. Een aygo kan trouwens best 150/160 als je dat echt wilt, maar dat is vrij angstaanjagend heb ik op de passagiersstoel wel eens mogen ervaren
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
liedje89 schreef:Ik rijd ook vaak 's nachts en ik heb altijd het idee dat het er helemaal niet perse veiliger op wordt dat er dan iets minder mensen rijden. Er rijdt namelijk altijd een tenminste gek die vind dat je midden in de nacht best 180 kan rijden omdat je "toch niemand tegen komt" en dan ook nog 3 nachtblinde vinken die 's nachts in hun koektrommel nog maar 80 durven op de snelweg. Omdat "je toch niemand tegen komt" rijdt iedereen die er wel rijdt dus totaal niet meer anticiperend of sociaal.
liedje89 schreef:Ik rijd ook vaak 's nachts en ik heb altijd het idee dat het er helemaal niet perse veiliger op wordt dat er dan iets minder mensen rijden. Er rijdt namelijk altijd een tenminste gek die vind dat je midden in de nacht best 180 kan rijden omdat je "toch niemand tegen komt" en dan ook nog 3 nachtblinde vinken die 's nachts in hun koektrommel nog maar 80 durven op de snelweg. Omdat "je toch niemand tegen komt" rijdt iedereen die er wel rijdt dus totaal niet meer anticiperend of sociaal
Een aygo kan trouwens best 150/160 als je dat echt wilt, maar dat is vrij angstaanjagend heb ik op de passagiersstoel wel eens mogen ervaren
heb daar geen zin in en hij heeft daar wel heel erge moeite mee haha.
) maar het had wel effect en imo zou dit soort "voorlichting" verplicht mogen worden... phormicola schreef:Mi is het nooit normaal om harder te rijden dan toegestaan. Wie zegt dat jij de situatie accuraat inschat? Jij weet helemaal niet wat jij niet kan inzien, dat maakt het nu juist zo gevaarlijk om maar te denken dat je het allemaal wel weet. Ik blijf het ook ongelooflijk vinden dat 130 schijnbaar nog niet hard genoeg is
maximuss schreef:@ SVRL: idd, ik had de naam er bewust uitgelaten (mens is al mediageil genoeg) maar het had wel effect en imo zou dit soort "voorlichting" verplicht mogen worden...
maximuss schreef:Ergens is het geen slecht idee en ja verkeerddelicten worden hier erg gebanaliseerd...
Shadow0 schreef:Dat lijkt me iets te simpel gesteld.
Maar volgens mij heeft Koos Spee het ook eens gehad over het hogere aantal oudere verkeersdoden, en een van de redenen is simpelweg dat een oudere bij een vergelijkbaar ongeval gewoon eerder overlijdt of geen operatie meer aankan ofzo. (En dat lijkt me wel enigzins aannemelijk ook.)
Hij benadrukte dat je niet zomaar iets kon zeggen over de oorzaak van die ongevallen of dat ouderen ook werkelijk gevaarlijker zijn in het verkeer.
janderegelaa schreef:Shadow0 schreef:Dat lijkt me iets te simpel gesteld.
Maar volgens mij heeft Koos Spee het ook eens gehad over het hogere aantal oudere verkeersdoden, en een van de redenen is simpelweg dat een oudere bij een vergelijkbaar ongeval gewoon eerder overlijdt of geen operatie meer aankan ofzo. (En dat lijkt me wel enigzins aannemelijk ook.)
Hij benadrukte dat je niet zomaar iets kon zeggen over de oorzaak van die ongevallen of dat ouderen ook werkelijk gevaarlijker zijn in het verkeer.
Feit blijft dat meer dan de helft 80 jaar of ouder is.
janderegelaa schreef:Het bijzondere in deze discussie is dat volgens het CBS in 2015 de meeste verkeersdoden 80 jaar of ouder zijn en die rijden niet te hard maar te zacht.....
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/16 ... 21-in-2015