn moeder en oma hebben dan ook een kopie van mijn kaart waardoor het ook niet zo moeilijk meer is. :)
Maar dat off-topic :)

Ik heb een lijstje gemaakt met wat we deze week gaan eten en hoop dat we ons daaraan kunnen houden. Alle boodschappen in een keer halen is al mislukt, maar daar gaat het ook niet om. Als we maar niet allerlei extra dingen gaan halen die we eigenlijk niet nodig hebben, want dan ga je juist veel te veel uitgeven :+

Als je je eigen bonuskaart elke keer scant en deze is gelinkt naar je airmiles, is het wel gunstig :oo :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:59

phormicola schreef:
Mijn dochter is voor 99% zeker autistisch (haar vader is het ook) en dan is eten nu eenmaal moeilijk om dat veel structuren als vies worden beschouwd.

Ik trek me er niet al te veel van aan. Zo vindt ze alles door elkaar altijd vies. Dan maak ik weer eens stampot of pasta om het toch te proberen. Gisteren at ze dan toch tien hapjes van de stamppot ondanks dat ze het niet lekker vindt. En zo gaan we rustig verder :)

Maar goed, erg offtopic :))

Werkt het niet om het op te bakken? Dan heeft het een andere structuur? :D

Ik ga zo maar eens naar de markt! :D
We gaan gevulde zoete aardappel eten! <3 Kijken of ik nog wat kan bedenken voor het eten voor morgen. Helaas lust mijn vriend niet alles en eet ik geen vlees. Koken voor ons samen is moeilijk. :')

Heb sinds 24 december 100 euro uitgegeven aan boodschappen. Is soms voor 2 en soms voor 1 persoon. Valt me nog best mee!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:12

Dat kan ik weleens proberen ja!

Zo ik zit in de trein á 21 euro maar die zat niet in het budget hoor :))

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:17

Na het topic grotendeels te hebben gelezen heb ik besloten het eens uit te proberen. Wij geven schandalig veel aan boodschappen uit. Zo rond de €150 per week voor 2 personen. Hoe? Heel makkelijk: ik koop alles biologisch/ecologisch. Nu vind ik het voor ons ook niet heel erg realistisch om van €150 naar €60 te gaan maar ik wil proberen om toch te minderen. Waarom? Omdat ik mij inmiddels enigzins schaam na het lezen van de posts waar mensen van €30 rond moeten komen per week incl. verzorgings- en schoonmaakspullen. Die tellen bij mij dus mooi niet mee.
Excuus is wel dat ik veel vegan dingen koop bij bijv. Ekoplaza en dat is niet goedkoop.

Hopelijk ben ik desondanks wel welkom. Ik kan namelijk nog erg veel van jullie leren :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 12:21

Tuurlijk ben je welkom!!

Voor mij gaat volgende week de challenge in! Ga het in een schriftje bijhouden. Er zondag voor zitten zodat ik een planning maak wat ik ga eten :)
Wellicht nog een exceltje erbij want ben gek op excel :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:22

Zeker ben je welkom selka!
Wel je goeie tips delen he! haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:25

Selka welkom!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:27

Fijn, thanks! :D

Ojee Donna, under pressure ;)

Yonker, dat was ik inderdaad ook van plan! Ik ben namelijk ook zo'n iemand die nooit op de rekening kijkt waardoor het niet opvalt dat ik veel te veel koop. Hoezo struisvogel?

Wat betreft verzorgingsproducten, hoe doen jullie dat? Kopen jullie dan echt alleen dingen in de aanbieding of gewoon geen dure A-merken? Onze tandpasta kost bijv. €5,25 p.st.. Meestal heb ik een reservetube in huis maar als dat op is en er zijn geen aanbiedingen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:28

Wat betreft veel uitgeven voor de boodschappen.. Ik kan in m'n eentje ook zonder moeite € 80 per week uitgeven hoor. Zeker bij de AH kun je maar zo voor niet heel veel € 20-€30 kwijt zijn.

Maar, dat is nu verleden tijd {:}

Ik ga bij de AH nog even de verse pasta scoren, daarmee kan ik met weinig ingrediënten een fantastische pasta-salade maken. 1+1 gratis, dus je betaalt er 1 en ik eet er minstens 4x van :D Ik heb nog een quiche en soep in de vriezer, dus dat is ook alweer twee maaltijden. Nou, dan heb ik dus zonder al te veel alweer voor bijna een week aan eten. Dat maakt het leuk :))

Tandpasta en shampoo en deo haal ik altijd in de aanbieding, ook als ik er nog wat thuis heb. Ik kan bijna mijn eigen Etos beginnen nu, maar scheelt dat ik de komende tijd dus ook niets meer in huis hoef te halen. En dat scheelt weer in de challenge :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:28

lor1_1984 schreef:
Maar dat zie ik ook wel als ik met anderen winkel, ik let bijv best op de prijzen en genoeg mensen die voor het merk gaan want 'dat is betere kwaliteit'.

Er zijn een paar waarvan ik het merk wil hebben: Lays paprika superchips en Tony Chocolonely. Maar gezien ik momenteel ook weer wat op mijn eten let kom ik daar ook even niet bij in de buurt :+ Inmiddels wel gemerkt dat ik meer moet doen met mijn lunchgeld. Ik koop altijd in de kantine en dat is toch wel vaak rond de 2 euro per keer. Zonde -O-

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:29

Ik had gisteren geluk, kon 10 pakken rundergehakt bemachtigen. 800 gram per pak, 31pence per stuk. voor £3.10 heb ik dus 8kilo rundergehakt. Allemaal met datum van gisteren, dus heb het omverpakt en zo de vriezer ingedaan. Voorlopig meer dan genoeg gehakt dus!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:31

Wat een mazzeltje nadia
Dat soort prijzen ken ik hier niet hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:35

Echt niet := ,,dat is gewoon niks :oo